[Ongeluk] Autostrand 12-7-2011

D.D

Berichten: 1561
Juli 12, 2011, 19:00:02
edit2Rapporteer  
Hee, wie weet er meer?
1 trauma heli 2 politie autos 2 brandweer en 1 ambulance?
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #1 Juli 12, 2011, 19:41:21
edit2Rapporteer  
oh shit, niet weer he...
joey

Berichten: 274
Antwoord #2 Juli 12, 2011, 20:20:51
edit2Rapporteer  
Ja ik was een van degene die hem geholpen heeft. De jongen "ruben" hard een harde klap in het water gemaakt en was nog even door wezen varen(als ik het verhaal goed begrepen heb). Op het strand kreeg hij last van uitvalverschijnselen en werd licht in zijn hoofd, verminderd gevoel in zijn armen en benen en pijn in zijn nek.
Een vriendin van hem kwam op ons afgerend en vroeg om hulp. We zijn er gelijk heen gegaan en hebben zijn nek laten fixeren door een vriend van hem en gekeken of hij nog iets voelde in zijn armen en benen. Gelukkig had hij wel gevoel ook al was dat niet veel. Die vriendin heeft de hulpdiensten gewaarschuwd en die zijn met velen gekomen.
Toen de heli geland was hebben ze hem gecontroleerd, wat pijnmedicatie gegeven en hem op een plank gelegd. Vervolgens is hij afgevoerd met de heli.
Ik heb geen idee hoe het nu met hem is, maar ben wel benieuwd.

Het was wel weer even schrikken, maar ik denk wel dat dit een goede afloop krijgt.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #3 Juli 12, 2011, 20:29:33
edit2Rapporteer  
F*ck!!! Heavy verhaal weer zeg...............

Sterkte dude.

Het is weer het windje voor ongelukken deze week - helaas.
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #4 Juli 12, 2011, 20:34:06
edit2Rapporteer  
Goed gehandeld joey! Nu maar hopen dat het een goede afloop krijgt.
feddomw
Gast
Antwoord #5 Juli 12, 2011, 20:37:59
edit2Rapporteer  
Zenuw klem ergens of zo? Het lijkt me nagenoeg onmogelijk dat je op open water echt iets sloopt qua verlamming/rug. Zeker als hij nog is doorgevaren in eerste instantie.

Ik weet niet of iets van een hersenschudding ook uitvalverschijnselen kan krijgen: "signal does not compute" o.i.d.

Hopen op verduidelijking hier.
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #6 Juli 12, 2011, 20:42:18
edit2Rapporteer  
Was het ook niet zo dat H. Kap zijn nek tijdens het vallen op het water, twee jaar geleden? Het is dus wel degelijk mogelijk. Hier waren alleen wat extremere omstandigheden.

Daarbij ook een tijdje geleden, die persoon die door politie agenten op de grond werd geduwt, met het gezicht eerst terecht kwam, opstond, wegliep en 200m verder op in elkaar zakte en overleed...

Maargoed, even afwachten dus, enge berichten dit.
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #7 Juli 12, 2011, 21:09:27
edit2Rapporteer  
hoorde vorig jaar ook zo iets:

was een kitesurfkamp voor jongeren, deden ze een hoopje, dus een stapel maken van mensen, en lag een meisje beetje verkeerd, die had haar rib gebroken, daarna gaan kiten, en toen ging ook het licht uit bij haar.

Lude

Berichten: 1420
Antwoord #8 Juli 12, 2011, 22:50:22
edit2Rapporteer  
Was dit net ook op sbs-6?

Sterkte in ieder geval, hopelijk komt het allemaal goed!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Juli 12, 2011, 23:16:07
edit2Rapporteer  
Zenuw klem ergens of zo? Het lijkt me nagenoeg onmogelijk dat je op open water echt iets sloopt qua verlamming/rug. Zeker als hij nog is doorgevaren in eerste instantie.

Ik weet niet of iets van een hersenschudding ook uitvalverschijnselen kan krijgen: "signal does not compute" o.i.d.

Hopen op verduidelijking hier.

voor jou info verkeerd op het water vallen is DODELIJK! de juiste kombo van snelheid, massa, invalshoek, soortelijke dichtheid, kan voor fatale afloop zorgen. water word boven de 50 km/h is net
 beton!!!!!!!!!!!

sterkte...
hoop dat ie goed verzekerd is.... duur vluchtje... denk aan 10.000 eurie per uitruk/vlucht minimaal.
 
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #10 Juli 12, 2011, 23:33:14
edit2Rapporteer  
@eagle, ik ga er van uit datie een verzekering heeft Wink Of moet je dan alsnog centjes betalen??

Sterkte ruben!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Juli 12, 2011, 23:48:15
edit2Rapporteer  
@eagle, ik ga er van uit datie een verzekering heeft Wink Of moet je dan alsnog centjes betalen??

Sterkte ruben!
zowiezo je eigen risico...als je die niet heb ingedekt!
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #12 Juli 13, 2011, 00:54:19
edit2Rapporteer  
lekkere belangrijke bijzaak. Leven staat voorop, we wachten het af.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #13 Juli 13, 2011, 06:43:18
edit2Rapporteer  
Was dit net ook op sbs-6?



op SBS6 ging het over een ongeluk op vrouwenpolder:

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/kitesurfer-gewond-bij-ongeluk-vrouwenpolder
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #14 Juli 13, 2011, 07:12:22
edit2Rapporteer  
Gaat het nu over één of twee ongelukken
- Jongen met vriendin.
- Vader met twee zoons

Lijken me niet de zelfde verhalen?????
Of heeft deze ouwe man zijn ogen nog niet goed open!

Maar ondanks dat allebei sterkte en een snel herstel gewenst.
prutmonster

Berichten: 118
Antwoord #15 Juli 13, 2011, 07:51:49
edit2Rapporteer  
Goede eerstehulp verleend !!!!!

Klinkt een beetje als  hematomyelie een bloeding in het ruggemerg.

Laten we hopen dat het allemaal mee valt .
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Juli 13, 2011, 08:55:01
edit2Rapporteer  
het lijkt erop dat er gisteren dus 2 ongelukken gebeurd zijn...............
bikiniisuit
Gast
Antwoord #17 Juli 13, 2011, 09:51:30
edit2Rapporteer  
Citaat
Ja ik was een van degene die hem geholpen heeft. De jongen "ruben" hard een harde klap in het water gemaakt en was nog even door wezen varen(als ik het verhaal goed begrepen heb). Op het strand kreeg hij last van uitvalverschijnselen en werd licht in zijn hoofd, verminderd gevoel in zijn armen en benen en pijn in zijn nek.
Een vriendin van hem kwam op ons afgerend en vroeg om hulp. We zijn er gelijk heen gegaan en hebben zijn nek laten fixeren door een vriend van hem en gekeken of hij nog iets voelde in zijn armen en benen. Gelukkig had hij wel gevoel ook al was dat niet veel. Die vriendin heeft de hulpdiensten gewaarschuwd en die zijn met velen gekomen.
Toen de heli geland was hebben ze hem gecontroleerd, wat pijnmedicatie gegeven en hem op een plank gelegd. Vervolgens is hij afgevoerd met de heli.
Ik heb geen idee hoe het nu met hem is, maar ben wel benieuwd. Het was wel weer even schrikken, maar ik denk wel dat dit een goede afloop krijgt
.

welk lichaamsdeel heeft de klap opgevangen? loser

In vrouwenpolder lees ik dat de kiter met een vlaag op het strand is gesmeten. Zijn heup is geblesseerd. Hij is meegenomen. Op Hanglos worden vage suggesties gemaakt dat hij cursist of kiteleraar is. Deze info begrijp ik niet. Wel zie ik op de video een kiteleraar (?) met lycra. De kiteschool op deze locatie is "Kitesurfschool Veerse dam". Hoort deze kiteleraar bij deze school? Wat is er precies gebeurd. Werd er les gegeven bij 7Bft?

Op autostrand is dus ook een kiter met een vlaag op het strand gesmeten. Ik lees dat de nek van de kiter gefixed is. Dit is behoorlijk ernstig. Vooral als de nekstreek geraakt is. Mijn medeleven voor de kiter. Ik hoop dat iemand nog post hoe het met hem gaat.


[Edit] quote-fix, sluit een quote af met:
Code:
 [/quote] 
Dus met /
Roebol

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #18 Juli 13, 2011, 23:18:36
edit2Rapporteer  
De kiter in kwestie ben ik, Ruben.

Een relaxed middagje kiten met mn vriendin en een goede vriend eindigde voor mij op een wel heel heftige manier. Wat er al is gezegd over de situatie is grotendeels waar. Ik was rustig heen en weer aan het varen zonder veel problemen, tot de wind flink begon toe te nemen en het me verstandig leek om het water uit te gaan.

Nog even ter verduidelijking: Ik ben niet gevallen voor zover ik weet en heb ook geen sprongen gemaakt, maar door de snelheid maakte ik wel goed harde klappen op het water.

Eenmaal op het land werd ik ineens zeer duizelig en licht in mn hoofd en het volgende moment lag ik plat op mn rug zonder controle over mijn armen en benen met extreme tintelingen. Gelukkig was mijn vriendin erbij en heeft zeer adequaat gehandeld door meteen hulp bij andere kiters te halen. Doordat ik mijn armen en benen niet meer kon bewegen en erge nekpijn had dreigde ik af en toe weg te vallen en werd ik erg angstig, maar ik ben echt top geholpen door iedereen om me erbij te houden en mijn nek te fixeren.

'Helaas' heb ik daardoor bijna niet meegekregen van de grootse reddingsactie met brandweer, politie, ambulance en een trauma helikopter. Na behandeling hoppaké op de plank in de heli en naar het Erasmus ziekenhuis. Daar heb ik een paar uur op de eerste hulp gelegen en ben van top tot teen onderzocht, maar na verschillende scans hebben ze geen permanente afwijkingen kunnen vinden en mocht ik dezelfde avond weer naar huis.

Ze vermoeden dat ik tijdens het kitesurfen een 'kneuzing' in mn ruggenmerg heb opgelopen door een verschoven wervel die op een zenuw drukte, waardoor ik tijdelijk verlammingsverschijnselen had. Nu is het vooral even van de schrik bekomen, maar verder geen gevolgen.

Ik wil graag iedereen die heeft geholpen hartstikke bedanken voor de perfecte hulp en kan het heel erg waarderen dat er zo snel gehandeld werd. Thanks daarvoor!! Ik hoop jullie op het strand nog eens te kunnen bedanken Wink


Ik zou iedereen willen meegeven dat bij kitesurfen een ongeluk snel gebeurd is, ook al ben je voor je gevoel veilig en verantwoord op het water bezig.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #19 Juli 13, 2011, 23:47:46
edit2Rapporteer  
Mooi dat het goed is afgelopen!
Beterschap verder nog met je ''kneuzing''
bikiniisuit
Gast
Antwoord #20 Juli 14, 2011, 00:17:32
edit2Rapporteer  
Net voor t slapen gaan ff dit: Ruben> ben heel blij voor je dat er niks permanents stuk is. Top dat je je eigen verhaal hier vertelt, gewoon in je eigen woorden. Respect. Je vriendin is uiteraard de heldin van de dag. Goed team. Ik hoop dat je goed aansterkt.

Als ik het goed begrijp had je een crash bij t landen van je kite of was er gewoon een onverwachte windvlaag tijdens t varen richting strand.
Er is een reden waarom ik dit vraag.

[evan: thnx, sorry dat ik r altijd een bende v maak, ik ben onhandig]
Rene.v.R

Berichten: 55
Antwoord #21 Juli 14, 2011, 02:19:06
edit2Rapporteer  
Mooi dat het goed met je gaat Ruben!

Als ik het goed begrijp heeft hij alleen klappers op het water gemaakt bij het varen (dus niet bij springen). Hij besloot zelfstandig om van het water te gaan door de toenemende windsterkte, maar dat staat los van de klappers op het water.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #22 Juli 14, 2011, 02:39:17
edit2Rapporteer  
hou jezelf goed in de gaten ruben, je zal niet de 1e zijn die met 'niks' naar huis gestuurd was, bij twijfel terug gaan! Blij dat alles in orde lijkt
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #23 Juli 14, 2011, 08:07:02
edit2Rapporteer  
Ruben, (&vriendin natuurlijk) Gefeliciteerd met de goede afloop...

Bij morres zijn reactie kan je eerst even denken wat is die gozer negatief.
Maar ik sluit me volkomen bij hem aan.
Je verschijnselen zijn een reactie van jouw lichaam dat een signaal geeft.
Bv Het uitschakelen van bepaalde fysieke functies.

Maar ik ben dol blij dat je zelf je kitemare hier hebt kunnen delen met ons.
Waarvoor dank
Grtz Frank
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #24 Juli 14, 2011, 08:14:27
edit2Rapporteer  
Goed dat je dit met ons gedeeld hebt... Lijkt op one happy ending!
Maar begrijp ik het goed, dat jij je zelf misschien onbewust te veel geforceerd hebt?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.