Starten

dromer88

Geen avatar

Berichten: 5
Logs: 0 | 10 uur
Juni 27, 2011, 18:30:29
edit2Rapporteer  
Zo dan heb twee lessen gehad samen met een collega en dat ging eigenlijk wel goed. Instructeur vond ook dat we de kite al goed onder controle hadden. Het water starten lukt ook al steeds voor een paar meter.  YeSS
Nu wil ik van de week de Fone bandit 3 set bij van den berg gaan kopen en samen gaan oefenen met het waterstarten. Omdat we nog niet veel ervaring hebben waren we van plan om in het begin de kite nog op te laten in het water. Hoe kunnen we dat het beste doen? De lijnen door het water slepen of is het beter om de lijnen weer op te rollen op de bar? En eigenlijk zelfde vraag voor uit het water komen.

Oh en is er bij van den berg nog ruimte in de prijzen? (je bent Hollander of niet he!)

Bedankt vast!
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #1 Juni 27, 2011, 18:36:03
edit2Rapporteer  
Andere kiters zullen het fijn vinden als je de lijnen oprolt. Op deze manier voorkom je dat iemand door je lijnen heen kite met alle gevolgen van dien.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Juni 27, 2011, 18:39:15
edit2Rapporteer  
Leuk man.

Je lijnen kan je het beste weer even oprollen, als je er te lang mee gaat lopen dan komen er lussen en dus knopen in, en je trekt al het gras / wier enzovoort mee.

Bij elke winkel is er wel ruimte in de prijzen, tip: kijk eerst even alle internetshops af en print de goedkoopste aanbieding uit. Ga daarmee naar een winkel en ze zullen met wat gepiep en gemekker dezelfde prijs geven;)

Succes!
TimLimbo

Berichten: 241
Antwoord #3 Juni 27, 2011, 18:50:18
edit2Rapporteer  
kijk ook altijd even naar surfpirates.de
Die hebben altijd een scherpe prijs.

Als je vanaf het strand naar het water loopt - dus over land - kan er iemand de kite vasthouden en de ander de bar vasthouden met de lijnen strak. Zodra je dan op het water bent, start de kite richting het water want mocht er iets fout gaan, word je over het water getrokken en niet over het land.

Wil je toch verder het water inlopen, rol dan aub even de lijnen op, das beter ook voor andere kiters.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juni 27, 2011, 18:58:04
edit2Rapporteer  
Ik zou persoonlijk ook eens naar tweedehands kijken, kan een hoop geld schelen in de aanschaf.
franco

Berichten: 874
Antwoord #5 Juni 27, 2011, 18:58:20
edit2Rapporteer  
 YeSS YeSS (wendy_kitesmiley)let op met je lijnen oprollen want het kan goed zijn dat bij afrollen ze gekruist zitten.
ff tipje anders loopt het mischien weer verkeerd af.

en als je voor tweede hands gaat kijken bij van de berg staan daar nog een paar knappe cabrinha switchblade  te koop 10 12 en 7m goede kites want heb ze zelf net ingeruild, en verders licht er tweedehands knap spul als je even neust.
nu zet hem op.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #6 Juni 27, 2011, 19:00:12
edit2Rapporteer  
Maak vooral duidelijk dat je losse lijnen in het water hebt liggen, voordat je dit soort situaties veroorzaakt: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40194.0
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #7 Juni 27, 2011, 19:26:53
edit2Rapporteer  
als je toch met 2 man en 1 kite het water in loopt, zorg er dan voor dat één aan het eind van de lijnen loopt  ThumpsUp
heb trouwens zelf ook een keer gehad dat na het afrollen van mn bar op t water dat mn lijnen ook gekruist zaten, dus voor oplaten altijd goed checken of alles nog ok is.

veel plezier, je bent iig goed bezig  ThumpsUp , zie je ook wel eens anders.  Undecided
dromer88

Geen avatar

Berichten: 5
Logs: 0 | 10 uur
Antwoord #8 Juni 27, 2011, 20:15:05
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips!
We gaan beginnen in Schellinkhout dus lekker oprollen en ver het water inlopen dan zitten we ook niemand in de weg Smiley.

Maak vooral duidelijk dat je losse lijnen in het water hebt liggen, voordat je dit soort situaties veroorzaakt: https://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40194.0

Die fotos zag ik vandaar mijn vragen eigenlijk want wat ze daar deden was ook een beetje mijn idee haha

Ik heb trouwens een verzekering afgesloten bij sportzeker dus mocht ik hem crashen zou het me niets moeten kosten (Niet dat ik het ga testen)
patrick87

Berichten: 121
Logs: 0 | 108 uur
Antwoord #9 Juni 27, 2011, 21:03:47
edit2Rapporteer  
als je wil gaan kite @ schellinkhout.
zou ik de eerste paar keer het weekend proberen te vermijden.. het is dan erg druk en dat oefend voor jullie ook een stuk minder prettig.

zelf ben ik ook nog een beginner.
(3lessen en 4keer met me eigen spullen het water opgegaan)

het starten vond ik de eerste keren ook best spannend. met het starten kijk dan eerst goed hoe andere kiters staan.
vraag dan iemand anders of die je kite wil ophouden, dan kan je maat jou vast houden. ga wel op het strandje staan en niet op het gras.

als je dit nog niet helemaal vertrouw loop dan wel het water in..

en in schellinkhout zal iedereen je helpen!

suc6 en tot op het water!
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #10 Juni 27, 2011, 21:42:37
edit2Rapporteer  

Sowieso kan elke shop je korting geven, gewoon goed onderhandelen en met vergelijkingsmateriaal aankomen.

Ik snap alleen niet waarom je helemaal die kite in het water wilt starten, tuurlijk veiliger. Maar ging het tijdens de lessen niet goed? Ik zou anders gewoon rustig bij de waterkant starten scheelt dat hele gesleep met die kite met het gevolg dat je zometeen die lijnen door elkaar draait. (Of is er echt te weinig spelingsruimte op de kant)?
dromer88

Geen avatar

Berichten: 5
Logs: 0 | 10 uur
Antwoord #11 Juni 27, 2011, 23:23:52
edit2Rapporteer  
We werken gelukkig in onregelmatige diensten dus zyn ook vaak door de week vry :-)  en het launchen ging wel goed maar heb ik nog te weinig gedaan dus voel ik me nog niet zeker genoeg mee vandaar eerste keren nog even de veiligheid van het water zoeken. Thnx en ik zal zeker posten als de set binnen is
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.