Sal, Kaapverdische eilanden 12 tot 19 maart 2011

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #75 Maart 14, 2012, 09:09:15
edit2Rapporteer  

Kortom geweldige 11 dgn. Verslag volgt en foto;s.

Kan niet wachten ,hophophop  Grin Grin
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #76 Maart 14, 2012, 09:16:54
edit2Rapporteer  
Ik ook niet, maar over een uurtje is het hier weer licht
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #77 Maart 16, 2012, 16:44:35
edit2Rapporteer  
Sal, KaapVerdie een impressie, loser

Sal is zoals bekend een  vrij vlak eiland omringd met mooie stranden. Wij zaten in hotel Dunas de Sal.
Santa Maria strand is gelegen in de baai van Santa Maria. De wind komt jammer genoeg achter het dorp vandaan met alle gevolgen van dien. Is wel te varen echter niet ideaal.

Ponte Preta is de volledige aflandige spot achter het RIU complex.20 minuten lopen vanaf het Hotel en 5 minuten met de taxi (3eur).De spot wordt gekenmerkt door de oceaanswell welke wel 5 meter kan zijn. Ideale omstandigheden voor surf en kitesurf op de mooie strakke golfen. Opstappen vlak bij RIU is en aanrader omdat verderop bij de rotsen de golfen nekkenbrekers zijn omdat het strand erg steil is.

Kite Beach is verreweg de beste spot, 10 minuten met de taxi,Open jeep of gesloten (5 euro). Bij het strandhutje kan je optuigen en te water, nadat je een stuk hogerop bent gevaren kom je terecht in een werkelijke flow van golfen en aanlandige wind met lange vlakke stukken. Bijna geen rif te bekennen alleen ff oppassen dat je geen van de vele schildpadden onthoofd met je board. Op deze spot is de wind altijd sterker als op de andere spots ivm de vrije windrichting.
Laat je vriendin niet vlakbij het hutje in de duinen gaan zitten/zonnen. Het wordt gebruikt als toilet en riekt niet zo prettig. Honderd meter verderop geen probleem meer.

Wij hebben 8 dagen kunnen varen voornamelijk met onze kleine 9m/10m vliegers.

Opvallend was dat er naast enkele locals veel Duitsers op het eiland zitten. Wij hebben enkele nederlanders gesproken welke ook aan het kiten waren. Dus pas op voor laagvliegende oosterburen het koste mij twee lijnen en een hoop ergenis. Gelukkig had Ger reservelijnen meegenomen.

Mooie vakantie gehad, echter de avonden waren fris dus wel wat warms meenemen.Op naar de volgende keer het is een goede optie voor de kille wintermaanden met altijd wind. ThumpsUp

gr Tom en Ger.


foto s te zien op https://picasaweb.google.com/101134727119026158056/Sal2012?authkey=Gv1sRgCPDGuKKg-9iHgAE
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #78 Maart 20, 2012, 16:33:38
edit2Rapporteer  
Lekker verslag Tom,het aftellen kan beginnen  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Nog 5 nachies  Joepie YeSS Joepie Cool
surf

Geen avatar

Berichten: 585
Antwoord #79 Maart 21, 2012, 11:36:51
edit2Rapporteer  
Yep voor ons ook. Maar......waar is de wind???? Volgens windfinder is het al dagen/weken bijna windstil.....klopt dit?
Hoop dat het wel wat gaat aantrekken.
Wij zitten met zijn 4-en in Rui hotel bij ponta preta. Is het wat daar bij het hotel? Ik hoorde aflandige wind. Maar wel wel constant en vlak water??
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #80 Maart 21, 2012, 12:59:57
edit2Rapporteer  
Windverwachting,

minimaal 5 knopen bij optellen. Riu links laten liggen en naar kitebeach gaan, tenzij er dikke golven staan op p.preta en je van waveriden houd Grin

Zoiezo een chille omgeving dus komt allemaal goed. Geniet ervan.

See joes
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #81 Maart 21, 2012, 20:27:35
edit2Rapporteer  
Citaat van Surf!

yep voor ons ook. Maar......waar is de wind???? Volgens windfinder is het al dagen/weken bijna windstil.....klopt dit?

Ja dat klop. Eind december is de passaatwind op zijn sterkst en neemt dan geleidelijk af
in april is het echt afgelopen en het is nu al eind maart julie zijn dus aan de late kant maar hopelijk heb je nog een beetje wind. Ik zal zeker een 14 meter mee nemen.  Joepie schater
surf

Geen avatar

Berichten: 585
Antwoord #82 Maart 21, 2012, 20:52:42
edit2Rapporteer  
Hallo Supergier,

In april geen wind meer op Sal. In mei is deze volgens de statistieken juist het hoogst met 92% kans op wind. In dec. is deze 71%.
??????????????????
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #83 Maart 21, 2012, 22:43:25
edit2Rapporteer  
Hoi surf,
 schater schater schater
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #84 Maart 22, 2012, 00:01:51
edit2Rapporteer  
Surf ,laat je niet gek maken door de badmeester  Grin ,mijn kitetassie is alvast gepakt,hier komt toch geen wind meer voor zondag  Undecided
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #85 Maart 22, 2012, 09:49:46
edit2Rapporteer  
Mocht ik je niet meer zien voor die tijd Peter (en dat is vrijwel zeker), heel veel fun met je meissie in Sal. Hopen dat jullie bakken met wind zullen hebben. ThumpsUp ThumpsUp

Geniet ervan. Joepie YeSS
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #86 Maart 22, 2012, 09:54:16
edit2Rapporteer  

Geniet ervan. Joepie YeSS

Bedankt John,ben je al bruin van het tuinhangen... schater ,als er geen wind is ga ik lekker chillen met een boek bij het water(heb ik ook wel zin in),gewoon ff lekker niks doen   ThumpsUp
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #87 Maart 22, 2012, 10:01:52
edit2Rapporteer  
Yep, zit lekker in het zonnetje met het pootje omhoog. En dat niks doen is wel effies lekker, maar ik begin het al aardig zat te worden. Ga liever weer werken.  Undecided

En gelijk heb je, gewoon genieten. Wind of geen wind. ThumpsUp ThumpsUp
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #88 Maart 22, 2012, 19:46:12
edit2Rapporteer  
John ook af en toe op de buik gaan liggen anders krijg je doorlegplekken.

Tijd gaat wel lekker snel zo in de zon niet ??
mocem

Berichten: 874
Antwoord #89 Maart 22, 2012, 20:36:51
edit2Rapporteer  
 John werken??? dat heet toch uren schrijven. Laat die Beun maar belasting betalen  Grin Tongue
Veel sterke met je pootje. Hopelijk kan je weer snel het water op.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #90 Maart 22, 2012, 20:50:12
edit2Rapporteer  
Tis wel lekker in het zonnetje ja. Gaat wel een maandje of 3 duren. Als ik weer een beetje mobiel ben, kom ik wel een keer naar de spot toe om wat fotootjes te maken van jullie in aktie. Joepie YeSS

Dat uurtjes schrijven staat effies op een laag pitje.  ThumpDown
En Beun, bedankt man dat je ook mijn bedrijfsarts betaald. Grin Grin
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #91 Maart 23, 2012, 10:10:27
edit2Rapporteer  
Aah John, altijd positief zien...  Grin de stormdagen zijn al geweest, net zoals CT, en nu er geen wind is kun je ook nog genieten van het sjonnetje. ...maar k@t blijft t ThumpDown

Papa sjonni blijft toch altijd vrolijk  ThumpsUp

Peet heeeeeel veeel plezier met je meissie op Sal en rip those waves!! K'druk de duimen voor je meissie dat ze na so long niet meer kunnen kiten weer ff lekker op het plankie kan staan  YeSS
10,5 is het toch niet geworden hé, wat zeiden ze bij VdB over het ventiel?

Zou een downwinder vanuit Pedra Lume nog iets interessants kunnen zijn met een NO? Of zijn de golven aan de oostkant niet interessant genoeg daarvoor?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #92 Maart 23, 2012, 10:36:47
edit2Rapporteer  


Zou een downwinder vanuit Pedra Lume nog iets interessants kunnen zijn met een NO? Of zijn de golven aan de oostkant niet interessant genoeg daarvoor?

Check  ThumpsUp
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #93 Maart 23, 2012, 12:37:44
edit2Rapporteer  
Downwinder zou kunnen, maar die rotsen zijn niet mals (letterlijk en figuurlijk). Daarbij zijn in het Noorden van het eiland meer Haaien

Dus peet, doe voorzichtig.


See joes
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #94 Maart 23, 2012, 13:55:56
edit2Rapporteer  
Misschien dan vanaf... Ponta de Fragata, alleen hoe kom je er, want ik zie niet zo snel een weg daar naar toe lopen.

Soms wordt dat topic van haaien ook wel eens iets to much opgeblazen. Wat een film a la jaws wel niet kan bewerkstelligen... Grin
Als je eens wist hoeveel grote hamerhaaien ik gezien heb met duiken rond de canarische eilanden waar de gemiddelde toerist niet komt. Of bij Sotavento met zusterhaaien tussen mij en de kust. Ja, je voelt je op dat moment zeker niet prettig. Maar meestal hebben die haaien meer angst...

Zolang jij gewoon vaart en rustig blijft mocht je moeten waterstarten (Dus niet als een debiel in het water ligt te spartelen: dit heeft met spierfrequenties te maken, waaruit haaien angst kunnen afleiden die hun natuurlijke jacht en nieuwsgierigheid doet aanzetten).
Belangrijk is dat je niet in ondiep, warm  (en troebel) water bent waar een haai zich ook niet prettig voelt (bv Florida is zo'n plek waar veel surfers en zwemmers juist in de schemering gaat zwemmen/varen (= eettijdstip van haaien) en natuurlijk daar waar de haaien sowieso hun voedsel vandaan halen (bv robbeneiland). An sich zijn haaien alleen daar gevaarlijk waar ook veel schepen langs varen  en voedsel overboord gooien (havens en scheeproutes) of bv robbeneiland waar sowieso hun natuurlijke habitat van voedsel is. Ik heb ook nog nooit van een haaien aanval/ongeluk op de Kaapverdische eilanden gehoord

(Wist je dat er geregeld ook witte haaien hier door onze Noordzee voorbij komen...)

Jaarlijks sterven meer mensen aan bliksem of bijensteken...  ThumpDown

Gewoon leven en laten leven  Joepie
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #95 Maart 23, 2012, 15:41:35
edit2Rapporteer  
Ok peet gaat dan geen downwinder worden,niet om die haaien overigens, heb er ook meermalen mee gezwommen en gedoken..... Mot alleen geen witte zijn want dan schijt ik peulen. Anyways genieten gaat het worden. ThumpsUp
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #96 Maart 23, 2012, 16:34:28
edit2Rapporteer  
Lekker hoorrrrr,

ook zonder downwinders is het prima te doen Smiley

Zou best weer een weekje mee willen na 1 week bikkelhard werken Grin


See joes

PS zodra het kan weer eens dat andere subtropisch eiland doen (AKA Teksel)
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #97 Maart 23, 2012, 16:42:57
edit2Rapporteer  
I'm inn
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #98 Maart 23, 2012, 18:37:22
edit2Rapporteer  
Ja Ja nog twee nachtjes!
En dan volop wind Peter. Kon ik maar mee ik heb nu al heinwee naar Sal.
Wat een ruk omstandigheden hier. Vraag me af of we ooit nog wind krijgen
Prettige vakantie samen met je meissie.
En jij natuurlijk ook Surf.  YeSS
surf

Geen avatar

Berichten: 585
Antwoord #99 Maart 24, 2012, 10:09:25
edit2Rapporteer  
Dank Gier !!!!

Heb mijn oude 16 maar uit de kast getrokken en mijn 7 en 9 uit de tas gehaald.
Hopelijk toch nog wat wind!!!

Welke maten neem jij mee Peter?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.