Dat van Cabrinha is gewoon een hele simpele manier om je afstelling te resetten naar origineel. Gaat heel makkelijk via de centerline adjuster
, of de pigtails.
Vervolgens kun je als rider de stuurlijnen op 1 van de 3 knoopjes bevestigen, waarvan de middelste word aangeraden.
Afhankelijk van wat je vaarstijl is kun je die knoopjes gebruiken.
Als je wilt uithaken, wil je niet dat je kite oversheet. Afstelling op het 2e kn is daarvoor perfect bij een Cabrinha. ( bij de crossbow ligt dat iets anders).
Gaat het harder waaien dan kun je altijd nog de depowerstrap gebruiken. Waait het al hard kun je op voorhand de stuurlijnen 1e knoopje zetten, zodat je strap niet constant half aangetrokken is. Voordeel daarvan is dat de bandjes van je strap minder slijten.
Ik vaar mijn kites 2e knoop, goed voor uithaken. Ik kan dus ook varen met de bar helemaal aangetrokken zonder dat de kite kan oversheeten. Dat is handig in windgaten.
Misschien in de echte lowend van de kite is het zo dat je veelal je bar aangetrokken moet houden. Dat is evident aan weinig wind. Je kunt dan wel 3e knoop pakken, maar dan wel meer kans op oversheeten > verpesten van je power.
Als het normaal waait trekt de bar van je af door de schijnbare wind en hoef je alleen je bar vast te houden.
Vaar je bijvoorbeeld 3e knoop (dichtste bij kite) in normale wind, zul je ervaren dat de bar eerder en harder van je vandaan wil trekken. Dat kan worden ervaren als zware bardruk.
@feddomw: ben benieuwd naar je bevindingen.