kiten lauwersoog

ikke
Gast
Augustus 10, 2004, 22:41:34
edit2Rapporteer  
Hallo mensen,

Voor het eerst heb ik gekite bij of op lauwersoog, maar ik moet eerlijk bekennen dat het geen sterke indruk heeft achtergelaten. Misschien dat ik verwend ben door brede stranden en grote zee als bijvoorbeeld brouwersdam.

Wat mij opvalt is dat lauwersoog word benoemd als geschikt voor beginners, maar ik vond juist dat het nogal wat elementen in zich had dat het kiten mogelijk gevaarlijk maakt voor beginners. Bijvoorbeeld de spot meteen achter de dam waar je eigenlijk geen plek hebt om je kite op te tuigen en op te laten en moet je opletten bij het neerlaten dat je niet iemand zijn kop van zijn romp kite. En de manier hoe je het water in moet is ook niet echt luxe. En ach ja, dat ik mijn poten vol met distels heb vind ik dan niet zo'n ramp, maar comfortabel is een groot woord.

Aan de andere kant van de dam, op de waddenzee, is het bij vloed redelijk onveilig omdat je je kite op de dam moet oplaten en iedereeen weet dat de wind tegen een dam op versnelt en dus krachtiger wordt. En de strekdammetjes zijn ook niet echt om over naar huis te spreken.

Maargoed, ik wil niemand voor de schenen schoppen alleen mijn ervaring en gedachte over het kiten bij lauwersoog te vertellen.

Greetz Rik Wink
dragon

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #1 Augustus 11, 2004, 13:44:09
edit2Rapporteer  
kite alleen op water oplaten en zeker niet op de de dam, levensgevaarlijk. Verder met Oostenwind de perfecte spot!
Steven

Berichten: 1301
Antwoord #2 Augustus 11, 2004, 23:19:41
edit2Rapporteer  
het is idd geen makkelijke spot, maar je moet toch wat, dit is de dichtst bijzijnde spot van af groningen. je moet gewoon goed opletten en al je medekiters goed helpen  ;D Wink
Steven

Berichten: 1301
Antwoord #3 Augustus 12, 2004, 08:05:06
edit2Rapporteer  
gaan hier vandaag nog mensen heen? ik ben er waarscheinlijk rond half 1 op het lauwersmeer. see you!
ShiftyMcBean
Gast
Antwoord #4 Augustus 12, 2004, 11:20:37
edit2Rapporteer  
Eerlijk gezegt begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld over het meer... daar is namelijk vrij veel ruimte om je kite op te laten. Je moet wel als je wel wat naar rechts toe lopen, vlak voor het prikkeldraad waar de wilde paarden achter staan. Daar heb je ruimte zat. Daar zijn ook meestal niet zoveel mensen.

Wat betreft je voeten, als je nog veel staat en moeite hebt met hoogte lopen (zodat je veel moet lopen) dan is het wel af te raden om met blote voeten te gaan. Ik probeerde 't vorige week ook en had binnen no-time allemaal schaafwonden en kleine sneetjes.

Op het wad vind ik het persoonlijk hartstikke veilig, je pakt je bar en je board en iemand anders loopt achter je aan met de kite. Gewoon het samen het water inlopen en wat ruimte zoeken, dan starten maar... kan niets fout gaan behalve met aanlandige wind.
En als de wind sideshore is dan kan degene die je kite op wil laten zelfs op het droge blijven Smiley

Groet,
Cas
dragon

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #5 Augustus 12, 2004, 16:00:37
edit2Rapporteer  
Eerlijk gezegt begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld over het meer... daar is namelijk vrij veel ruimte om je kite op te laten. Je moet wel als je wel wat naar rechts toe lopen, vlak voor het prikkeldraad waar de wilde paarden achter staan. Daar heb je ruimte zat. Daar zijn ook meestal niet zoveel mensen.

Wat betreft je voeten, als je nog veel staat en moeite hebt met hoogte lopen (zodat je veel moet lopen) dan is het wel af te raden om met blote voeten te gaan. Ik probeerde 't vorige week ook en had binnen no-time allemaal schaafwonden en kleine sneetjes.

Op het wad vind ik het persoonlijk hartstikke veilig, je pakt je bar en je board en iemand anders loopt achter je aan met de kite. Gewoon het samen het water inlopen en wat ruimte zoeken, dan starten maar... kan niets fout gaan behalve met aanlandige wind.
En als de wind sideshore is dan kan degene die je kite op wil laten zelfs op het droge blijven Smiley

Groet,
Cas

je hebt het ook Lauwersmeer, ik kite altijd op de waddenzee (als de richting goed is en uiteraard hoogwater).
ShiftyMcBean
Gast
Antwoord #6 Augustus 12, 2004, 17:24:51
edit2Rapporteer  
Balen dat 't "getij" bestaat hé Tongue Had liever altijd hoog water gehad Grin

Maar als niet aflandig is kite ik ook op 't lauwersmeer bij de bantsehoek, prima varen daar Smiley

Ciao!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.