Eerste kite?

danielw

Geen avatar

Berichten: 8
Augustus 18, 2010, 15:21:35
edit2Rapporteer  
Hallo Kiters,

Ik ben een beginnende Kiter, heb vorig jaar lessen gehad en heb ook al gestaan op het bord jaja...
Na een jaar sparen kan ik eindelijk kite materiaal aanschaffen en wil dit ook graag doen.

Ik ben een student dus ik heb niet al te veel geld,
Ik ben al een poosje op zoek naar de juiste beginners kite maar het valt me op dat de prijzen voor een compleet set erg hoog zijn!
Zo is de F-One Bandit Tres erg prijzig vind ik zelf...

Mijn budget ligt rond de 1400 euro incl. trapeze,
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat een juiste beginnerskite is voor een mooie prijs?
Het mag ook best uit 2009 komen zolang het maar een mooie prijs heeft..

Groeten Daniel
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Augustus 18, 2010, 16:32:20
edit2Rapporteer  
Met een beperkt budget overjarig of goed 2e hands kopen. Scheelt je heel veel geld. Als er dan wat kapot gaat kan je het ook nog vervangen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Augustus 18, 2010, 16:42:46
edit2Rapporteer  
Beste Daniel,

Als ik 1400 euri te besteden zou hebben dan zou ik gaan voor de Bandit Dos (8 & 12m) of de Ocean Rodeo Rise (8 & 12m)

Momenteel heb ik het eerste setje en ben daar zeer tevreden over maar OR maakt ook kwalitatief zeer goed spul ........ (dat weet ik van mijn drysuit, trapeze, Mako-board en schoentjes  & handschoentjes)

maar je zult nu heel vlug en heel veel andere persoonlijke adviezen ontvangen ...

veel plezier met het maken van een (voor jouw gevoel, juiste aankoop .... YeSS
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #3 Augustus 18, 2010, 16:46:21
edit2Rapporteer  
hey daniel,

ik heb zelf nu net mijn eigen kite set compleet Grin

Naish helix 2008 9m2 2e hands voor 400€
Fluid Grind 2010 board nieuw voor 300€
shorty wetsuit + 5:3 nieuw voor 170€
trapeze nieuw voor 70€

dus in totaal voor 940€ een mooi setje waar ik met mn 70kg nog even mee vooruit kan