Vakantiemaatjes gezocht El Gouna 22 tot 29 juni (Corendon voor 500 euro)

jimaz

Geen avatar

Berichten: 4
Mei 17, 2011, 00:42:55
edit2Rapporteer  
Hoi,

Zoals de titel al kort samenvat, ben op zoek naar kitesurf buddies die ook een dergelijk trip willen ondernemen. Het is de week voor het hoogseizoen en je verblijft all inclusieve in de "three corners rihana resort" voor 500 euro. ik heb nog niet uitgezocht wat het extra kost om je kitegear mee te nemen bij Corendon. Lespakketten wil ik ter plekke regelen gezien ik zelf nog een beginner ben. Deze prijs is gebaseerd op een twee persoons kamer die ik graag zou willen delen, maar hoe meer zielen, hoe meer vreugd uiteraard :-)

Graag tot horens,

Najim
Naish-Kiter

Berichten: 1513
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 Mei 17, 2011, 11:26:10
edit2Rapporteer  
je klan beter naar Fanø gaan in denemarken op het jaarlijkse grote kite evenment
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Mei 17, 2011, 15:14:39
edit2Rapporteer  
Top locatie als er wind is  Zie filmpies.   ThumpsUp  ThumpsUp

Vorig jaar geweest en in de meest windzekere maand september in een week 2 uurtjes gevaren. Je moet het dus treffen

Transavia is gratis je spullen meenemen en Corendon moet je betalen   ThumpsUp

Ga met OAD een dag later naar Riahna INn   en je betaal 441 euri,s en gratis je spullen mee omdat je vlieg met transavia   ThumpsUp

http://www.oad.nl/egypte/hurghada/el-gouna/aparthotel-three-corners-rihana-inn-85465?backurl=/zonvakantie/egypte/hurghada/el-gouna

Hier zaten wij en er wordt ook les gegeven     ThumpsUp

http://www.kiteboarding-club.de/eg-NL/kiteschule/webcam.html

Eten en drinken geregeld door het hotel de gehele dag all in dus gratis 

Als je nog meer vragen heb ????



http://vimeo.com/7308747



http://www.youtube.com/watch?v=Ye3czTbLhzg&feature=channel_video_title


Martin1991

Berichten: 59
Antwoord #3 Mei 22, 2011, 18:26:22
edit2Rapporteer  
Kun je wat meer over jezelf vertellen en heb je al een medereiziger?

En is de Prijs inclusief of exclusief vlucht ?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Mei 22, 2011, 21:04:35
edit2Rapporteer  
Kun je wat meer over jezelf vertellen en heb je al een medereiziger?

En is de Prijs inclusief of exclusief vlucht ?

441 euri,s is met vlucht, thuis blijfen is duurder
jimaz

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #5 Mei 25, 2011, 20:51:03
edit2Rapporteer  
Ik ben 26 jaar oud, man, kom uit Zaandam en heb net mijn studietijd afgerond. Ga nu in de buurt van Utrecht wonen vanwege mijn nieuwe job. Ben een beginner en had 2 jaar geleden al het nodige aan materiaal gekocht maar had geen tijd destijds. Hou ervan om overdag zoveel mogelijk op t water te zijn en na afloop lekker te chillen om weer lekker vroeg weer op het water te staan.

overigens was suggestie van Haring Hai Richardt een hele goede, waarvoor dank! hoe heb je je gear ingepakt? speciale tas voor gebruikt waardoor het gratis mee kon?

Groeten,

Najim
jimaz

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #6 Mei 25, 2011, 20:51:49
edit2Rapporteer  
Oh en heb tot nu toe geen medereiziger, overweeg dan ook om maar in mijn eentje te gaan en daar mensen te leren kennen. 1 persoons kamers zijn ook te betalen via OAD.

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Mei 25, 2011, 23:34:55
edit2Rapporteer  
Citaat
speciale tas voor gebruikt waardoor het gratis mee kon?

kitetas cq golftas  ThumpsUp
Martin1991

Berichten: 59
Antwoord #8 Mei 26, 2011, 01:11:24
edit2Rapporteer  
Sorry, ik zie net dat het over juni gaat..
Ik ben echt nog een totale beginner als het nou juli was geweest wat ik dacht gelezen te hebben had ik met wat oefenen thuis wel mee gekunt/gewild!

jimaz

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #9 Mei 26, 2011, 11:23:40
edit2Rapporteer  
Richardt,

Weet je toevallig waar ik die het goedkoopste kan bestellen op internet? En daar doe je dus je boardje in, je kite en de rest van je spullen? Laten ze dus ook 2 stuks bagage toe? (zolang je maar onder de 20 kg blijft zeker?)
feddomw
Gast
Antwoord #10 Mei 26, 2011, 11:39:32
edit2Rapporteer  
Richardt,

Weet je toevallig waar ik die het goedkoopste kan bestellen op internet? En daar doe je dus je boardje in, je kite en de rest van je spullen? Laten ze dus ook 2 stuks bagage toe? (zolang je maar onder de 20 kg blijft zeker?)


Ben net met Transavia weg geweest, onder de oude voorwaarden mocht een kiteboard mee. Ik weet niet hoe dit onder de nieuwe voorwaarden geregeld is.
Zelfs onder de oude voorwaarden moest ik trouwens bijbetalen. Allemaal leuk en aardig dat een board onder de 1.65m mee mag, maar je moet onder de 20kg blijven. Met een boardbag, pomp, twee kites, pak, trapeze, bar, kom je HEEL snel aan die 20kg, hoor. En alles in je handbagage mag ook niet, die werd ook gewogen en mag niet meer dan 5kg wegen (ook oude voorwaarden).

Ze zijn knetterstreng op het moment, ik geef het je als ervaring mee. Voorwaarden printen en mee nemen naar de balie!
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 Mei 26, 2011, 11:39:55
edit2Rapporteer  
Belangrijkste TIP.

GA NIET met Haring Hai Richardt want die vreet alle kibbelingen op. Grin
Mocht je gaan doe de groeten aan Leipe Luna.  schater

Mijn trip naar el Gouna lees hier...


Eind september 2010 een weekje El-Gouna aangedaan.
Normaal gesproken is september een topmaand helaas voor ons was dat niet het geval.
Van de 7 dagen maar een paar uur kunnen varen terwijl het die 2 maand ervoor continu heeft gewaait. Dus gewoon dikke pech. Moet er wel bij zeggen dat mijn grootste maat een 10m2 was. Gasten die een 13 of 14m2 hadden hebben die week ongeveer 12 uur gevaren.

EL-GOUNA

- Altijd mooi weer er valt maar 3 mm regen per jaar.
- Pinautomaten zat in het dorp en/pf hotel. Ze geven wel ponden ipv euri's
- Er zijn 3 kitescholen op Mangroovy beach. De eerste is Kitepower is niet mijn ding. De 2e was ??? weet de naam niet meer. De derde hete Kiteboarding el gouna of zoiets. Deze is in ieder geval het meest noordelijk gelegen vlakbij het nieuwe 6 sterren hotel . Ja 6 sterren. Deze club is perfect. Goeie sfeer van alles te huur en te koop. Zelfs een reparatie afdeling , masseur en noem maar op. Voor 7 euro per dag kan je je spullen in de storage zetten zodat je het niet elke dag hoeft mee te nemen naar je hotel. Let wel in El-Gouna zijn maar een paar hotels aan het water. En de hotels aan het wateer zijn 300euro duurder.
- Tip als je gaat ga in een van" the three corners" hotels. Waarom?..Omdat deze hotel/resorts als enige op Mangroovy beach een bar/eetgelegenheid hebben. Dus hier kan je de hele dag gratis eten en drinken. Als je een ander hotel boekt moet je of terug naar je hotel wat vaak met eten en reizen al 1,5 uur in beslag neemt of je moet betalen op het strand bij een eettent.
- Er zijn 2 opties om bij het strand te komen met de toktok kosten 1 euro enkele reis of met de bus 1 euro voor een dagticket. Voordeel bus gaat sneller en is nog goedkoper ook. Toktok is lachen en moet je sowieso 1x doen.
- El-gouna is mooi om te kiten alleen de bodem ligt vol met stukjes koraal en scherpe schelpen. Dus zonder schoenen kiten is geen optie. Ook zitten er een paar gedeeltes tussen waar rotsen zitten. Deze zijn bij laagwater maar 10CM onder het water. Dus pas op. Het rif is ongeveer 300 meter uit de kant daarna is het diep. Bij laag water kan je niet of nauwelijks over het rif want als je valt is dat einde vakantie.
- Van Hurghada vliegveld is tussen de 30 en 50 minuten rijden.
- Eten in The rhianna three corners inn was prima
- egyptenaren zijn aardige mesnen
- in de haven is een leuke tent waar je leuk kan chillen. Moods heet hij. Maar er is 1 tent die nog leuker is hoe die heet weet ik niet meer maar is in de haven in dat ronde ding aan het water. Maar dat hoor je wel want de muziek staat hard.
- Tip. Viieg met een bij de EU aangesolten vliegtuigmaatschappij. Mocht je meer als 3 uur vertraging hebben dan kan je 250 euri claimen.
- Have fun mocht je gaan.

Mijn verslag van Cabarete , Dominicaanse republiek . Zie hier.

http://www.hanglos.nl/kitespot/178527/rankings/kitespot-ranking-cabarete-bozo-beach.html
kees69

Berichten: 280
Antwoord #12 Mei 26, 2011, 11:45:17
edit2Rapporteer  
Let op !!! Je moet tegenwoordig WEL betalen voor je bagage bij transavia. Je kan je bagage volgens mij tot 30kg meenemen maar daar betaal je dik voor.
Zolang je een tas gebruikt kleiner dan 1.65 gaat het mee als reguliere ruimte bagage.  Anders moet je Speciaal tarief betalen voor surfuitrusting, dit is 40 euro per enkele vlucht. Let op, dit is tot 15KG !!!!

Je mag wel 5 stuks bagage meenemen. Vlieg morgen naar Faro en heb 2x ruimte bagage voor 15kg geboekt. Moet goed gaan, maar ja daar kom ik morgen wel achter..

Voordeel is wel dat je 10kg handbagage mag meenemen, dus hierin kun je kleren doen of een kite.

Vervelende is dat als je 2 kites + board, harnas enz meeneemt je al snel op een kilo-tje of 20 zit
Martin1991

Berichten: 59
Antwoord #13 Mei 26, 2011, 12:34:57
edit2Rapporteer  
Hele goede suggesties!
Was toch maar van gedachten veranderd. Zijn er nog meer do's en dont's voor El Gouna?

Heerlijk 35 graden luchttempraturen en 25 graden watertempraturen !
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Mei 31, 2011, 17:20:46
edit2Rapporteer  
En   Heb je al geboekt ???
DeStudent

Geen avatar

Berichten: 117
Antwoord #15 Juni 01, 2011, 07:43:36
edit2Rapporteer  
Tot hoe lang van tevoren kun je nog boeken? Voor dat geld kun je t niet laten maar als er geen wind is is t zonde vh geld
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Juni 01, 2011, 10:15:48
edit2Rapporteer  
Tot hoe lang van tevoren kun je nog boeken? Voor dat geld kun je t niet laten maar als er geen wind is is t zonde vh geld

Je kan wel weer de hele dag eten en onbeperkt zuipen en onbeperkt van de zon genieten. Ook kan je een duikcursus nemen of lekker snorkelen.  Tempeltje bezichtegen etc etc etc
DeStudent

Geen avatar

Berichten: 117
Antwoord #17 Juni 01, 2011, 14:42:52
edit2Rapporteer  
Tja dan houd ik de vakantiedagen en geld liever in m'n zak voor een andere trip Wink

Zou wel graag willen overigens, zal eens kijken wat ik vrij weet te houden/weet te plannen.
Martin1991

Berichten: 59
Antwoord #18 Juni 01, 2011, 16:31:21
edit2Rapporteer  
Najim en ik gaan zowiezo dat is al geregeld!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.