Ocean Rodeo 2012

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #100 Oktober 03, 2011, 09:06:45
edit2Rapporteer  
Ik probeer ook ff te komen, ben erg benieuwd naar de nieuwe kites
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #101 Oktober 03, 2011, 09:10:14
edit2Rapporteer  
met een heel klein beetje mzzl heb ik dan ook een Razort 10 en een 7tje binnen, zal eens kijken of het lukt om er bij te zijn!
barry

Berichten: 361
Antwoord #102 Oktober 03, 2011, 10:04:45
edit2Rapporteer  
Gezellig ben benieuwd wat jullie er van vinden
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #103 Oktober 04, 2011, 09:03:51
edit2Rapporteer  
Gezellig ben benieuwd wat jullie er van vinden


Helaas geen ride, maar we treffen elkaar toch wel snel denk ik Wink
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #104 Oktober 04, 2011, 17:25:27
edit2Rapporteer  
met een heel klein beetje mzzl heb ik dan ook een Razort 10 en een 7tje binnen, zal eens kijken of het lukt om er bij te zijn!

Kom je donderdag ook ff spele want ik wil die 7 mtr. in 30 knoopie+ een paar klappen verkopen.

mag dat? please...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #105 Oktober 04, 2011, 17:31:50
edit2Rapporteer  
met een heel klein beetje mzzl heb ik dan ook een Razort 10 en een 7tje binnen, zal eens kijken of het lukt om er bij te zijn!

Kom je donderdag ook ff spele want ik wil die 7 mtr. in 30 knoopie+ een paar klappen verkopen.

mag dat? please...
heb ze volgende week pas denk ik...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #106 Oktober 06, 2011, 20:29:28
edit2Rapporteer  
Dom heeft ze al!

En nog een vet overpowered filmpje (de kleine demo kites lagen drie weken bij de douane om vervolgens terug te gaan naar Canada), dus dan maar met de 10m Razor:

http://www.youtube.com/watch?v=y_oi1CGc-IQ

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #107 Oktober 07, 2011, 21:58:19
edit2Rapporteer  
En komen de manne morgen misschien nog even naar IJmuiden.  Huh
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #108 Oktober 07, 2011, 23:02:10
edit2Rapporteer  
Ik heb ze ook :-) maar enkel nog in 10 Razor & 9 cypher.... Er staan wat pallets klaar om in te klaren op schiphol dus vanaf maandag zijn alle maten leverbaar.
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #109 Oktober 08, 2011, 08:13:47
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Kleine maatjes Razor en spitfire testen en dan waarschijnlijk keuze maken in bestellen!

Mijn 7mayhem in gisteren overleden rip Sad
barry

Berichten: 361
Antwoord #110 Oktober 08, 2011, 09:37:33
edit2Rapporteer  
gecondoleerd jesse het was ook al een oud beestje
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #111 Oktober 08, 2011, 10:56:37
edit2Rapporteer  
ThumpsUp Kleine maatjes Razor en spitfire testen en dan waarschijnlijk keuze maken in bestellen!

Mijn 7mayhem in gisteren overleden rip Sad
Cypher niks voor jou?
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #112 Oktober 08, 2011, 19:42:38
edit2Rapporteer  
Wat betreft de video: als je een kite wilt verlopen moet je die ook hoofdzakelijk zien vliegen om het klapperen en andere rare toestanden te zien.
Deze video zie je weer 90% de kiter alleen op zijn board en de kite maar weinig en veraf.
Die uitstulping naar voor zal wel werken voor depower en sneller draaien (brede tips draaien beter) maar:
- de flow wordt wel gebroken wat meer turbulentie rond de tips zal geven
- als je ooit de front tube moet repareren of vervangen ga je er wel mee sukkelen
- de krachten op de uitstulping kunnen meer slijtage geven
- als je de kite frontaal op het water of op het strand laat crashen komt er veel druk op de uitstulping wat mogelijk tot overspaning kan leiden

Doch het is een goed idee en moet gewoon een jaartje getest worden.

(Ik heb nooit de Sigma van Naish begrepen)
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #113 Oktober 08, 2011, 19:47:31
edit2Rapporteer  
FST is in ieder geval beter dan Naish met dat stukje gaas in de wingtips van de Park om beter te relaunchen: dat moet leuk veel power verlies geven
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #114 Oktober 08, 2011, 20:11:14
edit2Rapporteer  
Echt Eddy kom em gerust eens testen. Die FST tips zijn bizar. Moet je ervaren en dan snap je direct dat dit echt een waardevol stukje design is.

Het concept is al in 2010 uitgewerkt, gepatenteerd en uitvoerig getest over die afgelopen 2 jaar. Dit jaar is het dan eindelijk dat de grote massa ervan mag gaan genieten.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #115 Oktober 09, 2011, 10:20:18
edit2Rapporteer  
Hi Eddy,
dat filmpje is niet geschoten om de kite te verkopen, al deel ik je mening dat je in de meeste promo-filmpjes die wel zo bedoeld zijn weinig kritische kite actie te zien is.
Toch zie je de kite in het filmpje van Dom af en toe super kort draaien, dat terwijl hij de kite enorm heeft moeten trimmen om niet helemaal van z'n board geblazen te worden. Lees het verhaal hier.

Two days ago, today looked like it would be 10m weather. Then today came, and it turned out to be 7m weather. Not usually a problem on your average beach break but of course ‘today’ we were off to the special reef break with its tight rocky launch, looming harbour wall, dreaded finger of rock just inside the break and of course the actual reef to get dragged over. These are some of the reasons I prefer to be adequately powered here rather than totally ‘lit up’, but the main reason is because it’s a focussed little wave that needs some precise positioning and tight turns to make the most of it.

On one or two of the waves here you can see that I’m a little too far ahead of the steep part where I need to be, but I reckon for the most part my positioning isn’t bad considering I was 3 kite sizes up on my mates who were comfortably blasting about on 7m’s. This is where your equipment comes into its own. I’ve ridden here before overpowered on kites that become too unresponsive and swing about when they are depowered to compensate for the stronger wind. This is simply because the more you depower a kite, the longer your steering lines become and thus the less control you have over it. What happens then is that the kite pulls a nasty swinging turn and then rockets off to the other side of the window, dragging you way forward of where you need to be.

Now look at my 10m Razor in this vid, still turning on a six-pence. I found myself at one point looking at it, seeing the considerable slack in the rear lines owing to the amount of depower I had trimmed in, and realised the windage on the rear lines was enough to keep tension on them to then get those big wingtips cranking out powered turns just as if the kite was trimmed right into its sweet spot. Pretty remarkable, and if you’ve ever paid attention to any of my reviews of  kites in Kitesurf Magazine, you’ll know I find this to be a very rare and desired characteristic indeed. Unlike those few kites that had this, the Razor sacrifices nothing in low end – so if you think this it’s all about top end, please wait till I post some light wind performance videos up here to see what the range on the Razor is really about.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #116 Oktober 09, 2011, 21:16:56
edit2Rapporteer  
Mogen testen is altijd leuk.
PieterS

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #117 Oktober 12, 2011, 09:08:49
edit2Rapporteer  
Ik heb gisteren mijn eigen 2012 Razor 8m2 kunnen testen, wat een lekkere kite zeg! Super responsive, snel, mega stabiel en lekker veel power, ook in de turns. Hij 'loopt' ontzettend makkelijk, ook al spring je 1m hoog en loop je hem, dan nog krijg je na je loop lift omhoog, echt bizar.

De FST tips zien er op het eerste gezicht wel een beetje vreemd uit maar blijkbaar werkt het Smiley

Als iemand hem een keer wil testen, wat ik je zeker wil aanraden, hoor ik het wel, ben vaak op de Zandmotor te vinden maar soms ook wel andere spots. Heb nu een groene 8 en een rode 12.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #118 Oktober 18, 2011, 20:33:50
edit2Rapporteer  
Ross Harrington explains some features of the 2012 OR line

FST Wingtip design:


http://vimeo.com/30648882


Venturi:


http://vimeo.com/30648718


Roll-over bridle:


http://vimeo.com/30648514


TBK

Berichten: 2050
Antwoord #119 Oktober 25, 2011, 13:01:18
edit2Rapporteer  
Bezitters van de nieuwe OR Razor en Rise van 2012 (7 of 8m) wat zijn  jullie
ervaringen met de nieuwe kites ? Ik zie nog weinig reviews, ik hoor 't graag. !
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #120 Oktober 25, 2011, 13:08:29
edit2Rapporteer  
Bezitters van de nieuwe OR Razor en Rise van 2012 (7 of 8m) wat zijn  jullie
ervaringen met de nieuwe kites ? Ik zie nog weinig reviews, ik hoor 't graag. !


Er staan wat ervaringen op het OR forum, bijvoorbeeld
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #121 Oktober 25, 2011, 13:14:10
edit2Rapporteer  
Heb de 2012 razor 10m uitgebreid kunnen varen de afgelopen dagen en het is een hele fijne kite.
Zeer stabiel, snel, veel power, springt lekker en gaf me gewoon heel veel vertrouwen. Zoveel vertrouwen dat ik voor het eerst kiteloops durfde te maken, ze waren nog niet zo mooi en lukten ook niet allemaal maar voelde goed aan. De range is ook dik voor elkaar, met de 10m van 13kn tot ver in de 20kn geen probleem, dit met de fusion bar. Ik weeg 72kg en gebruik een 130x39 twintip.
Tim heeft er zaterdag ook nog even aan gehangen en die kan wellicht wat meer info geven aangezien hij wat meer gevorderd is.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #122 Oktober 25, 2011, 13:19:45
edit2Rapporteer  
Bezitters van de nieuwe OR Razor en Rise van 2012 (7 of 8m) wat zijn  jullie
ervaringen met de nieuwe kites ? Ik zie nog weinig reviews, ik hoor 't graag. !


Er staan wat ervaringen op het OR forum, bijvoorbeeld


Ja, die had ik al gelezen Rudo in ieder geval bedankt voor de link !
Het gaat mij meer om de kleinere maten (7 en 8m) en
ik wil graag weten of de stabiliteit van de Rise is verbeterd t.o.v.
de jaren hiervoor.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #123 Oktober 25, 2011, 13:40:32
edit2Rapporteer  
Heb de 2012 razor 10m uitgebreid kunnen varen de afgelopen dagen en het is een hele fijne kite.
Zeer stabiel, snel, veel power, springt lekker en gaf me gewoon heel veel vertrouwen. Zoveel vertrouwen dat ik voor het eerst kiteloops durfde te maken, ze waren nog niet zo mooi en lukten ook niet allemaal maar voelde goed aan. De range is ook dik voor elkaar, met de 10m van 13kn tot ver in de 20kn geen probleem, dit met de fusion bar. Ik weeg 72kg en gebruik een 130x39 twintip.
Tim heeft er zaterdag ook nog even aan gehangen en die kan wellicht wat meer info geven aangezien hij wat meer gevorderd is.

Dat zijn goeie berichten, heb je ook al met een 7 of 8m gevaren of moet je die nog aanschaffen in de toekomst ?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #124 Oktober 25, 2011, 13:56:06
edit2Rapporteer  
Bezitters van de nieuwe OR Razor en Rise van 2012 (7 of 8m) wat zijn  jullie
ervaringen met de nieuwe kites ? Ik zie nog weinig reviews, ik hoor 't graag. !


Er staan wat ervaringen op het OR forum, bijvoorbeeld


Ja, die had ik al gelezen Rudo in ieder geval bedankt voor de link !
Het gaat mij meer om de kleinere maten (7 en 8m) en
ik wil graag weten of de stabiliteit van de Rise is verbeterd t.o.v.
de jaren hiervoor.

ja ik hou het ook allemaal nauwlettend in de gaten, ik heb de 7 en 10m Razor besteld, in anticipatie van het aanstaande EK maar voor oranje gekozen dus moet ik nog langer wachten...
Ik heb een tijdje terug wel iets mafs ervaren, de Razor luistert iets nauwer met timing en insturen voor het springen, m'n techniek was daardoor verbeterd. Toen ik weer eens aan de 7m Rise mocht schoot ik zo'n t*f*st*ing end de lucht in dat ik me rot schrok!
Dat voelde ongeveer zo dus zal wel ergens op de helft zijn geweest:


btw hier nog wat eerste ervaringen van de OR 2012 kites.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.