Naish Park of Torch

Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #25 Juni 24, 2011, 20:38:54
edit2Rapporteer  
Ff heel offtopic, is dat filmpje @wijkaanzee of @ijmuiden genomen? Zoniet,waar wel?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #26 Juni 24, 2011, 20:40:33
edit2Rapporteer  
Torch toch te veel wakestyle voor mij en Park te weinig goede reviews (behalve Jan maar die zou zelfs ethousiast worden over een vuilniszak!). maat van mij heeft een park 12 en werd daar niet echt blij van na een back to back test op Cabo Verde. Zit al een tijd te kijken naar ozone dus nu maar het besluit genomen.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Juni 24, 2011, 20:41:14
edit2Rapporteer  
Ff heel offtopic, is dat filmpje @wijkaanzee of @ijmuiden genomen? Zoniet,waar wel?
[/quo

Ouddorp
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #28 Juni 24, 2011, 20:47:29
edit2Rapporteer  
Torch toch te veel wakestyle voor mij en Park te weinig goede reviews (behalve Jan maar die zou zelfs ethousiast worden over een vuilniszak!). maat van mij heeft een park 12 en werd daar niet echt blij van na een back to back test op Cabo Verde. Zit al een tijd te kijken naar ozone dus nu maar het besluit genomen.

Kun je de kritiek ook onderbouwen?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Juni 24, 2011, 21:34:55
edit2Rapporteer  
nee
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #30 Juni 24, 2011, 21:50:54
edit2Rapporteer  
 schater  Gek en toch is het duidelijk
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #31 Juni 25, 2011, 10:49:59
edit2Rapporteer  
Beslissing is gevallen, het wordt een setjes C4 7,9 & 12!!!

Hahahaha  geweldig, een topic starten met : Naish Park of Torch, en dan toch C4 tjes  kiezen  ThumpsUp

Heb je ze zelf ook al een keer gevaren ?? zo ja wat was het verschil tussen je Helix en de C4 ?
En als je ze zelf nog niet gevaren hebt, vind ik het een erg moedige beslissing van je.....  Shocked
Evengoed ben ik erg benieuwd naar je bevindingen.

Ga je zeker ook veel plezier mee beleven hoor, ik denk dat de huidige kites (RPM,C4,Park,Rebel etc)
toch wel redelijk dicht bij elkaar liggen.


Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #32 Juni 25, 2011, 12:24:47
edit2Rapporteer  
Beslissing is gevallen, het wordt een setjes C4 7,9 & 12!!!

schater @rjen van Naish af, dat ik dat nog mag meemaken Tongue loser

Hoewel ik de Park zelf nog steeds niet heb gevlogen (ligt aan mij) alsook de 2011 C4 niet, denk ik dat je een prima keuze hebt gemaakt!

Echter de 12m (Park) is tegenwoordig een grote kite. De grootste die ik op het water heb gezien is een 10m. Zou best kunnen dat de kleinere maten beter zouden werken als de 12m. Echter je bent niet de lichtste hier, dus ik snap de keuze voor een 12m helemaal.

Volgens kiteboarding.eu de loopmachine van 2011 de C4!!! YeSS Joepie YeSS Joepie
De Park review was echter ook een topper!

Zelf vaar ik nu ook zo'n C-hybrid, en het is voor mij echt de missing-link sinds ik overgestapt ben van C-kites op de moderne grote windrange kites! Denk dat ik volgend seizoen helemaal C-hybrid ga varen.

In deze catergorie is er overigens nog meer aanbod:

Naish Park
Ozone C4
Slingshot RPM
Ocean Rodeo Razor
Caution Spitfire
Zeeko Krush (die heb ik)

En wellicht vergeet ik er nog een paar. Prima ontwikkeling voor 2011
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #33 Juni 25, 2011, 12:53:21
edit2Rapporteer  
Beslissing is gevallen, het wordt een setjes C4 7,9 & 12!!!

Heb je ze zelf ook al een keer gevaren ?? zo ja wat was het verschil tussen je Helix en de C4 ?

Ga je zeker ook veel plezier mee beleven hoor, ik denk dat de huidige kites (RPM,C4,Park,Rebel etc)
toch wel redelijk dicht bij elkaar liggen.
Je geeft het zelf al aan, de kites liggen dicht bij elkaar qua performance denk ik zo zonder ze allemaal gevaren te hebben. Jl woensdag waren toevallig van de ca 10 kites in een dikke 30 knopen de c4, torch, rpm en park vertegenwoordigd. Qua hoogte en hangtime ging dat niet alleen superhoog maar zat het allemaal vrij dichtbij elkaar.

Ik heb de overstap van Helix '10 naar de C4tjes gemaakt. Zonder er een lang verhaal van te maken is de C4 gewoon meer sportwagen dan de Helix met iets meer bardruk, meer boost, en meer hoogte. Qua kwalitieit kan ik zeggen je hebt met Ozone meer kite in je handen dan ik was gewend bij mijn naishes. En als je een liefhebber bent van loopen of zoals ik, dit wil uitbouwen onder het mom van hoger en harder en daarbij af en toe een golfsessie wil scoren heb je met de C4 een topper.

Arjen zal op de weegschaal ongeveer het zelfde zien als ik en kan alleen maar zeggen prima combi 12, 9 en 7. Ik wacht wel op de uitnodiging van de C4 club want ik ben uit de naishclub getrapt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #34 Juni 25, 2011, 13:32:04
edit2Rapporteer  
Bizarre blijft dat bardruk verhaal.
De Torch en de "oude" C-kites van Naish zoals de X4 en AeroI/II hadden allemaal een forse bardruk. Toen kwam Naish met de eerste Bow kite met 2 op 1 pulleybar -> mega bardruk. Pas toen mensen die dingen zoals de BoxerSLE 1 op 1 gingen varen kwam de trend in van superweinig bardruk.

De Helix o.a. heeft een superlage bardruk en stuurdruk. De Torch heb ik mij laten vertellen een hoge.

Meer bar en stuurdruk = meer gevoel, je weet wat je kite doet en waar hij staat zonder te kijken. Ik vind dat juist positief.
Echter voor de cruisers (de allegrootste doelgroep kitekopers) is dat niks, die willen het liefst 5 uur achter elkaar op het water staan zonder verzuurde armpjes Tongue


Overigens van de kites die ik gevlogen heb verschillen deze zog. C-hybrides echt van alle delta/SLE/Bow kites in hun vlieggevoel en bovenal hoe ze sturen. Echt C ipv bijna C zoals bij sommige delta's en SLE's.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #35 Juni 25, 2011, 13:40:47
edit2Rapporteer  
Nou, die crush stuurde maar vaag licht hoor Michiel. Bij lange na niet zoals mijn torches.... Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #36 Juni 25, 2011, 14:11:57
edit2Rapporteer  
Nou, die crush stuurde maar vaag licht hoor Michiel. Bij lange na niet zoals mijn torches.... Wink

Klopt, inmiddels aangepast door de stuurlijnen op meer power te zetten. Zag net dat dat met de C4 ook kan (ook in 3 standen)
Verschil is behoorlijk groot, nu kan ik me gewoon weer optrekken aan de bar, en in de lucht voel je veel beter waar hij staat. Vooral op m'n waveboard merk je het verschil bij het gijpen (als ik eraf dreig te donderen kan ik me weer eraan optrekken Wink)

Zeeko heeft voor 2011 de bar+stuurdruk van de kites drastisch verlaagd, omdat de ontwerper gezwicht is voor de wens van de grootste klantengroep. Persoonlijk was ik daarover teleurgesteld, maar een hoop anderen juist weer niet...

Gelukkig vind ik ze weer varen als vanouds door de stuurlijnen meer naar de LE toe vast te knopen
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #37 Juni 25, 2011, 14:56:03
edit2Rapporteer  
Ik heb de overstap van Helix '10 naar de C4tjes gemaakt. Zonder er een lang verhaal van te maken is de C4 gewoon meer sportwagen dan de Helix met iets meer bardruk, meer boost, en meer hoogte. Qua kwalitieit kan ik zeggen je hebt met Ozone meer kite in je handen dan ik was gewend bij mijn naishes. En als je een liefhebber bent van loopen of zoals ik, dit wil uitbouwen onder het mom van hoger en harder en daarbij af en toe een golfsessie wil scoren heb je met de C4 een topper.

Thanx Hijo, zoals ik al eerder zij, ik wil die C4 ook heeeeeuuuuuul graag eens testen.....
Vooral dat loop en golf verhaal staat mij wel aan Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.