Irritatie en Agressie bij Kitesurfen !!!

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #25 Juni 01, 2011, 19:15:00
edit2Rapporteer  
Tja.........een ontwikkeling die zich 5 jaar geleden al stevig heeft ingezet door beperking van de beschikbare ruimte en groeiende kitegemeenschap. Uiteindelijk zitten we elkaar alleen nog maar in weg en is irritatie en mogelijk agressie niet uit te sluiten. Dit zal er zeker niet minder op worden zolang locale overheden tegenwerken en restricties op spots instellen.

De tijden dat we met zijn tienen op het water stonden met belachelijk veel ruimte en letterelijk overal het water op konden liggen ver achter ons. Toen zochten we elkaar juist op om niet alleen op het water te staan.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #26 Juni 01, 2011, 20:24:50
edit2Rapporteer  
@Haring. Dat van een appart strandje werkt helemaal super. Kijk naar Horst; er is een startplek voor kiters en een plek voor surfers. Helemaal top en super relaxt. Natuurlijk is er bij West wind wel eens gezeur omdat men in elkaars gebied komt maar de surfers zijn over het algemeen ouder (lees: wijzer) gedragen zich normaal. De jonge jongens (kiters) houden altijd direct hun mond alszo'n oude knakker ze met Mag 7 inhaald (op Horst zitten een aantal DieHard speed surfers).
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #27 Juni 01, 2011, 20:43:35
edit2Rapporteer  
wordt ook eens tijd voor wat zelfreflectie, volgens mij lopen er meer onbesuisde kiters rond dan windsurfers, heb zelf nooit last van ze, vaak zie ik dat ze meer weten van hoe en wat op de zee dan de gem kiter. eigenlijk wel logisch want de gem windsurfer op zee heeft al vele jaartjes ervaring itt de  gem. kiter
Barracuda

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #28 Juni 01, 2011, 21:26:37
edit2Rapporteer  
Hallo,
Ik ben de kitebuggy bestuurder die op zijn helm geslagen werd.
We waren op Ouddorp inderdaad bezig met de vijfde race voor het NK kitebuggy.
Midden op het strand aan de vloedlijn stonden een paar kitesurfers en ook surfers geloof ik.
Het waaide hard.
Ik was bezig met hoogte lopen om zo ver mogelijk mijn upwind turn te kunnen maken om zo voorsprong te vergroten op mijn achterligger.
Ik lag op dat moment derde (met nog zo,n 10 minuten wedstrijd te gaan)
schuin rechts voor me stond het groepje met hun spullen.
Ik dacht de koers te kunnen rijden zonder iemand lastig te vallen.
Op het moment dat ik op hoogte van de surfers was kreeg mijn vlieger een extra vlaag wind en reed ik met mijn achterband over de achterkant van het boardje van een van de kitesurfers heen.
Veel was het niet, maar goed ik raakte wel zijn board.
Vanuit mijn ooghoek zag ik toen Bokito ineens achter me aan rennen waardoor het mij niet verstandig leek om me een dergelijke harde wind en een belager nog een upwind turn te draaien (ik was bang dat hij me tijdens die manouvre zou aanvliegen aangezien de snelheid dan erg laag is)
Het gevaar bestond dan dat ik ongenadig hard de buggy uit zou vliegen met misschien wel vervelend letstel tot gevolg ( we spreken op dat moment over een dikke 6 bft)
Ik kon niets anders doen dan downwind bocht draaien waardoor ik betrekkelijk veel snelheid genereerde, en omdat ik zo dicht bij de vloedlijn was vol de zee in reed.
Inmiddels was Bokito bij mij aangekomen in zijn en gaf me een knal op mijn helm.
Omdat ik daar van schrok belandde mijn vlieger in zee.
Ik kon dat hem bijna niet meer houden omdat de zee aan de volgelopen vlieger aan het trekken was en hem dreigde mee te nemen in de onderstroom.
Mijn buggy dreef toen al aan de vloedlijn, maar bleef daar gelukkig drijven.
Toen kwam de agressieveling weer naar de vloedlijn gelopen,.....ik dacht toen dat hij spijt had van zijn gedrag en mij ging helpen door mijn buggy uit het water te halen.
Maar het tegengestelde was waar,........de K...zak vond het nodig om even de moeite te nemen om mijn buggy naar open/vrij water te trekken in de hoop dat deze zou afdrijven.
Ik stond toen nog steeds vast aan mijn vlieger die nog steeds vol water zat en loodzwaar was (vergelijk het met een visnet van 4 meter breed, 1 meter hoog,...zonder mazen)
Gelukkig kwam er toen een surfer aan die mijn buggy aan land bracht.
Mijn vriendin was inmiddels gestopt met de wedstrijd om mij te helpen(Het NK dames reed tegelijk met de heren)en moest haar 1ste plaats hiervoor opgeven.
Zij heeft me toen gelukkig kunnen helpen met mijn vlieger waardoor we deze niet verloren zijn aan de zee.
Al die tijd stond er op 5 meter afstand een stelletje sukkels in wetsuits te kijken en deze waren ook niet van plan mij te helpen.
Ik heb nog geschreeuwd of ze wilde helpen maar ze deden niets.
Later heb ik Bokito nog gezegd dat nog nooit zo,n loser in mijn leven was tegen gekomen.
Het commentaar was toen: OH JA,...KOM DAN !
Ik heb hem toen gemeld dat dat niet mijn niveau was.
Inmiddels was de wedstrijdleiding ook al aangekomen en zij hebben nog wat met Bokito gepraat.
Later kwam hij nog naar me toe om te zeggen dat hij misschien wat heftig gereageerd had en schudde de hand.
Verbaasd over het voorval als ik nog steeds was accepteerde ik die hand.
Later op de avond had ik daar nog steeds spijt van, van zo,n gast had ik met mijn nek aan moeten kijken.
Zelden ben ik zo,n debiel tegengekomen.
Het was een nogal surrealistische ervaring allemaal die me ook bijna letsel en geld had kunnen kosten.
Ik snapte het ook echt niet want ik heb echt nooit aanvaringen met mede strandgebruikers, windsporters.
Ik wil de windsurfer en de vrouw (ook surfer of kitesurfer) die me hielpen voordat mijn vriendin ter plaatse was nog hartelijk bedanken voor hun hulp.
Ik geloof er in dat mensen als Bokito hun portie nog wel een keer krijgen en het woord sport niet waardig zijn
Groeten en Have fun
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #29 Juni 01, 2011, 23:30:32
edit2Rapporteer  
Mooi niks man Sad Wel stoer dat je hier ff je verhaal doet en niet alle kitesurfers aankijkt met de nek nu. Erg apart die bokito miss. doet hij zijn kant van het verhaal nog, als de bananen op zijn Grin
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 Juni 02, 2011, 06:23:45
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat bokito ballen heeft en zijn versie van het verhaal post... Zou namelijk erg zwak/ laf zijn zou hij dat niet doen!!!
Feit blijft wel, je blijft met je poten van iemand af!!! indien je niet direkt door een ander fysiek bedreigt wordt!!! Indien dat laatste wel het geval is en er geen andere uit weg is... Schop hem zo hard mogelijk op zijn kl.ten!!!
Geweld mag nooit en tenimmer niet getollereerd worden!!!
Maar moet eerlijk bekennen dat ik ook zijn verhaal wil horen. Kan mevoorstellen dat als je gewaarschuwd zou zijn geweest en dan toch te dicht bij komt dat men geirriteerd raakt. Maar zo reageren is absurd!!!
Not the surfers way of life!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #31 Juni 02, 2011, 08:23:42
edit2Rapporteer  
Tja.....tijden veranderen en nu kiten voor het brede publiek toegankelijk is  gemaakt krijg je er ook van alle slag figuren met een kort lontje tussen.
Barracuda

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #32 Juni 02, 2011, 11:23:58
edit2Rapporteer  
Hoi,
Nee ik was niet gewaarschuwd, ik kwam er voor de eerste keer langs.
het was natuurlijk ook helemaal niet mijn bedoeling om het board te raken, maar toch gebeurde dat.
een ongelukje dus (zonder schade)
het geheel heeft zo,n tien minuten geduurd en in die tijd heeft niemand van het groepje dat bij hem was een poot uitgestoken om te helpen.
Deze man was totaal door het lint gewoon,. gewoon een projectiel.
Maar goed het is alweer geweest, en af en toe heb je er gewoon een hele rotte appel tussen.
Ik ken zat kitesurfers en flyboarders en noem maar op.
Veel van hun zijn ook buggyers.
Altijd gezellig, nooit problemen.
Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #33 Juni 02, 2011, 14:34:05
edit2Rapporteer  
Wel erg klote om dit verhaal te horen. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Het enige waar ik me wel eens aan erger is dat sommige windsurfers gewoon
niet kijken of er een kiter vaart. DIt is natuurlijk voor hen ook moeilijker omdat
ze zo'n huge zeil aan het plank hebben zitten. Soms kun je daar niet makkelijk
door heen kijken natuurlijk. Maar ik heb al wel 1 keer op Strandhorst en 2 keer
op de Brouwersdam echt hard moeten uitwijken daardoor. Maar voor de rest
maak ik er niet zo'n probleem van.

Wat ook wel vervelend is dat er op Strandhorst een kiter is met een getinte
huidskleur die niet echt de voorrangs regels respecteerd. Als me dat nog een
keer gebeurd dan spreek ik hem er wel op aan. En wat ik weet is dat er al een
keer ruzie over is geweest. En dat is eigenlijk nergens voor nodig.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #34 Juni 02, 2011, 14:47:08
edit2Rapporteer  
Voorrangs regel tov windsurfer: wij zijn lichter sneller en veul wendbaarder, dus heeft windsurfer voorrang... Als je in het nauw gedreven word spring je er toch ff over heen Grin
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #35 Juni 06, 2011, 18:29:13
edit2Rapporteer  
Tis eigenlijk net als in het verkeer, kijken en anticiperen.
Big problem is dat er veel "jonge" kiters zijn die ook in het verkeer, en vaak het dagelijks leven, zich niet kunnen (weten) te gedragen.
Heb zelf nooit problemen met windsurfers, heb zelf ook jaren gewindsurft. Als ik er een tegemoet kite maak ik gewoon ruimte voor hem/haar en geef effe een  ThumpsUp wat is daar p.v.d. nou zo moeilijk aan. Huh.
Een mafkees die een buggy verder het water induwd, sorry hoor volgens mij  spoor je dan voor geen meter.
Maar ja dan kan ik nog wel een uurtje doorschrijven, helaas lijkt het gewoongoed dat normen en waarden vervagen.  Cry
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #36 Juni 06, 2011, 18:48:05
edit2Rapporteer  
moet je voor de gein eens op de weg kijken hoe de gemiddelde verkeersdeelnemer zich gedraagt als er ergens op een drukke doorgaande weg een verkeersopstopping of zoiets gaande is..........
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #37 Juni 06, 2011, 18:52:41
edit2Rapporteer  
Das 1 voobeeld Tom, maar jij weet ook dat we zo wel een boek vol kunnen schrijven  Roll Eyes
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #38 Juni 08, 2011, 23:14:42
edit2Rapporteer  
Das 1 voobeeld Tom, maar jij weet ook dat we zo wel een boek vol kunnen schrijven  Roll Eyes

En zo is dat !!!!!!  ListenToMe  ThumpsUp   ThumpsUp 
panda

Berichten: 222
Antwoord #39 Juni 11, 2011, 18:46:04
edit2Rapporteer  
ik heb niet  alles gelezen maar mijn ik heb op het gardameer een windsurfer keien zien gooien naar een kitesurfer die door de windsurfzone heen ging.
en hierna vind ik alles hier wel mee vallen wat hier gebeurd.
(mischien eens op mirns proberen, denk wel dat ze het niet nog een keer doen)
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #40 Juni 13, 2011, 18:39:24
edit2Rapporteer  
@Fly like hell
Wie weet word je op Horst wel door m'n broer voorbijgevaren: http://twitter.com/#!/hanskleingeld. Doe hem dan de groeten.

Vandaag was ik op Oostvoorne. Verloor m'n boardje (beginner). En iemand met een oranje Cabrinha haalde hem voor me op. No problemo, zei hij me later. En die relaxte instelling helpt dus echt. Tx dus ook vanaf hier!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #41 Juni 14, 2011, 13:01:57
edit2Rapporteer  
Wat een nare verhalen hier allemaal, helemaal van buggyer barracuda! ThumpDown ThumpDown ThumpDown

Wat mij betreft had de wedstrijdleiding aangifte mogen doen voor het toebrengen van lichamelijk letsel (poging tot) en vernieling van eigendommen.

En hadden ze dat gedaan, moet je eens opletten als dat wordt opgepakt door de media -> locale gemeente.
Er is daar al een spot recent gesloten, en minstens een andere staat onder grote druk daar.


Ja, ik heb ook weleens last van een windsurfer. Althans, last in de zin dat ik mijn sprong niet kan maken, of dat ik eerder moet keren. Is dat wel last?

Beeld je eens in als je op zo'n minder wendbaar, moeilijke plank staat en er komt zo'n superwendbare bromtol voorbij knallen met retescherpe lijnen, hoe intimiderend is dat?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.