Baai van Rosas juni/juli

Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
December 13, 2010, 15:10:57
edit2Rapporteer  
Zoals ieder jaar is een groot gedeelte van KiteHigh te vinden in de baai van Rosas. Verspreid over de vele campings. Dit jaar heb ik besloten om samen met het vrouwtje die kant op te gaan.

Niet speciaal voor het kiten (zo windzeker is het niet) maar vooral voor het klimaat en de mooie streek. De dagen dat het dan waait worden uiteraard wel benut om te kiten.

Wie zit er nog meer eind Juni begin Juli daar? Ik ga naar las Dunas (naast la Balena).
alain_

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #1 December 13, 2010, 15:47:48
edit2Rapporteer  
Windzeker is het wel, je bent zeker van max 17-18kn wind.  Grin
Zal me niets verbazen als ik het niet kan laten dit jaar Roll Eyes
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 December 13, 2010, 15:56:21
edit2Rapporteer  
Ik ben er ook weer van 16 juli tot 8 aug.. Grin
Ik kom er al 11 jaar en vind het best wel een windzekere spot ..
van de 21 dagen kan ik meestal zo,n 15 (mid)dagen varen.. Grin
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 December 13, 2010, 16:13:04
edit2Rapporteer  
Met windzeker bedoel ik echt iedere dag wind zoals in de bekende bestemmingen. Van de meeste mensen hoor ik dat het tegenvalt en vaak net niet wind is. Onder de 14/15knp noem ik geen wind.

Overigens iemand bekend met de camping las Dunas? Ik twijfel over standplaatsen B,C of H. H lijkt iets meer schaduw te hebben en dichtbij de bakker. Terwijl B dichtbij de zee en de surfclub ligt.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 December 13, 2010, 16:28:40
edit2Rapporteer  
Ben een aantal keren naar de baai van Rosas geweest. Zowel in de jaren 80 om te windsmurfen en de laatste jaren 3x om te kiten. Van de 3 weken vaak 50/60% wind om met een 10m2 te varen. Van horen zeggen dat de zomer van 2010 zeer goed was i.v.m. Tramantana. Ben zelf in 2010 er niet geweest. Mijn keuze zal niet uitgaan voor Las Dunas. Ik zou naar La Ballena 2 gaan. Dit i.v.m. directe toegang tot de kitezone en clubMistral. Hesje kopen bij club mistral voor 50 euri en varen. 50 euri krijg je weer terug bij vertrek. Voordeel hiervan is dat alleen gasten van de camping hier mogen kiten. Vaak niet meer dan 40-50 man op het water.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 December 13, 2010, 16:51:27
edit2Rapporteer  
PieNo, Las Dunas is toch wel iets beter dan la Balena als je kijkt naar de campeerplekken en sanitaire ruimtes. Er is ook een surfclub op las Dunas dus kiten moet kunnen lijkt me.

Die 50 euro moet je niet betalen heb ik hier al in verschillende topics gelezen. Enkel in een bepaalde tijd. Erg onduidelijk. Is daar nergens documentatie van?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 December 13, 2010, 17:07:18
edit2Rapporteer  
@ Reflex
Op Las Dunas mag je niet kiten. Bij het openbare strand richting Ampuriabrava mag het wel maar daar is het tering druk.
Inderdaad Las Dunas is mooier maar om te kiten kan je beter naar La Ballena gaan vind ik. Las Dunas is wel wat rustiger. op La Ballena loopt wel veel volk tussen de 14 en 17 waar je niet altijd vrolijk van wordt.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 December 13, 2010, 18:03:43
edit2Rapporteer  
We twijfelen een beetje omdat la Balena een veel te hoog hoogseizoentarief heeft. Gaan wij 3 dagen eerder dan gepland dan is de prijs gelijk, maar op onze plandatum is las Dunas 140 euro goedkoper. Belachelijk toch?

Ik lees juist van mensen dat voor las Dunas gekite mag worden maar dit krijg ik nergens bevestigd dus zal wel onzin zijn.

Welke plek is het beste bij la Balena? Wij dachten aan plus Noord of plus Centraal. Lekker dicht bij het strand en centraal ligt dicht bij de winkel.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #8 December 13, 2010, 18:28:13
edit2Rapporteer  
In het voor en na seizoen is kitesurfen wel gedoogd bij Las Dunas maar in het hoogseizoen (juli/Augst.) is het niet toegestaan ,het strandt is daar ook veel te druk ,en moet je naar een van de 3 spots waar het wel toegestaan is La Ballena is daarbij de dichts bijzijnst..
Maar ook eigenlijk niet te lopen. Grin
Als je toch naar La Balena gaat boek dan op Zuid daar ligt de kitezone ook en is het een stuk rustiger ..verder van de Disco.. Grin
http://www.ballena-alegre.com/costabrava/fichaA.php?c=22&f=115&area=A

PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #9 December 13, 2010, 18:34:12
edit2Rapporteer  
Zuid is inderdaad dichter bij maar kan heel warm zijn omdat er geen schaduw is van bomen. Ik sta altijd op noord omdat daar bomen zijn. Is wel verder lopen naar het kite gedeelte. Ga niet te dicht bij het winkeltje staan. Altijd veel lawaai. Ga op noord staan na het tweede sanitairblok. Maar...informeer effe goed want ik weet dat er op zuid nu heel veel stacaravans/huisjes worden geplaats in 2011. En ik weet 100% zeker dat er op Las Dunas niet gekite mag worden. En doe het ook niet want je hebt zo 1500 euro boete aan je broek.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 December 13, 2010, 18:59:57
edit2Rapporteer  
Zuid is gewoonweg belachelijk. Is 1 groot veld zonder enige privacy. Dar ga ik echt niet zoveel geld voor betalen. Noord is wat dat betreft wel ideaal inderdaad. Enigste nadeel is dat het redelijk ver van de winkel is maar we hebben fietsen mee.

Toch blijf ik het duur vinden om 140 euro meer te betalen voor een veel mindere camping (ook een ster minder) enkel en alleen omdat je daar kan kitesurfen.

Is het echt niet mogelijk om bij mistral te kiten als je op een andere camping zit? Voor die 140 euro is er wel wat te regelen toch?
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 December 13, 2010, 19:08:58
edit2Rapporteer  

Is het echt niet mogelijk om bij mistral te kiten als je op een andere camping zit? Voor die 140 euro is er wel wat te regelen toch?

Dat weet ik niet. je kan zeggen dat je op La BAllena staat. Je moet nl een formulier invullen met je staplaats nummer. Dan lieg je toch. Wordt toch niet gecontroleerd. Die 50 euri die je moet betalen is ook voor de verzekering. Die 50 euri krijg je terug na je vakantie.
ik vind de camping ook erg duur geworden. Voor 3 weken ruim 1000 euri. Daarom ga ik nu denk naar Porto Pollo op Sardienie. Ook 50/60% wind en de campings kosten de helft.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #12 December 13, 2010, 19:11:22
edit2Rapporteer  
Je mag wel op La Ballena kiten als je niet op de camping staat maar dan moet je (officieel) 5,- euro per dag betalen (krijg je een oranje shirt) ,
Maar het probleem is dat die kitezone met de auto slecht berijkbaar is je moet dan namelijk via een smal pad naast de camping ..
Ride ( John ) had afgelopen jaar daar ook al een slechte ervaring zijn
auto was daar opengebroken..
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #13 December 13, 2010, 19:20:26
edit2Rapporteer  
Als ik dus 14 dagen wil kiten (als het al zoveel waait). Ben ik 70 euro kwijt en ben ik dus nog 70 euro goedkoper maar zit dan wel op een betere camping. Ik weet dus genoeg Wink Zo ver is het niet vanaf las Dunas naar de kitespot en prima te doen met de fiets.

Wie gaat nog meer die kant uit?
hans

Berichten: 283
Antwoord #14 December 13, 2010, 19:30:56
edit2Rapporteer  
@reflex , ik ben er vanaf 4 juli  en heb dit jaar op zuid een area plus plek gereserveerd dan heb je gewoon je eigen plek met stromend water, en
wij gaan voor de 4e keer naar deze camping en ik vind het een heerlijk en de
sanitaire ruimtes vind ik ook netjes schoon
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #15 December 13, 2010, 19:37:47
edit2Rapporteer  
Heej Hans, ik wachte ook met smart om te horen wanneer jullie gingen. Jammer genoeg zijn wij dan bijna weg, maar een biertje moet lukken. Deze keer jullie voortent? Hihi. Op Zuid heb je wel een eigen plek maar het is 1 grote vlakte . Bij las Dunas heb je een eigen plek afgeschermd met een haagje. Iets meer privacy.
hans

Berichten: 283
Antwoord #16 December 13, 2010, 19:51:18
edit2Rapporteer  
dat biertje staat altijd klaar , en   die plus plek zijn ook  afgeschermd met een klein haagje , tenminste allard heb daar al 2 keer gestaan en bij hem was dat wel dat weet ik zeker , allard is er trouwens een weekje eerder als ik
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 December 13, 2010, 19:53:07
edit2Rapporteer  
Ok, dan moet google maps verouderd zijn want daar is het 1 grote open vlakte. Anyway 140 euro voor een mindere camping vind ik niks. We spreken tzt wel af Grin
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #18 December 13, 2010, 20:05:59
edit2Rapporteer  
Ik kom er al 4 jaar en sta naast club mistral

je moet sowieso wel stukkie lopen als je op dunas staat

mijn voorkeur gaat zelf uit naar ballena
ik ben er vanaf 16 juli en dan sta ik daar 3,5 week
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #19 December 13, 2010, 20:07:51
edit2Rapporteer  
Ik sla een jaartje over denk  Grin
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #20 December 13, 2010, 20:27:26
edit2Rapporteer  
Ga toch lekker naar Playa Edam.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #21 December 13, 2010, 20:46:08
edit2Rapporteer  
Ik heb afgelopen jaar 3 weken een bungalow gehuurd op Las Dunas. Je mag daar op het strand dus niet kitesurfen. 's Avonds als het meeste volk weg is van het strand, wordt het gedoogd, maar dan is de wind meestal al weg. Ik reed met de auto naar La Ballena om te kitesurfen, maar dat is niet aan te raden. Vrij weinig plek om je auto kwijt te raken. Je kan hem langs de weg bij de hoofdingang bij La Ballena kwijt, maar dat is echt een kloteplek. Ook kan je vanaf Las Dunas naar La Ballena rijden en de camping (La Ballena dus) op links laten liggen en aan het eind van de camping links het doodlopende weggetje inslaan. Daar kan je de auto dan ook kwijt en 5 minuten lopen om zo op het strand te komen. Dat heb ik meestal gedaan, totdat ik terugkwam bij de auto en die dus opengebroken was. Gelukkig alleen wat kleine spulletjes gejat, maar wel een kapot ruit, waardoor ik de hele zaterdag bij de politie langs kon en alles kon regelen.

Vanaf Las Dunas is het wel te lopen naar La Ballena, maar eigenlijk te ver met je kitespulletjes over het strand (toch wel een kwartiertje lopen naar de kitezone). Met de fiets is het over de weg prima te doen, echt maar een paar minuten.

Ik ben op de kitezone gewoon naar de kiteschool van La Ballena gelopen en gezegd dat ik op de camping La Ballena stond. Ik kreeg direct een geel hesje wat je aan moet doen. Formuliertje invullen en 50 euro borg. Campingplek heb ik gewoon niet ingevuld, ze kijken er toch niet naar. Dus gewoon brutaal zijn, de hele boel bij elkaar liegen en een hessie aanpakken. Grin

Qua camping is Las Dunas mooier en ruimer opgezet dan La Ballena, zeker als je een staanplaats wilt hebben. Ik houd persoonlijk niet van kamperen, maar voor mijn dochter is het wel te gek. Na lang overwegen, hebben wij toch besloten om in 2011 weer 3 weken in augustus die kant op te gaan. We hebben nu wel een bungalow gehuurd op La Ballena, mede door het feit dat het rijden naar de spot gewoonweg zwaar k*&t is. Omgeving is leuk, dorpies zijn tof en je kan er lekker winkelen en uit eten in die dorpen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #22 December 13, 2010, 22:41:11
edit2Rapporteer  
Al verschillende keren ben ik in St. Cyprien - net over de grens met Frankrijk , bij Perpignan- op vakantie geweest. Daar waait het minder dan in Rosas en vaak aflandig (Tramontana). Dit jaar dacht ik dus dus maar eens naar Rosas te gaan. Na de verschillende bovenstaande berichtjes gelezen te hebben staat mijn besluit vast:

gewoon:
4 weken Vrouwenpolder/Neeltje Jans/Brouwersdam en
2 weken de westfranse kust; Les Landes

Toch .........?
YeSS
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #23 December 13, 2010, 23:44:38
edit2Rapporteer  
Hte is me al duidelijk:
baai van Rosas /San Pere de Pecador is nog steeds te mijden
Ze zijn hun Spaanse kuren nog niet kwijt alhoewel Spanje ongeveer failliet is.
Mij zien ze daar niet meer.
Allard

Berichten: 67
Antwoord #24 December 14, 2010, 00:39:35
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp He Reflex,
Ja ik ben er ook  weer bij, ik ben al op 28/6 op de kamping. Ik ben er dan 21 dagen.
Kom biertje maar halen..............
En Frank jouw zie ik dan net voordat ik weg ga, Heb nu al weer zin.
Laters.........
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.