[Ervaring] Workum; Vrijdag 22 Juli 2011

Vince039

Berichten: 10
Logs: 0 | 106 uur
Juli 23, 2011, 17:04:21
edit2Rapporteer  
Ik ben met me maat een lekker daggie vrij. Wij besluiten naar onze favoriete sport te gaan WORKUM.

Ik heb 2 ongelukjes gezien, en beide had te maken met het launchen van de kite, dit ging beide keer fout. Beide zijn een paar meter over het strand gesleurd.

Ik stond bij beide keren redelijk vlak bij. Je ziet het gebeuren en begint  heel hard SAFETY te schreeuwen. De eerste keer trok die persoon hem niet, die had geluk dat zijn kite werdt tegengehouden, wij naar hem toe rennen, zegt hij: ik kon hem houden. Wat moet je daar nou mee??

Bij de 2e persoon waar het fout ging trok wel gelijk zijn safety, mensen zien het gebeuren en pakken netjes zijn kite. Die persoon bied ook netjes zijn excuus aan en mensen en bedankt ze voor het snelle handelen en helpen. Zo kan het natuurlijk ook.

Wat ik persoonlijk zelf raar vind is dat ik van mening ben dat de persoon die geholpen wilt worden om te kiteen, ook verantwoordelijk is voor het goed oplaten. Ik zie te vaak dat mensen die de kite vasthouden allerlei kanten opgestuurd worden en  dat hun aan het verplaatsen zijn, in mij beleving is de persoon met bar daar verantwoordelijk voor. Lijnen strak, van de de-powerzone naar richting de powezone lopen totdat je doek niet meer klappert, een DUIDELIJK teken geven dat die persoon kan losenlaten, en gaan met die banaan.

Misschien dat er nog aanvullingen zijn, maar de ongevallen die ik heb gezien, zijn allemaal gebeurt met het oplaten van een kite. Ik snap dat het kriebelt om het water op te gaan, maar doe het alsjeblieft voorzichtig mensen.

Groeten Vince
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #1 Juli 23, 2011, 17:59:23
edit2Rapporteer  
ja shit happens
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juli 25, 2011, 11:50:40
edit2Rapporteer  
Diegene die de kite oplaat heeft ook een zekere verantwoordelijkheid en mag inderdaad pas loslaten als de kiter een duidelijk teken geeft EN wanneer hij het zelf veilig acht.

Soms leg ik ook een kite weer neer als de kiter overduidelijk aan het prutsen is of zelf niet ziet dat hij zijn lijnen verkeerd heeft aangesloten. Meestal wat uitleg geven waar het merendeel blij mee is, maar je blijft helaas een paar koppigen erbij hebben en die moet je gewoon weigeren om op te laten.

Helaas is vaak de starter van hetzelfde beginnersniveau, mix dat met wat haast en het kan bijna alleen maar fout gaan.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juli 27, 2011, 14:26:41
edit2Rapporteer  
Diegene die de kite oplaat heeft ook een zekere verantwoordelijkheid en mag inderdaad pas loslaten als de kiter een duidelijk teken geeft EN wanneer hij het zelf veilig acht.
he-le-maal mee eens
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4 Augustus 17, 2011, 07:09:48
edit2Rapporteer  
Idd de persoon die de bar heeft moet lopen ipv de persoon met de kite. Zie ik ook nog heel vaak gebeuren op Oostvoorne.

Op het moment dat een persoon over het strand wordt gesleurd en die persoon geeft ook nog aan dat hij de kite kon houden is een idioot. Als hij de kite kon houden was hij niet aan het bodydraggen op het strand.

Verder ben ik het met Evan eens
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #5 Augustus 19, 2011, 13:17:47
edit2Rapporteer  
Gene met de bar moet natuurlijk de lijnen goed uitleggen, zorgen dat het doek niet klappert nog een laatste check doen voor de lijnen en de duim opsteken. Gene met de kite moet stil blijven staan en niet loslaten voor hij het teken krijgt.

Heb in een ver verleden wel is het volgende meegemaakt  Roll Eyes
Zag een andere kiter van het water komen, leek redelijk ervaren dus vroeg hem of hij mij kon opgooien (kwam niet uit NL). Eerste wat er gelijk allemaal al gebeurde, persoon ging met mijn kite lopen en er ook nog is mee draaien etc (volgens mij had die mijn kite door de lijnen heen gedraait). Ik doe nog een laatste check en zie dat de lijnen niet meer goed zitten en geef het teken om te landen, persoon snapt het niet. Dus ik met nog duidelijkere signalen werken dat die hem niet mag loslaten en op de grond moet leggen, gooit die hem op en ik er achteraan  schater
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.