iemand een tip?

martimor

Berichten: 1934
Januari 15, 2012, 15:06:13
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Eind Februari ga ik op vakantie naar Kenya.
Safari, Nairobi (ben ik geboren) en de laatste dagen gaan we naar Mombasa.
Daar dus lekker kiten  Grin

Ben niet van plan een laptop mee te nemen, maar wel camera`s, een kodak, een gopro en een filmcamera.
Nu heb ik een paar sd kaartjes mee maar die zijn zo vol, dus zijn er mensen die andere oplossingen daarvoor bedacht hebben bv externe hd? heb geen i-pad oid, en een groot deel van de vakantie geen internet.
Of is het gewoon laptop inpakken.

En natuurlijk zijn alle andere tips mbt ervaring met huren gear/spots in Mombasa welkom.
Wim uit Assen

Berichten: 313
Antwoord #1 Januari 15, 2012, 15:51:59
edit2Rapporteer  
Goh, Martimor.Nooit gedacht dat je daar geboren was. Hoe kom je dan in het koude Grûn?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Januari 15, 2012, 15:55:27
edit2Rapporteer  
ja, externe USB- HD zou een uitkomst bieden denk ik. Neem wel een schok-regen bestendige, maar dat wist je al .     LaCie heeft mooie.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #3 Januari 15, 2012, 16:05:51
edit2Rapporteer  
@wim, tsja, dan moet je bij mijn ouders zijn, die vonden het leuk te verhuizen van Kenia naar Nieuw Scheemda, waar?? ja, daar!! en daarna even 2 jaar Overijsel maar daarna werd het Winschoot`n


@markus, dus als ik mn camera aansluit op de externe hd kan ik daar heen kopiëren zonder tussenkomst van pc/laptop? dat zou idd heel mooi zijn, maar vraag het me eigenlijk af.
heb al het één en ander gegoogled, maar kon niks vinden...

zag wel harddisk met cardreaders erin, maar nogal duur, en ik heb al een externe schijf... dus moet eigenlijk niet te duur zijn, ben niet voor niets naar nederland gekomen  loser
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 Januari 15, 2012, 16:14:30
edit2Rapporteer  
als je zonder tussenkomst van PC wil moet je een zgn. imagetank nemen. 
anders laptop mee  :-)
Wim uit Assen

Berichten: 313
Antwoord #5 Januari 15, 2012, 16:30:33
edit2Rapporteer  
Ah, nou begrijp ik waardoor jij zo snel bruin bent! loser

Externe HD is geen optie: heb je computer bij nodig.

HP had vroeger een PocketPC waar je 2 cards in kon doen: als je zoiets nog kan vinden, dan kan je backup maken.
Alternatief; micro-sd in SD-houder doen (zodat het een SD-card lijkt), en die in je camera gebruiken.
Als je genoeg geheugen op je Smartphone hebt,  microSD in phone doen, en  overpompen.
Of.....
Gewoon een paar 8Gb SD-cards kopen, zodat je daar genoeg geheugen op hebt, en dan thuis overzetten.
Misschien is dit nog wel de goedkoopste optie.

Anders zou ik het niet weten.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #6 Januari 15, 2012, 16:51:36
edit2Rapporteer  
ben er al uit, neem gewoon mn laptop mee.

andere tips over mombasa blijven welkom!!


@wim, paar jaar onder de evenaar wonen en ook nog indonesisch bloed (overgrootoma) helpen daar wel bij  Tongue
hmm, voel me ineens ook wel verwant met indonesië... moet ik daar ook maar eens een reisje heen plannen  Grin
Wim uit Assen

Berichten: 313
Antwoord #7 Januari 15, 2012, 17:54:18
edit2Rapporteer  
Ik probeer van het voorjaar naar Singapore te gaan voor werk. Mss paar daagjes eraan vast te plakken.....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.