Sardinië

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #250 Mei 28, 2016, 00:27:49
edit2Rapporteer  
Mooi Peter hafe fun  ThumpsUp



Citaat
Over welke spot heb je het hier? En waarom geen kite les, maar wel windsurfles?



http://vimeo.com/129074141


guidogenjoy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #251 Mei 28, 2016, 08:32:03
edit2Rapporteer  
Dat ziet er heel goed uit. Nu nog de vraag, waarom geen kiteles daar?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #252 Mei 28, 2016, 10:00:13
edit2Rapporteer  
Dat ziet er heel goed uit. Nu nog de vraag, waarom geen kiteles daar?


Wordt wel les gegeven

http://www.portopollo.it/en/kitesurfing/



For years now, the Sporting Club Sardinia has been also specializing in kitesurfing, giving aficionados of this sport (beginners and not) the chance to start learning it or improving their abilities thanks to a wide range of courses fitting any level, and with highly qualified instructor.

During the course, which can be followed by a maximum of 3 people at time and which is supported both by an instructor on the beach and one off-shore, you will be asked to bring along the complete equipment (kite, wetsuit, trapeze, life jacket and helmet).


Kitesurfing Courses 2013
take a look at the complete list of our courses with concerning prices
Download file
Kitesurfing Rental
take a look at our kitsurfing rental price list for 2013
Download file

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #253 Mei 28, 2016, 12:40:28
edit2Rapporteer  
Dat ziet er heel goed uit. Nu nog de vraag, waarom geen kiteles daar?

Gewoon lekker doen joh, Arend-Jan zal het als local daar wel fout hebben... Je kan lekker eigenwijs blijven doen maar je vraagt zelf om advies. Ik ben al op veel vakantiebestemmingen geweest om te kiten en de beste les heb je simpelweg gewoon in Nederland. De plekken waar wel goede les condities waren waar ik geweest ben zijn Bonaire en Alvor (Portugal).
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #254 Mei 28, 2016, 13:46:42
edit2Rapporteer  
Voor lessen in Porto Pollo:
http://www.portopollo.it/de/

Vragen naar Franziska of Paco. Franzi is Switzerse, spreekt dus Duits en goed Engels.
Paco is de school eigenaar.

Gebruik mij als referentie (Mike). Ik kom al jaren op Sardinie en kite altijd met de jongens van de school. Mijn dochters helpen regelmatig mee met lessen..

Suc6!

guidogenjoy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #255 Mei 28, 2016, 21:56:43
edit2Rapporteer  
Hé Mike, hardstikke bedankt. Ik ga contact met ze opnemen.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #256 Mei 30, 2016, 17:14:28
edit2Rapporteer  
Vwb Materiaal:
Michiel Bouwmeester heeft Roberto Ricci
Paco (www.portopollo.it) heeft Naish (Ride)
Simone gebruikt North  http://www.northkiteschoolsardinia.com/#!school-home/c1etv

Alle starten in baia Liscia (linker bocht) en alle hebben een rubberboot om te lessen...

Suc 6
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #257 Mei 30, 2016, 23:30:57
edit2Rapporteer  
Dat ziet er heel goed uit. Nu nog de vraag, waarom geen kiteles daar?

Omdat het druk en direct diep is
Omdat Italianen als leraar snel afgeleid zijn........dames in bikini's ;-)
Omdat Zenith ...kite op 12 uur betekent....
Fuck the kite.......... betekent dat je je rug hol moet maken en dat soort dingen.
Leuke bierpraat maar niet handig om te leren.....


Kitesurfen leer je in NL of op de Antillen het makkelijkst in je moertaal......
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #258 Mei 31, 2016, 19:46:43
edit2Rapporteer  
Kiten leren in diep water is veel veiliger. Ik verbaas mij dat er bijv in de Soma Bay bij 25kn wind les gegeven wordt in kniediep water. Dan kun je de rolstoel op het strand klaar zetten.
De moderne kites starten dermate snel uit het water dt een waterstart in diep water niet moeilijk is en gewoon vanaf het begin geleerd moet worden.

In Augustus kan het druk zijn in Porto Pollo, ik zou dan ook in Juni of einde Augustus, begin September gaan dan is et weer rustig. Maar dat is toch overal in Europa het geval, vakantie periode = drukte op het water, heeft niets specifieks met Italie te doen.

Er wordt les gegeven in het duits of engels met een helm en mobiele verbinding met de leeraar, er is een boot op het water en een leeraar loopt mee op het strand, bodydraggen maakt de leeraar samen met de leerling. Dus geen kunst en vlieg werk ....

PS dames in bikinis kiten ook...........
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #259 Juni 01, 2016, 11:53:11
edit2Rapporteer  
Jammere is dat je het advies van een kitesurf instructeur die van NL tot aan de Filippijnen heeft les gegeven in de wind slaat. Maar goed, wie tegen de wind in pist wordt vanzelf  nat.

en wat Mbetz zegt over diepwater les geven... daar ben ik het totaal niet mee eens,  z'n verhaal over knie diep spreekt voor zich.

Het is jammer dat je niet van de comfortabele condities die een aantal NL stranden je kunnen bieden: rete vlak water ( stabielere, voorspelbaardere wind, geen chop zoals bv P.Pollo, die overigens alleen wordt afgevlakt in snoeiharde woei andere zijde van het schiereiland retevlak maar aflandig met downwind rotsen) geen stroming, heupdiep water, side-on wind richting, goedkoper, makkelijker in de communicatie. De progressie die je maakt is gewoon vele malen sneller. Zo simpel is het.
Nogmaals, ik blijf er bij: hier les nemen en daar je skills verder uitwerken. En nee dit heeft niks met chauvinisme te maken. Want... ja, er zijn betere spots om les te nemen op deze wereld... maar toevallig niet op Sardinie.

En ja wat je zegt ik wil niet op de mening af gaan van 1 man... Maar als er maar twee man die er ervaring mee hebben dan zul je toch moeten kiezen... en neem je wat aan van een NL man die vloeiend italiaans en engels spreekt, die  les geeft en de knelpunten kent.
Wat zegt je verstand vs het verlangen(je hart) om een stoere (in potentie gevaarlijke) sport in een idyllisch" oord te leren met diens gebreken.



Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #260 Juni 01, 2016, 12:19:40
edit2Rapporteer  
Citaat
Maar goed, wie tegen de wind in pist wordt vanzelf  nat.
Ha ha , En zo is dat !  Grin


Citaat
Jammere is dat je het advies van een kitesurf instructeur die van NL tot aan de Filippijnen heeft les gegeven in de wind slaat.
Ben je er eind september ook als de Badgastuh on Tour er zijn ?  Geef je ook Mega kite loep les ?  Cool

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #261 Juni 01, 2016, 12:26:29
edit2Rapporteer  
viel spass mannuh!!! geniet  van de Icchnusa, Mirto, Filu e ferru... maar drink met vaten Grin

Btw ik laat jullie wel wat waten over een andere italiaanse bestemming waar ik goede geluiden over hoor, over 1,5 week ga ik er heen voor 4 wkn. Misschien iets voor Haring met zn kampert.. hoeft iig niet de boot te nemen voor een oversteek.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #262 Juni 01, 2016, 12:37:29
edit2Rapporteer  
Ik benieuwd Eagle Jan, maarrrrrrrrrr ben je er eind september ook als de Badgastuh on Tour er zijn ?  Geef je ook Mega kite loep les ?  Grin Grin
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #263 Juni 01, 2016, 16:09:09
edit2Rapporteer  
Kiteloop crash les ben ik beter in. Probeer maar eens strapless te gaan, is veeul leuker, helemaal icm downwinder.

Trouwens, wanneer gaan jullie precies naar Sardinië? Ik zit er waarschijnlijk van 10 tot 18 september.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #264 Juni 02, 2016, 08:42:28
edit2Rapporteer  
Eind september zitten wij er
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #265 Juni 02, 2016, 16:53:28
edit2Rapporteer  
September zijn wij er waarschijnlijk ook, trwijfelen nog of weer Brazilie, maar dat gaat vwb dames die Universiteit hebben niet lukken, dus dan zijn wij weer op het vertrouwde Porto Pollo te vinden....
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #266 Juni 02, 2016, 18:44:15
edit2Rapporteer  
Wanneer zit jij er mbetz ?  Wij van 26 sept tot 3 oktober
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #267 Juni 02, 2016, 22:13:42
edit2Rapporteer  
Richard,
Waarschijnlijk zijn wij er van midden tot einde September. Laat weten wanneer alles geboekt is.
Mike
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #268 Juni 03, 2016, 09:05:35
edit2Rapporteer  
alles is al geboekt  Joepie
vlucht - appartement en bussie  Grin

nu alleen maar wachten... en mooie videos van sardinie kijken  YeSS
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #269 Juni 03, 2016, 10:09:56
edit2Rapporteer  
Heb er zin in Manfred....gaat top worden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.