Kitesurfscholen neem je verantwoordelijkheid.....

Idefixe

Berichten: 8241
Juni 03, 2011, 10:14:20
edit2Rapporteer  
Niet om stemming te maken maar wel om nog eens extra onder de aandacht te brengen.
Helaas ontving ik het volgende bericht: ( naam van de kitesurfschool heb ik verwijderd / het is niet de bedoeling om met "modder" te gooien )


Zaterdag 28 mei was een kitesurfschool een kiteles aan het geven als vrijgezellenfeestje!! op het stand bij Parnassia (Bloemendaal) Terwijl het 32 knopen waaide met vlagen 40. Een van hen is hard op het strand terecht gekomen en uiteindelijk op een wervelplank door de hulpdiensten afgevoerd. Dat was met name te danken aan de leden van de nabij gelegen surfclub Bloemendaal want de instructeur had geen communicatiemiddelen bij zich.



32 knp met vlagen naar 40 zijn nou niet echt omstandigheden om tijdens een vrijgezellenfeestje even aan een vlieger te gaan hangen........
franco

Berichten: 874
Antwoord #1 Juni 03, 2011, 10:24:20
edit2Rapporteer  
EN ZO IS DAT, word tijd dat het les geven met liefde gebeurd en niet alleen maar om de centen is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juni 03, 2011, 10:25:27
edit2Rapporteer  
Die zaterdag stonden er bij de start van onze downwinder (niet DE downwinder) ook een groepje powerkite-les te geven tussen meerdere rijen prullenbakken (om de 50m een prullenbak) en paaltjes met wind ruim over de 30kn heen. Dat stond ook op het punt om gruwelijk fout te gaan en heeft Edwin dan ook een eind aan gemaakt.

Dat iemand zoiets zelf gaat doen is nog te snappen, maar niet van bedrijven die wildvreemden aan moordwapens gaan hangen, want dat zijn vlieger van meer dan 1 m^2 met die windsnelheden in de verkeerde handen.
feddomw
Gast
Antwoord #3 Juni 03, 2011, 10:26:41
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij dat het in dit soort omstandigheden misschien verstandig is als de NKV actie gaat ondernemen. Daarmee bedoel ik dat de NKV WEL te horen krijgt om welke school het gaat en dat deze school gewoon gebeld wordt door een der bestuursleden die gewoon om uitleg vraagt. Het lijkt mij namelijk dat geen enkele zichzelf respecterende school zou willen dat de NKV negatief is of wordt over je school. De NKV zou een soort zwarte of grijze lijst moeten bijhouden en publiceren.

Het is niet anders dan verzekeraars die niet met elke beunhaas die op parkeerplaatsen "ruitschade" repareert in zee willen. Of zorgverzekeraars die lijsten bijhouden van ziekenhuizen die voor bepaalde operaties statistisch gezien meer complicaties opleveren, of lijsten met ziekenhuizen die juist de minste problemen opleveren.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Juni 03, 2011, 11:34:04
edit2Rapporteer  
ter info : plaatselijke regiovertegenwoordiger NKV neemt contact op met betrokken school.
feddomw
Gast
Antwoord #5 Juni 03, 2011, 12:17:44
edit2Rapporteer  
ter info : plaatselijke regiovertegenwoordiger NKV neemt contact op met betrokken school.

Ken jij de mensen binnen de NKV? 

 Wink
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Juni 03, 2011, 16:45:24
edit2Rapporteer  
Ja, maar ze wilden natuurlijk het vrijgezellenfeestje niet in het water laten vallen....
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #7 Juni 03, 2011, 23:08:46
edit2Rapporteer  
Bij feestaanvragen altijd direct zeggen dat ze een plan-B moeten hebben voor als het niet of te hard waait.
Waarom de titel van dit onderwerp alle scholen aanspreekt is me onduidelijk.
Er is 1 debiel bezig, zal wel onervarenheid zijn.
Ik ken geen kiteschool die zoiets zou doen.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #8 Juni 04, 2011, 00:27:53
edit2Rapporteer  
Maar ze zijn er wel, en ook meer dan 1. En, de titel lijkt me niet vreemd. Dat een kitesurfschool zijn verantwoordelijkheid moet nemen lijkt me logisch, de één doet het al, en de ander niet. Dus een reminder is nooit verkeerd.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #9 Juni 06, 2011, 12:24:53
edit2Rapporteer  
Bij feestaanvragen altijd direct zeggen dat ze een plan-B moeten hebben voor als het niet of te hard waait.
Waarom de titel van dit onderwerp alle scholen aanspreekt is me onduidelijk.
Er is 1 debiel bezig, zal wel onervarenheid zijn.
Ik ken geen kiteschool die zoiets zou doen.

volgens mij genoeg scholen welke les geven in 30+  genoeg andere discusies over dit punt op dit forum te vinden
aanleiding  feestaanvraag is volgens mij niet de discussie
robje104

Berichten: 143
Logs: 0 | 104 uur
Antwoord #10 Juni 06, 2011, 12:59:15
edit2Rapporteer  
een ding is zeker...............vrijgezellenfeeste is in het water gevallen!
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #11 Juni 06, 2011, 14:25:31
edit2Rapporteer  
Bij feestaanvragen altijd direct zeggen dat ze een plan-B moeten hebben voor als het niet of te hard waait.
Waarom de titel van dit onderwerp alle scholen aanspreekt is me onduidelijk.
Er is 1 debiel bezig, zal wel onervarenheid zijn.
Ik ken geen kiteschool die zoiets zou doen.

volgens mij genoeg scholen welke les geven in 30+  genoeg andere discusies over dit punt op dit forum te vinden
aanleiding  feestaanvraag is volgens mij niet de discussie

Precies, dat bedoel ik. Er zijn al andere discussies over lesgeven bij te harde wind.
Dus dit topic gaat over feest.
Dat is een heel andere situatie dan kitesurfles
- veel mensen
- op het strand, niet in het water
- gericht op samen lol maken, niet louter op leren powerkiten
- grotere groep dus meer belang
- niet verplaatsbaar naar betere winddag
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.