Kiten op de waddeneilanden

wendy
Gast
Juli 31, 2004, 20:34:38
edit2Rapporteer  
Wie kan me vertellen waar je (nog) mag kiten op de waddeneilanden??

En welke eiland is favoriet ?!?

Kortom, tips en ideeen zijn welkom!

Greetz Wendy
ShiftyMcBean
Gast
Antwoord #1 Juli 31, 2004, 22:37:18
edit2Rapporteer  
Ik weet dat je op Ameland een kite ontheffing moet aanvragen, dan krijg je een pas en dan mag je tussen bepaalde palen kiten. Ik heb ook zo'n pas aangeschaft, kost je ongeveer 13 eurie. Mocht je daar intresse naar hebben dan moet je contact opnemen met de gemeente Ameland.

Over de andere eilanden heb ik helaas geen info.

Ciao!
lars

Berichten: 418
Antwoord #2 Juli 31, 2004, 22:52:46
edit2Rapporteer  
Ik ben een paar weken geleden nog op Texel geweest om te kiten. Je hebt daar bepaalde stukken tussen de palen waar je mag kiten. Het staat er allemaal duidelijk aangegeven! Ik weet inderdaad dat je op de andere eilanden een vergunning moet aanschaffen......
Succes!
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #3 Augustus 01, 2004, 00:00:24
edit2Rapporteer  
Vlieland! Ga naar camping Stortemelk en je kan zo het strand op! Denk aan de stroming daar! Niet voor watjes of beginners!
Heb daar gasten zien kiten met 7bft en vette stroming, maar wel fucking hoog, respect aan Eddy en Peter en Rolfje die toch ook nog ff ging!
s.sander
Gast
Antwoord #4 Augustus 02, 2004, 13:03:34
edit2Rapporteer  
Wie kan me vertellen waar je (nog) mag kiten op de waddeneilanden??

En welke eiland is favoriet ?!?

Kortom, tips en ideeen zijn welkom!

Greetz Wendy
hoi je mag bij ons officieel alleen kiten tussen paal 9 en 12 en paal 17 en 18 en op de waddenzee bij het surfstrandje dijkmanshuizen.
verder word er gekite op paal 16 en paal 21 daar word het volgens mij wel gedoogt  ikzelf ben vaak op paal 9 of paal 16.
een vergunning is niet nodig en voor de stroming moet je maar even vragen aan iemand die daar is.
misschien komen we mekaar tegen idergeval veel kite plezier en inderdaad hopen op wind,we wachten alweer twee weken nu.
grtzz sander
Pascal
Gast
Antwoord #5 Augustus 02, 2004, 16:51:42
edit2Rapporteer  
Vlieland is idd de shit. super toegankelijk als je op camping stortemelk staat, Je mag sinds vorige week niet meer op bewaakt strand kiten ivm. de drukte maar dat wordt duidelijk aangegeven, en na het kiten even lekker nagenieten in de bolder terwijl je naar een live bandje zot te luisteren, beter kan je het niet hebben, heb van mijn 10 dagen 5 dagen kunnen knallen.

groeten Pascal
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.