Leren loopen

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #75 April 13, 2012, 23:40:02
edit2Rapporteer  
Dan kun je je nog steeds afvragen wat je leert wanneer je je 14m een rondje laat draaien.

Gewoon underpowerd met een klein maatje proberen, dan kun je onmogelijk te hoog springen en is de kracht van de loop ook niet te hoog. Als je met je 14m per ongeluk door een vlaagje te hoog springt en dan een trage loop inzet weet je zeker dat je enkels afbreken.

Ohja, leren loopen als je nog niet eens normaal kunt poppen en springen is ook zwaar nutteloos.

Moet je eens aan Edwin vragen of je met een 14m niet kan loopen, het is dat ik op mijn kont viel
anders waren mijn enkels denk ik kapot geweest. Je kan inderdaad beter met een 7m gaan lopen
of iets in de richting van die maat.
EDGE

Berichten: 8
Antwoord #76 April 26, 2012, 22:44:54
edit2Rapporteer  
Dat je met een harde landing te maken kunt krijgen met een 14m ben ik met je eens. Heb ik inmiddels ook ervaren.
Mijn punt was dat als je begint met loopen waar deze topic over gaat je volgens mij over een barriere heen moet  en dan helpt het niet als je stevig wordt afgestraft door een vette boost van een kleine snelle kite. Als ik de eerste loops met mijn 7 had gedaan was ik waarschijnlijk hard op mijn bek gegaan en was ik eerst even tegengehouden om te leren loopen. (Wellicht is voor de meesten een 14 m wel wat groot maar ja ik hou van lange airtime en dat lukt lekker met een 14m)  Als je dan ook dat in de neer gaande lijn doet  gaat het leren denk ik sneller. Ik heb inmiddels met 14,10 en 7 geloopt en vond de 10 het meest prettige.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #77 April 26, 2012, 23:24:32
edit2Rapporteer  
Definieer: "het meest prettige"
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #78 Juni 22, 2012, 18:52:35
edit2Rapporteer  
Kiteloops en backroll kiteloops gaan steeds beter en hoger. Crashes gaan ook een stuk harder. Tongue Ik word goed opgevangen door mijn kite maar ik denk dat met een downloop erachter aan dat nog beter gaat right?

Hoe doen jullie die downloop er achter aan?
doyouwaroo

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #79 Juni 23, 2012, 12:24:36
edit2Rapporteer  
op kiteforum.tv staat ook een instructiefimpje over kitelopen. met name het verschil over lopen met de bar gedepowered of gepowered. filmpje staat bij most viewed en heet scary kiteloops - kiteloop saga. Weet niet hoe ik dit filmje moet embedded en ben te lui om het uit te zoeken :-)
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #80 Juni 23, 2012, 14:42:13
edit2Rapporteer  
http://www.kiteforum.tv/index.php?option=com_videos&task=show&code=SCARY__KITELOOPS______Kiteloop_Saga____&Itemid=30
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.