Kiten op Fuerteventura

leonmeijer

Berichten: 107
Augustus 15, 2010, 20:13:09
edit2Rapporteer  
Medio september ga ik naar Fuerteventura om te kiten. Ik ben een beginner en dit zal mijn eerste keer kiten worden buiten het onze mooie sport Workum. Heeft iemand nog goede bruikbare tips voor mij.
Ik ga denk ik naar flag beach en overnacht dan in Corralejo.

Auto huren? Beste hotel vlak bij het strand? Andere kite spots?

Ik hoop natuurlijk op een ractie zodat ik snel kan boeken.

Groet,
Leon
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #1 Augustus 15, 2010, 20:41:00
edit2Rapporteer  
ff zoeken op kitehigh op fuerte en je ziet al heel wat info

bv

http://www.low-cost-car.com/car_hire/_low_cost_car_.php

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=38116.0
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #2 Augustus 15, 2010, 21:16:41
edit2Rapporteer  
ik ben er met 3 maten in 2008 geweest. wij zaten in app in coralejo en idd kiten op flagbeach. Auto huren is ideaal. en helemaal niet zo duur.

lopen is echt te ver.

wij hadden een toyota auris gehuurd toen.

wij zaten in de goedkoopste appartementen die er waren. sober, maar gewoon goed genoeg..... als t maar waait namelijk.

naam kom ik ff niet op

neem wel schoentjes mee want bij eb heb je scherpe rotsten op flagbeach!!!!!

je haalt je voeten anders zeker open....

have fun!
leonmeijer

Berichten: 107
Antwoord #3 Augustus 15, 2010, 21:17:46
edit2Rapporteer  
Dank je Frank! Maar ik was ook meer opzoek naar info of ik als beginner meer te zoeken heb in bijvoorbeeld Hurghada of Fuerteventura...
leonmeijer

Berichten: 107
Antwoord #4 Augustus 15, 2010, 21:27:41
edit2Rapporteer  
Hoi Kitemaster,
Zoals je al gelezen hebt ben ik dit jaar pas begonnen met kiten. Is dit wel een goede spot voor een beginner?

Thanx voor de tip van de schoenen want die heb ik nog niet. Workum he..haha
erik1970

Berichten: 14
Antwoord #5 Augustus 15, 2010, 22:21:04
edit2Rapporteer  
Ik ben nooit in Flag beach geweest, maar wel aan de andere kant op Sotavento. Daar is het prima geschikt voor beginners en heb je geen schoentjes nodig (wel een shorty, trouwens). Wind is daar aflandig, maar er is een professionele en alerte terugbrengservice per waterscooter. Er zit daar één hotel, Los Gorrionnes, niet goedkoop maar wel luxe en goed en daarvandaan is het nog 5 minuten lopen naar kite beach, waar je je overdag prima kunt vermaken met een hapje en een drankje.

Nadelen zijn de lange en prijzige taxirit vanaf het vliegveld en dat je voor het uitgaan 's avonds altijd met de taxi of bus moet (of is dit juist een voordeel?). Er zit verder niets op loopafstand van het hotel.

Veel plezier in ieder geval, waar je ook heen gaat!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #6 Augustus 15, 2010, 22:32:20
edit2Rapporteer  
Sotavento vind ik zelf niks voor beginners zijnde al ziet het er wel echt schitterend uit, maar echt rete vlagerig niet normaal.
In het begin van de middag is het nog wel te doen maar rond een uurtje of 15:00 wordt de wind een stuk harder en erg vlagerig.

Je kan dan beter gewoon naar Flag beach gaan en daar moet je wel erg goed uitkijken bij de kant want daar zitten ook erg scherpe rotsen, El cotillo is ook wel een mooie spot en daar heb je enkele rotsblokken liggen in de branding, schoentjes zijn daar niet nodig.
leonmeijer

Berichten: 107
Antwoord #7 Augustus 15, 2010, 22:42:16
edit2Rapporteer  
Dank je Tim en Erik. Wel een beetje lastig dat de een zegt dat je er als beginnen er goed heen kan en de andere zegt niet. Denk ook dat de situatie per dag/wind veranderd. Gelukkig is het eiland niet zo groot en ik ga denk ik ook een auto huren dus kan per dag kijken waar ik het beste kan oefenen.



zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #8 Augustus 15, 2010, 22:44:56
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik ben er net vrijdag van teruggekomen. (wou nog een verslagje gaan schrijven).

Ik zat in hotel Playa Park Club (Corralejo). Allemaal best prima vond ik.
Is een goed compromis tussen strand en centrum qua afstand.
Het is beide dan ongeveer 15 minuten lopen. Je kan bij het hotel een fiets huren voor 8 euro per dag of 21 euro voor drie dagen enz. Neem nummer 211  Wink die was ok.

Flagbeach is naar mijn mening prima voor beginners. Genoeg ruimte en kiters die je helpen. Heb een hoop gekloot gezien daar dus let ff op wie je je laat helpen. Verder moet je je voorbereiden op een hoop geslachtsdelen  Grin

Het water is wat choppy met een lichte deining en het blijft niet te diep, al kan je niet staan. Ik vond de golfslag net niks maar heel goed te doen voor als je al lekker kan varen. Die rotsen waar iedereen het over heeft vind ik geen enkel probleem. Gewoon ff checken en opletten.

De wind is wat nederlands. Toch vlagerig wat ik niet had gedacht en valt heel soms helemaal weg. De wind lijkt hard maar valt mee eenmaal op het water. Zal de warm/koude wind theorie wel zijn. Waait er wel veel bdw.

Je kan op flagbeach een rescueservice kopen. 30 euro voor 15 dagen, dan halen ze je op als je shit hebt. Doen ze ook als je niet hebt betaald maar dan kost het je 100 euro. Kiters zijn behulpzaam als je problemen hebt dus je kan ook daarvan een sleepje gokken.
Je kan een parasolletje en strandbed huren en ook wat drinken kopen sinds kort volgens mij. Heb er geen gebruik van gemaakt.

Auto zou ik vantevoren reserveren als je wil en sommige busmaatschapijen rekenen 25 euro voor als je een kiteboardje mee wil (per rit vooral bij "Torres") heeft mij dus 50 eurie gekost voor vervoer van vliegveld. Huur bdw geen auto bij Alonso, dikke maffiabaas en zeikstraal.

Oja en Zonnebrand meenemen!!!

Wil je meer weten hoor ik het wel.
Groeten!
joggli

Berichten: 83
Antwoord #9 Augustus 15, 2010, 22:51:29
edit2Rapporteer  
hey leon, auto huren is idd het beste, wat tim zegt klopt, sotavento is niet ideaal voor beginners maar het kan wel! flag beach is wel top, maar schoentjes zijn niet verreist hoor, er zijn genoeg plekken waar je gwn over het zand van het water af kan komen. de rescue service daar slaat nergens op, je kan dat van te voren afsluiten maar je heb grote kans dat je dn niet eens opgehaald wordt al zit je in de problemen! daar heb ik al verschillende mensen over gehoord namelijk. el cotillo zou ik niet aan beginners aanraden ivm de sterke golven en de vlagerige wind. ik zou zeggen oefen voor die tijd nog veel in nederland, zoek ook is een spot met golven op hier, en je kan daar dan zeker heeel lekker varen!
have fun!
leonmeijer

Berichten: 107
Antwoord #10 Augustus 16, 2010, 11:16:36
edit2Rapporteer  
Iedereen zeer bedankt voor jullie advies en zeer bruikbare tips! Leuk verslag heb je gemaakt zjunnusun! Zeer nuttig ook! En dat verhaal over die rescue service had ik idd al veel vaker gehoord dus ook prima.

Ga denk ik boeken bij las marismas want dat lijkt me een goed hotel.

Rolandpeelen

Berichten: 40
Antwoord #11 Augustus 16, 2010, 11:24:18
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik ben er net vrijdag van teruggekomen. (wou nog een verslagje gaan schrijven).

Ik zat in hotel Playa Park Club (Corralejo). Allemaal best prima vond ik.
Is een goed compromis tussen strand en centrum qua afstand.
Het is beide dan ongeveer 15 minuten lopen. Je kan bij het hotel een fiets huren voor 8 euro per dag of 21 euro voor drie dagen enz. Neem nummer 211  Wink die was ok.

Flagbeach is naar mijn mening prima voor beginners. Genoeg ruimte en kiters die je helpen. Heb een hoop gekloot gezien daar dus let ff op wie je je laat helpen. Verder moet je je voorbereiden op een hoop geslachtsdelen  Grin

Het water is wat choppy met een lichte deining en het blijft niet te diep, al kan je niet staan. Ik vond de golfslag net niks maar heel goed te doen voor als je al lekker kan varen. Die rotsen waar iedereen het over heeft vind ik geen enkel probleem. Gewoon ff checken en opletten.

De wind is wat nederlands. Toch vlagerig wat ik niet had gedacht en valt heel soms helemaal weg. De wind lijkt hard maar valt mee eenmaal op het water. Zal de warm/koude wind theorie wel zijn. Waait er wel veel bdw.

Je kan op flagbeach een rescueservice kopen. 30 euro voor 15 dagen, dan halen ze je op als je shit hebt. Doen ze ook als je niet hebt betaald maar dan kost het je 100 euro. Kiters zijn behulpzaam als je problemen hebt dus je kan ook daarvan een sleepje gokken.
Je kan een parasolletje en strandbed huren en ook wat drinken kopen sinds kort volgens mij. Heb er geen gebruik van gemaakt.

Auto zou ik vantevoren reserveren als je wil en sommige busmaatschapijen rekenen 25 euro voor als je een kiteboardje mee wil (per rit vooral bij "Torres") heeft mij dus 50 eurie gekost voor vervoer van vliegveld. Huur bdw geen auto bij Alonso, dikke maffiabaas en zeikstraal.

Oja en Zonnebrand meenemen!!!

Wil je meer weten hoor ik het wel.
Groeten!


Eens op (bijna) alle fronten..
Rescue service moet je niet afsluiten! Als die gast je op komt halen en vraag of je gaat dokken, gewoon zeggen dat je dat doet, en vervolgens niet betalen, maar de politie bellen. Zoiets als verlaten van een hulpbehoevende, is strafbaar (ook in fuerte). Die kerel vraag reteveel geld om je even met z'n bootje op te komen halen, dikke onzin!

Flag beach is inderdaad vet!
Mocht je al wat beter kunnen varen dan is de vuurtoren spot bij El Cotillo ook goed om te checken! Zorgen dat je er bent met hoog water, dan loopt de lagune vol, en heb je perfect glad water!!
zjunnusun

Berichten: 236
Antwoord #12 Augustus 16, 2010, 12:06:19
edit2Rapporteer  
Leek mij ook onzin en heb het niet afgesloten. Opzich wel geruststellend idee dat er een bootje en controle is. Ook voor de mensen thuis Wink  De zee is best groot. Heb wel wat sleepjes gezien aan einde van de dag voor mensen die te lang doorgingen zonder wind terwijl iedereen weg was. met name windsurfers.

Oja het is ook erg leuk om naar Los Lobos te varen. Gewoon steeds verder die kant op gaan en er vormt vanzelf een groepje die meegaan. Schaapje spelen dus. Je kant er (bijna) niet aan wal bdw.
leonmeijer

Berichten: 107
Antwoord #13 Augustus 16, 2010, 19:49:27
edit2Rapporteer  
Dank je zjunnusun!

Heeft iemand nog tips voor de kite? Ik heb nu alleen nog maar een 12m airush vapor III. Ga ik daar vaak mee kiten of moet ik er nog een 9m bij hebben?

leonmeijer

Berichten: 107
Antwoord #14 Augustus 17, 2010, 19:32:08
edit2Rapporteer  
Ik heb net even een offerte aangevraagd en krijg twee hotels aangeboden op Corralejo!

1. Las Marismas
2. Brisamar

Heeft iemand een gouden tip? Zijn mijn inziens, via foto's, alle twee wel okay maar misschien is er qua ligging nog iets te melden?

Morgen boeken!!
YEAH!!!
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #15 Augustus 17, 2010, 19:46:57
edit2Rapporteer  
Het beste is verblijven in Corralejo, auto huren en van daaruit kiten op Flag beach, el cottilo, en eventueel andere spots zoals Sotavento, maar dat is retevlagerig en ver rijden.

Als beginner kun je wel overwegen om als beginner een eiland of land met spots zonder rotsen in het water te zoeken, dus vanuit beginnersoogpunt zou ik toch Hurghada e.a. meer aanraden..

Anyways, have fun!
jasper16

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #16 Augustus 17, 2010, 20:37:25
edit2Rapporteer  
Ik ben de week van 5 tot 12 augustus naar Fuerteventura geweest ook in de plaats Corralejo met 3 maten.
Het is goed aanteraden als je van zand, zand, zand, stenen en wind houd.
verder het uitgaan valt erg tegen het zijn vooral spanjaarden die je volledig negeren en de engelse en duitsers denken te populair te zijn.. het is wel erg aanteraden om bij Paul langs te gaan cafe 't Hoekje (Heineken bar) de eigenaar is een nederlander valt goed mee te praten!
Wij zijn vooral naar flagbeach geweest mooi strand om te kite enkel de rotsen waren riskant veel kites zien sneuvelen vooral als het ep is. als het volledig vloed is totaal geen last.
Er valt goed te varen met een 9, 6 van de 8 dagen kunnen varen 1 dag geen wind en andere dag moesten we optijd naar huis.. wij hadden dan een auto gehuurd dus ook veel km gemaakt en naar de andere kant van het eiland geweest en daar nog meer zand bekeken, op dat moment was er ook het WK kitesurfen en windsurfen dus daar zijn wij nog even geweest..
De wind is daar wel vlagerig en aflandig.
Houd er trouwens wel rekening mee dat de wind in ene weg kan vallen, je ziet soms van het ene moment op het andere moment alle kites in het water liggen en dan kan het een prijzige vakantie worden door die rescue service.. wij hebben het dan niet mee gemaakt maar als het je overkomt, toch zonde geld..
Schoentjes hoeft niet speciaal je moet gewoon gelijk opstappen of eerst een pokke stuk zwemmen..
Wij zouden nu ook eerder voor die andere lokatie gaan die je noemde, we hebben Fuerte wel gezien.
We hebben verder wel een leuke en gezellige vakantie gehad, je moet er altijd zelf wat van maken!

Fijne vakantie!
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #17 Augustus 22, 2010, 14:21:58
edit2Rapporteer  
@ jasper16: ik weet niet waar jij bent uitgeweest maar wij hadden twee weken lang goede party daar hoor!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.