Ozone 2012 online brochure

Bramster

Berichten: 105
November 21, 2011, 12:29:44
edit2Rapporteer  
Ozone 2012:

De Ozone 2012 range samengepakt in een online brochure.
Links naar de videos en website zijn interactief dus lekker klikken.

http://www.flyozone.com/promo/brochure/kitesurf_2012

feddomw
Gast
Antwoord #1 November 21, 2011, 13:01:47
edit2Rapporteer  
Ik vind die Duits/Belgisch/Spaanse kleuren HEEL vet.

Wat is er nou vernieuwd aan de bar? De leash is een heel klein beetje anders zie ik, de cleat met depower is geheel verbeterd (ziet er goed uit). De rest is redelijk ongewijzigd? Never change a winning formula?
Bramster

Berichten: 105
Antwoord #2 November 21, 2011, 13:17:23
edit2Rapporteer  
Aan de bar en leash de volgende wijzigingen:

Leash:
- Extra swiffel om roteren te voorkomen

Bar:
- Neopreen om de clamcleat.
- Magneet in het depowerkoort.
- Langere floaters (bij het herstarten hoef je niet de lijn te pakken)
- Nieuw type lijnen met een hardere coating die klitten en slijtage voorkomen.


feddomw
Gast
Antwoord #3 November 21, 2011, 13:27:30
edit2Rapporteer  
Magneet? Da's handig bedacht, beter dan klittenband. Ik denk dat Ozone daar een primeur mee heeft?

Ik las in een kite tijdschrift dat de Ozone lijnen uit NL komen?
duffman

Berichten: 21
Antwoord #4 November 21, 2011, 14:43:23
edit2Rapporteer  
Was de werking van de safety ook niet veranderd ?
Van een pull naar push-away beweging ?

Ben in ieder geval al aan het wachten op mijn belasting retour om een 12je te bestellen in de Belgische kleuren Smiley
Zal waarschijnlijk wel geregeld moeten zeggen dat ik geen Duitser ben Smiley
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #5 November 21, 2011, 20:18:15
edit2Rapporteer  
De nieuwe chickenloop met de push-away safety zal in 2013 komen, dit jaar is het niet gelukt omdat Ozone niet tevreden was met het resultaat/kwaliteit van de fabrikant (so i've heard).

Nog even een quote vanuit het Kiteforum:

The new bar is not going to be ready for 2012 which is a bummer to be honest, but if it is not up to scratch then I dont want to be selling it and getting complaints, the bar that we have just now works very well, it steers the kite and the safety and trim works well and we have no complaints about it. I would much rather have a fully tested product coming to market and not something that that still needs work. I have seen safety systems that really dont work on other bars and this is not good. It was out of Ozones hands as it was the mould factory that just couldnt get it right, a new factory has been sourced, the bar bits will be ready in 2 months and then another 6 months worldwide testing before bring it to market for the 2013 range.

Zie wel weer een hoop pluspuntjes al zijn het kleine dingetjes, alhoewel nog een quote :

As for the new 2012 range, the REO is new and the C4 has had a full redesign with the new CAD software that has been developed to build the R11 paragliders, if you have never seen these then check googles images for the incredible wing http://extremeppg.com/wp-content/uploads/2011/06/ozone-mantra-r11.jpg The new software has enabled a better link between the designer and the factory, making a better plot and so creating a super fine smooth profile. On the actual design side the kite is lower aspect for more freestyle feeling and a new profile, it is another jump in performance in a kite that made the market sit up and listen in 2010.

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 November 21, 2011, 22:21:22
edit2Rapporteer  
Mooi spul weer, ik ben benieuwd naar de nieuwe c4!
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #7 November 21, 2011, 23:05:35
edit2Rapporteer  
Ja de kites zien er goed uit, alleen als je de prijzen ziet wordt je niet echt vrolijk ! ThumpDown
€1325,- voor een 5 metertje compleet ! Embarrassed
Het begint steeds meer een sport voor ,,de elite" te worden !
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 November 21, 2011, 23:35:57
edit2Rapporteer  
€1325,- voor 5m en dan zo'n schroefdop die bij het minste zand ertussen defect gaat.
Ik koop wel Takoon of zo.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #9 November 21, 2011, 23:48:22
edit2Rapporteer  
Dat zegt wel hoe jij met je kites omgaat EddyC, vaar nu 3 kwart jaar met de C4 en heb nog nooit een probleem gehad met de schroefdop ivm zand. 

Natuurlijk moet je er wel op letten dat je geen berg zand op je ventiel gooit, daarvoor is o.a. ook dat neopreen kapje.
feddomw
Gast
Antwoord #10 November 22, 2011, 08:44:46
edit2Rapporteer  
€1325,- voor 5m en dan zo'n schroefdop die bij het minste zand ertussen defect gaat.
Ik koop wel Takoon of zo.


Moet je ook geen Switch of Cabrinha kopen: zelfde schroefdop (en beiden zonder dar neopreen "hoedje"). Dat zijn al twee merken kites die ik heb gehad met dezelfde dop, ik weet niet of er meer zijn.

Ik heb overigens nog NOOIT een probleem gehad met de dop, bij geen van deze merken. Ik heb geen Ozone meer maar ik vond het topspul. Sublieme details en afwerking, en zonder enige twijfel de handigste tassen in de hele markt.

Volgend jaar eens een Edge testen.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #11 November 22, 2011, 12:24:28
edit2Rapporteer  
Ben zeer tevreden met mijn setje Edge 2011 (7-9-11)...  Grin  ik zie ook dat het 2012 model weinig veranderingen heeft tenopzichte van het 2011 model volgens mijn is er alleen een andere kleurcombi erbij gekomen ..
wel vind ik het jammer dat de safety (nog niet) is aangepast ...na een paar rotaties draaid nog steeds je leash om je chickenloop heen..
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #12 November 22, 2011, 15:49:53
edit2Rapporteer  
Ik zou wachten op 2013, ziet er veeeeel gaver uit  Grin
Heb ze vorige week zien testen, gast ging erg lekker  Joepie
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 November 22, 2011, 18:16:53
edit2Rapporteer  
Ben zeer tevreden met mijn setje Edge 2011 (7-9-11)...  Grin  ik zie ook dat het 2012 model weinig veranderingen heeft tenopzichte van het 2011 model volgens mijn is er alleen een andere kleurcombi erbij gekomen ..
wel vind ik het jammer dat de safety (nog niet) is aangepast ...na een paar rotaties draaid nog steeds je leash om je chickenloop heen..

Volgens mijn zijn de Catalist en de Edge nog helemaal niet aangepast tov 2012. Wink
Tenminste zo op het eerste gezicht niet.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #14 November 22, 2011, 18:28:21
edit2Rapporteer  
@feddomw een vriend had al na 4 maanden problemen met die schroefdop op zijn 3 Catalysts.
Natuurlijk spelen de omstandigheden:
- optuigen op strand of grasveld
- Zee of binnen water
- kiten bij 4 bft of 7bft - bij 7 bft plakt er zeker zand tussen de dop en schroef - en likken met de tong helpt niet

Vroeger had ik Cabrinha CO2 (in 2002-2003) en die hebben me meteen  afgeleerd om ooit nog kites met schroefdop te kopen.

Als je ermee op reis gaat, neem dan zeker een rolletje Teflon tape mee.
feddomw
Gast
Antwoord #15 November 22, 2011, 19:31:08
edit2Rapporteer  
@feddomw een vriend had al na 4 maanden problemen met die schroefdop op zijn 3 Catalysts.
Natuurlijk spelen de omstandigheden:
- optuigen op strand of grasveld
- Zee of binnen water
- kiten bij 4 bft of 7bft - bij 7 bft plakt er zeker zand tussen de dop en schroef - en likken met de tong helpt niet

Vroeger had ik Cabrinha CO2 (in 2002-2003) en die hebben me meteen  afgeleerd om ooit nog kites met schroefdop te kopen.

Als je ermee op reis gaat, neem dan zeker een rolletje Teflon tape mee.

Er is een terugroep actie geweest. Er was een serie met slechte schroefdraad op de doppen, die hebben ze allemaal kosteloos vervangen voor rode doppen.... Het is door de importeur bekend gemaakt en heeft op de Ozone site gestaan.

Ik vaar uitsluitend op zee en tuig op het strand op, nog nooit problemen gehad met welke schroefdoppen dan ook. Ook met 7 Bft. Ik vermoed dat de vriend met problemen een slechte dop had....
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #16 November 22, 2011, 20:29:48
edit2Rapporteer  
slim dat magneetje,maar ik zie hem alleen maar als ie gepowerd is plakken. waar plakt ie als je helemaal gedepowerd bent? aan de bar? of moet je hem boven plakken?of zie ik wat over het hoofd. 
  kites zien er weer strak uit i.e.g.  ThumpsUp
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #17 November 22, 2011, 21:10:58
edit2Rapporteer  
Bij mij komt er zelfs zand tussen de schroeven en de vinnen - en die monteer ik op voorhand droog thuis. Mogelijk bij jou niet.

Als het hard waait (7, 8 Bft) dan plakken de zandkorrels in mijn ogen, oren en haren - en ze veroorzaken zelfs slecht afsluiten van een normale dop (ik lik daarvoor elke keer de dikke deflate dop af voordat ik hem erin prop). Dus zandkorrels plakken ook in je schroefdraad (in mijn geval toch).

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #18 November 22, 2011, 21:24:32
edit2Rapporteer  
Met die schroefdoppen gebeurt echt niets hoor, ik heb het jaren gehad met Cabrinha en ik heb denk
ik drie of vier er last mee gehad op de ??? sessies.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #19 November 22, 2011, 21:41:41
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit problemen gehad met de schroefdop (CAT11) maar als het goed is krijg ik voor de zekerheid toch nog een setje rode dopen.
LE bladder is bij mij dit weekend keurig vervangen.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #20 November 23, 2011, 17:52:32
edit2Rapporteer  
Er waren inderdaad een aantal series waar er problemen met de bladders waren, dit wordt allemaal onder garantie vernieuwd blijkbaar had je maat een slechte serie.

Waarom zou je aan zo'n schroefdop likken dan blijft er helemaal zand aan plakken, er zit ook een rubberen ring op de dop die als 'de' afsluiting dient.
Thijs81

Geen avatar

Berichten: 14
Antwoord #21 November 23, 2011, 18:14:16
edit2Rapporteer  
Ik heb met mijn 2 cat 2011 ook nog nooit problemen gehad met de schroef doppen.

Het werkt gewoon weg prima!    ThumpsUp
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #22 November 23, 2011, 18:32:21
edit2Rapporteer  
Ik lik aan de normale deflate doppen (want die kunnen lekken met zand ertussen - Best nemesis HP kites vergen zeer hoge druk) - ik heb geen schroefdop-kites
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #23 November 23, 2011, 23:47:13
edit2Rapporteer  
Verplicht te likken bij Waiman: http://www.wainmanhawaii.com/manuals/rabbit-user-manual/en op pag 15
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #24 November 24, 2011, 09:47:06
edit2Rapporteer  
Grappig, ik dacht altijd dat mijn torch ietsje lek was.. ga ook maar is lekker likken aan me torch Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.