OZK te USA, dit keer met pers!!

oz

Berichten: 324
Antwoord #25 December 18, 2010, 18:40:05
edit2Rapporteer  
Yo mannen,

Ome Leon heeft helemaal gelijk, doordat mijn mal inderdaad deelbaar is kan ik het geheel aandraaien door middel van de moeren. De slag wordt op die manier beperkt waardoor je een grotere stempel (betere drukverdeling) krijgt.
Wat een leuke bijkomstigheid is, is dat de hoeveelheid lucht afneemt....i.v.m. met Explosie gevaar schater
Verder valt mss op dat in de foto´s mn brandslang wat lang is schater schater, dit i.v.m. m´n andere lopende projektjes, zie foto´s. Aangezien er bij jullie plenty sneeuw ligt is dit mss een optie voor het sneeuwkiten...

Freubel ze, Ozzie!
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #26 December 18, 2010, 18:49:36
edit2Rapporteer  
Mooie poederbakken! Hoe doen ze het, zijn ze stijf genoeg? Heb wel eens gelezen dat dat het lastige punt is bij zelfbouwski's...!

Wat is jou ervaring met betrekking tot de springback bij het kiteboard?
oz

Berichten: 324
Antwoord #27 December 18, 2010, 23:58:21
edit2Rapporteer  
Dirkie,

de vacuum setup vwb de rocker werkt ook bij de pers, ik dacht initieel ook dat er meer rocer zou overblijven...mooi niet duzzz loser

Vwb de poeder latten; geniaal!!! Volgende projekt wordt een slalom/carve ski....dan wordt de layup lastig denk ik....ik lees me suf schater Onder het mom van beter goed gejat dan slecht verzonnen schater schater

Latersss
RaymondS

Berichten: 45
Antwoord #28 December 23, 2010, 23:07:11
edit2Rapporteer  
Het project erna een Sword Extreme Carver!?
oz

Berichten: 324
Antwoord #29 December 24, 2010, 03:26:34
edit2Rapporteer  
Klinkt goed.
Zegge Ray,
 zoek is ff uit wat voor layup die mannen gebruiken! schater

Mzzl Ozzie
RaymondS

Berichten: 45
Antwoord #30 December 30, 2010, 11:30:08
edit2Rapporteer  
Ik heb nog een 1.75 medium flex - misschien dat we die maar ff moeten doorzagen  Cry
oz

Berichten: 324
Antwoord #31 December 31, 2010, 03:40:02
edit2Rapporteer  
Ghehehe, dat wordt huilen!  ThumpDown
T blijft raden wat de profi's in hun snowboards en ski's frommelen....Moet maar eens een poging wagen, dan kunnen de hard boots weer uit de kast!
Dussss ik zou zeggen hoppa de zaag erin!! schater
oz

Berichten: 324
Antwoord #32 December 31, 2010, 04:26:14
edit2Rapporteer  
Met al die sneeuw in NL kan ik natuurlijk niet achter blijven loser
Hier een paar foto's uit Colorado, Lake Dillon. Helaas stond er niet genoeg wind voor leuke sprongen. Dan maar  'ouwe lullen cruisen'  schater  schater
Hee Leon, zag ik jou daar nou ook? schater

Mzzl uit de verenigde staten of de USA. Ozzie.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #33 December 31, 2010, 11:38:09
edit2Rapporteer  
F*cking hell ouwe, dat ziet er goed uit daar! ThumpsUp. Het is alweer een eeuw geleden... Cry
Maareh, voor straks alvast een knallend 2011 met veel pneumatic powerrrrrrrr!!!!! ThumpsUp
peter.

Berichten: 1145
Antwoord #34 Januari 04, 2011, 12:25:03
edit2Rapporteer  
dat ziet er erg vet  uit!!!

ik beschik over een cnc machine van 3m bij 2m

en 3 van deze jongens kunnen warm en koud gebruikt worden http://www.degroot.nl/typo3temp/pics/Orma-NPC-6-90-DIGIT_a9ba2bc2e8.jpg

hoe maak jij de pers mal? zit neem ik aan ook concave in de mal en moet ik dan ook nog iets van een rubberen mat onder en boven in de mal doen?

wat voor lay-up  kan ik voor het eerste boardje het beste gebruiken?

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #35 Januari 05, 2011, 00:11:31
edit2Rapporteer  
1000Berichten peter! Smiley
RaymondS

Berichten: 45
Antwoord #36 Januari 12, 2011, 12:54:03
edit2Rapporteer  
Hey Örjan, de topsheet heb ik al gestript van mijn Swoard  Cry , foto's heb ik je gemailt.
De rest van de ingrediënten hoor je nog Joepie
oz

Berichten: 324
Antwoord #37 Januari 13, 2011, 03:23:08
edit2Rapporteer  
Jahahaaaaa, geen geheimen meer!, we zijn nu binnen, alleen moeten we het dikte verloop nog ff meten!!!
Volgende projekt....snowboard ThumpsUp Tongue Tongue
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #38 Januari 15, 2011, 15:11:49
edit2Rapporteer  
Knap werk Oz.

Is het nu zo dat alle luchtbellen door de hogere druk vanzelf naar de zijkanten verdwijnen of zijn er nog bepaalde handelingen voor nodig.


Ik heb er ook mijn gedachten over laten gaan en zat te denken om een betonnen gewapende bak te storten met een rechthoekig niet doorlopend gat van ca. 150 x 50 in het midden. Hier leg je dan een massieve rockertafel in vervolgens maak je van dikke vijverfolie (drakatechnofolie) een beetje ruime zak . (  het idee van een bladder in je kite) Deze leg ik dan op het board en sluit het geheel af met een betonnen deksel. Op mijn werk hebben ze een pomp waar ze warmtewisselaars mee afpersen, deze sluit ik aan op de zak en zet hem in een bak met water. Nu kun je de zak vol pompen met water en zo het zaakje onder druk zetten zonder explosie gevaar. Omdat de zak helemaal opgesloten zit kan hij verder geen kant op . IK weet niet of de bak opzich sterk genoeg is om zonder stalen balken het zaakje, met draadeinden dwars door het beton vast te zetten. ( maar Leon onze rekenaar Wink weet vast wel hoe dik dit geheel moet zijn zodat het heel blijft.

Hoor graag reacties,

Groeten Martin


LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #39 Januari 15, 2011, 17:57:52
edit2Rapporteer  
Mmmmm...zoiets?
http://www.diyskate.com/press_01.html
Hier storten ze ook beton voor de mal.

Anyway...die betonnen gewapende bak die jij beschrijft is volgens mij precies hetzelfde als een metalen I-frame. Ik zou het dan gewoon bij staal houden.

Zelf zit ik aan een constructie te denken over een toepassing met meerdere "hydraulic jacks" die zich afzetten tegen een stijf frame zoals bij de skateboardpress. Tussen de massieve mal-schalen een (warme) waterzak of slang om de druk te verdelen. Volgens mij moet dat wel lukken... Wink (alleen blijft m'n meissie bang van al dat staal  schater)

wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #40 Januari 18, 2011, 15:36:13
edit2Rapporteer  
....en als je nou wat wil varieren met je rocker.....?

Gaat dit trouwens met een schuim kern werken, of druk je die in 2 tellen in mekaar?
gres

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #41 Januari 18, 2011, 22:59:24
edit2Rapporteer  
wat is de druk die je zou kunnen bereiken met bv: 3 hydraulische persen in een lengte van 150 cm bij 50 cm.? En komt dit een beetje overeen met de 135.000 die eerder is genoemd.
En hoe is deze druk te meten?

Bij het idee van een pers is het evt mogelijk  om van rocker of concaaf te veranderen als je zou werken met ribben in de lengte ligging van een board alle ribben bij elkaar geeft een solide ondergrond voor de pers an als je een andere rocker of concaaf zou willen hebben hoef je alleen die ribben te wisselen die het gewenste verschil geven. (dacht ik en gezien op youtube).

gr Gres
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #42 Januari 19, 2011, 04:20:52
edit2Rapporteer  
Ik dacht de druk gewoon te meten in de waterzak met een manometertje aan de kopse kant die tussen het board en de schalen ingeklemd zit........dat moet geen probleem zijn. Dus net zo lang pompen totdat de beoogte 3 bar is bereikt in de zak.

Het lastige is wel hoe de jacks gelijkmatig aan te sturen zodat de mal-schalen niet scheef gaan trekken. Dit moet je op een of andere manier hydraulisch zien te balanceren.

Variatie in rocker zoals we nu doen met een rockertafel wordt lastiger. Dan moet je al met een soort van schuivende delen gaan werken. Een ding is zeker...de mal moet solid en stijf zijn.

Om het veilig te doen blijft het een lastig project... Undecided
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #43 Januari 20, 2011, 09:50:28
edit2Rapporteer  
Is dat gedoe met die jacks niet wat overdreven?
Stel je voert je waterzak uit met een (water)reservoir. na het installeren van je project vul je via het reservoir de zak tot bijna 100% vervolgens zet je een compressor op het laatste (, lege) stukje reservoir.
de luchtinhoud is dan zeer beperkt, met het oog op een evt blowout. maar je kan wel heel simpel druk  varrieren.

Wil je helemaal van lucht af:

99euro kan op dit project het verschil niet maken, toch?
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #44 Januari 21, 2011, 00:46:29
edit2Rapporteer  
Soort gelijke pomp bedoelde ik ook .

En volgensmij moet je een opstelling maken  waarin een waterzak  helemaal opgesloten zit.

Ik zat zelf te denken, balken van 17 x 7 x 175 op hun kant aan elkaar gelijmd en dan op de randen een extra balk plat gelegd, zodat je een rechthoekig gat van 7 cm diep krijgt. in dit gat kun je een massieve rocker tafel leggen.
De rocker tafel moet dan qua breedte en lengte excact in het rechthoekkig gat passen.
De rockertafel moet op zijn hoogste punt wel een centimeter onde rand blijven omdat er ook nog een waterzak in moet.

Als deksel kan een zelfde constructie gemaakt worden als vorige maar dan zonder de extra verhoging.

Als extra versteviging kun je bijvoorbeeld een oude dubbelplaats radiator slopen en deze boven en onder gebruiken.

Als je dit alles met draadeinden aan elkaar schroeft, dus dwars door alles heen dan is het volgensmij wel sterk genoeg om niet door te buigen of ongelukken te veroorzaken.

De (groene) buisjes in de tekening moeten ook dwars door alles naar het dek toe lopen en met een grote plaat aan de zak bevestigd worden.

Door m.b.v. de pomp hier boven je waterzak vol te pompen kun je waarschijnlijk nog welmeer druk halen dan 3 bar

Ik heb geprobeerd het te teken.     



LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #45 Januari 21, 2011, 10:37:53
edit2Rapporteer  
Brrrr....ik haat lucht, ben daar een beetje allergisch voor. Bij m'n oude werkgever wel eens wat fout zien gaan met zogenaamd "trapped air", vandaar  loser

wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #46 Januari 21, 2011, 15:31:40
edit2Rapporteer  
Brrrr....ik haat lucht, ben daar een beetje allergisch voor. Bij m'n oude werkgever wel eens wat fout zien gaan met zogenaamd "trapped air", vandaar  loser


Vandaar de vacuum facinatie: hoe minder lucht, hoe beter! Tongue

Ik ook, in kombinatie met bovenstaande water afperspomp.

normaliter vul je een huisinstallatie af met water voor je de pomp op tien bar zet. Doe je dat niet en je zet dus lucht op druk....en niet op tien maar op 20 bar.lachuh!!
Dan hangt de net niet vast genoeg gemonteerde wasmachinekraan in de garage dus in de tegenoverliggende muur. oke, gipswand, maar hij zat er wel 'in'.

Neem alleen wel aan dat jij iets meer zorgvuldigheid aan de dag legt dan de gemiddelde nieuwbouw loodgieter....

Anyways: het kan ook zonder lucht. Deze pompen gaan tot 50/60bar. Ruim voldoende toch?




Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #47 Januari 21, 2011, 18:24:06
edit2Rapporteer  
Zo mannen jullie zijn weer lekker bezig zeg.

En OZ die boardjes van je zijn gewoon briljant. ThumpsUp
OandO

Geen avatar

Berichten: 147
Antwoord #48 Januari 21, 2011, 19:11:17
edit2Rapporteer  
Dat je met 10 bar vloeistof druk, 20 bar luchtdruk maakt lijkt me stug . Wat wel waar is dat je om lucht op 10 bar  te brengen, je meer energie nodig hebt omdat lucht samen persbaar is. Deze opgeslagen energie komt bij een plotselinge lekkage in 1 keer vrij waardoor er een drukgolf onstaat. Omdat vloeistof niet of nauwelijks samen persbaar is heb je weinig energie nodig om 10 bar te krijgen, dus bij lekkage is vloeistof bijna direkt drukloos.

Dus wil je experimenteren doe het met vloeistof als je de ramen in je huis wilt houden Wink  Bij zowel vloeistof als lucht is het wel belangrijk dat je draadeinden het houden anders vliegen de moeren je om de oren. Dus hoe meer draadeinden hoe minder de kracht per draadeind.

Wou ik toch ff kwijt voordat er doden vallen Sad
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #49 Januari 22, 2011, 14:51:55
edit2Rapporteer  
Dat je met 10 bar vloeistof druk, 20 bar luchtdruk maakt lijkt me stug ......

niet duidelijk geformuleerd, sorry. De janlul in kwestie pompt bij wijze van 'stoer' de zaak op tot 20 bar ipv de vereiste 10. Dat in combinatie met lucht in de leiding.... Blij dat er niemand in de garage stond......
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.