Hond dood door kite in IJmuiden, petitie tegen vliegers?

feddomw
Gast
Februari 07, 2011, 13:56:47
edit2Rapporteer  
Ander soort kiter, maar goed.

110 km/h.... tuurlijk.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8947206/__Hond_doodgereden_door_kitebuggy__.html

Lang leve de Telegraaf. Buggy reed overigens ergens waar het niet mag blijkbaar, verhaal is nogal vaag. Hoe dan ook kan alles negatiefs qua kiten natuurlijk bij de goegemeente tot slechte gevolgen leiden qua wetgeving. Onbekend maakt onbemind.


Ik rijd op de stoep met een auto een hond dood. "Auto's moeten verboden worden!". We vergeten even dat ik op de stoep reed.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 Februari 07, 2011, 14:00:35
edit2Rapporteer  
Oprotten met die provinciemensjes die een dagje naar zee gaan en hun ongetrainde stinkhond los laten rennen op 't strand. Je maakt mij niet wijs dat die hond stil stond op het strand terwijl die buggy ertegenaan reed.
Hij reed dan misschien waar het niet mag, maar er lopen ook mensen in de buggyzones en er zijn zwemmers in de kitesurfzones..

Als je een suïcidale hond hebt die niet naar je luistert moet je hem niet mee nemen naar het strand.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Februari 07, 2011, 14:11:30
edit2Rapporteer  
Staat niet bij wat voor een hond het was. Neem aan dat het een zeehond was.
feddomw
Gast
Antwoord #3 Februari 07, 2011, 14:18:09
edit2Rapporteer  
Ik lees net dat de buggy wel 40 meter buiten het gebied was.   Shocked Shocked Shocked Shocked

Alsof je dat door hebt......... de gebieden zijn meestal met een paar paaltjes aangegeven. Ik keur het overigens niet goed, ik ben een hondenliefhebber.

Verder zijn de reacties redelijk typisch voor Telegraaf.nl lezers. En dat ben ik dus ook helaas.

Ik ben geen kenner, maar het lijkt mij dat 110km/h een klein beetje te hoog is ingeschat?
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #4 Februari 07, 2011, 14:26:13
edit2Rapporteer  
Snap dat de buggy rider fout was, maar te verbieden slaat nergens op zulke mensen met hun hondjes moeten gewoon niet te dicht in de buurt van de buggy zone komen gebeurt er ook niets
WIJ in de vlieger of kite wereld worden altijd benadeelt Angry
@feddomw oké 40 meter het mag niet maar dat valt best mee en ja 110 km/h zal wel overdreven toe gelicht zijn Roll Eyes
jitze

Berichten: 45
Antwoord #5 Februari 07, 2011, 14:28:11
edit2Rapporteer  
Wie was er niet aangelijnd?
feddomw
Gast
Antwoord #6 Februari 07, 2011, 14:42:43
edit2Rapporteer  
@feddomw oké 40 meter het mag niet maar dat valt best mee en ja 110 km/h zal wel overdreven toe gelicht zijn Roll Eyes

Dat bedoel ik ook. 40 meter kan je onmogelijk doorhebben. What's next: hij was 12 meter buiten het gebied? Alsof je dat kan peilen op een GIGA strand met welgeteld 3 paaltjes tussen zee en duinen die een gebied moeten afbakenen. (Ik ken de situatie niet ter plaatse)

Het is allemaal gewoon tragisch, maar aan de reacties te lezen kan je wel (weer) een terugslag verwachten qua regeltjes. De dame is alweer een petitie gestart, de vraag is of Buggy's of Kites geweerd gaan worden.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Februari 07, 2011, 15:28:15
edit2Rapporteer  
nou ik ook ff mijn plasje er overheen doen....
buggyer: niet meer doen,
hondje: doet het niet meer,
mevrouw: nooit meer het strand op!!!
hypocriete doos... maar als hondje hap deed, dan was hij zoo lief. ik zeg koop een pup voor die muts, sorry zeggen, en shit happens. hond uitlaten tijdens een storm... levens gevaarlijk.

Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #8 Februari 07, 2011, 15:37:41
edit2Rapporteer  
denk dat als die vrouw die buggies zo gevaarlijk vindt ze beter de'r hond aan de lijn had kunnen houden... het pleit de buggier niet vrij, binnen of buiten het gebied, de snelheid waarmee die dingen over het strand scheuren is niet normaal..

in ouddorp komen ze ook altijd met een redelijke snelheid voorbij, zal me niets verbazen als daar ook nog eens zo'n buggykite in een vlieger terecht komt... ik probeer er uit de buurt te blijven..
Kitesufferd

Berichten: 76
Antwoord #9 Februari 07, 2011, 15:43:26
edit2Rapporteer  
Petitie tegen honden op het strand levert ook aardig wat handtekeningen op....
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Februari 07, 2011, 16:10:21
edit2Rapporteer  
http://www.hanglos.nl/forum/261062/kiteforum-actie-tegen-kitebuggies-op-strand.html

Actie tegen kitebuggies op strand
Gepubliceerd op 06 februari 11, 20:14 Laatst bijgewerkt op 06 februari 11, 20:38

IJMUIDEN - Honderden mensen hebben dit weekend een petitie ondertekend om kitebuggies van het strand te weren of aan strengere regels te binden. Dit nadat vrijdag op het strand van IJmuiden een hond werd doodgereden.

,,Nu is het een hond, de volgende keer een kind’’, zegt Conny Voesenek uit IJmuiden, de hevig aangedane eigenaresse van de witte herder Dyami. ,,Zij was mijn alles.’’


Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Februari 07, 2011, 16:13:31
edit2Rapporteer  
gaat trouwens om een blowkart, niet om kitebuggyer, bij mijn weten
feddomw
Gast
Antwoord #12 Februari 07, 2011, 16:45:37
edit2Rapporteer  
Nee, kitebuggy. Staat ook op website BuggyClubHolland waar de buggyer lid van is.

Het hele gedoe gaat nou juist om kites "met die levensgevaarlijke scheerlijnen", want veel mensen zijn al bijna "onthoofd".

Er staat op de anti-kite petitie website ook een filmpje van de kitebuggys in actie. Ze gaan inderdaad erg hard. Geen 110km/h, maar wel hard.

Mutantbasse

Berichten: 300
Antwoord #13 Februari 07, 2011, 17:11:31
edit2Rapporteer  
Veel gedoe om niks. Mijn hond is 10 jaar terug aangereden door een auto en dan ook nog moeten betalen voor de schade aan de auto.
Die gast reed veel te hard en mijn hond was fanatiek vogel liefhebber tjha.
Maar heb geen petitie gemaakt
Gaat me veel te ver hebben sommige mensen niks beters te doen dan overal tegenaan te trappen en lopen zeuren als er weer iets is gebeurd

 Een zone is een zone. Bijde zaten fout klaar... wat een gedoe.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #14 Februari 07, 2011, 17:12:01
edit2Rapporteer  
oeps
Jesse M.

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #15 Februari 07, 2011, 17:21:30
edit2Rapporteer  
Koopt ze toch een nieuwe.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Februari 07, 2011, 17:25:55
edit2Rapporteer  
Beiden in de fout. Zwaar rot voor de eigenaar maar denk dat de man in de buggie er ook niet vrolijker van is geworden......

Volgende keer als er weer een hond IN de kitezone tegen je vlieger aan staat te pissen ook maar een petitie opstarten dan?
feddomw
Gast
Antwoord #17 Februari 07, 2011, 17:29:29
edit2Rapporteer  
Veel gedoe om niks. Mijn hond is 10 jaar terug aangereden door een auto en dan ook nog moeten betalen voor de schade aan de auto.
Die gast reed veel te hard en mijn hond was fanatiek vogel liefhebber tjha.
Maar heb geen petitie gemaakt
Gaat me veel te ver hebben sommige mensen niks beters te doen dan overal tegenaan te trappen en lopen zeuren als er weer iets is gebeurd

 Een zone is een zone. Bijde zaten fout klaar... wat een gedoe.

De vrouw zat eigenlijk niet fout. Hond mag loslopen en buggy was buiten de zone. We weten ook niet precies wat er is gebeurd verder, dus misschien liep de hond inderdaad rustig rond en was de buggyer gewoon een idioot.

Maar: mee eens dat het mens moet ophouden met dit soort gedoe, ze verziekt het voor iedereen. Ze heeft echter wel al iets van 1000 handtekeningen, dus als ze dat in Ijmuiden gaat presenteren kunnen ze daar eens lastig gaan doen. En al die provinciemensen en GroenLinks types gaan natuurlijk nu ook alle andere vliegers willen verbieden. Denk aan de vogels!

Ik vind het wel zielig voor de hond in kwestie. Overigens vind ik het debiel dat jij als eigenaar moest betalen voor schade aan de auto.

Het ging mij er dus om dat in Ijmuiden de boel wel eens lastig kon worden.

EDIT: ZE HEEFT AL BIJNA 3000 HANDTEKENINGEN!!!!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Februari 07, 2011, 17:38:25
edit2Rapporteer  
kom waar blijf de tegen petitie?
Maarten112

Berichten: 155
Antwoord #19 Februari 07, 2011, 18:25:28
edit2Rapporteer  
Wellicht goede kop voor in de telegraaf van morgen:

Kitebuggyer gewond door hond Wink
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #20 Februari 07, 2011, 19:21:57
edit2Rapporteer  
van de zomer legt mijn maat zijn kite neer, staat er een hond tegen te zeiken en baasje staat 10 meter verderop te glimlachen. daarna rent ie vrolijk door m`n lijnen. waarom moeten die beesten altijd bij de kites losgelaten worden? 

ps. ik ben TEGEN honden op het strand. in elk geval de kite-zwem zones.

ja ik ben wel een dierenvriend.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #21 Februari 07, 2011, 20:03:36
edit2Rapporteer  
ik ben voor honden op het strand... ben vooral tegen hun baasjes! good dog, happy dog, happy owner. but who makes a dog become good?..
met andere woorden die hond was net zo'n warhoofd als de eigenaresse en/of anders om. met een beetje discipline zorg je dat je hond nog geen 3 m bij je vandaan loopt... ik heb jaren een hond gehad die gewoon zonder aangelijnd te zijn aan mijn zij door de stad liep... tot dat de politie moeilijk ging doen Sad
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #22 Februari 07, 2011, 21:08:23
edit2Rapporteer  
http://www.zie.nl/video/algemeen/Hond-doodgereden-door-kitebuggy/m1fzwsofcbsb
(sorry ik wordt er moedeloos van als ik alles lees)
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #23 Februari 07, 2011, 21:39:56
edit2Rapporteer  
R.I.P. hondje

Die kitebuggies hadden niet vlak langs die honden moeten gaan. Mensen zijn verantwoordelijk voor het welzijn van de dieren. Wel of geen zone. Als een hond een gevaar voor zich zelf vormt dan wurg je het baasje.
Maarten112

Berichten: 155
Antwoord #24 Februari 07, 2011, 21:55:40
edit2Rapporteer  
'...m'n hond ging achter de meeuwen aan en werd vervolgens aangereden.....'

Blijf dan ook weg uit die zone als je hond alle kanten op rent......als je naar de zone indeling van dat gebied kijkt zie je een prachtig stuk strand waar geen kitebuggyers mogen komen, wat twee keer zo groot is als de kite zone......
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.