Kiters omgeving Breda?

Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2050 Juni 11, 2012, 19:10:11
edit2Rapporteer  
Met je eerste sprongetjes bezig en dan op de Slufter gaan varen?? Dat mag niet he! Wink

Ik was net te laat voor jouw installatie, anders had ik 'm daarvoor ff gesprongen. Kijken of hij die 0,5m kan registreren Wink. Maar Evan...ik ben uit jouw pro-poeltje gebleven hoor...enkel starten en dan gelijk wegwezen.

@ Gijs

Ik had gedacht dat de vlagen tot 28kn zouden gaan vanaf 3u. Boven de 30kn+ met die 8m is idd iets teveel van het goede. Daarentegen weet ik nu wel heel goed hoe je daarmee moet om gaan.

M'n rug is trouwens wel goed naar de kl*te...dat wordt trainen & mijn houding nog verbeteren.

Btw, iemand nog voor morgen? Ik ga naar de Dam denk ik
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2051 Juni 11, 2012, 19:25:24
edit2Rapporteer  
Morgen ziet er nog steeds goed uit. Ik heb een nachtdienst, dus ga vanavond vragen of ik 2 uurtjes later mag beginnen morgenavond Smiley

En dan zit ik te denken aan X-Beach, da's het dichtste bij voor mij.

En ik ga gelijk even langs Roha en Zwemer om voor een nieuwe harnas te kijken.

Ik merk dat ik toe ben aan een upgrade. De mijne is een tikkie te groot, toeside is lastig omdat hij verschuift, en hij kruipt te makkelijk omhoog. Tevens blijft het klittenband niet lekker zitten, en ik heb liever zo'n overlappend systeem en een padding onder de spreader bar.

Ik het nu een Prolimit Kitewaist, de simpele variant, en neig nu wel naar weer een Prolimit, maar dan de kitewaist pro 2012.
 
Nouja ik rijd eerst even naar Roha en Zwemer in Kamperland, die hebben keus zat.

Nog tips vanuit hier voor andere merken? Dakine, Mystic, Pat Love? Ik wil liefst onder de 150,- blijven.

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2052 Juni 11, 2012, 19:26:30
edit2Rapporteer  
@Jeffro: Probeer je bar lief te hebben, maw heupen naar voren duwen Wink Kan al schelen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2053 Juni 12, 2012, 22:08:21
edit2Rapporteer  
't Is een Prolimit Kitewaist Pro geworden Smiley

Ding zit een heel stuk beter, verschuift amper, en ik kan 'm nog een tikkie strakker zetten eventueel.

Heb nog een Ion en Dakine gepast, maar die zaten onderin m'n rug niet zo lekker, en ik vond de sluiting nogal rottig.

Vandaag op X-Beach een beginnetje gemaakt met frontrolls, en zowaar 2 goed gelukt Grin Ook een keer goed op m'n muil gegaan, en bij de 2e poging schoten m'n voeten uit de straps bij de launch, dan schrik je even als je daar in de lucht hangt

Nouja komt wel goed Smiley

Wind was wel tikkie vlagerig weer, en echt warm was het niet.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2054 Juni 13, 2012, 08:51:36
edit2Rapporteer  
Gisteren van 6 tot 8 op het water gestaan @ de Dam. Was wel weer een lekkere sessie met mijn 8m. Lekker toe-side kunnen oefenen en wat "sprongetjes"...alleen mijn voet schuift nogal vaak uit mijn pad/strap Sad. Ga dus asap nieuwe halen (miss wel een nieuw boardje).

@ Faxie: m'n heupen naar voren duwen hielp wel; krijg ook het idee dat je het board dan meer in het water duwt. Iig wat minder spierpijn in mijn rug; desondanks ga ik 'm nog wel trainen Tongue

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2055 Juni 13, 2012, 19:51:10
edit2Rapporteer  
Ik krijg toeside met een upwindse koers nog steeds niet voor elkaar overigens.....
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #2056 Juni 14, 2012, 13:36:10
edit2Rapporteer  
Zaterdag ga ik maar eens de Maasvlakte 2 uit proberen. Nog meer mensen??
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2057 Juni 14, 2012, 19:09:51
edit2Rapporteer  
Iets te ver.... ik moet op tijd weer thuis zijn...  Sad

Maasvlakte 2 en Slufter zijn 2 verschillende dingen toch? Of hoe zit dat precies?
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #2058 Juni 14, 2012, 20:56:08
edit2Rapporteer  
Net met Gijs mail contact gehad. Wij gaan naar de Playa. 9:00 present. ThumpsUp
 Laagwater op de Maasvlakte 2 schijnt niet lekker te zijn.

@ Faxie: volgens mij is slufter2 = maasvlakte 2. Ik bedoel in ieder geval de spot die ontstaan is door de nieuwe maasvlakte.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2059 Juni 15, 2012, 17:58:40
edit2Rapporteer  


& hier kan je de gehele Maasvlakte met Slufter aangegeven zien:

http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Strand%20Slufter

Als je uitzoomt zie je dat donkere gebied wat in de 1e foto te zien is. Slufter is dus een onderdeel van de Maasvlakte Wink

En ik ga morgen waarschijnlijk naar Oostvoorne! Zal proberen er rond 10u te zijn.
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #2060 Juni 15, 2012, 18:34:46
edit2Rapporteer  
Oostvoorne tjek rond 11u!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2061 Juni 15, 2012, 19:24:28
edit2Rapporteer  
Ik ga naar Borssele morgen.
Marco'72

Berichten: 158
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2062 Juni 16, 2012, 01:15:25
edit2Rapporteer  
Ik moet morgen helaas werken  Angry en in de avond lijkt de wind af te nemen.
Ik ga voor de zondag, nog anderen?

Overigens afgelopen dinsdag nog lekker gevaren op X-Beach. We waren wat later op de avond maar een prima wind Grin
Alleen jammer dat bij de laatste sprong mijn chickenloop van mijn trapeze loskwam zonder dat ik mijn safety had getrokken wat de sessie bekorte Cry hoe dat mogelijk is blijft voor mij een raadsel. Hij was toch echt goed geborgd...

Ik kijk in ieder geval uit naar de zondag. Wellicht morgenavond nog mits de wind goed is. Anderen nog plannen voor morgenavond?
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2063 Juni 16, 2012, 02:30:37
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk is je chickenloop net om het randje aan de zijkant van je haak gegaan en eraf geglipt. Je donkeydick helpt daar niet tegen, die wordt gewoon krom getrokken. 

Ik had dat in het begin nog wel eens met lopen op het strand.

Vermoed dat het komt door een keer slappe lijnen te hebben en de kite aan de rand van het windvenster.

Morgenavond kan ik niet, maar zondag ga ik waarschijnlijk naar Rilland, de wind is toch weg als het net hoogtij is. Heel misschien naar de Binneschelde.
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #2064 Juni 16, 2012, 07:30:27
edit2Rapporteer  
over 10 minuten zit ik in de auto naar Playa Joepie Joepie
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2065 Juni 16, 2012, 09:34:33
edit2Rapporteer  
Veel plezier Smiley

Ik ga zo vertrekken.
Marco'72

Berichten: 158
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2066 Juni 16, 2012, 23:20:21
edit2Rapporteer  
Lekkerrrr, morgen kiten loser
Ik vertrek omstreeks 9.00 uur samen met Rob
Heb er zin in, zeker omdat ik de wind van vandaag heb moeten laten schieten,
Gaan er nog anderen? Thierry, Paul, Gijs, Jeffro, Marijtje

Faxie: ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben over die chickenloop. Nu je het had over slappe lijnen herinner ik me ineens weer dat idd bij een sprong eerder mijn kite bijna uit de lucht viel doordat ik geen spanning meer op mijn lijnen had. Gelukkig corrigeerde de kite tijdig waardoor alles goed ging. Voortaan even in de gaten houden.

Ik heb je overigens afgelopen dinsdag niet meer gezien op X-Beach maar ik was ook redelijk laat. Gelukkig was de wind nog prima alleen dat zeewier hè  ThumpDown, ben na mijn crash een half uur bezig geweest om mijn bar uit de knoop te halen... En ik wist ook niet dat je bij X-Beach Jappanse mossels kunt aantreffen. Ik heb ze gelukkig niet gezien noch gevoeld maar dat waarschuwingsbord zal er niet voor niets staan. Wel goede actie om mensen hiervoor te waarschuwen ThumpsUp

Tot laterrrrrr
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #2067 Juni 17, 2012, 01:20:56
edit2Rapporteer  
Ik was om een uur of 8 vertrokken dacht ik. 

En idd, dat zeewier is echt helemaal niks, en die mossels moet je wel op letten ja. Ze zijn er wel degelijk en ik heb nog de littekens op m'n voeten om het te bewijzen, au Smiley

Net die ene keer dat je denkt zonder schoentjes te kunnen....

Ik ga d'r vroeg uit trouwens, wil tussen 6 en 7 op Rilland staan, en eventueel Borssele mocht Rilland iets te weinig blijken.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #2068 Juni 17, 2012, 10:43:06
edit2Rapporteer  
Gisteren van 11 tot half 4 op het water geweest, 's ochtends tot 1 met de 8 & daarna met de 10.
Voor het eerst zonder mijn schoentjes gevaren; dat ging dus echt zwaar klote. Had totaal geen grip op mijn board...ben daardoor ook een paar keer gecrashed. Waarbij het board een keer tegen mijn scheen aan kwam wat dus een mooie wond heeft opgeleverd. Ik ga dus gauw op zoek naar andere pads & straps al dan niet een heel nieuw kiteboard.

Toen ik met mijn 10 ging varen heb ik maar mijn schoentjes aan gedaan; gelijk stukken beter...veel meer grip & controle.

Wat ik nog wel met de 8 heb kunnen doen is 3x een downloop; 2 daarvan gingen goed..bij de derde verloor ik grip op mijn board en ging dus onderuit.

Met de 10 probeerde ik nog een paar keer te springen; eerste paar keer ging dat wel ok...bij de derde had ik nog veel te veel snelheid en ging ik onder mijn kite door waardoor de kite naar beneden dwarrelde en helemaal verkeerde op het water neer kwam. Met wat gedoe en ook wat mazzel heb ik 'm nog de lucht in gekregen. Nog bedankt voor degene die mijn board heeft teruggebracht!
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #2069 Juni 17, 2012, 12:07:40
edit2Rapporteer  
wat een  ThumpsUp ThumpsUp-ochtend was het gisteren. Mooi blauwe lucht, zon  Cool en 18-25 kn. wind. Vlak water (in het begin) en niet teveel kiters. Als dan de sprongen ook beginnen te lukken. Heb je een  Joepie YeSS Joepie YeSS ochtend.
Begon mijn benen rond 11:30 te voelen en ben daarom er maar mee gestopt, voordat er ongelukjes gebeuren.

@jeffro: heb je spullen zien liggen, toen ik weg ging. Hoop dat Gijs en jij de spot makkelijk terug konden vinden zonder vlag  Roll Eyes
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #2070 Juni 17, 2012, 12:39:10
edit2Rapporteer  
Gaat er vandaag iemand varen bij Bergen op Zoom. Ik vaar normaal bij Oostvoorne of zandmotor, maar woon sinds half jaartje in breda, dus is BOZ dichterbij voor me.

Is dat wat vandaag? En waar moet ik zijn> Bij de boulevard? Als ik daar ben spreek ik wel iemand aan over do's en dont's op die spot.

Ga over half uurtje rijden.
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #2071 Juni 17, 2012, 12:43:53
edit2Rapporteer  
of is Rilland betere optie (ook nog nooit geweest)
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #2072 Juni 17, 2012, 12:44:33
edit2Rapporteer  
Voor het eerst zonder mijn schoentjes gevaren; dat ging dus echt zwaar klote. Had totaal geen grip op mijn board...ben daardoor ook een paar keer gecrashed....... Ik ga dus gauw op zoek naar andere pads & straps al dan niet een heel nieuw kiteboard.

Mits je de straps strakker zet als je zonder schoentjes gaat, zou de grip goed moeten zijn. Ik heb gisteren weer zonder schoentjes gevaren, straps strakker zetten en dikke fun. Veel beter board gevoel
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #2073 Juni 17, 2012, 12:53:48
edit2Rapporteer  
anybody?
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #2074 Juni 17, 2012, 13:09:54
edit2Rapporteer  
gisteren gevweest. Vandaag een klusdag Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.