[Ervaring] Kitekloten

bikiniisuit
Gast
Juni 01, 2011, 09:31:51
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=UiECO6j2ofw&feature=youtu.be


Kitekloten kun je t beste thuis proberen of anderswel  a.s. zondag voor de herhaling (30 knp).

Verslag  NKV Veiligheidsclinic  2011: Aloha, Wijk
Dit is een verslag van de bijeenkomst van de NKV. (Verslag = je zit erbij en je hoort t aan)
De bijeenkomst was buiten. Was berekoud buiten. Waarom niet in Aloha zelf? Daar had je tenminste appeltaart. 45 man aanwezig 95% beginner. Veel kleine meisjes (niet van die hele grote). Er waren 4 onderdelen bij de NKV bijeenkomst. Ik ga ze voor je uittypen hieronder.

Onderdeel 2 was de bar en hoe leg je je lijnen. Huisman vindt dat je ze down wind moet uitleggen. Tja als je kite m smeert ben je gelijk n kipwrap op sateh playa. Hij gaf 1 belangrijke tip: knoop in 1 v je lijnen = 2/3 krachtverlies. Ga dus niet als n garnaal zwaaiend met je armen je lijnen uitlopen, maar loopuit en VOEL MET JE VINGERTJES. Als r n knoop in je lijnen zit > 100% kans dat ie daar gaat knappen.   

Onderdeel 3: buiten geschiedenisles antieke barren. Huisman vertelt dan wat er niet deugt aan die antieke barren. Mijn tip: laat t publiek lekker zn eigen bar meenemen, dat leeft meer. Daar heb je wat aan.

Onderdeel 4: ongeluk filmpjes oftewel de horror quiz. Huisman laat hier filmpjes zien van hoe t verkeerd afloopt. Vroeg die jongen (beginner) naast mij of hij wat aan deze avond heeft gehad. Hij vond t veel, maar leerzaam.. In de zaal aanwezig: kiteleraren, Stefan (kitemagazine), 1 of meer leden NKV.

Er werd ook een pauze gegeven tijdens de onderdelen door:
(Gesprekstof in de pauze: als ik straks me IKO heb doe ik lekker ook n kiteschool. Maakt nie uit of ik goed of slecht ben want ik word tog beloond door de staat. Hoe? Ssssimpel, gewoon wachten op die Belgische regels. Ieder mot dan verplicht zn brevet halen (bij mij natuurlijk), recessie of niet, geld stroomt int trechtertje, hihihi (niemand controleert). Kwestie v tijd, want ik ben dan belanghebbende in de zin van de wet en iemand moet tog die veiligheidsdiplomas verkopen. Enige die t kan vernachelen is NKV, als ze ZELF gaan reguleren. Overheid is je BESTE vriend).

De huidige NKV Veiligheidsclinic is voor beginners. Komt er ook een Veiligheidsclinic voor gevorderden?

[edit] moet je natuurlijk niet weer de embed-code terugplakken, alleen een link is genoeg, of bedoel je een andere filmpje?

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Juni 01, 2011, 09:47:09
edit2Rapporteer  
Ik las eerst het schizo taalgebruik en zag daarna pas dat het bikinisuit was, volgende keer moet ik dat even omgekeerd doen, leermoment voor Ome Morres
bikiniisuit
Gast
Antwoord #2 Juni 01, 2011, 09:54:18
edit2Rapporteer  
nee deze bedoel ik, thnx
ik plak m terug, doet t niet
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Juni 01, 2011, 09:56:35
edit2Rapporteer  
Voortaan gewoon de link plakken uit je browser als je in het youtube-hoofdscherm naar je filmpje zit te kijken, die link ziet er zo uit:

Code:
http://www.youtube.com/watch?v=UiECO6j2ofw&feature=player_embedded
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #4 Juni 01, 2011, 10:49:45
edit2Rapporteer  
Ik doe mn best maar ik begrijp de strekking van dit verhaal niet helemaal?
Is dit nu een samenvatting van een safety clinic of is dit een soort van wimt verhaal aangedikt met loze termen?

Kitekloten kun je t beste thuis proberen of anderswel  a.s. zondag voor de herhaling (30 knp).

wait wut?
kite kloten met 30 knopen a.s. zondag en anders thuis  Huh

(Gesprekstof in de pauze: als ik straks me IKO heb doe ik lekker ook n kiteschool. Maakt nie uit of ik goed of slecht ben want ik word tog beloond door de staat. Hoe? Ssssimpel, gewoon wachten op die Belgische regels. Ieder mot dan verplicht zn brevet halen (bij mij natuurlijk), recessie of niet, geld stroomt int trechtertje, hihihi (niemand controleert). Kwestie v tijd, want ik ben dan belanghebbende in de zin van de wet en iemand moet tog die veiligheidsdiplomas verkopen. Enige die t kan vernachelen is NKV, als ze ZELF gaan reguleren. Overheid is je BESTE vriend).

en is dit nu wat er in de pauze als casus is besproken of is dit een hersenspinsel van jou om de discussie aan te wakkeren? Ik HOOP dat er een hoop zelfspot en sarcasme in dit stuk zit maar nomaals ik begrijp de strekking niet helemaal.

Zeker in combinatie met dat mooie filmpje en de misschien wat rot gekozen titel.

Begrijp me niet verkeerd
Ik ben een zwaar voorstander van safety clinics en gezond verstand en wil graag dat die discussie gaat leven bij de mensen alleen vraag ik me af of de manier waarop het hier gepost word serieus genomen moet worden. Het heeft een hoog wimt gehalte  Roll Eyes

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Juni 01, 2011, 11:02:05
edit2Rapporteer  
Ik doe mn best maar ik begrijp de strekking van dit verhaal niet helemaal?
Is dit nu een samenvatting van een safety clinic of is dit een soort van wimt verhaal aangedikt met loze termen?

(Gesprekstof in de pauze: als ik straks me IKO heb doe ik lekker ook n kiteschool. Maakt nie uit of ik goed of slecht ben want ik word tog beloond door de staat. Hoe? Ssssimpel, gewoon wachten op die Belgische regels. Ieder mot dan verplicht zn brevet halen (bij mij natuurlijk), recessie of niet, geld stroomt int trechtertje, hihihi (niemand controleert). Kwestie v tijd, want ik ben dan belanghebbende in de zin van de wet en iemand moet tog die veiligheidsdiplomas verkopen. Enige die t kan vernachelen is NKV, als ze ZELF gaan reguleren. Overheid is je BESTE vriend).

en is dit nu wat er in de pauze als casus is besproken of is dit een hersenspinsel van jou om de discussie aan te wakkeren? Ik HOOP dat er een hoop zelfspot en sarcasme in dit stuk zit maar nomaals ik begrijp de strekking niet helemaal.

Zeker in combinatie met dat mooie filmpje en de misschien wat rot gekozen titel.

Begrijp me niet verkeerd
Ik ben een zwaar voorstander van safety clinics en gezond verstand en wil graag dat die discussie gaat leven bij de mensen alleen vraag ik me af of de manier waarop het hier gepost word serieus genomen moet worden. Het heeft een hoog wimt gehalte  Roll Eyes



Nee het is geen zinloze woorden speling of hersen spinsel.... Ze vertelt een verhaal over de enige iko instruczeur( die iko istructeurs mag opleiden) in nl... Over de monopoli positie die deze man heeft
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #6 Juni 01, 2011, 11:23:33
edit2Rapporteer  
Nee het is geen zinloze woorden speling of hersen spinsel.... Ze vertelt een verhaal over de enige iko instruczeur( die iko istructeurs mag opleiden) in nl... Over de monopoli positie die deze man heeft

ok?
Dat kon ik niet opmaken uit te tekst.
Maar dat is nog wel een discussie punt waardig dan.

feddomw
Gast
Antwoord #7 Juni 01, 2011, 11:48:34
edit2Rapporteer  
Inderdaad hoog wimt gehalte. Ik zie de link met het filmpje ook niet.

Begrijp ik nou goed dat het dat laatste over de pauze een kritiek is op Maarten? Ik kan de logica niet volgen, en dat zegt veel, ik ben nogal slim namelijk.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #8 Juni 01, 2011, 12:44:20
edit2Rapporteer  
sorry maar vanochtend snel getikt met eten in me mond, nu iets duidelijker gemaakt.
Het is n verslag (dwz hoe ik NKV Veiligheidsclinic heb ervaren en wat er verteld was). Was heel erg een monoloog. Viel beetje in slaap, terwijl het voor de beginners duizelde.

@Spoon: Laatste alinea is idd discussie punt. 1 persoon op dit forum zal m wel snappen. Hele discussie over goede of slechte kitescholen is zinloos. Stel dat er regelgeving komt en je moet net als bij duiken een certificaat halen. Dan krijgen diezelfde (goede/slechte) kitescholen t recht om te certificeren.
(@Feddomw, je kunt een vergelijking maken met slechte advocaat die een rechtzaak verliest. Hij wordt toch beloond omdat zijn client m vraagt om in hoger beroep te gaan.)

De hele discussie op dit forum + Hanglos over slechte kitescholen is zinloos. Echte oplossing zal alleen vanuit de (georganiseerde) kitecommunity kunnen komen. Overigens zal er - al gaan er nog 100 kiters dood- geen actie van de Overheid komen. Die komt pas als "onschuldige 3e/niet kiter" de sjaak is.
NKV heeft NU de keuze reguleren of niet. Dit is een oeroude discussie. Tot r een oplossing komt raad ik iedereen aan om te kitekloten. Hoe t moet: zie Andy Hurdman.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #9 Juni 01, 2011, 13:00:56
edit2Rapporteer  
aaahah!!

een stuk duidelijker nu!
Tsjah dat is idd een lastig verrhaal.
Of eigenlijk helemaal niet lastig. Wij zullen hier met zn allen iets aan moeten gaan doen willen we onze geliefde sport (relatief gevaren vrij) kunnen blijven beoefenen. Die safety clinics zijn iig een stap in de goede richting. Maar het NKV zal hier toch ook een hele belangrijke rol in gaan spelen.
feddomw
Gast
Antwoord #10 Juni 01, 2011, 13:21:49
edit2Rapporteer  
sorry maar vanochtend snel getikt met eten in me mond, nu iets duidelijker gemaakt.
Het is n verslag (dwz hoe ik NKV Veiligheidsclinic heb ervaren en wat er verteld was). Was heel erg een monoloog. Viel beetje in slaap, terwijl het voor de beginners duizelde.

@Spoon: Laatste alinea is idd discussie punt. 1 persoon op dit forum zal m wel snappen. Hele discussie over goede of slechte kitescholen is zinloos. Stel dat er regelgeving komt en je moet net als bij duiken een certificaat halen. Dan krijgen diezelfde (goede/slechte) kitescholen t recht om te certificeren.
(@Feddomw, je kunt een vergelijking maken met slechte advocaat die een rechtzaak verliest. Hij wordt toch beloond omdat zijn client m vraagt om in hoger beroep te gaan.)

De hele discussie op dit forum + Hanglos over slechte kitescholen is zinloos. Echte oplossing zal alleen vanuit de (georganiseerde) kitecommunity kunnen komen. Overigens zal er - al gaan er nog 100 kiters dood- geen actie van de Overheid komen. Die komt pas als "onschuldige 3e/niet kiter" de sjaak is.
NKV heeft NU de keuze reguleren of niet. Dit is een oeroude discussie. Tot r een oplossing komt raad ik iedereen aan om te kitekloten. Hoe t moet: zie Andy Hurdman.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het probleem niet zie met kitekloten. Als iemand op een verlaten strand zonder gevaar voor anderen wil aankloten, moet 'ie dat zelf weten. Ik ben benieuwd naar die nieuwe clip van Len10. Niemand dwingt hem om zulke idiote dingen te doen. Als je het wel doet en je raakt gewond, eigen schuld.

Het enige waar ik me druk om maak is mensen die anderen in gevaar brengen. Dat zijn de dus de idioten die lekker laag onder de kust springen en zo, en de leraren/scholen die hun werk niet "netjes" doen, en daarmee bedoel ik met gevoel voor veiligheid en verantwoordelijkheid.

Dat gesprek in de pauze is gelul: zo zal het nooit en te nimmer lopen alleen al omdat de overheid nooit een club als IKO als "vergunningenverlener" zal aanwijzen. Is namelijk een commerciele club. Nogal in strijd met wat AWB bepalingen en zo.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Juni 01, 2011, 16:09:24
edit2Rapporteer  
Ja ach kite kloten, ik zie het probleem er niet van in...

Zo ben ik begonnen op het slufter Grin met een karved unit 2006.
Probleem echter is dat veel mensen meteen denken dat kan ik ook.
vooral ex leerlingen. (beginners)

ik zie leerlingen van een school veel vaker de mist in gaan dan jongens die zelf wat proberen.

Jongens die zelf wat proberen hebben zich al vaker wat lopen verdiepen in de materie, vragen rond, hebben al vaker een matras vlieger oid in de hand gehad, hebben al ervaring op het water( ex kite buggie, pwrkite, wind of golf surfers) en kennen de gevaren al.
veel leerlingen hebben een gemakzuchtigere instelling..alles word voorgekauwd en denken dat ze na het lessen alles kunnen... want ja ik heb les gehad, meer hoef ik toch niet te weten? alles is al uitgelegd! ik weet het al!

ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er in het ziekenhuis zijn beland die les hebben gehad en hoeveel die geen les hebben gehad? ik denk dat uitgesmeerd over de laatste 4 jaar de eerste groep er met kop en schouder boven uit steekt.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #12 Juni 01, 2011, 18:00:17
edit2Rapporteer  
ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er in het ziekenhuis zijn beland die les hebben gehad en hoeveel die geen les hebben gehad? ik denk dat uitgesmeerd over de laatste 4 jaar de eerste groep er met kop en schouder boven uit steekt.

precieees, stel je hebt les gehad, maar geen bal verstand tussen die oren (laat staan gezond verstand).
mijn conclusie: dan maar gewoon kitekloten, ergens een keer ga je t wel leren (hier of in de hemel)
bikiniisuit
Gast
Antwoord #13 Juni 02, 2011, 10:49:14
edit2Rapporteer  
Mmm zit weer met mond vol eten en koffie te internetten en hier te tikken. Friend van mij Rickl (op KF) geeft nu net weer voorbeeld wanneer Overheid ingrijpt en een kitespot dichtsmijt. Dat gebeurt (op Belgie na) dus niet wanneer een kiter verongelukt, maar wel als je een derde partij schade berokkent (kiter komt te dicht bij dame met paard op t strand, ze valt: kitespot dicht) >

"To bring to everyone's attention there is in the works to close barker's beach to us kitesurfers due to an incident that happened where a lady was thrown from her horse. The person responsible was associated with kitesurfsup school who in the past had no regard for the local horseback riding tours by kiting near the horses as they passed, and crashing his kite near them. Barker's beach is highlighted to be closed to kiteboarding because of this. Local riders please inform others about kiting near horses, leaving kites, lines, near the shoreline where the horses pass. Show some respect on the beach so we can keep access open for everyone and not let one neglectful person ruin it for us all."
http://www.ecaytrade.com/detail.php?id=211389



enne.. vanaf nu is kitesurfen ook verboden in Griekenland 
interessante ontwikkeling dit.......en iedereen hier maar pitten, welterusten......
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Juni 03, 2011, 19:25:58
edit2Rapporteer  
Nou we hebben hier al een spot regulering. Het zijn plaatsen waar je extreme mag beofenen, toegewezen door de overheid, mocht daar wat gebeuren dan word er wel op gewezen dat je in een verhoogd risico gebied begeeft toch?. Ik vind we dat een ieder minimaal w/a verzekerd moet zijn, zodra jij je kite op popomt en het gaat mis, dan ben je als eigenaar, asnsprakelijk voor eventueel letselschade aan derden. We zij als het goed is allemaal verzekerd toch?
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #15 Juni 03, 2011, 23:13:33
edit2Rapporteer  
Tuurlijk, en uit principe ook allemaal donateur van de knrm????
joggli

Berichten: 83
Antwoord #16 Juni 03, 2011, 23:33:07
edit2Rapporteer  
en allemaal van de belastingdienst.... :/

eagle jan, ik ben het opzich wel eens met je verhaal, maar volgens mij is dat nu niet meer zo hoor. iedereen denkt nu, ja kiten, dat kan ik ook wel, je haalt gewoon een vlieger en een board en je leert het jezelf aan. de meeste mensen die ik loopend achter hun kite aan zie gaan, hebben geen les gehad. en hoe vaak zie je nog steeds mensen die hun kite vol in de powerzone oplaten...?
vroeger was kiten een vrij onbekende sport, dus voor je er aan ging beginnen ging je helemaal uitpluizen hoe het werkte, en hoe het zit met je materiaal.
maar tegenwoordig is de sport veel toegankelijker dus mensen denken het wel 'ff' te doen zonder kennis van zaken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #17 Juni 03, 2011, 23:53:39
edit2Rapporteer  
Vroeger waren de kite zo krachtig en de boards zo hard dat je met 6bft al stuiterend achter je 8m aanging en was het na 1x wel duidelijk dat je nog niks te zoeken had in die wind.

Tegenwoordig kun je een 10m zover depoweren dat je hem met 7bft nog wel enigszins kunt varen zonder er achteraan te stuiteren op het water. Maarja, in die wind werkt die 100% depower safety van die modellen niet meer en als dan je kite wel weer powerd heb je wel de volle 10m in de wind hangen wat men gewoonweg niet wilt snappen tegenwoordig.

Met die schijnveilige kites met "oneindig" bereik is het gewoon te makkelijk geworden om maar wat aan te kloten. Want ja, de echte power van die enorme lappen stof komen pas om de hoek kijken als het fout gaat en niet wanneer die volledig aan de rand geparkeerd een poepende kiter aan het voortsjokken is.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Juni 04, 2011, 00:16:39
edit2Rapporteer  
en allemaal van de belastingdienst.... :/

eagle jan, ik ben het opzich wel eens met je verhaal, maar volgens mij is dat nu niet meer zo hoor. iedereen denkt nu, ja kiten, dat kan ik ook wel, je haalt gewoon een vlieger en een board en je leert het jezelf aan. de meeste mensen die ik loopend achter hun kite aan zie gaan, hebben geen les gehad. en hoe vaak zie je nog steeds mensen die hun kite vol in de powerzone oplaten...?
vroeger was kiten een vrij onbekende sport, dus voor je er aan ging beginnen ging je helemaal uitpluizen hoe het werkte, en hoe het zit met je materiaal.
maar tegenwoordig is de sport veel toegankelijker dus mensen denken het wel 'ff' te doen zonder kennis van zaken.


Ik doneer de knrm... Omdat ik het ook gun aan de minderbedeelden onder ons en de mensen met een gigantisch gebrek aan commonsence, dat zij ook aan wal worden gebracht, en hun spullen ook. Tongue

Ja @ joggli ik snap wat je bedoeld, maar is er dan niet een taak weggelegd aan alke kite scholen om leerlingen te informeren wat de risicos zijn in financieel opzicht tov letsel aan derden, zelfstandige kitekloter moet door de mede kiters in de gaten gehouden worden, en men mag hem best vragen of dat hij ook w/a verzekerd is.
Ik wil geen reklame maken, maar lid worden van onze belangenbehartiger en meteen voor die prijs per jaar ook nog eens w/a verzekerd zijn, lijkt me geen slechte deal. Je zou iemand niet express het ziekenhuis in jagen en hij stelt jou aansprakelijk.. Wat dan???? Mag hopen dat het geen duur ongevalletje is geweest. Helaas is dat de realiteit van een maatschapij die commonsence in de wind slaat, en daar ook geen verantwoording voor wilt nemen... Dus als community zijn wij er zelf bij gebaat dat derden ook ff stil bij moeten staan, en ff de knop van " mij zal dat toch niet overkomen" even uit het hoofd word gepraat. Een ongelukje zit verstopt in een piep klein hoekje, maar de gevolgen kunnen van zeer grote impact zijn.
Ik geloof niet dat dit abracadabra taal is toch?
bikiniisuit
Gast
Antwoord #19 Juni 05, 2011, 00:35:35
edit2Rapporteer  
niemand neemt verantwoordelijkheid eagle...gaat toch goed zo?

(terzijde: Vandaag op Oostvoorne, meegekeken met lesgeven
Heb nu 2 lesjes mee gelopen met 2 kiteleraren in 2 verschillende landen. 1 leraar was IKO level 2 de andere niet. Weetje. In hun lesmethode  zie ik geen verschil.

Wist je dat beginners vaak gewond raken tijdens les:
-   Hielbeen;
-   Knieschijven
-   Kapotte enkels
-   Kite op je kop
-   ?
dr gaat n wereld voor me open)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Juni 05, 2011, 00:38:23
edit2Rapporteer  
Zware hersenschudding... Strand op je kop maar kan ook andersom zijn.
Bandietje

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #21 Juni 10, 2011, 15:01:24
edit2Rapporteer  
hahahaha dat stukje over het land, geniaal!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #22 Juni 10, 2011, 18:39:40
edit2Rapporteer  
Het is een extreme sport maar veel mensen(ook ervaren mensen) zien het als fun sport.
Het motto harder, hoger gekker is soms gewoon te veel.
Wat is te veel voor sommige vinden andere geweldig maa ook hier heb je grenzen. een paar beelden op rij

http://www.youtube.com/watch?v=d4J9mHbJIgo&feature=player_embedded

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.