idd leucate. wij zaten in la franqui, vlakbij leucate.
ben daar eind mei 1 week geweest, en hebben het zeer getroffen met veel zon en heel veel wind (tramontana)
wij verbleven op een camping aan het strand waar de pkra ook is. (camping des coussoules)
strand is ca 500 mtr breed, dus voor alle "windsporters" genoeg plek.
bij de camping op het strand is rescue service mogelijk. (volgens mij 25 per keer of 50 euro per week, maar geen gebruik van gemaakt, ik ga persoonlijk nooit aflandig kiten)
vlakbij leucate (10min met de auto) heb je etang de la palme, een meer wat ondiep is, en waar veel gekite wordt. hier zijn ook alle beginners en lessers, dus je moet even doorlopen naar achter, en dan heb je alle ruimte.
wel doen, kost je anders je materiaal, ze letten echt nergens op. en helpen trouwens ook niet met landen en oplaten. zoek wat medetouristen op, de locals laten je links liggen.
op etang de leucate zijn ook nog een aantal spots, maar niet gekite daar.
wel zeer vlagerige wind (tramontana), en op de meren zijn schoentjes wel aanbevolen, veel schelpen.
ben er nu al en paar keer geweest, wel elke keer in mei.
je moet wel geluk hebben met de wind, pkra dit jaar was maar 1 dag wind, wij hadden elke dag wind, en de laatste 2 dagen zelf veel te veel wind (35 knopen met uitschieters naar 66)
maar ik ga volgend jaar zeker weer.