probleem met overzetten van dv bandjes naar pc

Pimp

Berichten: 314
Januari 19, 2011, 20:21:23
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik heb sinds enkele weken een nieuwe pc die op de 64 bit versie van Windows 7 draait. Voor het overzetten van mijn digitale (dv) videobandjes van de camcorder heb ik een firewire kaart (ICIDU Combo pci card) met kabel gekocht doch deze werkt niet. De pc ziet wel een kaart maar herkent deze niet. Het lijkt erop dat deze kaart niet compatible is met Windows 7 64 bit. Bij Mycom en Dynabite kijken ze me wat glazig aan maar een oplossing hebben ze niet, laat staan kaarten die wel werken.

Help! Wie heeft er suggesties?

 
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #1 Januari 19, 2011, 21:08:16
edit2Rapporteer  
check ff of de software overeenkomt met win 7,gebruiksaanwijzing van de software.
surfen op het voor de problemen wil ook wel eens solaas bieden.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Januari 19, 2011, 21:16:28
edit2Rapporteer  
dynabyte en mycom heb je sowieso niks aan. werk zelf ook bij pc winkel(is van maat van me, komt handen te kort) je moet een firewire-a of firewire-b kaartje hebben, 1 van 2en, onder xp is het geen probleem, onder 7 wel. als je goed zoekt moet je kunnne vinden of je camera A of B is,dan nog ff uitzoeken wat je firewirekaartje is. Mogelijk werkt het dan nog niet. Klant van ons is expert en kreeg het niet aan de gang, dus heeft zn pc dualboot gemaakt.(heeft camera van 3000+euro, dus ff andere camera kopen gaat niet)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Januari 19, 2011, 21:31:33
edit2Rapporteer  
64bit windows7 of vista driver voor jouw kaartje zien te vinden.

Op de site van de fabrikant zijn alleen drivers voor Windows 98SE en 2000 te vinden: http://www.icidu.com/index.php/pci-combo-card.html#driver dus ik ben bang dat dit een lastig verhaal gaat worden gezien de fabrikant de enige is die deze drivers kan schrijven maar veel fabrikanten weigeren dit voor verouderde modellen te doen helaas (levert geen geld op).
Pimp

Berichten: 314
Antwoord #4 Januari 19, 2011, 21:55:05
edit2Rapporteer  
Thnx Evan (en anderen).  ThumpsUp

Ik had op de site van ICIDU ook al gezocht naar een toepasbare driver en niets gevonden. Ben inmiddels getipt over de site van Alternate.nl. Naar het schijnt moet ik op zoek naar een kaart met een TI (Texas Instruments) chipset. Ga morgen ff met ze belluh.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #5 Januari 20, 2011, 02:45:44
edit2Rapporteer  
alternate zijn prima jongens, komt mijn bakkie ook vandaan, draait al een jaar zonder een hikje. (win 7 x64)

succes!
Pimp

Berichten: 314
Antwoord #6 Januari 22, 2011, 22:47:14
edit2Rapporteer  
Probleem opgelost. YeSS  Uit gemakzucht vanmiddag toch ff bij Dynabite binnengelopen en naar buiten gekomen met een Sitecom firewire kaart voor nog net geen EUR 20 (nota bene incl. 6-pins kabel!), die wel compatible is met W7 64 bit. ThumpsUp
Ik ben blij.  Cheesy
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.