Fisheye lens (canon nikon in onderwaterbehuizing

Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Juni 22, 2011, 12:00:56
edit2Rapporteer  
Zoals de titel al aangeeft. Wie o wie heeft er hier ervaring met een fisheye (liefst een canon 2.8 Fisheye) in een onderwaterbehuizing van EWA marine?

Gaat mij erom dat het glas van de fisheye niet tegen het glas van de onderwaterbehuizing komt ivm krassen op je lens. Tevens mijn volgende vraag: hoe zit het met de kunststof filter die het glas vasthoudt van de EWA marine komt dit op de foto? Fisheye is toch 180 graden foto's dus kan zijn dat de kunststof rand op de foto aanwezig is (lelijk).

Tevens nog fotografen die de canon 400mm F5.6L in het bezit hebben?
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #1 Juni 22, 2011, 12:58:28
edit2Rapporteer  
Geen ervaring, maar het lijkt me sterk dat een fisheye tegen de behuizing aankomt. Die behuizing worden juist gemaakt om met een fisheye te gebruiken. En een fisheye is zo'n beetje de korts mogelijke lens die er is, dus al die al niet zou passen, zal het moeilijk worden om wel een passende lens te vinden.
Maar als je even langs een winkel gaat met de buizing, mag je vast wel even passen lijkt me?

Tevens heeft een fisheye alleen een beeldhoek van 180graden als ie gebruikt wordt icm full-frame body. Weet niet of dat bij jou het geval is,...
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Juni 22, 2011, 13:46:05
edit2Rapporteer  
Ik weet niet welke EWA marine je bedoelt ? is het zo'n "plastic zak"

Want die hard cases zijn speciaal gemaakt voor een fish eye.

Kijk eens op een duikforum, die werken allemaal met die hardcases.
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 Juni 22, 2011, 14:09:51
edit2Rapporteer  
ik heb helaas geen hardcase maar een softcase. Nadeel van een fisheye  in zo;n zak (denk ik) is dat het glas van de fisheye niet recht is zoals bij andere lenzen maar gebold en zodoende tegen het glas aan komt of ie er inpast dat geloof ik graag. Gaat mij erom dat de lens niet beschadigd.

Testen in een winkel is leuk maar dat zijn niet de omstandigheden waarin je fotografeert. Zoek iemand die in het water ermee heeft gemaakt met een lekkere golfslag en harde wind.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 22, 2011, 17:36:55
edit2Rapporteer  
Een echte fisheye lens heeft een bolle, buitenste lens.

Deze steekt bij fish-eye lenzen buiten de rand met schroefdraad uit. Ook supergroothoeklenzen zoals die van Nikkor steken uit.  Daar bestaan ook geen beschermfilters voor. Je wilt echt niet hebben dat het vlakke glas van de EWA-zak daarop gaat krassen.

Die van Tokina (HJ-mini me) fotografeert daar mee in een EWA-zak) zitten binnen de schroefdraadrand van je objectief.

Enige, maar zeer dure optie, is ben ik bang een hardcase.

Overigens meen ik dat de broer van Thomas (trefpunt Rotterdam) met een fish-eye kitefoto's maakte met z'n 40D
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #5 Juni 22, 2011, 19:37:03
edit2Rapporteer  
Als je full-frame camera hebt ga je rand krijgen en vergeet dan ook je helm niet Grin kiters moeten dan echt heel dicht bij springen.

Met 350d 18-55 en ewa had ik met 18mm stand soms al zwarte rand eromheen.

Vraag s op pipodekloon.nl daar zitten misschien meer die fish-eye lenzen gebruiken. Hard case heb je de keuze tussen bol en vlak glas.
Audrey

Berichten: 67
Antwoord #6 Juni 23, 2011, 23:33:17
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik de 10-22 maar weer even ga proberen. Vroeger ging het goed totdat ik die liet stuiteren Lips Sealed

oja vergeten uit te loggen op account vriendin Lips Sealed
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 November 27, 2011, 22:04:22
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik de 10-22 maar weer even ga proberen. Vroeger ging het goed totdat ik die liet stuiteren Lips Sealed

oja vergeten uit te loggen op account vriendin Lips Sealed

Doe je voorzichtiger met mijn hemelloper? Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.