Welke extensie?

Neelis

Berichten: 76
Februari 23, 2011, 11:44:57
edit2Rapporteer  
Ik heb nu al meerdere malen op verschillende manieren filmpjes proberen te maken, maar ik kan niet vinden welke extensie het beste werkt om deze op youtoep of vimeo te zetten.

Ik bewerk mijn film met Pinnacle studio 11, daar heb ik ruim keuze op extensies. Meestal kies ik AVI en daarvan de beste kwaliteit. Als ik deze afspeel op Windows Media Player is deze kwaliteit veruit de beste. (ook de duurste: +/- 500 mb). Echter, als ik deze mooiste kwaliteit op youtube zet, verandert niet alleen de kwaliteit, het beeld verandert van breedbeeld (zegmaar twee zwarte balken, een onder, een boven) naar een meer blokkerig beeld (een zwarte balk links en een zwarte balk rechts). Ligt dit aan AVI?

Wat zijn jullie tips? Andere extensie? Lever ik dan in op kwaliteit? of ligt het allemaal aan youtroep en moet ik gewoon bij vimeo uploaden?

thnx alvast,
cheers
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #1 Maart 09, 2011, 01:02:16
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=g7kdZChuz04


geen idee wat hij laat zien maar dit kan niet moeilijk zijn dus ga er van uit dat hij het wel goed doet Smiley
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Maart 09, 2011, 01:19:35
edit2Rapporteer  
Probeer eens h.264!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.