[ongeluk] Kitesurfer zwaar gewond

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #50 December 09, 2011, 01:43:32
edit2Rapporteer  
Top Jim dat je er weer bent , wat een verhaal, gruwlijk .... Spoedig herstel gewenst!!!!
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #51 December 09, 2011, 01:48:13
edit2Rapporteer  
Spoedig herstel!!!!!!!!!!
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #52 December 09, 2011, 02:11:12
edit2Rapporteer  
top dat je dit met ons wilt delen! Jim ik wens je het allerbeste toe!
helium

Berichten: 676
Antwoord #53 December 09, 2011, 07:04:17
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal van iets wat ons allen kan overkomen!
Hopen dat we je nog op het water kunnen vinden in de toekomst.

veel sterkte toegewenst!!!!
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #54 December 09, 2011, 09:47:17
edit2Rapporteer  
net een kaartje via greetz verstuurd.

maar ook hiervandaan nog een keer heel veel strekte toegewenst
Nanou

Berichten: 131
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #55 December 09, 2011, 22:26:50
edit2Rapporteer  
Jim beterschap en sterkte met plat liggen en met het verdere hestel!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #56 December 09, 2011, 22:50:19
edit2Rapporteer  
Hi Jim,

gelukkig, je bent er nog  ............ ik wens je een voorspoedig herstel.......
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #57 December 09, 2011, 22:53:33
edit2Rapporteer  
Hey Jim,   heel veel sterkte en houd moed!!!    De zon gaat ook voor jou weer schijnen!!   ThumpsUp
GlynD

Berichten: 38
Antwoord #58 December 10, 2011, 11:07:52
edit2Rapporteer  
Sterkte Jim!

Moet wel een heftige tijd voor jou en je familie zijn, hou je taai!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #59 December 24, 2011, 15:50:10
edit2Rapporteer  
Hey,
Hoe gaat het nu met Jim?
Grt, fijne kerst!
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #60 December 24, 2011, 16:25:59
edit2Rapporteer  
Hey Jim,

Hoop dat je herstel voorspoedig gaat man!! Hoop dat je ondanks dat je in het ziekenhuis ligt, toch een hele fijne kerst zult hebben.
Dat 2012 weer het jaar is dat je volledig zult herstellen en hopenlijk weer het water op kan. Sterkte gast
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #61 Januari 01, 2012, 10:33:13
edit2Rapporteer  
Jim,

Na het klote einde van het vorige jaar, dit jaar heel veel moed en doorzettingsvermogen toegewenst.

En voor jou en je familie gezondheid, geluk en liefde in 2012.

Grtz Frank
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #62 Januari 03, 2012, 22:49:26
edit2Rapporteer  
Van hanglos geplukt:


Citaat
Beste Kiters,
Dankje wel voor alle steunbetuigingen. Ook de kritiek is welkom en het is inderdaad helaas slecht nieuws voor de sport. Ik wou dat het beter nieuws was voor zowel de sport als voor mij, helaas is dat het niet. Al al met mag ik niet klagen en de honderd duizend engeltjes op mijn schouder danken dat ik hier nog ben en niet ben overleden.
Na mijn val ben afgevoerd en hebben ze de volgende dingen geconstateerd:
- gebroken schouder en uit de kom
- schedelbasisfractuur( gebroken neus en oogkas)
- gebroken kaak en vier tanden uit mijn mond geslagen)
- gebroken bekken aan beiden kanten(heupen) + rechterbeen uit de kom
- gebroken ruggenwervel
- gebroken kuitbeen en scheenbeen
- gescheurde nier
- zware hersenschudding
Als je dit allemaal op een rijtje zet is het uberhaupt een wonder dat ik er nog ben. Ondertussen heb ik drie operaties achter de rug. Dit waren de volgende opraties:
- een operatie aan mijn schedel waarbij ze mijn oog kas en neus weer vast gezet hebben doormiddel van een plaatje
- een operatie aan mijn enkel, bij deze operatie heeft de chirurg mijn enkel doormiddel van plaatjes aan elkaar gemaakt en een externe fixateur verwijderd. (frame om het hielbeen en kuitbeen tijdelijk op de goed plaats te houden).
- een operatie waarbij ze de wond van de enkel operatie hebben gespoeld omdat een infectie had.
Voor de breuken in mijn bekken en enkel moet ik 12 weken bedrust houden, de breuk in mijn schouder en kaak 6 weken rust.
Al met al heb ik een zware periode achter de rug en voor de boeg.Waarschijnlijk ben ik een jaar zoet met totaal herstel en revalideren.Bij mijn revalidatie zal ik weer moeten leren lopen en mijn enkel weer zo goed mogelijk leren gebruiken. Als ik geluk heb dan kan mijn enkel weer bijna volledig gebruiken maar in het ergste geval behoud ik veel pijn en moet mijn enkel worden vastgezet. Hiermee vergaat ook de kans om weer te kunnen kiten.
Maar ik ben dankbaar voor het feit dat ik nog leef plus het feit dat ik geen hersenschade of dwars laesie heb opgelopen.
Ik blijf optimistisch en hoop op een zo snel mogelijk en positief herstel. Ik hoop jullie genoeg op de hoogte gesteld te hebben en bij vragen kunnen jullie uiteraard een berichtje sturen.
Groetjes Jim Bisschop
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #63 Januari 03, 2012, 23:00:29
edit2Rapporteer  
Hi Jim,


Je hebt een realistische kijk op de situatie en je bent je ervan bewust dat je ontzettend veel geluk hebt gehad ........

Laat jouw ongeluk ons scherp houden.

Beste wensen voor 2012
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #64 Januari 03, 2012, 23:04:23
edit2Rapporteer  
Succes met je verdere herstel, en hou de moed erin !!! ThumpsUp

Dude
jimbisschop

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #65 Januari 04, 2012, 20:37:38
edit2Rapporteer  
Beste kiters,
Dankjewel voor alle steunbetuigingen. Dat mijn bericht wat ik gister gepost heb op hanglos door Frank op dit forum is gezet dankjewel daarvoor Frank. Voor iedereen die geintresseerd is in de toedracht van het ongeluk heb ik de volgende kopie van mijn post op hanglos:

Beste kiters,

Nogmaals bedankt voor de steun. Zelf weet ik niets meer van mijn ongeluk maar mijn kite maatje heeft het me verteld.

Het volgende is gebeurd : ik stond op het strand en wou mijn sessie gaan vervolgen. Op het moment dat ik mijn kite had opgelaten  vond er een vlaag plaats en ben ik 7 m gelift en tegen eem duin geslagen. Na deze eerste klap ben ik nog drie meter omhoog gegaan over de boulevard en vervolgens op de parkeerplaats tegen de muur die je op de foto ziet geslagen. De schade was duidelijk.
Mijn conclusie als ik alles op een rij zet is het volgende:
- te licht gewicht (63.5kg)
- te grote kite (best 7m)
- westelijke wind tussen de 30 en de 45 knopen
- te kort strand (plus minus 5m)

Deze combinatie werd bijna mijn dood, wat ik iedereen mee wil geven is het volgende.
Denk goed na voor je gaat kiten over de omstandigheden, de locatie, de maat kite en de windrichting.
Natuurlijk is het geen garantie voor veiligheid als je deze punten hebt na gelopen.
Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Groetjes Jim Bisschop
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #66 Januari 04, 2012, 20:46:32
edit2Rapporteer  
Hey Jim,

Vreselijk wat er gebeurt is, maar ik ben zo blij dat je het goed maakt naar omstandigheden! Super dat je deelt wat er die dag is gebeurt, het is inderdaad een combinatie van factoren die verre van gunstig waren.

Succes met je verdere herstel!
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #67 Januari 04, 2012, 23:38:40
edit2Rapporteer  
Heel veel sterkte en succes met je herstel!
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #68 Januari 05, 2012, 00:24:48
edit2Rapporteer  
Hey Jim,

Heel veel sterkte met je herstel! Mogen gezien de omstandigheden van 'geluk' spreken dat je er nog bent Smiley

Wat ik nog wel wil zeggen is - wat ik nog niet hier in dit topic terug heb zien komen - is dat de wind bij de duinen opgestuwd wordt. Als je daar ook maar in de buurt komt en de kite gaat naar 12 uur onder deze omstandigheden zul je gewoon gelift worden...
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #69 Januari 05, 2012, 00:30:58
edit2Rapporteer  
Hey Jim,

Bedankt dat je de informatie met ons deelt. Je hebt echt geluk gehad als ik dit zo allemaal lees.
Veel sterkte met je herstel en dat je maar snel de oude mag worden!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #70 Januari 05, 2012, 01:21:38
edit2Rapporteer  
Jim, veel sterkte de komende tijd. Gelukkig heb je het overleeft laat het een leer voor
jezelf en voor andere zijn. Respect dat je jou verhaal wilt delen hier.
BBX

Berichten: 8
Antwoord #71 Januari 07, 2012, 06:17:49
edit2Rapporteer  
Jim bedankt voor je openhartige antwoorden, veel beterschap toegewenst, voor mij als aspirant kiter die dit jaar gaat beginnen is dit een goeie waarschuwing die ik altijd in mijn achterhoofd zal houden.
Heb je nog contact gehad met de mensen die je het eerste kwartier hebben bijgestaan?
Nou in ieder geval beterschap en een voorspoedig herstel toegewenst!
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #72 Januari 07, 2012, 10:18:15
edit2Rapporteer  
Jim
Vreselijk wat jij voor ongeluk hebt meegemaakt en gelukkig dat je nog leeft. Super veel sterkte man!!! Probeer dmv kleine stapjes te maken de draad weer een beetje op te pakken.
Zet 'm op!
Martijn
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #73 Januari 12, 2012, 17:40:31
edit2Rapporteer  
Damn... heftig.

maar kop op en hou de moed er in... misschien nog een opstekertje voor je: ik heb laatst (october) iemand ontmoet die 2 vastgezette enkels had... en jahoor gewoon vrolijk met zijn plank en vlieger op het water aan het knallen was...

dus laat de moed niet in je schoenen zakken, en ja het zal ff duren maar als jij het echt graag wilt dan sta jij na je revalidatie process meteen weer op het water.

succes met alles, je kan het!
feddomw
Gast
Antwoord #74 Januari 13, 2012, 13:12:46
edit2Rapporteer  
Jim, ik leef met je mee. Ik heb vorige week een heel botje in mijn hand gebroken en moet wel 4 weken in het gips! Shocked




 Wink
Uiteraard een grapje in de hoop een glimlach op je gezicht te toveren. Succes met je herstel en laat ons wat vaker iets van je horen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.