muiderberg/spots

websurfman
Gast
Augustus 03, 2004, 15:30:28
edit2Rapporteer  
Ik wil graag gaan kiten op muiderberg, waar moet ik pcies wezen?
( mag je daar overal kiten of moet je op bepaalde plekken blijven?? )

Klopt het dat je daar overal kunt staan?
Steph

Berichten: 467
Antwoord #1 Augustus 03, 2004, 16:35:44
edit2Rapporteer  
Zie ook deze informatie:
http://www.kitehigh.nl/showspot.php?s=muiderberg_kitesurf_locatie_spot

Ik ben er een paar keer geweest. Je kunt er overal staan en mag alleen links van de palen kiten. Rechts is zwemgebied. Uit de verhalen hoor ik dat er van alles op de bodem ligt, dus of schoentjes of niet vallen Wink

In het weekend met fijne wind is het er echt onwijs druk.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #2 Augustus 03, 2004, 23:03:01
edit2Rapporteer  
Het is geen goede beginners spot! Kleine ruimte om je kite te starten, geen zandstrand maar gras en asfalt. Het kitesurfgebied is aangegeven met borden , die ook weer obstakels zijn! De wind is er vaak vlaggerig!
websurfman
Gast
Antwoord #3 Augustus 04, 2004, 11:48:52
edit2Rapporteer  
Tja autostrand lijkt me het beste om te beginnen, maar dat is 1,5 uur rijden en muiderberg 25 minuten...

Ik moet maar snel leren om uit diep water te starten, krijg binnenkort 5th element binnen dus dat schept misschien wel wat mogelijkheden.

Heeft iemand suggesties waar het nog meer goed is om te leren? Heb nu 3 lessen gehad en deze week zijn mijn spullen binnengekomen. Zit iedere dag windguru te checken maar het schiet niet op :-(
loki
Gast
Antwoord #4 Augustus 04, 2004, 12:05:07
edit2Rapporteer  
ik weet niet waar je woont.
meschien moet jeens stichebrug kijken of strand horst.
WTF
Gast
Antwoord #5 Augustus 05, 2004, 16:24:58
edit2Rapporteer  
Muiderberg is a great spot which is waist deep for a couple of Kms.  The wind is not gusty as long as you go when its blowing the right way(North & East). Otherwise go to Mirns which is also a great spot for beginners (South & West).
Sky®ideR

Berichten: 243
Antwoord #6 Augustus 07, 2004, 01:29:45
edit2Rapporteer  
Ik denk dat strand horst een heel goed alternatief is voor je met bijna alle richtinge goed te varen. en lekker ondiep, anders inderdaad Mirns veel meer ruimte op het water en nog groter gebied waar je echt bijna overal kan staan
Mickey
Gast
Antwoord #7 Augustus 21, 2004, 22:02:31
edit2Rapporteer  
Na, Muiderberg kan toch best als beginner? Wel vlagerig inderdaad, maar je kan wel super ver het water op lopen en daar de kite op laten. Mirns kan dat ook, misschien nog wel verder. Uiteindelijk is het toch bijna overal in Nederland, dus je moet er toch mee leren omgaan.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #8 Augustus 21, 2004, 22:11:29
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk Claudia, als je je kite ver in het water op laat dan zijn er vrij weinig gevaren daar. Maar ik zie slechts vrij weinig mensen dat doen. Als mensen vaak de zelfde handeling doen dan worden ze laks en zien ze de gevaren niet meer, in vakjargon heet dit arbeidsblindheid. Meestal gaat het goed, maar kijk eens goed om je heen en zoek bewust naar obstakels op de spot, verplicht je zelf om je lijnen nogmaals te controleren voor het op laten van je kite!
Mickey
Gast
Antwoord #9 Augustus 21, 2004, 22:23:03
edit2Rapporteer  
Ja, ik bind hem altijd eerst aan iemand anders vast, als ie dan in de lucht hangt neem ik hem over... ;D veilig toch?
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #10 Augustus 22, 2004, 16:15:18
edit2Rapporteer  
Ik vind de opstaande rand tussen water en weg/gras in muiderberg een beetje trickie! De borden die het kitegedeelte afbakenen kunnen bij een ontmoeting ook pijn doen! Bij een glijpartij op het strand heb je minimaal 3 kites aan je hangen! Ff wat gevaren opgesommed!
Mickey
Gast
Antwoord #11 Augustus 22, 2004, 17:52:31
edit2Rapporteer  
nah...niet zo janken hoor. Volgens mij heb je overal borden, dat is gewoon niet opletten als je daar tegenaan botst.

'Beetje trickie' pfff  Wink
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #12 Augustus 22, 2004, 20:52:13
edit2Rapporteer  
In mijn keukenkastje staan ook borden en daar kite ik ook niet Claudia Shocked Als je echt zo'n tijgertje bent, die van hardcore kiten houd dan kom je naar de Nudebeach, lekker golven en harde wind!
Mickey
Gast
Antwoord #13 Augustus 22, 2004, 22:03:24
edit2Rapporteer  
In mijn keukenkastje staan ook borden en daar kite ik ook niet Claudia :
nee maar daar kun je wel hard tegenaan botsen, mits je hem vlak voor je hoofd hebt zitten! ;D
Ben zeker wel een tijgertje 8) maar nudebeach ligt volgens mij een heel eind uit de richting....na ja en ik moet he ;Dt natuurlijk nog leren Undecided
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #14 Augustus 23, 2004, 19:30:06
edit2Rapporteer  
Heb je geen auto dan? Kiteboardschool "De Slufterhufter", the best a girl can get!
Mickey
Gast
Antwoord #15 Augustus 23, 2004, 21:08:01
edit2Rapporteer  
Ja heb ik wel, maar nog geen eigen gear, dus ik ben afhankelijk van mijn mastah
Arjan

Geen avatar

Berichten: 48
Antwoord #16 Augustus 24, 2004, 00:29:10
edit2Rapporteer  
Muiderberg is makkelijk om met OV te komen, zijn er nog meer plekken wwar je met ov kunt komen   ??? ???.

Ben ik toch afhankelijk van  Sad Sad Sad Sad

Gr. ar
Mickey
Gast
Antwoord #17 Augustus 24, 2004, 07:37:04
edit2Rapporteer  
Oei, dat is balen...na ja, zandvoort dan zou ik zeggen, of wijk kan denk ik ook wel.
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #18 Augustus 24, 2004, 09:13:31
edit2Rapporteer  
heb ook ov als ik het wat beter kan zal ik wel naar muiderberg gaan.
of ff me rijbewijs halen kan ik zelf overal heen.

idd zijn er veel plekken met ov berijkbaar?
Mickey
Gast
Antwoord #19 Augustus 24, 2004, 22:33:10
edit2Rapporteer  
Ik heb een auto ;D maar nog geen kites ;D ;D
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.