Ocean Rodeo 2012

Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Juli 02, 2011, 17:48:05
edit2Rapporteer  
Heb ik er overheen gelezen, of heeft niemand ze nog gepost:










hier in pdf met meer info:

http://www.oceanrodeo.com/images/uploads/products/2012-OR-catalogue.pdf


persoonlijk vind ik enkel de graphics van de flite en Rise wel stoer en ben ik heel heel heel erg benieuwd naar de eigenschappen van al deze kites... wat een bizarre shapes!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 02, 2011, 18:29:49
edit2Rapporteer  
Zo, serieuze uitbreiding van hun kites!
Ik ben benieuwd, ziet er goed uit.

Waveboards en skim hebben mijn interesse. Goed bezig
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Juli 02, 2011, 19:44:42
edit2Rapporteer  
Ik hoop dat ik de loterij win.. ...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juli 02, 2011, 20:26:22
edit2Rapporteer  
Ik denk dat rare knikken en vormen inmiddels wel hebben bewezen dat het geen voordeel geeft (sigma e.d.)
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #4 Juli 02, 2011, 20:47:08
edit2Rapporteer  
@Rudolfus kan je ons nog iets vertellen over de verschillende barren?  Smiley
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #5 Juli 02, 2011, 21:06:44
edit2Rapporteer  
@ Morres: die knik zat natuurlijk op een hele andere plek

Esthetisch echt lelijk, ben wel benieuwd hoe het echt vaart. Een beetje raar dat ze alleen zeggen dat het voor de relaunch is, hoe belangrijk is dat nou voor veel riders?

Wel gaaf om te zien dat ze dit jaar hun range echt veranderd hebben. Heb alleen het vermoeden dat de graphische man Epic niet kent (zelfde lettertype ; )
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #6 Juli 02, 2011, 21:41:08
edit2Rapporteer  
Citaat
Een beetje raar dat ze alleen zeggen dat het voor de relaunch is

Hij gaat ook sneller sturen zo te lezen, we gaan het wel weer zien of het allemaal weer beter is  Huh
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #7 Juli 03, 2011, 08:19:06
edit2Rapporteer  
Sjessus Maurice.... Ik had iets meer inzicht in kiteontwerp van jou verwacht. 

Kijk nou eens goed. Hoe kan je nou het sigma vergelijken met het wingtip design wat hier gebruikt wordt.

De theorie:
- Men creert een bredere tip om meer leverage te krijgen = directere feel / sneller sturen en meer werkbare depower.
- De tip geeft meer tuningsmogelijkheden om de kite af te stellen naar wens van de rider.
- Elke tip is specifieck ontworpen (Stuurgedrag & range) voor de doelgroep die de kite beoogt.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #8 Juli 03, 2011, 08:24:34
edit2Rapporteer  
@ Jarno. Je was volgens mij de eerste....

Enfin, De productie kites komen pas eind september.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #9 Juli 03, 2011, 10:39:38
edit2Rapporteer  
Erg benieuwd naar de vaareigenschappen. Vind het al wel de eerste mooie kites van OR, waarvoor dus kudo's!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Juli 03, 2011, 10:49:44
edit2Rapporteer  
Sjessus Maurice.... Ik had iets meer inzicht in kiteontwerp van jou verwacht. 

Kijk nou eens goed. Hoe kan je nou het sigma vergelijken met het wingtip design wat hier gebruikt wordt.

De theorie:
- Men creert een bredere tip om meer leverage te krijgen = directere feel / sneller sturen en meer werkbare depower.
- De tip geeft meer tuningsmogelijkheden om de kite af te stellen naar wens van de rider.
- Elke tip is specifieck ontworpen (Stuurgedrag & range) voor de doelgroep die de kite beoogt.

 Dat zijn inderdaad de punten. Waarom zou je de LE dan niet door laten lopen, zodat je een continue curve krijgt:
Als je dat doet verschuift het oppervlakte middelpunt mee naar voren en dat wil je juist niet.
Morris, foei. A. ik vind het er waanzinnig goed uitzien, en B. er zit een volkomen begrijpelijk technisch motief achter. Sigma's heb ik nooit begrepen, het verhaal achter de FST (Forward Swept Technologie) is volkomen duidelijk. Je ziet Bill Hansen in feite zoeken naar iets soortgelijks in zijn post op KF, hoe hou je de afstand tussen het voorste tow-point, het oppervlaktemiddelpunt en de stuulijnen op orde. Bill zoekt het in de richting van wat hij "True C" noemt, Ocean Rodeo ziet de toekomst van kite design iets anders en pakt het probleem op iets andere wijze aan. Het is gebleken dat als je de hele bridle net iets voor de kite kan monteren dat je dan een veel veelzijdiger kite krijgt. De prototypes vlogen dermate spectaculair goed dat de technologie gelijk is toegepast op de twee succesnummers uit de kite line-up. Ik heb dagelijks contact met die gasten en ik heb ze nog nooit zo enthousiast gezien.
Ik heb foto's gezien van een eerder prototype en die tips zien er echt vet uit, hier pakt "form follows function" heel goed uit.

@ H2H, dit zijn de barren zoals ze 2011 geleverd worden, prima barren maar geen breakthrough. Ik ben nog volop bezig met de 2012 detaillering, dus daar komt nog bericht over. Paar kleine wijzigingen, meer kan ik nog even niet zeggen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #11 Juli 03, 2011, 12:46:40
edit2Rapporteer  
Ik vind ze prachtig!

Loop al een tijdje met de gedachte een setje OR Rise aan te schaffen ...

Iemand geinteresseerd in een setje (7-9-12) Bandit Dos?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 Juli 03, 2011, 12:58:50
edit2Rapporteer  
Ziet er erg mooi en gelikt uit. Ben erg benieuwd en zou ze zeker willen testen..
Persoonlijk vind ik de verschillende barren beetje geldklopperij. Waarom niet gewoon 1 complete bar die voor iedereen, op elke OR kite en style te gebruiken is.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Juli 03, 2011, 13:14:05
edit2Rapporteer  
Ziet er erg mooi en gelikt uit. Ben erg benieuwd en zou ze zeker willen testen..
Persoonlijk vind ik de verschillende barren beetje geldklopperij. Waarom niet gewoon 1 complete bar die voor iedereen, op elke OR kite en style te gebruiken is.

Wouter heeft een een paar pre-production samples besteld dus die zullen wel ergens te testen zijn binnenkort. Ik ben ook erg benieuwd, ik vind de 2011 Razor al indrukwekkend!
HJ het is gebleken dat men duidelijke voorkeuren heeft omtrent barren, OR zou gek zijn om een minder kites te verkopen door één type bar aan te beiden. Het is vooral de voorkeur "boven de bar" of "onder de bar" trimmen.
De Razor kan aan alle drie de barren, de Rise zou je met de fusion of freeride willen varen, maar hij kan ook aan de freestyle. Als je veel unhooked is boven de bar prettiger omdat je sneller kan trimmen, zo past dawt meer bij de Razor (en Cypher). Een Rise trim je normaliter 1 keer per sessie en dan is onder de bar geen probleem.
Geldklopperij? het is voordeliger voor OR om minder artikelnummers te voeren, niet meer. Zou je inmiddels moeten weten.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 Juli 03, 2011, 15:23:18
edit2Rapporteer  
Oke thx voor je uitleg.  Ik ben zeker erg benieuwd. De Rise hoef je idd in bijna alle gevallen maar 1x te trimmen. En als ik het dus goed begrijp dat zou je elke willekeurige nieuwe bar op een elke kite kunnen varen maar is het puur de voorkeur van de koper??? In dat geval is het dus geen geldklopperij van de consument idd. Ik begreep dat namelijk dat een type bar alleen maar samen kon gaan met bepaalde type kite.  Nu dus maar snel testen ;-)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 Juli 03, 2011, 16:00:50
edit2Rapporteer  
@wouter/Rudo,
Ik vergelijk het ontwerp ook niet met Sigma, ben niet helemaal retarded; OR is slimmer dan een sigma nameken, mag men toch hopen Grin Ik maak meer de vergelijking met het feit dat men een 'afwijkend' ontwerp maakt als eye-catcher/verkooptruukje. Tot nu toe hebben alle 'vage' zaken wel een theorie er achter waarom het geweldig moet zijn. Flites zijn nog net stukje minder diep gesneden dan de 'gewone' rise?
barry

Berichten: 361
Antwoord #16 Juli 03, 2011, 16:33:19
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug uit canada, iedereen was zo enthousiast over de nieuwe line up.
 Die gasten hebben er 2 jaar aangewerkt en dat is er vanaf te zien.
Op de plaatjes vond ik de kites heftig, maar in het echt knallen ze er echt uit, en geloof me zelfs morres verlaat zijn kindjes voor deze bad boys.

Gelukkig zijn er nog merken die de ballen hebben om anders te zijn
anders hadden we nog steeds 2 lijners gevaren.
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #17 Juli 03, 2011, 18:01:06
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #18 Juli 03, 2011, 18:05:18
edit2Rapporteer  
John net gesproken, die was lichtelijk not amused met deze vroegtijdige lekkage. hoewel hij aangeeft dat het hun eigen fout is om het "googlebaar" op hun site te zetten voor de dealers. De bedoeling was om 1 aug een perspresentatie te geven, die zal nu wel eerder komen.
Anyway, Jarno, je hebt iig een primeur!
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #19 Juli 03, 2011, 19:29:42
edit2Rapporteer  
En slim om gelijk de plaatjes op te slaan  ThumpsUp Zou er vandaag item van maken maar helaas was pdf alweer verdwenen.

Once it's on the internet  Grin Denk dat John zn lesje heeft geleerd
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #20 Juli 04, 2011, 11:19:14
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik de verschillende barren beetje geldklopperij. Waarom niet gewoon 1 complete bar die voor iedereen, op elke OR kite en style te gebruiken is.

Was mijn idee ook maar bracht het iets voorzichtiger...
Rudo zijn uitleg is duidelijk maar ik ben er niet helemaal mee eens.
Een bar met meerdere soorte setup's lijkt mij handiger en zou minder artikel nummers voor OR betekenen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #21 Juli 04, 2011, 13:19:59
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik de verschillende barren beetje geldklopperij. Waarom niet gewoon 1 complete bar die voor iedereen, op elke OR kite en style te gebruiken is.

Was mijn idee ook maar bracht het iets voorzichtiger...
Rudo zijn uitleg is duidelijk maar ik ben er niet helemaal mee eens.
Een bar met meerdere soorte setup's lijkt mij handiger en zou minder artikel nummers voor OR betekenen.
haha ja dat zou mooi zijn maar dan gaan bepaalde concepten voor safety en zo niet meer werken.
Ik begrijp het punt niet zo, je koopt een bar die je lekker vind, en daar kan je alle kites mee varen. Ik moet persoonlijk niks van trim straps en mini 5th hebben en ik vind dat de freeride bar mij de beste veiligheids opties biedt, simpel en effectief. Andere riders kijken daar heel anders tegenaan. Met name onze oosterburen zijn ganz geil op (mini) 5de lijnen en waarom zou je hun dan niet tegemoet komen?
De freestyle bar is, met de trim straps, voorlopig de beste keuze als je niet veel om depower geeft en snel en precies wilt trimmen (om uit te haken).
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #22 Juli 04, 2011, 15:08:37
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik de verschillende barren beetje geldklopperij. Waarom niet gewoon 1 complete bar die voor iedereen, op elke OR kite en style te gebruiken is.

Was mijn idee ook maar bracht het iets voorzichtiger...
Rudo zijn uitleg is duidelijk maar ik ben er niet helemaal mee eens.
Een bar met meerdere soorte setup's lijkt mij handiger en zou minder artikel nummers voor OR betekenen.

Dat je het interpreteert als geldklopperij kan ik echt niet volgen... Je krijgt als consument de keus welke type bar je het liefste wil hebben. Wil je een Razor voornamelijk gebruiken in de golven dan kies je waarschijnlijk een Fusion bar. Wil voornamelijk gaan uithaken met die vlieger dan pak je de Freestyle bar.

Below the bar depower of strap verschillen dusdanig in bar setup en constructie dat je dit nooit in één pakket aan een consument kan gaan geven. Dat gaat ongelukken geven en wordt prijstechnisch veel te duur.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #23 Juli 04, 2011, 17:24:17
edit2Rapporteer  
Zoals HJ al zei dacht ik dat 1 bepaalde bar bij 1 bepaalde kite hoorden, daarom vroeg ik ook om uitleg. Na wat uitleg van Rudo snap ik dat het "interchangeable" is, dat is zeer relaxed voor de gebruiker, hij kan zelf bepalen wat hij lekker vind varen.

Daar zit ook wel weer wat in Wouter, dat de consument de bar dan verkeerd in elkaar zet door de verschillende opties, waar je dan ongelukken mee krijgt en een slechte naam.

Haal dat kloppen van geld maar uit je hoofd, want dat hebben we beide alweer terug genomen... Kiss
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #24 Juli 04, 2011, 19:18:45
edit2Rapporteer  
Op zich zou het natuurlijk kunnen om het depower/trim gedeelte te verwisselen. Maar of je daar echt blij van elke keer? En oppassen dat het weer goed in elkaar gezet wordt
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.