[Ervaring] Tijd voor een Kite-bewijs?

HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #25 September 18, 2011, 08:52:52
edit2Rapporteer  
Idefixe,

En hij weet niet hoe juist hij het heeft....

"Niemand kan je wat leren."

Men kan je alleen de juiste info geven ,
Controleren of je het begrijpt,
evt corrigeren
en het leer proces ligt altijd bij je zelf..

Varen leer je niet op het droge...
Kite controle moet je als basis beheersen...

Logische beslissingen nemen...
Kan je alleen als je ALLE relevante info hebt...

Oefening baart Kunst...
Je eerste meter zal daarna nooit meer dezelfde zijn..
Aquarius

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #26 September 18, 2011, 14:32:13
edit2Rapporteer  
Soms zijn Belgen toch een stuk verstandiger dan de eigenwijze Hollanders en deze Belgische benadering van een goede kitecontrôle bevestigt dit weer eens.
feddomw
Gast
Antwoord #27 September 18, 2011, 19:25:24
edit2Rapporteer  
Soms zijn Belgen toch een stuk verstandiger dan de eigenwijze Hollanders en deze Belgische benadering van een goede kitecontrôle bevestigt dit weer eens.

Als je van mening bent dat de Belgische aanpak de juiste is, dan zeg je eigenlijk dat de opleiding overal ter wereld onjuist is. Niemand werkt verder zo.

Just sayin'.....
Aquarius

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #28 September 19, 2011, 10:59:37
edit2Rapporteer  
@ feddomv - Dat  niemand zo werkt is niet echt een argument tegen de Belgische aanpak. 10  jaar geleden was er ook slechts 1 kamerlid tegen de Griekse toetreding  en die krijgt nu helaas (of juist gelukkig) zijn gelijk.
Bij autorijden stuur je ook niet iemand na een paar lessen het verkeer in. Snap ook wel de praktische problemen van gebrek aan continue wind en probleem van vrije dagen van cursisten, maar het zou toch streven moeten zijn om de huidige opleidingssituatie te verbeteren.
feddomw
Gast
Antwoord #29 September 19, 2011, 15:29:57
edit2Rapporteer  
@ feddomv - Dat  niemand zo werkt is niet echt een argument tegen de Belgische aanpak. 10  jaar geleden was er ook slechts 1 kamerlid tegen de Griekse toetreding  en die krijgt nu helaas (of juist gelukkig) zijn gelijk.
Bij autorijden stuur je ook niet iemand na een paar lessen het verkeer in. Snap ook wel de praktische problemen van gebrek aan continue wind en probleem van vrije dagen van cursisten, maar het zou toch streven moeten zijn om de huidige opleidingssituatie te verbeteren.

Ik zeg ook niet dat het een argument tegen is. Ik noem het alleen, het is in theorie een leuk idee, praktisch wat minder haalbaar en je legt de drempel voor de sport wel erg hoog. Je moet een flinke zak met geld en tijd en committent komen om te beginnen met kiten. En net zoals met auto rijden kan je direct na je "examen" toch nog "dom" doen met te hard rijden of met drank op achter het stuur. Dat doen er ook veel trouwens, vandaar de hoge premie voor <25 jaar.

Wat betreft het lid dat tegen toetreding van Griekenland was: You can be right for the wrong reasons and wrong for the right reasons.
Aquarius

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #30 September 19, 2011, 16:10:17
edit2Rapporteer  
Ben blij dat je toegeeft dat het geen argument is. Dat je na een cursus autorijden nog steeds iets doms kunt doen, zoals drinken, is natuurlijk helemaal geen argument tegen een uitgebreide cursus. Dat de drempel nu hoog ligt is een nadeel, zeker voor jongeren, maar zou ook een voordeel kunnen zijn tegen al te impulsieve intreders, waarover we wel eens lezen in de bijna-ongelukken of erger.

Wat betreft de Griekse toetreding: Als je 10 jaar geleden een erkend frauderend land om ideële redenen binnenhaalt lijkt me dit toch  een geval wrong for the wrong reasons omdat een uitsluitend ideale instelling het zicht op de realiteit vertroebelt en dus een boemerangeffekt oplevert.

[quotuthor=feddomw link=topic=40252.msg580023#msg580023 date=1316438997]
@ feddomv - Dat  niemand zo werkt is niet echt een argument tegen de Belgische aanpak. 10  jaar geleden was er ook slechts 1 kamerlid tegen de Griekse toetreding  en die krijgt nu helaas (of juist gelukkig) zijn gelijk.
Bij autorijden stuur je ook niet iemand na een paar lessen het verkeer in. Snap ook wel de praktische problemen van gebrek aan continue wind en probleem van vrije dagen van cursisten, maar het zou toch streven moeten zijn om de huidige opleidingssituatie te verbeteren.

Ik zeg ook niet dat het een argument tegen is. Ik noem het alleen, het is in theorie een leuk idee, praktisch wat minder haalbaar en je legt de drempel voor de sport wel erg hoog. Je moet een flinke zak met geld en tijd en committent komen om te beginnen met kiten. En net zoals met auto rijden kan je direct na je "examen" toch nog "dom" doen met te hard rijden of met drank op achter het stuur. Dat doen er ook veel trouwens, vandaar de hoge premie voor <25 jaar.

Wat betreft het lid dat tegen toetreding van Griekenland was: You can be right for the wrong reasons and wrong for the right reasons.
[/quote]
@ feddomv - Dat  niemand zo werkt is niet echt een argument tegen de Belgische aanpak. 10  jaar geleden was er ook slechts 1 kamerlid tegen de Griekse toetreding  en die krijgt nu helaas (of juist gelukkig) zijn gelijk.
Bij autorijden stuur je ook niet iemand na een paar lessen het verkeer in. Snap ook wel de praktische problemen van gebrek aan continue wind en probleem van vrije dagen van cursisten, maar het zou toch streven moeten zijn om de huidige opleidingssituatie te verbeteren.

Ik zeg ook niet dat het een argument tegen is. Ik noem het alleen, het is in theorie een leuk idee, praktisch wat minder haalbaar en je legt de drempel voor de sport wel erg hoog. Je moet een flinke zak met geld en tijd en committent komen om te beginnen met kiten. En net zoals met auto rijden kan je direct na je "examen" toch nog "dom" doen met te hard rijden of met drank op achter het stuur. Dat doen er ook veel trouwens, vandaar de hoge premie voor <25 jaar.

Wat betreft het lid dat tegen toetreding van Griekenland was: You can be right for the wrong reasons and wrong for the right reasons.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.