[NIEUW] Windvoorspellingen op Kitehigh

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #25 Juni 14, 2011, 22:26:29
edit2Rapporteer  
Hoe vaak wordt dit geupdate? Elke dag?

Zo vaak als het nodig is, maar minimaal 1x per dag (meestal 's avonds)
Onderaan staat ook wanneer de voorspelling voor die dag het laatst is geüpdatet.
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #26 Juni 14, 2011, 23:43:17
edit2Rapporteer  
Hé Evan. Helemaal top maar ...... of je moet met deze site serieus geld (gaan) verdienen of je bent echt gek. Ik snap dat je meer trafic op de site wilt krijgen en daar is dit een goed middel voor maar het kost je ongetwijfelt erg veel tijd. Er zijn profesionele windsites waar je betrouwbare data van je locale spot kan krijgen. Jouw overzicht is top om een eerste indruk te krijgen maar ikzelf wil toch weten wat dit exact voor mijn spots inhoud en wat de alternatieven zijn. Nogmaals een topinnitiatief maar ... als je een nog completere site wilt bieden maak dan bijvoorbeeld tutorials (how to pop, how to Kiteloop as Evan). of gezien de tijd van het jaar, plekken om naar op vakantie te gaan waar je (toch) kunt kiten, opgedeelt in locaties voor jonge lui, ouders met kleine kinderen of "oude" mannen met vrouwen die broodjes voor ze smeren (Tom ook blij  ThumpsUp).

Keep up the good work!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #27 Juni 15, 2011, 10:04:27
edit2Rapporteer  
op mn lappie (zit ik nu achter) zie ik m niet (1280*800)
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #28 Juni 15, 2011, 16:23:38
edit2Rapporteer  
Ziet er goed en handig uit dude!  ThumpsUp  ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #29 Juni 15, 2011, 23:37:26
edit2Rapporteer  
Hé Evan. Helemaal top maar ...... of je moet met deze site serieus geld (gaan) verdienen of je bent echt gek. Ik snap dat je meer trafic op de site wilt krijgen en daar is dit een goed middel voor maar het kost je ongetwijfelt erg veel tijd. Er zijn profesionele windsites waar je betrouwbare data van je locale spot kan krijgen. Jouw overzicht is top om een eerste indruk te krijgen maar ikzelf wil toch weten wat dit exact voor mijn spots inhoud en wat de alternatieven zijn. Nogmaals een topinnitiatief maar ... als je een nog completere site wilt bieden maak dan bijvoorbeeld tutorials (how to pop, how to Kiteloop as Evan). of gezien de tijd van het jaar, plekken om naar op vakantie te gaan waar je (toch) kunt kiten, opgedeelt in locaties voor jonge lui, ouders met kleine kinderen of "oude" mannen met vrouwen die broodjes voor ze smeren (Tom ook blij  ThumpsUp).

Keep up the good work!

Voor direct geld hoef ik het niet te doen.
Ik zie dit ook een beetje als plek waar ik mijn webdesign ervaring kan opkrikken en tegelijkertijd voor de Nederlandse kitesurf-wereld een zo compleet mogelijk online platform te (gaan) bieden.

Wat jij voorstelt spookt al een tijdje door mijn hoofd in de vorm van een wiki of iets dergelijks. in ieder geval een plek waar iedereen artikelen, tips, uitleg kan plaatsen wat ook nog makkelijk vindbaar is.

@Morres, is je scrollwieltje kapot, of niet aanwezig?
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #30 Juni 16, 2011, 23:07:13
edit2Rapporteer  
@ Evan - Off topic: dit is een mooi voorbeeld van een How To Wiki  http://www.kiteforum.com/wiki/index.php?title=How_To
 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #31 Juni 17, 2011, 23:30:54
edit2Rapporteer  
Vind daar wel enorm veel informatie staan op 1 pagina als ik eerlijk mag zijn. je raakt zo enorm snel de kluts kwijt.


Ohja, voorpagina kleurt mooi rood voor het weekend Wink
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #32 Juni 17, 2011, 23:48:32
edit2Rapporteer  
@Evan, ziet er super uit, mooi werk en handig om even snel te zien of het iets is of niet.  ThumpsUp Ook super dat je er zoveel tijd in steekt!

Ik ben het ook deels eens met Fly like hell, maar dat kan je heel simpel oplossen.

Als je de voorspellingkaartjes klikbaar maakt en die door verwijst naar een pagina waar je met  balkjes de exacte voorspellingen weergeeft (aantal knopen plus weer en andere omstandigheden etc.) per spot of alles op een pagina dan bied je gelijk nog een extra meerwaarde. Als je alles op een pagina zou onderbrengen kun je vervolgens iets van een ranking systeem erin bouwen waardoor je op de 'zogenaamde vervolg pagina' per dag de beste spots (op basis van meeste wind, richting en bijvoorbeeld zon/bewolking, tempratuur) bovenaan staan. (Je kan dan icm programmeertaal AJAX dit dan vervolgens mooi per dag onderbrengen door middel van buttons). 

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #33 Juni 18, 2011, 00:00:02
edit2Rapporteer  
Goed idee Yor-am, alleen dit is al een hoop werk op in te vullen dus voor jou idee zou ik echt automatisch en gemiddelde van alle weersites moeten gaan laten maken wil je het zo precies krijgen.

Dit is gewoon bedoeld om met een tiental minuten per dag (naast het normale weer check-ritueel) aan iedereen een globale indruk te geven van de aankomende wind en zo een goede indicatie kan zijn of je wel of niet moet gaan kiten. Niets meer en niets minder.

Al die super precieze voorspellingen per knoop per uur zijn leuk en aardig, maar uiteindelijk zitten ze er nog uren en meerdere knopen naast. Dus wat heeft het dan voor nut om zo precies te gaan voorspellen als je alsnog op het strand voor een verrassing komt te staan als je dat als waarheid beschouwd.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #34 Juni 18, 2011, 00:16:08
edit2Rapporteer  

@Evan, kost inderdaad wat tijd om iets dergelijks te fixen (vooral omdat je de wind moet hebben) maar denk dat dit een unique selling point is. Een precieze indicatie is zeker niet nodig, maar dan zou je kunnen werken met iets meer klasses wat je nu al feitelijk doet. Waardoor je minder sites voor de wind hoeft te gebruiken, de overige info is makkelijker te verwerken/op te halen en te koppelen.

Maar goed, wie weet dat ik hier zelf anders nog wel is achteraan ga.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #35 Juni 18, 2011, 00:16:26
edit2Rapporteer  
Met je eens Evan, ik vind dit wel een leuk initiatief.
Ik kijk altijd op windfinder lees daarna het verhaaltje van tobias op hanglos en sinds kort kijk ik ook ff hier naar het weerkaartje.
beter voorspelling van die 3 is er niet denk ik.

Om nou ook precies de knopen aan te gaan geven is een beetje dubbel . . .  dat kaartje is dan unieker . . . .
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #36 Juni 20, 2011, 11:25:06
edit2Rapporteer  
Ik heb voor mezelf wat gemaakt die het bijgevoegde plaatje automatisch genereert aan de hand van verschillende bronnen. Formaat is bedoeld voor het scherm van m'n smartphone zodat ik ter plekke in 1 overzicht kan zien of het weer een beetje overeenkomt met de voorspellingen. Ik heb dit nu alleen voor de brouwersdam gedaan, zit eraan te denken om dit ook voor andere spots te gaan doen.. Misschien ook wel leuk als aanvulling op jouw plaatjes Evan?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #37 Juni 24, 2011, 11:24:10
edit2Rapporteer  
Ik heb voor mezelf wat gemaakt die het bijgevoegde plaatje automatisch genereert aan de hand van verschillende bronnen. Formaat is bedoeld voor het scherm van m'n smartphone zodat ik ter plekke in 1 overzicht kan zien of het weer een beetje overeenkomt met de voorspellingen. Ik heb dit nu alleen voor de brouwersdam gedaan, zit eraan te denken om dit ook voor andere spots te gaan doen.. Misschien ook wel leuk als aanvulling op jouw plaatjes Evan?

Helemaal super Karel, alleen zou je dan wel de broncode moeten willen delen als we dit ook op kitehigh gaan implementeren. Ik weet niet hoe jij daar tegenover staat.


Voor de kleurenblinden zouden de pijltjes nu wat duidelijker moeten zijn gezien ze per windsnelheid in dikte verschillen.

Zo zou dat er dus uit moeten zien zonder kleur:
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #38 Juni 24, 2011, 11:28:08
edit2Rapporteer  
Dat ziet er mooi uit kareltje. Mischien nog (voor extra info) bij waterstand de officiele hoogwaterstand in de vorm van een rode lijn zoals je ook ziet op live.waterdata.nl

Ziet er echt nice uit trouwens
SnaaK

Berichten: 137
Antwoord #39 Juni 24, 2011, 14:38:44
edit2Rapporteer  
Wauw dat actuele wind VS. voorspellingen kaartje is echt heel erg gaaf, credits to you Karel!! Als dat voor alle spots op kitehigh komt kom ik veel vaker op deze site ThumpsUp Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.