Eerste kite?

danielw

Geen avatar

Berichten: 8
Augustus 18, 2010, 15:21:35
edit2Rapporteer  
Hallo Kiters,

Ik ben een beginnende Kiter, heb vorig jaar lessen gehad en heb ook al gestaan op het bord jaja...
Na een jaar sparen kan ik eindelijk kite materiaal aanschaffen en wil dit ook graag doen.

Ik ben een student dus ik heb niet al te veel geld,
Ik ben al een poosje op zoek naar de juiste beginners kite maar het valt me op dat de prijzen voor een compleet set erg hoog zijn!
Zo is de F-One Bandit Tres erg prijzig vind ik zelf...

Mijn budget ligt rond de 1400 euro incl. trapeze,
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat een juiste beginnerskite is voor een mooie prijs?
Het mag ook best uit 2009 komen zolang het maar een mooie prijs heeft..

Groeten Daniel
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Augustus 18, 2010, 16:32:20
edit2Rapporteer  
Met een beperkt budget overjarig of goed 2e hands kopen. Scheelt je heel veel geld. Als er dan wat kapot gaat kan je het ook nog vervangen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 Augustus 18, 2010, 16:42:46
edit2Rapporteer  
Beste Daniel,

Als ik 1400 euri te besteden zou hebben dan zou ik gaan voor de Bandit Dos (8 & 12m) of de Ocean Rodeo Rise (8 & 12m)

Momenteel heb ik het eerste setje en ben daar zeer tevreden over maar OR maakt ook kwalitatief zeer goed spul ........ (dat weet ik van mijn drysuit, trapeze, Mako-board en schoentjes  & handschoentjes)

maar je zult nu heel vlug en heel veel andere persoonlijke adviezen ontvangen ...

veel plezier met het maken van een (voor jouw gevoel, juiste aankoop .... YeSS
lolbroek3

Berichten: 244
Logs: 0 | 312 uur
Antwoord #3 Augustus 18, 2010, 16:46:21
edit2Rapporteer  
hey daniel,

ik heb zelf nu net mijn eigen kite set compleet Grin

Naish helix 2008 9m2 2e hands voor 400€
Fluid Grind 2010 board nieuw voor 300€
shorty wetsuit + 5:3 nieuw voor 170€
trapeze nieuw voor 70€

dus in totaal voor 940€ een mooi setje waar ik met mn 70kg nog even mee vooruit kan
ik heb er wel 2 maanden over gedaan om dit bij elkaar te zoeken (wel met 5 weken vakantie er tussen door Wink)

dus voor 1400€ kan je een erg mooi setje kopen met evt 2 kites.

ik heb niet erg veel ervaring met kites, maar mn leraar heeft mij wel nadrukkelijk gezegd dat ik een SLE kite moest hebben, en dat een best Waroo wel een mooie zou zijn om mee te beginnen, vanwege goed depower.

voor de rest kan ik je eigelijk geen kites ofso aanraden omdat ik ook nog maar een beginners ben

gr kevin
danielw

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #4 Augustus 18, 2010, 18:05:24
edit2Rapporteer  
Hallo,

Als ik 2e hands zou halen zou ik eerlijk gezegd niet weten waar ik naar zou moeten kijken of de kite wel goed is.
Ik heb zo ook geen kennis die ik mee kan nemen die er meer verstand van heeft.

Als ik de Bandit Dos (8 en 12m) zou willen halen waar kan ik deze dan verkrijgen? en dan is het geld op denk ik? Of hou ik dan nog wat over voor een bar, board, trapeze en pak?

Ik weeg trouwens 70 kilo

Groeten Daniel
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #5 Augustus 18, 2010, 18:21:09
edit2Rapporteer  
Ik zou niet meteen gaan voor 2 kites. Houd het eerst bij 1 kite. Gezien je verhaal ga je toch nog niet met harde wind varen, dus een 7m oid heb je echt nog niet nodig.

Voor wat betreft je keuze van het merk, dat is zeer persoonlijk. Gewoon testen zou ik zeggen. In dit zelfde topic zijn al vaak genoeg de merken en typen beschreven welke voor jou in aanmerking komen. Gewoon even doorspitten. Bandit is goeie kite, maar bijvoorbeeld duurder als bijvoorbeeld een Waroo die ook heel goed is om te beginnen.

Als je gewoon met 1 kite begint, kan je ook nog een goed board,pak, trapeze enz kopen. Op den duur merk je vanzelf wel wanneer je een 2e kite erbij wilt hebben voor de dagen met wat hardere wind.
danielw

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #6 Augustus 18, 2010, 18:31:36
edit2Rapporteer  
Hallo,

Mij is aanbevolen: Delta; 9 of 10m en SLE 9m om te beginnen.
Het board zou een 135x40 moeten worden.

Hard varen is er in het begin toch nog niet bij (neem ik aan).
Dus dat heeft ook niet de grootste prioriteit, ik zoek een kite waar ik goed mee kan leren kiten net zoals een board.

Ik heb al een prijs opgevraagd voor Naish Charger 2010 +  Naish bar 2010 en Naish Haze 2010 Setprijs was 1300 en dan komt er nog een pak en trapeze bij..

Groeten Daniel
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #7 Augustus 18, 2010, 18:45:53
edit2Rapporteer  
Tja, goeie keus. Kan je ook voor een Waroo 2010 9m gaan, Redline bar erbij met bijvoorbeeld een Brunotti Onyx 136x40 of een 130x40. Ook een goeie keus. Maar zo zijn er nog veel meer goede keuzes. iedereen zal iets anders zeggen. Dat is heel lastig. Ga anders gewoon eens naar een erkende zaak, vd Berg of zo. Als je daar van alles koopt, krijg je ook nog minimaal 10 procent korting. Ook de andere zaken doen dat, dus koop nou niets overhaast. Ik begrijp dat je het liefst morgen nog op het water wilt staan, maar informeer eerst goed voordat je koopt.

Je kan ook voor 2009 materiaal gaan. Neem je een Waroo 2009 9m met een overjarig board in die maat. Ben je een stuk minder kwijt en is ook goed.

Met het setje dat jij noemt of het bovenstaande setje kan je echt jaren voort. Dan hoef je echt niet volgend jaar weer wat anders kopen.

Voor die 1400 euro kan je echt alles kopen wat je nodig hebt. Ook vrij nieuw spul.
TheMatti

Berichten: 142
Antwoord #8 Augustus 18, 2010, 19:03:05
edit2Rapporteer  

Met die 70 kilo heb je echt geen dos 12 nodig, neem een 10 en je kan bijna altijd varen,...
danielw

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #9 Augustus 18, 2010, 19:05:46
edit2Rapporteer  
Het maakt me eigenlijk niet uit of het nou een kite is uit 2009 of 2010 zolang hij maar goed en veilig is om mee te beginnen.
Ik zit al een paar weken te kijken naar een kite set maar zoals jullie weten is er zoveel te koop met zoveel merken.
Dus vandaar dat ik hier terecht kwam met deze vraag.
Ik ben nog druk aan het zoeken maar ik ga denk ik toch niet voor 2e hands omdat ik niet weet wat nou goed is en wat niet.

groeten daniel
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #10 Augustus 18, 2010, 19:24:23
edit2Rapporteer  

Met die 70 kilo heb je echt geen dos 12 nodig, neem een 10 en je kan bijna altijd varen,...

Daniel,

Ik was bij mijn advies even uitgegaan van mijn eigen gewicht; 80 kg.

Inderdaad, met je 70 kilootjes is een 12m veel te groot. Met een 10m Bandit of OR Rise zul je al heel vaak op het water kunnen staan. Laten we zeggen 75% van alle kitedagen.

Wil je echt richting 100%, neem dan een setje 11 & 7.

en het klopt dat je beter een goed onderhouden 2008-kite kunt kopen dan een afgeragd ding uit tweeduizendtien. Grin

Ik koop veel van mijn spul (behalve kleding) 2e hands via kitehigh. Ik heb nog nooit een miskoop gedaan.  Maar ook commerciële verkopers zoals Roha en Stormchaser hebben vaak zeer aantrekkelijke aanbiedingen..... ThumpsUp



danielw

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #11 Augustus 18, 2010, 20:54:11
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf helemaal weg van de Bandit en veel meer beginnende kiters lees ik.
Maar de Naish Charger 2010 is goedkoper dan de F-one Bandit en ik lees daar ook goede verhalen over.
Of is hier iemand die mij een goede Bandit compleet voor een mooie prijs kan verkopen?

Groeten Daniel
A.lex

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #12 Augustus 18, 2010, 21:24:34
edit2Rapporteer  
@ Danielw.

Ik ben ook een beginnende kiter en heb les gehad.
Mijn instructeur zei dat als ik iets wou kopen dat ik dan contact met hem kon opnemen voor een setje.

Kan je geen contact opnemen met de kite school waar je les hebt gehad en om een compleet pakket vragen?
danus3

Berichten: 12
Antwoord #13 Augustus 18, 2010, 22:43:47
edit2Rapporteer  
@A-lex hou dan wel in gedachte dat materiaal dat bij een school is gebruikt een kortere levensduur heeft dan particulier gebruikte kites! leskites zijn na 1 seizoen zo'n beetje wel op qua stevigheid!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Augustus 18, 2010, 23:10:05
edit2Rapporteer  
een jekyll + board+pak+trapeze gaat je voor dat bedrag makkelijk lukken Smiley
A.lex

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #15 Augustus 18, 2010, 23:19:35
edit2Rapporteer  
@ Danus3

Dat begrijp ik ook wel, maar aan de andere kant je weet wel dat een een relatief goede kite krijgt.
Als hij je rotzooi verkoopt dan gaat zijn naam eraan.

En je gaat mij niet vertellen dat alle kites die hij heeft liggen gebruikte zijn.
Hij kan volgens mij niet inschatten hoeveel kites hij het gehele jaar gaat gebruiken. Hij zal dus vast ook wel een paar kites hebben liggen die zo goed als geen vlieguren hebben
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #16 Augustus 18, 2010, 23:19:49
edit2Rapporteer  
AFDINGEN!!!!
Eigenlijk moet je gewoon een shop binnenlopen met:
"Hallo, ik wil graag een wetsuit, trapeze, bar, kite en board en ik heb 1400 euro te besteden."
Laat je niet te snel afpoeieren en zeg gewoon wat je wil.
Ik vaar met mijn bijna 90 kilo schoon aan de haak Jekyll 8 en 12 meter. Eigenlijk moet ik hierbij nog een tussenmaatje hebben, maar een Jekyll 10 meter met bar uit 2009moet je kunnen regelen voor 700 euro ofzo.
Dan heb je nog 700 euro over voor de rest. En dit is meeeeeeeeeeer dan genoeg.

Goed dat je bezig bent met veiligheid en goed materiaal. Je hebt een mooi budget en kan hier vele kanten mee op. Laat je niet gek maken en beslis zeker niet te gehaast.
danielw

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #17 Augustus 19, 2010, 19:42:15
edit2Rapporteer  
Hallo,

Nu ben ik vandaag een Naish Helix 2010 tegen gekomen die een scherpe prijs heeft..
Is dit een goede kite om te beginnen?
Als ik bij Gear kijk staat er niet bij: geschikt voor beginners..

Kan iemand mij hier meer over vertellen met ervaring?

Groeten Daniel
danielw

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #18 Augustus 20, 2010, 21:24:40
edit2Rapporteer  
Hallo,

Na het plaatsen van deze topic wordt ik dood gegooit met PM's en Mail door mensen die mij wat willen verkopen.
Ik vind dit niet erg en ik ben sommigen zelfs dankbaar hiervoor!

Is er iemand die mij een mooi kite-set kan samenstellen en niet wat hoeft te verkopen aan mij?
Ik heb echter een paar eisen en ik weet niet of dit haalbaar is:
- Budget is 1400euro
- Nieuw materiaal
- liefst 2010

En dan hoop dat ik hiermee geholpen kan worden want ik dacht eerst een idee te hebben maar nu is het weer allemaal wazig.

Groeten Daniel
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #19 Augustus 20, 2010, 23:04:17
edit2Rapporteer  
tja, wil je nu 1 kite en later nog 1? of nu eentje die de beste winddekking geeft?(wat later problemen geeft om een kite erbij te kopen)
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #20 Augustus 21, 2010, 01:03:18
edit2Rapporteer  
Is er iemand die mij een mooi kite-set kan samenstellen en niet wat hoeft te verkopen aan mij?
Ik heb echter een paar eisen en ik weet niet of dit haalbaar is:
- Budget is 1400euro
- Nieuw materiaal
- liefst 2010

En dan hoop dat ik hiermee geholpen kan worden want ik dacht eerst een idee te hebben maar nu is het weer allemaal wazig.

Groeten Daniel
Lijkt me toch allemaal niet zo moeilijk?
Neem ook aan dat je 1 kite wil voor die 1400eurie?

Om je een idee te geven van mijn aankoop bij roha
- Best Kahoona Set 9.5 incl bar en nieuw armada board, € 1100,- (kreeg nog wat korting)
- Nieuwe heup trapeze € 100,-
- Wetsuit had ik al maar die koste dacht ik € 100,- á € 150,-

Nou dan ben je tegen de € 1400 klaar.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Augustus 21, 2010, 01:49:22
edit2Rapporteer  
kan best idd, warootje kan ook, jekyll lukt ook, airush miss ook(kitepro.nl)
danielw

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #22 Augustus 21, 2010, 11:27:42
edit2Rapporteer  
Oke bedankt voor jullie reacties.
Ik wou inderdaad maar 1 kite ben nog aan het twijfelen tussen een 9 of 10 meter.

Bedankt voor jullie hulp en jullie reacties!!!

Groetjes Daniel
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #23 Augustus 21, 2010, 12:55:32
edit2Rapporteer  
9.5  Smiley
Bramster

Berichten: 105
Antwoord #24 Augustus 23, 2010, 14:48:38
edit2Rapporteer  
Bekijk deze advertentie even! ozone catalyst 2010 met board voor 1249
149 erbij en je hebt een wetsuit + trapeze.

Precies binnen budget, helemaal nieuw en ready to go!

http://www.kiteboardshop.com/kitecenter/Nieuws/view/ozone_catalyst_kite_met_board_vo.html

Vaar je met nieuw 2010 materiaal, heerlijke kite met goede low en high end. En eentje waar je de aankomende jaren mee vooruit kan.

Succes met je zoektocht. Er is genoeg te vinden voor 1400.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.