Update Oostvoorne (autostrand)

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Augustus 01, 2010, 17:41:22
edit2Rapporteer  
Hieronder het bricht wat Olten postte in het Rotterdam-topic

Udate autostrand 1 augustus 2010

Was net nog even op playa, Wat toezichthouder en wat andere bekenden waren in gesprek hierbij samenvatting van wat ik opgepikt heb.

Gisteren is door de toezichthouders gekeken wat er gebeurt als er niet wordt opgetreden.
Naar aanleiding van gisteren gaat men strenger controleren en wordt een iedere in het verboden gebied direct beboet en als men niet naar de kant komt zullen er andere maatregelen genomen worden.

Er is dus een aantekening gemaakt . Het dossier 'kiten en autostrand'  zal later gebruikt worden om het gebied voor kiters te sluiten.
We moeten dus proberen deze zo dun mogelijk te houden.
Wijs ook onze buitenlandse mede kiters op dit verbod.

Een algemeen verzoek of een ieder zijn rommel (blikjes, zakjes, ect..) terug mee naar boven wil nemen.
Er is gekeken voor andere oplossingen door de gemeente maar door het getij en vandalisme is het niet mogelijk om vuilnisbakken op het strand te plaatsen.
Rolandpeelen

Berichten: 40
Antwoord #1 Augustus 01, 2010, 18:54:36
edit2Rapporteer  
Waarom komt er geen indeling op de spot?
bijv. Links beginners (tot 150m het water in), met rechts genoeg ruimte om de gevorderden op te laten kruisen tot na die 150m.
Dan hebben de lessers genoeg ruimte, en de pro's genoeg vlak water voor de monstertrucs..
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #2 Augustus 01, 2010, 19:04:30
edit2Rapporteer  
Waarom komt er geen indeling op de spot?
bijv. Links beginners (tot 150m het water in), met rechts genoeg ruimte om de gevorderden op te laten kruisen tot na die 150m.
Dan hebben de lessers genoeg ruimte, en de pro's genoeg vlak water voor de monstertrucs..

Achter de lessers heb je genoeg ruimte en als je even door kite vind je daar bijna geen beginners hoor.

Gisters was het overigens totaal niet nodig om het vogelgebied in te varen, dus ben benieuwd wie dit zijn.... Angry
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3 Augustus 01, 2010, 19:16:46
edit2Rapporteer  
das dus het hele probleem, achter de lessers is geen ruimte want je zit al in het rode gebied, en daar mag je dus niet varen.
dat is dus achter de gele boeien.

ik weet zeker dat 90% van iedereen die er komt dat niet eens weet dat er boeien liggen. alleen de palen zijn bekend.
Op top dagen staan er gewoon veel teveel les te geven. dat is het hele probleem.
en de palen (zonering) moet gewoon 200 mtr. noordelijker geplaatst worden. punt.
Er staat ook altijd een Duitse kitescho(o)l(en) met Wainman kites les te geven.
Wanneer word er bij deze persoon eens om de vergunning gevraagd??


En wanneer worden er eens normale vuilnisbakken geplaatst om ons veel te deponeren?
Dit kan niet door het getij??? hahahaha wat een bullshit! er zijn toch zat stukken die altijd droog staan?
Vandalisme? er komt s' nachts geen hond!
Op alle Hollandse stranden rijd er s' Avonds een tractor langs om alle zakken op te halen. waarom daar niet?

Wanneer gaat de NKV weer eens actie ondernemen?  gaat men bij de pakken neerzetten na het debacle van  vorig jaar toen de palenstrijd werd verloren?


Olten, anyway, wel bedankt voor de moeite voor je bericht maar ik heb mijn buik een beetje vol van die boswachtertjes.
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #4 Augustus 01, 2010, 19:29:38
edit2Rapporteer  
@Ron Ik denk dat hij bedoelt met 'achter de lessers' upwind van de lessers als er ZW wind is

En ja die vuilnisbakken die mogen idd wel eens komen. Al die argumenten van de gemeente slaan nergens op! Zou wel eens kunnen komen, omdat ik gister op het nieuws hoorde dat veel gemeentes gaan bezuinigen!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Augustus 01, 2010, 20:10:12
edit2Rapporteer  
waarom niet meerdere boeien plaatsen met daar tussen drijf/dobber lijn zo kun je heel duidelijk zien wat het gebied is.
Bij de ingang ( bij slagboom aan beide kanten) meertalig groot board (kite/wind surfers en andere watersporters opgelet!!! in dikke grote koeien letters)  met spelregels en eventuele consequenties als je er niet aan houd. Wij moeten blijkbaar de op ons opgelegde wetten naleven... dan is het de taak van de overheid om deze zo kenbaar mogelijk te maken en niet met wat palen en 5 gele boeien de een gebied met een grens van minimaal 5km (zoals op spot info is afgebakend, enneh is deze nog up to date??). 
En  wat die troep aangaat...vuilnisbakken of niet...je schijt toch ook niet in je achtertuin?
Je neemt het mee...dus neem het mee terug...desnoods naar huis om het daar in de container te dumpen.
Tuurlijk zou het makkelijk zijn als ze daar langs de duinrand wat bakken neerzetten...de palen staan er al!!!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Augustus 01, 2010, 20:35:56
edit2Rapporteer  
Ron, wij binnen het bestuur zijn hier sinds 2 maanden weer wat dichter op gaan zitten en zullen dus kijken wat er mogelijk is. Inderdaad door de scholen uit het wegvaargebied te houden en zo een betere situatie te maken dan nu. Ook is het Autostrand 1 van de spots waar het NKV dit jaar aan gaat werken. (Denk dan aan een duidelijker bord voor de vaarzone en inderdaad prullenbakken etc)

Het was de bedoeling dat het mogelijk zou zijn dat iedereen die goed kon kiten via de wegvaarzone hoogte kon pakken en zo achter de lessers kon komen. Nu dit niet blijkt te werken gaan we verder kijken.

Hoe dan ook is het van cruciaal belang dat er niet in het vogelgebied of natuurgebied gevaren word. Als we ons allemaal gedragen staan we ook sterker mbt het openhouden van de spot (MV2 zou ook in gedrang kunnen komen).
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 Augustus 01, 2010, 20:57:45
edit2Rapporteer  
Ron even ter verduidelijking van wat het precieze probleem is en dat ik het goed begrijp. Het gaat er bij jou om dat je niet kan opstappen in Zone 2 omdat dit vol staat met lessers? En het is ook bij jou bekend dat er boven zone 2 (dus volgens mij na de boeien) wel en stukje gevaren mag worden? Dit is er speciaal gemaakt om het mogelijk te maken achter de lessers langs naar zone 3 te varen. Zolang je hier niet blijft klooien maar gewoon doorvaart is er dus geen probleem.

Binnenkort kom ik ook weer eens kiten daar om de situatie goed te beoordelen. Er kan bekeken worden om Zone 2 iets naar links te verplaatsen en rechts ernaast een wegvaarzone te maken waarin geen scholen mogen staan. Dan kan je daar het water in en via de huidige wegvaarzone naar Zone 3 varen.

Hier nogmaals de zonering
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #8 Augustus 01, 2010, 22:27:20
edit2Rapporteer  
@reflex
Allereerst top dat jullie je energie en [vrije] tijd er in stoppen namens het NKV.

Als onze vogelvrienden ook wat water bij de wijn doen is het probleem in overleg met de scholen vrij eenvoudig op te lossen.

- Maak heldere afspraken met de scholen die zijn best wel willend het is tenslotte ook hun belang dat de spot open blijft.

-wel handhaven op vergunningen maar das logisch

-Schuif het vogelgebied 100 of 150m1 op, dit is nu al bijna niet meer vaarbaar enkel bij hoogwater en dan nog..... Geef het van mijn part nog met boeien aan en klaar is kees.

Kiten fysiek in het gebied niet mogelijk, allemaal juichende vogels. Onze ambtenaren kunnen de belastingcenten beter gaan besteden en boeven gaan vangen of van de  besparing vuilbakken neerzetten of in de winterperiode mijn auto in de gaten houden op de spots!. Hoewel Arend gewoon een punt heeft, mensen neem je zooi mee!!
Het NKV kan zich focussen op de aanleg van een superspot op MVII met heldere en duidelijke afspraken, zoneringen en voorzieningen.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #9 Augustus 01, 2010, 22:47:41
edit2Rapporteer  
Zolang als ik kite is er al discussie over kiters in het vogelgebied. Toen er palen kwamen werdt de gemeente voor gek verklaard want er zouden doden vallen.Toen er boetes uitgedeeld werden begon men met .... 
Citaat
Onze ambtenaren kunnen de belastingcenten beter gaan besteden en boeven gaan vangen

En nu klagen over het feit dat er geen prullenbakken zijn. Mensen hou op met zeuren en blijf gewoon uit het vogel gebied ..... dat is echt de makkelijkste mannier om het probleem op te lossen. Hou jij je wel netjes aan de regels schreeuw die onbezonne gasten dan gewoon het gebied uit. Het zou eeuwig zonde zijn als de spot gesloten wordt door het gedrag van een stel ......
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Augustus 01, 2010, 22:58:57
edit2Rapporteer  
 
Zolang als ik kite is er al discussie over kiters in het vogelgebied. Toen er palen kwamen werdt de gemeente voor gek verklaard want er zouden doden vallen.Toen er boetes uitgedeeld werden begon men met .... 
Citaat
Onze ambtenaren kunnen de belastingcenten beter gaan besteden en boeven gaan vangen

En nu klagen over het feit dat er geen prullenbakken zijn. Mensen hou op met zeuren en blijf gewoon uit het vogel gebied ..... dat is echt de makkelijkste mannier om het probleem op te lossen. Hou jij je wel netjes aan de regels schreeuw die onbezonne gasten dan gewoon het gebied uit. Het zou eeuwig zonde zijn als de spot gesloten wordt door het gedrag van een stel ......

 ThumpsUp

Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #11 Augustus 01, 2010, 23:53:11
edit2Rapporteer  
Afsluiten die modderpoel!  En MV2 openen, er was zaterdag geen bootje te bekennen bij de 1ste trap.

Er zullen altijd kiters zijn die geen hoogte kunnen lopen en in het vogelgebied komen, die zone's en boetes weken niet.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Augustus 02, 2010, 00:15:17
edit2Rapporteer  
Afsluiten die modderpoel!  En MV2 openen, er was zaterdag geen bootje te bekennen bij de 1ste trap.

Er zullen altijd kiters zijn die geen hoogte kunnen lopen en in het vogelgebied komen, die zone's en boetes weken niet.

nou ik zag wel haven politie voorbij de 2de trap, een groep kanoërs  bij het poeltje...3 jetskiërs bij de zandbank... Wink
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #13 Augustus 02, 2010, 06:29:47
edit2Rapporteer  
Hijo, daar hebben wij niks aan. Het vogelgebied blijft zoals hij is en dat moet je gewoon accepteren. Het enigste waar wij in kunnen helpen is het zo makkelijk mogelijk te maken. Blijkbaar vaart men in het verboden gebied met een reden en die zou ik graag weten zodat we dat kunnen verbeteren zodat het niet meer hoeft.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #14 Augustus 02, 2010, 07:03:48
edit2Rapporteer  
Ron even ter verduidelijking van wat het precieze probleem is en dat ik het goed begrijp. Het gaat er bij jou om dat je niet kan opstappen in Zone 2 omdat dit vol staat met lessers? En het is ook bij jou bekend dat er boven zone 2 (dus volgens mij na de boeien) wel en stukje gevaren mag worden? Dit is er speciaal gemaakt om het mogelijk te maken achter de lessers langs naar zone 3 te varen. Zolang je hier niet blijft klooien maar gewoon doorvaart is er dus geen probleem.

Binnenkort kom ik ook weer eens kiten daar om de situatie goed te beoordelen. Er kan bekeken worden om Zone 2 iets naar links te verplaatsen en rechts ernaast een wegvaarzone te maken waarin geen scholen mogen staan. Dan kan je daar het water in en via de huidige wegvaarzone naar Zone 3 varen.

Hier nogmaals de zonering



Dat is het nu Juist! het gaat om die wegvaarzone die alleen te gebruiken is bij O-wind of ZO-wind.
deze richting is NOGO op autostrand, het zou bij NW kunnen maar dat werkt niet als je down wind 40 lessers hebt staan.
ten tweede is de wegvaarzone zodanig gemarkeerd dat het alleen van toepassing is bij hoog water.
dit klopt dus ook niet.
als het laag water is liggen de boeien die de rode zone markeren droog en is er niet eens een wegvaarzone meer.
ook moeten de scholen (met name Vogelezang / kitesurfschool.nl) er bij betrokken worden en op de vingers worden getikt want het is echt te gek voor woorden om met zoveel instructeurs te staan. Soms wel 10 met bijbehorende 2 a 3 lessers. bedenk daarbij de benodigde lesruimte per lesgroep en zie hoeveel ruimte ze in beslag nemen.....
Er bestaat trouwens zo'n liedje......" It's all about the money" .....om maar even sarcastisch te doen.
Er zijn er wel die dat doen maar Vogelezang heeft er maling aan en denkt echt alleen aan zich zelf.

Mijn oplossing:
* Scholen voorbij paal 8 gaan lessen. (dus tussen 8 en 9) Streng controleren en ook beboeten
* verplaatst de zuidzijde van rode zone van paal 7.6. naar paal 7.
* gebruik geen wegvaarzone meer, hanteer alleen de groene zone.
* duidelijke GROTERE borden bij ingangen strand.
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #15 Augustus 02, 2010, 08:28:58
edit2Rapporteer  
Ron ik ben het helemaal met jou punten eens.

Tevens vindt ik het ook belachelijk dat wij 150 meter uit de kant moeten varen waar het water gewoon choppie is.
En ook wil ik zeggen dat er volgens mij nu geen klote klopt van de gele boeien. Ik ben een paar keer naar de slufter gevaren en dacht ik ga de gele boeien aan houden maar deze liggingen kloppen niet.

Ook heb ik uit eigen ervaring meegemaakt dat ik en mogelijk ook andere gevorderde kiters niet graag ver uit de kant varen. Ik heb al 1x gehad dat ik 300m uit de kant was en een HP probeerde maar dat werd een 1handed kiteloop backroll. gevolg dat ik half Knock Out was. En ik denk als ik echt Knock Out was gegaan dat ik daar mooi verdronken was. En ja ik kies voor mijn eigen leven dus ik blijf dicht langs de kant varen nu. 

4/5 jaar geleden kon je op een zomerdag nog gewoon varen en had je de ruimte en nu gaat dat gewoon niet meer. Ik heb het idee dat de vaste club autostrand kiters de spot kwijt zijn geraakt aan de lessers en beginners. En wij/deze zijn nu verplicht andere spots te zoeken.
Oftewel wie zijn nu nog de locals op het autostrand??????????????????? (Eagle Jantje denk want die voelt zich verantwoord om overal op te reageren).
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #16 Augustus 02, 2010, 10:24:05
edit2Rapporteer  
Welke spots hebben we nog met vlak water in de regio rotterdam?

Juist ja, op het autostrand na is bijna alles dikke chop. Sluf dicht, zandbanken off-limit, Rockanje dat nog meer chop geworden is na het opspuiten.

Hoog tijd dat al die #%$#% beginners/lessers eens niet de lekkerste plekjes voor zich opeisen maar dat alles een gescheiden gaat worden want voor een beetje bodydraggen of wandelen met je kite op 12u heb je echt niet dat mooie vlakke stukje nodig.

Op de slufter was het al duidelijk dat je makkelijk met 20man op een klein stukje kon knallen als iedereen maar opelkaar inspeeld (en dus gevorderd is) mar als er dan 1 knuppel er tussen ging staan met zijn kite hoog was gelijk die hele plas geblokkerd.


Lijkt mij dus dat we eens goed moeten kijken of we geen gevorderden/beginners/lessers afscheiding kunnen krijgen op meer spots dan alleen Oostvoorne.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Augustus 02, 2010, 10:47:19
edit2Rapporteer  
Hijo, daar hebben wij niks aan. Het vogelgebied blijft zoals hij is en dat moet je gewoon accepteren. Het enigste waar wij in kunnen helpen is het zo makkelijk mogelijk te maken. Blijkbaar vaart men in het verboden gebied met een reden en die zou ik graag weten zodat we dat kunnen verbeteren zodat het niet meer hoeft.

nou de reden...
60 %:  luiheid, geen zin om verder het strand op te lopen richting rock, want ja... heb al een kilometer moeten lopen vanaf de P en achter de paaltjes...is het über vlakwater.
20% we kunnen niet goed genoeg hoogte varen... want ja ik ben nou eenmaal een beginner.
15% ich verstehe kein niederlandisch oder english.
5% fuckzooi ik hield hem niet meer en er schoot een beginner voor mij langs.

gokje hoor... Wink
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #18 Augustus 02, 2010, 11:11:48
edit2Rapporteer  
Of bloktijden. lessers s'nachts, gevorderde overdag loser. Maargoed.. Ik snap het echt niet. Het is algemeen bekend dat het veel en veels te druk is op Oostvoorne, wat drijft de gevorderde kiter er dan toch toe om hier steeds naar terug tegaan? De spot kan het volgens mij niet zijn, zo geweldig is die niet. Brandstof besparing misschien? het is voor veel mensen een stuk dichterbij.
Maar laten we zeggen dat 3/4 van de kiters waaronder ikzelf een niveau heeft wat nergens over gaat. beetje op en neer varen. backrolletje voor de foto enz. Dit kan op iedere spot. waarom toch steeds dat Autostrand.. zoals een beginner niet naar de slufter zou moeten gaan, blijf als gevorderde lekker weg van het autostrand... of leer er mee leven.
Maar blijf in ieder geval uit het vogelgebied, als ze dat eenmaal zat zijn en de spot gaat dicht dan gaat het echte gezeik pas echt beginnen. dan gaan alle scholen op de andere spots aan de gang en staan we daar dalijk ook lekker klem.

geef me nu maar de volle laag.... Cry
Vietcong windhoos

Berichten: 225
Antwoord #19 Augustus 02, 2010, 12:46:02
edit2Rapporteer  
mhh ... interessante  discussie. Wat mij opvalt is dat kitescholen inderdaad makkelijk vergunningen krijgen en er een wildgroei aan scholen is. Jammer dat de ruimte voor kiters overal juist terugloopt en er steeds meer mensen geleerd wordt om te kiten, die vervolgens geen plek hebben.

Dit lijkt me een algemeen probleem dat eens aangepakt moet worden. Laatst kreeg ik het aan de stok met een golfsurfer omdat er dit jaar plotsklaps les gegeven wordt op m'n homespot en ik downwind om de lessers heen het water uit moest gaan en het golfsurfgebied binnen ging. Ik wilde die gast nog doorverwijzen naar die kiteschool, maar vond het de commotie niet waard en heb me ingehouden.

Gelukkig hebben de miertjes en de piertjes wel ruimte om gezellig te keuvelen.

bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #20 Augustus 02, 2010, 12:50:16
edit2Rapporteer  

waarom zou je als persoon die al wat beter kan varen naar een andere spot, het is toch voor iedereen!!!!   en tsja niet alleen beginnners zitten in het vogelgebied.
kijk zaterdag even met hoog tij, een paar willen het poeltje in, (moeten ze zelf weten) maar ze varen erin en eruit, en met name eruit gaan ze een stuk in het vogelgebied varen.  neem van mijn aan ze weten dat het verboden is, veelal mensen die je veel meer ziet daar.

en tsja die boeien klopt geen zak van! leg ze dan in een rechte lijn, maar nee ze liggen schots en scheef van elkaar.

als er een wegvaar gebied komt waar je niet zomaar mag kite, dus alleen wegvaren en niet terugkomen naar daar, dan kan je gewoon normaal de ruimte zoeken, maar scholen belemmeren dat.  

pas in discussie gegaan met een instructeur, hij komt achter ons staan, en zegt dat wij voor hem in de weg staan, en omdat wij even met 1 kite bezig waren moet ik een vergunning hebben, tsja met weinig wind kan je amper varen en dan ben ik direct instructeur. en ook denken dat oostvoorne van hem was.

Rolandpeelen

Berichten: 40
Antwoord #21 Augustus 02, 2010, 13:08:02
edit2Rapporteer  


pas in discussie gegaan met een instructeur, hij komt achter ons staan, en zegt dat wij voor hem in de weg staan, en omdat wij even met 1 kite bezig waren moet ik een vergunning hebben, tsja met weinig wind kan je amper varen en dan ben ik direct instructeur. en ook denken dat oostvoorne van hem was.



bij mij laatst ook, ik ging benedenwinds langs een instructeursgroepje op (goed lettend op het feit wie er aan de kite hangt en of de instructeur aan het opletten is --> ik wil niet dood), begint hij tegen me te schreeuwen, ik vaar het volgende rakje terug. Meneer vond dat ik maar bovenwinds moest gaan omdat ik al kon varen.. Wat denken die scholen wel niet, dat heel de spot van hun is?

Ik zeg, bij meer dan 20 knopen wind, de scholen van het water af..
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #22 Augustus 02, 2010, 13:13:56
edit2Rapporteer  
tsja al staat er dikke 35 knopen, zie je nog lessers
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #23 Augustus 02, 2010, 17:43:32
edit2Rapporteer  
mag je daar eigenlijk wel verder de zee op? buiten het groene en rode stuk aan de linkerkant zeg maar?

stuur je daar de lessers heen Grin
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #24 Augustus 02, 2010, 18:20:25
edit2Rapporteer  
Het aangeven van zones met een bord of boeien gaat echt nooit werken. Het is gewoon te onopvallend en teveel mensen (met name de buitenlanders en minder bekenden) weten niet van de regels e.d. af.

Dus ik vond het idee van hierboven ergens om het vogelgebied niet alleen met boeien, maar ook met lijnen aan te geven wel goed. Dan weet je zeker dat er niemand gaat varen.

Verder moet er inderdaad iets aan de scholen gedaan worden. Als al die controleurs nou eens bij het hek gaan staan en daar elke school om een vergunning vragen (er waren toch maar 5 scholen met vergunning? En de vergunning moet ook wel een limiet aan aantal lessers krijgen (ivm Harry's overload)).

En als beste tip:
Zorg voor een paard en wagen (oid) die je voor 2 euro van de parking naar het strand rijdt. En dan tot voorbij alle lessers zodat je daar rustig kan gaan kiten!
Ik vind het een gat in de markt!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.