Switch Kites lanceert website

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #50 September 10, 2011, 12:34:33
edit2Rapporteer  
Klopt het zijn ook niet veel kites, maar ze zijn er wel degelijk.

Maar ik zou graag een keer een Switch kite proberen. Voelen hoe het vaart.
feddomw
Gast
Antwoord #51 September 10, 2011, 12:35:45
edit2Rapporteer  
Hopelijk kan ik er morgen meer over vertellen.
DennisG

Berichten: 56
Antwoord #52 September 11, 2011, 02:13:58
edit2Rapporteer  
Ik heb vorige week een method 7 gekocht en hier 2 keer mee gevaren. Ik ben er erg tevreden over. Ik ben vorig jaar begonnen met kiten en had het idee dat ik niet verder kwam met mijn huidige kites. Met de method lukte de dingen die eerst niet lukte gelijk al veel beter. En als je nog regelmatig foutjes maakt zoals ik dan is het handig als je met je kite zonder problemen weer een stuk upwind kan varen zoals met de method.

Ik ben zo tevreden dat ik mijn huidige kites ga verkopen en heb een nitro 10 bijbesteld.

Gr. Dennis
feddomw
Gast
Antwoord #53 September 11, 2011, 08:12:27
edit2Rapporteer  
Wat had je hiervoor dan? Ik hoop vandaag de Method 9 te testen op Rockanje...
DennisG

Berichten: 56
Antwoord #54 September 11, 2011, 13:42:09
edit2Rapporteer  
Wat had je hiervoor dan? Ik hoop vandaag de Method 9 te testen op Rockanje...


Ik had hiervoor Nobile N62 kites. Prima kites hoor en heb er een hoop lol mee gehad maar de Method past beter bij me. In ieder geval de 7 want andere maten heb ik nog niet gevaren.

ik ben benieuwd wat je van de Method 9 vindt....
feddomw
Gast
Antwoord #55 September 11, 2011, 19:08:45
edit2Rapporteer  
Top. Lekker gevaren vandaag voor het eerst ermee. Was ook eerste keer op een skim.

Heel stabiel op 12u, minder stabiel aan de rand van het venster dan bijvoorbeeld de Catalyst. Ik zie de meerwaarde niet van die stopper bar net boven je bar, die houdt de bar bij mij echt niet tegen. Absoluut meer bardruk dan op mijn Catalyst, maar je voelt goed waar de kite is en je kan erg goed met vlagen omgaan door die bardruk.

Kite moet absoluut actief gevaren worden, is geen park&ride kite. Ik kan me zo maar voorstellen dat andere wave kites ook zo varen, ik heb nog nooit een kite gevaren die de fabrikant z'n wave kite noemt. Ik denk dat de Method minder een all-round kite is dan bijvoorbeeld de Catalyst.

Al met al een topdag. Ik heb zeker wat verbeterpunten ontdekt, maar dat heb ik bij elke kite. Kleine "puntjes op de i" zeg maar. Tas ben ik niet wild van, maar dat was ik ook niet bij Cabrinha en er zijn genoeg mensen die klagen over de Naish tassen. Dat heeft Ozone mijn inziens het allerbeste voor elkaar. Afwerking op bar is denk ik ook minder dan Ozone, en wat ik mis is de simpele bridle die Ozone heeft. Al met al een prima kite.

Ik heb een Ozone Zephyr in bestelling staan, dus ik blijf in ieder geval de 100% afwerking van Ozone in de quiver houden ook.

Ik was deze sessie sowieso stoked omdat de Shinn Waterbird voor het eerst mee was en dat was feest. Skimmen is echt leuk. Maar eens een keer met Ed op stap om tips/les te krijgen.
feddomw
Gast
Antwoord #56 September 12, 2011, 13:13:30
edit2Rapporteer  
Ik heb even een review voor de Switch website forum geschreven. Is lang.

First Impression Switch Method 9m

Background: my second season kiting. I have owned Ozone and Cabrinha and flown a few other kites as tests. I have decided to focus on strapless riding, as I just like the freedom this offers. Playing with my balance and carving are more my thing than powered jumps. The ocean is a playground. I exclusively ride the North Sea. Currents of 4m/s, whitewater, tides, etc. I don’t know what flat water is, the best we get is “chop”. Fairly large chop.

I ordered the kite on Wednesday evening, and is was delivered on Friday. Stoke!

Kite and bar out of the bag: the bag is exactly like my Cabrinha 2010 bags. Simple black nylon. Works fine. The bottom of the bag has some netting sewn into it, so the bag dumps water and sand. Nice touch. I would prefer full length zippers. Nice pocket in front with a repair kit. Velcro and compression straps for pump and bar I presume. I would prefer no zippers, I think Ozone has the bag thing down the best of all kite manufacturers, as is evidenced by Ozone reviews on the 'net.

I immediately removed the 3m line extensions, I figured flying a wave kite on 20m lines was worth a shot. Seriously, how much low end could you lose by ditching 3m of lines?

The bar looks fine. It’s not as perfect as the Ozone bar, but it has some nice touches. I especially like the double swivel. There’s a swivel at the chicken loop, but also a swivel where the front lines come together. The trim cleat looks very nice, and as an added bonus, you can adjust where the cleat is by threading the line up or down to bring the cleat closer of further away. Switch has put a video on their website for this. You can adjust how loose you want the swivel at the chicken loop, too, also explained by a video on the Switch website. My only gripe: you can’t really use the line bungees when the lines are attached to the “wide” bar setting. The lines and the floats sort of get in the way. It’s a minor gripe, I use a half hitch and the bar goes in it’s own little bag anyway. Nice touch by the way, the bar bag.
On the whole, excellent value for money for sure.

I unrolled the kite and pumped it up in the living room. Single inflate/deflate seems to be the exact same as the Ozone 2011 and Cabrinha one. Switch did not do what Ozone has done and add a little neoprene “hat” to the top to cover the valve. Instead a patch is sewn to the kite just like Cabrinha have done. Both the hat and the patch are to protect the canopy from the valve when the kite is rolled up.

The one-pump lines that run to the struts are tucked nicely away, they seem fine. They seem to be “deeper in the pocket” than both Ozone and Cabrinha. I much prefer the “outside” type of one-pump with a clip, as it is more readily accessible should something go wrong, unlike Naish Octopus where you also have to release the air from each strut individually when deflating. I can’t fault any of the workmanship on the kite.

UPDATE:
So, I took the Method 9 out for the first time yesterday. I had decided to go for broke and also try a skimboard for the first time. Wind cross onshore, not so much gusty as just more of a lull and a surge every once in a while. I would guess the wind was somewhat around 18-20 knots, maybe a bit more. I weigh 75kg. A buddy was on a 2011 Naish Park 10m and a surfboard, he weighs 85kg.

Attaching the lines was a bit tough as the pigtails are still VERY stiff. I am not sure what I think of the fact that the back/steering lines pigtails only have one knot. It looks odd to have a single line with a knot, but also because I think this is the opposite of most brands, where the rear lines pigtails on the kite are the “loop” and the steering lines are the “knot”. But at least there is no guessing which knot to attach to. There are 4 knots where the back lines attach to the bar ends, by the way. I would guess that this is more of a trim thing, such as Ozone had for the 2011 bar. When you tune the bar, you can either stretch the lines or just move the rear lines up or down a knot on the bar ends underneath the floats.

Launch the kite, steer it around a few times (as you do) and immediately noticed more canopy flutter than any of my other kites when steering it hard through the window. But, I also noticed more bar pressure, and I immediately guessed that I need to get used to the bar pressure and “pressure” the kite correctly when steering it through the window. On my Catalysts, I would also get canopy flutter when steering it hard in high winds. In my experience, almost any kite will get canopy flutter, it really is a matter of having the right amount of pressure on the bar. It’s like when launching a kite: the canopy stops fluttering when the kite is at the right angle to the wind. I remember watching some excellent kiters pulling loops fairly close onshore, and you could hear the kites flutter during a poorly executed loop because the kiters were not being consistent with their bar pressure during the loop.

Time to hit the water. Throw in the skim, power up the kite, and away. I rode for close to three hours, mostly smiling. My findings:

I had read about the so called high bar pressure. Sorry, but I just ain’t feelin’ it. There is more bar pressure than a Catalyst, and maybe slightly more than my Cabrinha’s, but it is not a problem or something to worry about. I love that I can feel what the kite is doing, and the “higher” bar pressure helps deal with gusts in my opinion. When a gust hits, you feel it through the bar and can immediately release through the bar and keep overall “pull” from the kite constant. In lighter bar pressure kites, gusts would barely be felt and the increased pull from the kite would just throw me off balance. This may be just my inexperience that I like higher bar pressure, I think bar pressure is something very personal anyways.

I am fairly new to kiting and I don’t understand why kite design went (from what I hear) from high bar pressure to no bar pressure. Others have said “it is just right”. I agree, it just works.

Stability:
When the Method is at the Zenith/12 o’clock, it is super stable. Period. When in the corners of the window and you are not riding, it does need constant input. You can’t put it at 10 o’clock and just leave it there like I could with the Ozones. When riding, you can park&ride the Method fine. I would guess this has something to do with apparent wind or air flow across the canopy, I don’t know, I am no kite designer. But when compared to other kites I have owned, I do need to be a bit more alert when getting in and out of the water.

Upwind:
The upwind ability is as good or better than other kites I have flown and tested. I doubt that my upwind ability today was due to riding a skimboard for the first time or that my skills took a quantum leap forward in one day. I was racing a friend upwind on a quad surfboard, while I was on a skim. So the upwind performance is good, as advertised.

I crashed the Method a few times, and it relaunches easily indeed.

All in all, I am very happy with this kite. I want to order a Method 7m, but they are out of stock. Sure, there are tiny details I would like changed, but these are more personal preferences than faults that the kite has. If Switch would get in touch with me, I would happily give them my thoughts. ;-)
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #57 September 12, 2011, 13:31:28
edit2Rapporteer  
Hey Feddomw, nice review! Zou je hem misschien willen toevoegen aan onze gear database?

http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Switch/Method/2011

dankje:)
feddomw
Gast
Antwoord #58 September 12, 2011, 13:34:56
edit2Rapporteer  
Done. Is meer een eerste impressie dan een review.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #59 September 12, 2011, 13:52:12
edit2Rapporteer  
dankje:)
DennisG

Berichten: 56
Antwoord #60 September 12, 2011, 15:41:22
edit2Rapporteer  
De status van mijn Nitro 10 is veranderd naar Shipped...  ThumpsUp ThumpsUp YeSS YeSS

Ik hoop dat ik hem morgenavond nog kan gebruiken.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #61 September 16, 2011, 18:31:03
edit2Rapporteer  
weet er hier iemand waar je een nitro kan testen, of zou ik eventueel die van jouw kunnen testen Coolenaam?

ben heel benieuwd hoe die vaart.

gr
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #62 September 17, 2011, 14:37:37
edit2Rapporteer  
ik heb de Nitro 14m maar dat is een lightwind kite voor op men raceboardje,

Had daarvoor een Zephyr van Ozone, maar het prijskaartje ligt nu wel heel anders, is helft van de prijs,

Alleen moet ik de nitro nog eens in zijn juiste omstandigheden varen , want overpowered met de 14m op het raceboardje, was behoorlijk aanpoten.

De kleinere maten zoals 10m hebben een veel groter windbereik.

De Methods 9 7 5M, zijn dan weer mijn favorieten met de wavedirectional!

Greetz
Frank L.
DennisG

Berichten: 56
Antwoord #63 September 17, 2011, 19:14:20
edit2Rapporteer  
weet er hier iemand waar je een nitro kan testen, of zou ik eventueel die van jouw kunnen testen Coolenaam?

ben heel benieuwd hoe die vaart.

gr

Op de website van switch staan de teamriders met hun contactgegevens. Je kan met hun contact opnemen als je wilt testen. In nederland zijn er 3 of 4 teamriders.

Grt Dennis
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #64 September 18, 2011, 15:47:40
edit2Rapporteer  
Zie nu die prijzen pas...erg interessant...zeker keertje testen als het kan!
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #65 September 24, 2011, 07:54:00
edit2Rapporteer  
Ik heb toch ook maar eens een Nitro 10m besteld. Voer hiervoor altijd Best, maar uiteindelijk overgestapt. Afgelopen maandagavond besteld en donderdag binnen gekregen. Top dus. Ziet er wel heel erg netjes afgewerkt uit allemaal. Eerst maar eens kijken hoe het vaart en dan zo ie zo de 8m erbij voor de mooiere dagen. Eventueel de 12m erbij mocht de lowend niet voldoende zijn van de 10m.
Nou nog wind om dat ding uit te proberen. Kan niet wachten. YeSS
gijs1234

Berichten: 254
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #66 September 24, 2011, 08:46:24
edit2Rapporteer  
Lekker filmpje, vooral de trick op 50 sec.  ThumpsUp


http://vimeo.com/29457180
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #67 September 24, 2011, 09:55:13
edit2Rapporteer  
Lekker filmpje hoor! Grin
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #68 September 24, 2011, 10:18:33
edit2Rapporteer  
Ik heb toch ook maar eens een Nitro 10m besteld. Voer hiervoor altijd Best, maar uiteindelijk overgestapt. Afgelopen maandagavond besteld en donderdag binnen gekregen. Top dus. Ziet er wel heel erg netjes afgewerkt uit allemaal. Eerst maar eens kijken hoe het vaart en dan zo ie zo de 8m erbij voor de mooiere dagen. Eventueel de 12m erbij mocht de lowend niet voldoende zijn van de 10m.
Nou nog wind om dat ding uit te proberen. Kan niet wachten. YeSS

John ik zou dan eerder adviseren er een lichtweer board bij te kopen.Die 12 zal wellicht een stukkie trager zijn en qua lowend scheelt het relatief weinig....Tenminste dat is het verhaal wat ik uit de verschillende posts van het web haal
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #69 September 24, 2011, 16:59:56
edit2Rapporteer  
Klopt hoor Peter. Ik ga er eerst eens mee varen, maar als blijkt dat ik met 14 á 15 knopen al kan varen, vind ik het oké. Daaronder is er toch niks aan. Wie weet een skimmetje erbij voor de mindere dagen. YeSS
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #70 Oktober 05, 2011, 14:27:24
edit2Rapporteer  
Nou die10m is echt een heerlike kite. Laatst op Wijk met een knoopie of 13 gevaren met een North Xride 133x39. Ik weeg zelf 77kg en kon gewoon hoogte lopen. Top dus. Vandaag op Schellie met een knoopie of 22 gevaren en ook dan vaart de kite goed.

Probleem is nu alleen dat ik een 8m had besteld en mijn bestelling net binnen krijg. Zit er geen Nitro 8m in, maar een Combat 7m inclusief controller bar en een setje voor de vijfde lijn. Toevallig iemand hier op het forum die een 8m Nitro binnen heeft gekregen en eigenlijk die Combat besteld had?
Hoef ik niet alle weer terug te sturen.
feddomw
Gast
Antwoord #71 Oktober 05, 2011, 16:40:41
edit2Rapporteer  
Irritante fout van het distributie centrum in Engeland. Het lijkt mij dat zij het voor je kunnen/moeten oplossen. Het beste zou zijn dat je een nieuwe krijgt en de oude kan meegeven met de bezorger.

Dat kan bijna altijd wel, dan ontvang jij per mail een sticker die op doos moet. Doet bijvoorbeeld TomTom ook, Sony ook. Ik weet niet meer wie het bezorgde, DPD dacht ik.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #72 Oktober 05, 2011, 16:56:08
edit2Rapporteer  
Heb al wat mails verstuurd. Gaat wel weer goedkomen.
Ik houd jullie op de hoogte mocht het jullie ook een keer overkomen. ThumpsUp
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #73 Oktober 05, 2011, 17:23:11
edit2Rapporteer  
schijnt dat die magazijnman een alcoholverslaving heeft en niet altijd helder is.
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #74 Oktober 05, 2011, 18:07:20
edit2Rapporteer  
 Grin Grin Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.