Switch Kites lanceert website

feddomw
Gast
Antwoord #25 September 08, 2011, 17:08:42
edit2Rapporteer  
Wel handig om te zeggen om het welk model het dan ging en zijn ze ook al ergens in Nederland te testen?
Hey Evan ik heb de Nitro in 14m als lichtweer kite, en de method in 9, 7 , 5m 
je kan ze altijd zien bij me op de Bdam, als je nog eens met Jesse komt schuilen voor de regen ,;:=)) bij de camper onder de luifel haha
see yah..
had eerst de ozones Catalyst en nu de ozone C4 maar gelukkig zijn de Switchkites method zoveel fijner om  met directional te varen, nog van de prijs niet gesproken!
greetz
Frank

Dat geeft de burger moed. Ik heb nu Catalyst (nog een over). Er komt wel nog een Ozone Zephyr (is al onderweg), vandaar dat de katalyses verkocht worden, de hele quiver moest op de schop door de komst van de Zephyr. En met die prijzen kon ik Switch niet echt weerstaan....
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #26 September 09, 2011, 09:58:32
edit2Rapporteer  
kom maar eens langs op de brouwersdam als je de mooie kwaliteit van deze switchkites eens wil zien, ik hoop vandaag de Nitro 14m eens te testen met men free race boardje!
www.switchkites.com   have a look!!

Frank L.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #27 September 09, 2011, 10:50:47
edit2Rapporteer  
@Frank L, was jij gisteren met die 5m aan het varen? Dat zag er in ieder geval heel soepel uit! Sorry dat ik mijn kite te hoog had staan toen ik jou naderde (Mutiny P-series 9m), kwartje viel wat laat bij mij.
feddomw
Gast
Antwoord #28 September 09, 2011, 13:15:14
edit2Rapporteer  
Method 9m binnen. In twee dagen! Woensdag besteld, vandaag binnen.

Kite laat ik even in de tas. Bar ziet er prima uit. Afwerking is geen Ozone of zo, maar niets mis mee. Klein lijmrestje hier en daar. Ik zit echt te zoeken naar schoonheidsfouten, vandaar dat ik het zie.

Er zitten goede ideeën in de bar. Je hebt dubbele swivel, een boven je chickenloop en een swivel boven bij de powerlijnen. Swivel bij de CL is instelbaar hoe zwaar of licht je deze wil laten draaien. Je kan ook de hele Trimcleat op afstand instellen, hoe ver of dichtbij je hem wil hebben. Zit ook een klittenband op het depowerkoordje zodat die niet los bungelt en om je lijnen heen slaat.

De bar is vrij breed, ze gebruiken een bar voor alle kites en je maakt de bar breder of smaller door de stuurlijnen te verzetten naar de binnen- of buitenzijde van de barends.

Dan zit er ook nog een soort "Oh Shit" handle/lusje aan een van de powerlijnen boven de swivel. Er staat "Flag it" op. Als je die dus trekt/vast houdt heb je dus alle power uit de kite omdat er nog maar op een lijn spanning staat.

Ik heb 'm op 20m lijnen gezet en de 3m extensies er af gehaald.
Jordi_1990

Berichten: 1021
Antwoord #29 September 09, 2011, 13:37:54
edit2Rapporteer  
die combat wil ik best eens testen, geen gekke prijzen!
maurice08

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #30 September 09, 2011, 14:23:25
edit2Rapporteer  
Hi, Het lijkt me een meer dan goede optie z'n Switch kite. Maar als je de specs bekijkt van de method valt mij toch wel iets raars op. Misschien dat een van jullie hier een duidelijk uitleg/oplossing voor heeft.

de 7m kun je varen tot 28 knopen.
Ik heb zelf een north evo 10m. met deze kan ik ook gemakelijk varen tot 28 knopen.

Rara. Ik snap het niet.

zie link: http://switchkites.com/showroom/kites/method.html
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #31 September 09, 2011, 14:50:07
edit2Rapporteer  
...Afwerking is geen Ozone of zo, maar niets mis mee. Klein lijmrestje hier en daar. Ik zit echt te zoeken naar schoonheidsfouten, vandaar dat ik het zie.

Heb ook nog geen kite in handen gehad mooier afgewerkt als een Ozone of Core (maar die hebben wat mij betreft de kleuren tegen Wink). Op dat punt kan het dus alleen maar tegenvallen als dat je vergelijk is Grin

Maar dat gezegd, het overgrote gros aan kites voldoet prima met iets minder afwerking!  ThumpsUp

Ben benieuwd wat ja na a.s. zondag te melden hebt over de eigenschappen van de kite (wishfull thinking wat het weer betreft.. Roll Eyes)
maurice08

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #32 September 09, 2011, 15:17:56
edit2Rapporteer  
Weet iemand of je een switch kite kan varen met een north bar?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #33 September 09, 2011, 15:20:48
edit2Rapporteer  
Tuurlijk, lijnlengtes van stuur en powerlijnen  zijn gelijk dus no problemo kijkt me.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 September 09, 2011, 15:25:25
edit2Rapporteer  
Tuurlijk, lijnlengtes van stuur en powerlijnen  zijn gelijk dus no problemo kijkt me.

Denk ik ook, zie geen exotische systemen of afwijkende Y-lijn.
maurice08

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #35 September 09, 2011, 15:34:27
edit2Rapporteer  
Is het knoopjes systeem niet anders dan? Een Best Kite kan toch niet op een North bar. Of wel soms?
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #36 September 09, 2011, 15:39:20
edit2Rapporteer  
Method 9m binnen. In twee dagen! Woensdag besteld, vandaag binnen.

Kite laat ik even in de tas. Bar ziet er prima uit. Afwerking is geen Ozone of zo, maar niets mis mee. Klein lijmrestje hier en daar. Ik zit echt te zoeken naar schoonheidsfouten, vandaar dat ik het zie.

Er zitten goede ideeën in de bar. Je hebt dubbele swivel, een boven je chickenloop en een swivel boven bij de powerlijnen. Swivel bij de CL is instelbaar hoe zwaar of licht je deze wil laten draaien. Je kan ook de hele Trimcleat op afstand instellen, hoe ver of dichtbij je hem wil hebben. Zit ook een klittenband op het depowerkoordje zodat die niet los bungelt en om je lijnen heen slaat.

De bar is vrij breed, ze gebruiken een bar voor alle kites en je maakt de bar breder of smaller door de stuurlijnen te verzetten naar de binnen- of buitenzijde van de barends.

Dan zit er ook nog een soort "Oh Shit" handle/lusje aan een van de powerlijnen boven de swivel. Er staat "Flag it" op. Als je die dus trekt/vast houdt heb je dus alle power uit de kite omdat er nog maar op een lijn spanning staat.

Ik heb 'm op 20m lijnen gezet en de 3m extensies er af gehaald.

Leuk! Wil je een review in de gear sectie plaatsen tzt? :-)
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #37 September 09, 2011, 15:40:07
edit2Rapporteer  
Leg je er toch zelf een knopie in of je gebruikt andere extensions , come
 on
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #38 September 09, 2011, 16:04:13
edit2Rapporteer  
Hi, Het lijkt me een meer dan goede optie z'n Switch kite. Maar als je de specs bekijkt van de method valt mij toch wel iets raars op. Misschien dat een van jullie hier een duidelijk uitleg/oplossing voor heeft.

de 7m kun je varen tot 28 knopen.
Ik heb zelf een north evo 10m. met deze kan ik ook gemakelijk varen tot 28 knopen.

Rara. Ik snap het niet.

zie link: http://switchkites.com/showroom/kites/method.html

weeg jij 75kg?  en een Evo is een freeride. is dacht ik wat anders als een wave kite..  maar ik kan het fout hebben uiteraard.
maurice08

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #39 September 09, 2011, 16:10:46
edit2Rapporteer  
Ik weeg geen 75 kilo. iets minder. Maar als je alleen al naar de specs kijkt van beide kites, drie vierkantje meter meer kitedoek is toch een behoorlijk verschil. LIjkt mij dat het niet uitmaakt wat voor type kite het is. Wave of freestyle. Uiteindelijk kijk je toch naar het aantal meter wat wind vangt.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #40 September 09, 2011, 16:19:31
edit2Rapporteer  
nou, ik heb een 7 met de power van een 9 en een 10 met de power van een 11.5.
dus die vlieger gaat hier denk ik niet op (leuke vergelijking vond ik  Tongue   )  heeft iets met aspect ratio te maken dacht ik.   laat de experts hierover uitwijden.
maurice08

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #41 September 09, 2011, 16:32:16
edit2Rapporteer  
Best tricky, ik kijk altijd met welke maat andere op het water staan. Als je de vraag bekijkt over de 7m switch en 10m north. Sta je dus mooi met een te grote maar op het water.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #42 September 09, 2011, 16:39:31
edit2Rapporteer  
Hangt toch heel erg van type kite af,die nitro 10m2 vaar ik weliswaar overpowered nog met 30 knopies,,terwijl de meesten met een 7m2 stonden .Daar moest ik vroegah met een 10m2 bandidos niet aan denken.dat hield wel op met een knopie of 24   Roll Eyes
feddomw
Gast
Antwoord #43 September 09, 2011, 18:27:20
edit2Rapporteer  
...Afwerking is geen Ozone of zo, maar niets mis mee. Klein lijmrestje hier en daar. Ik zit echt te zoeken naar schoonheidsfouten, vandaar dat ik het zie.

Heb ook nog geen kite in handen gehad mooier afgewerkt als een Ozone of Core (maar die hebben wat mij betreft de kleuren tegen Wink). Op dat punt kan het dus alleen maar tegenvallen als dat je vergelijk is Grin

Maar dat gezegd, het overgrote gros aan kites voldoet prima met iets minder afwerking!  ThumpsUp

Ben benieuwd wat ja na a.s. zondag te melden hebt over de eigenschappen van de kite (wishfull thinking wat het weer betreft.. Roll Eyes)

Voor alle duidelijkheid: ik had het over de bar qua afwerking, niet de vlieger. En ik heb Ozone en Core bar in mijn handen gehad, de bar was ik bij Core niet van onder de indruk.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #44 September 09, 2011, 19:12:51
edit2Rapporteer  
@Frank L, was jij gisteren met die 5m aan het varen? Dat zag er in ieder geval heel soepel uit! Sorry dat ik mijn kite te hoog had staan toen ik jou naderde (Mutiny P-series 9m), kwartje viel wat laat bij mij.
no probs mate !!!!
feddomw
Gast
Antwoord #45 September 09, 2011, 21:06:58
edit2Rapporteer  
Kite net uitgerold en opgepompt in de zitkamer. Niets mis met de afwerking. Kan er echt helemaal niets op aanmerken.

Bridle is bijzonder, to say the least.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #46 September 09, 2011, 21:29:39
edit2Rapporteer  
Ik weet niet wat jij bijzonder vindt aan de bridle maar dat valt volgens mij
nog wel mee. Cabrinha, Slingshot en nog meer merken hebben zo'n
bridle gehad of hebben die nog.
feddomw
Gast
Antwoord #47 September 09, 2011, 21:46:16
edit2Rapporteer  
Ik weet niet wat jij bijzonder vindt aan de bridle maar dat valt volgens mij
nog wel mee. Cabrinha, Slingshot en nog meer merken hebben zo'n
bridle gehad of hebben die nog.

Bridle waarbij de power- en stuurlijnen aan elkaar zijn verbonden middels een pulley? Mijn Ozone's en Cabrinha's hadden het niet. Bij de RPM's die bij mij veel varen ook nooit gezien, of het is me nooit opgevallen....
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #48 September 09, 2011, 22:32:41
edit2Rapporteer  
Kijk eens:







En de Ben Wilson Noise heeft het ook en nog wel een aantal meer.
feddomw
Gast
Antwoord #49 September 10, 2011, 08:14:55
edit2Rapporteer  
Rev en Octane zijn ouder? Nomad is een 2011 aan de kleurstelling te zien?

Je ziet het in ieder geval niet heel vaak. Ik had het niet eerder gezien of het was me niet opgevallen dus.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.