Even kort voorstellen & meteen een vraag...

WvanKooij

Berichten: 28
Antwoord #25 Augustus 01, 2012, 09:59:11
edit2Rapporteer  
Heb je al een dag gehad om te oefenen? Ik zit in dezelfde situatie als jij (les gehad maar nog geen routine). Zit nu al een tijdje te wachten om wat te kunnen oefenen..

Tot op heden gooien twee zaken roet in het eten. Wind en Werk...

succes!!
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #26 Augustus 01, 2012, 10:18:26
edit2Rapporteer  
Afgelopen zondag was prima windje hoor, en maandag avond ook.
Anders maar vakantiedagje opnemen, morgenochtend ziet er prima uit. Weet niet waar je vandaan moet komen? Bij Oostvoorne, bij restaurant AanZee kun je gratis douchen (echte douche met warm water), kan je meteen door naar je werk. Kost je dus maar een halve dag. Wen er maar vast aan, de kans is 5 op 7 dat het door de weeks waait ipv in het weekend.
WvanKooij

Berichten: 28
Antwoord #27 Augustus 01, 2012, 10:36:06
edit2Rapporteer  
Thanks voor de tip! Ik moet uit Maassluis komen. Ik ben juist doordeweeks vaak vrij. Deze week dinsdag en woensdag.  Een halve dag regelen is wel te doen Smiley Oostvoorne is voor mij perfect denk ik.

thanks!
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #28 Augustus 01, 2012, 13:13:03
edit2Rapporteer  
Hoi WvanKooi,

Ik kom ook uit Maassluis. Misschien kunnen we doordeweeks wel een keer afspreken.

Oostvoorne is idd de spot om het te leren - vlak water & ondiep.
WvanKooij

Berichten: 28
Antwoord #29 Augustus 01, 2012, 13:16:02
edit2Rapporteer  
Heel graag! Ik stuur je ff een bericht.
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #30 Augustus 02, 2012, 05:46:31
edit2Rapporteer  
Heb je al een dag gehad om te oefenen? Ik zit in dezelfde situatie als jij (les gehad maar nog geen routine). Zit nu al een tijdje te wachten om wat te kunnen oefenen..

Tot op heden gooien twee zaken roet in het eten. Wind en Werk...

succes!!


Same shit hier... Werkzaam in de GGZ dus 'zomaar' een vakantiedag opnemen voor mij ook geen optie.
Anderzijds moet ik nog 1 nachtdienst en ben daarna vijf dagen vrij, het heeft dus ook voordelen.

Zelf zit ik in het Noorden van het land. Les gehad bij Mirns, dat beviel me wel. Als ik nou tzt m'n spul compleet heb dan plaats ik ook ff een contactadvertentie voor iemand die even met een half oog op deze waterstartende noob wil letten, haha.

Anyhow, weer even ontopic; een Liquid Force Havoc maatje 12 uit 2010, is dat iets waar ik als beginner wat mee kan. En 'echt niet' of 'misschien niet', haha.

En dit board, wat denken jullie hier van; http://www.woodboard.at/

Thnx maar weer...
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #31 Augustus 02, 2012, 16:12:48
edit2Rapporteer  
Liquid Force Havoc 12m2 uit 2010; is dit een geschikte kite om aan te schaffen?
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #32 Augustus 04, 2012, 21:42:01
edit2Rapporteer  
Update: Inmiddels ben ik de nieuwe eigenaar van een Liquid Force 12m uit 2010, incl bar en lijnen (die recentelijk vervangen zijn)...

Het hele spul komt na het weekend vanuit Dublin deze kant op. Wederom is het mij volgens mij gelukt een mooie deal te sluiten.

Nu nog een board...

GRAAG ADVIES VOOR EEN BEGINNERS-BOARD, IK KOM ER NIET UIT...
Moet in staat zijn een amateur van 85-90kg uit het water te krijgen en te houden...
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #33 Augustus 04, 2012, 22:28:17
edit2Rapporteer  
Ik zou kiezen voor een tweedehands of goedkoop all roundboard dat meer heeft met freeride en makkelijk upwind gaat. Afhankelijk van je lengte en gewicht zou ik kiezen voor de tussen maat (132 of 134 bij 40 of 41). Ben je zwaarder dan 90 kilo zou ik groter kiezen. Het is ook afhankelijk van waar je gaat varen. Op zee zou ik kiezen voor een board met meer flex ivm met je knieen en de chop. Zelf begonnen met een blankforce board. Prijs kwaliteit is goed. Erg over te spreken.
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #34 Augustus 05, 2012, 18:16:16
edit2Rapporteer  
Goed, momenteel zijn er drie opties waar ik graag even een mening over wil hebben:

a) F-one Next voor €299,- (nieuw)
Afmetingen niet bekend, via kitesurfschool waar ik les gehad heb, zal dus wel goed zitten.

b) Nobile NBL (130cm) voor €199,- (nieuw)

c) CrazyFly Raptor (132x39). Staat op eBay, wat zou hier een goede prijs voor zijn. Oogt netjes.

Mannen en vrouwen met ervaring ROEPT U MAAR... (:
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #35 Augustus 05, 2012, 18:50:46
edit2Rapporteer  
uit dublin? waarom dat? stond er niets leuks op marktplaats?
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #36 Augustus 05, 2012, 18:54:09
edit2Rapporteer  
Haha, kwam de set tegen op eBay...
Mooie deal dus niet laten schieten.

Althans, kan ik meteen ff testen of het werkelijk zo'n goede deal was;
Liquid Force Havoc 12 uit '10 incl tas, pomp, bar & lijnen.
Lijnen heeft ie zes weken geleden laten vervangen.

In het totaal betaal ik daar €325 voor.
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #37 Augustus 05, 2012, 19:02:20
edit2Rapporteer  


Dit board zit ik nu te bekijken...
Een Crazyfly Dragon, kan alleen nergens het jaar vinden.
135x37,5, iets voor een beginner als ik? Of sowieso leuk board of afrader?

Edit: Gaat dus om een Crazyfly Dragon
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #38 Augustus 05, 2012, 19:10:32
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/gear/Boards/North

Als je hier toch op het forum zit, check dan eens bovenstaande link!
Er is ontzettend veel te vinden over materiaal daar. En je kunt er ook vragen stellen.

Zo leert onze Gear database dat de North Dragon tot en met 2005 gemaakt is, oud dus...

Crazyfly zijn best aardige boards.
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #39 Augustus 05, 2012, 19:19:45
edit2Rapporteer  
Had de database al gevonden maar zie het board er niet tussen staan... :s

Ging overigens om een Crazyfly Raptor ipv North... (ging ff mis, haha)
Sayootje

Berichten: 296
Logs: 0 | 511 uur
Antwoord #40 Augustus 05, 2012, 19:47:36
edit2Rapporteer  
Ik zou een breder board kiezen en iets recents (2009/2010). Die F one is volgens mij wel ok.

Als suggestie, overjarig maar nieuw:

http://www.kater.nl/collectie/294/kitesurf/kiteboards/twin-tip-kiteboards/232/2947/kiteboard.html
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #41 Augustus 05, 2012, 20:18:18
edit2Rapporteer  
Thnx voor je tip... Smiley

Die Crazyfly is dus te oud? Ik kan namelijk nergens iets vinden over dit board.
Heb hem nog maar eens gevraagd naar de leeftijd...

Board vd link is zeker een nice board, zal het eens overleggen met de wederhelft, 't gaat namelijk een cadeautje worden... (voor mij) Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #42 Augustus 05, 2012, 21:55:12
edit2Rapporteer  


Erg onbekend board.
Als startend kiteboarder zou ik eerder vertrouwen op bekend materiaal.

Dit kan best een prima plank zijn, maar ik zou niet snel iets blind kopen. Slechte boards zijn er net als kite vrijwel niet meer. Wel minder goed presterende, zeker voor de beginner.

Persoonlijk zou ik daar niet op gokken

Crazyfly staat wel bij ons in de database: http://www.kitehigh.nl/gear/Boards/Crazyfly
Als ik naar de Rapors kijk die er in staan, dan herken ik hem niet. Mogelijk dus van voor 2008...
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #43 Augustus 05, 2012, 22:10:13
edit2Rapporteer  
Goed, dan laat ik dat board op ebay varen...
Tenzij de verkoper nog met een jaartal komt (van na '08 en ik dat kan achterhalen), dan horen jullie het weer.

Welke lijkt beter:
Nobile T5
http://www.kiteoutlet.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-vmbright.tpl&product_id=171&category_id=28&option=com_virtuemart&Itemid=73&lang=nl

Nobile NBL
http://www.kiteoutlet.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-vmbright.tpl&product_id=171&category_id=28&option=com_virtuemart&Itemid=73&lang=nl
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #44 Augustus 05, 2012, 22:13:43
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/gear/Boards/North

Als je hier toch op het forum zit, check dan eens bovenstaande link!
Er is ontzettend veel te vinden over materiaal daar. En je kunt er ook vragen stellen.

Zo leert onze Gear database dat de North Dragon tot en met 2005 gemaakt is, oud dus...

Crazyfly zijn best aardige boards.


Mis niet zo heel boeiend, maar ik heb een North Dragon uit 2008 gehad....
Klein foutje in de database? Dit is/was overigens een prima boardje om mee te beginnen.

Ik zou verder ook voor bekend materiaal gaan inderdaad en niet te oud.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #45 Augustus 05, 2012, 22:24:31
edit2Rapporteer  
Mis niet zo heel boeiend, maar ik heb een North Dragon uit 2008 gehad....
Klein foutje in de database? Dit is/was overigens een prima boardje om mee te beginnen.

Heel goed mogelijk!
We zijn er druk mee bezig de database zo compleet mogelijk te maken, en ook zo zorgvuldig mogelijk. En dat is echt een hele opgave kan ik je uit ervaring vertellen.
Mocht je opmerkingen hebben, laat het ons gerust weten!

Ken alleen de 2004 en 2005 Dragons, beide gevaren. Prima beginnersboards. Maar kwamen vooral in low-end flink wat tekort.


@ Tjeerd: een Nobile T5 is al sinds 2007 een erg fijne plank (2007 en 2008 hadden te kampen met boardbreuk overigens) De NBL hoor ik goede verhalen over.

Echter, met 90kg wil je echt minimaal 40cm breedte hebben. Zelfs 41cm is te doen met dat gewicht.

Ik zie op diezelfde website een T5 2011 131x40cm te koop staan. Daar zou ik eerder voor gaan. Maar zoals gezegd is die maat al geschikt voor mensen van 70-85kg.
Je hebt de boardjes ook in 41x134cm naar ik meen.

Het verschil zit hem in de demping: iemand die zwaarder is moet een relatief stijvere plank hebben om eenzelfde mate van demping te hebben (het absorberen van klappen door landingen, maar ook het varen door chop)
Daarnaast is het oppervlakte groter, waardoor je makkelijker planeert als je zwaarder bent. 1cm in de breedte maakt daarin echt verschil is mijn ervaring.

Overigens is de T5 gezegend met een redelijk goed low-end
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #46 Augustus 06, 2012, 11:11:58
edit2Rapporteer  
Moet in staat zijn een amateur van 85-90kg uit het water te krijgen en te houden...

Dan zou ik een board zoeken wat minimaal 40 breed is, en liefst nog wat breder.
De zwaardere jongens (ja ik ook) hebben toch wat meer oppervlakte nodig heb ik ervaren.

De trend van de nieuwe boardjes is tegenwoordig toch ook wat breder aan het worden merk ik.
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #47 Augustus 06, 2012, 14:27:46
edit2Rapporteer  
Kwam op eBay een board tegen van Radical; zie link, even naar onder scrollen en dan 2e board.
http://www.radical-kiteboards.com/
Afmetingen 135x42... Momenteel kan ik het board van hem kopen voor €330 incl verzendkosten.
(maar dat vind ik eigenlijk te duur dus daar probeer ik zeker nog een kwart van af te kletsen.)

Ik vind hem nice hoor, zie hem alleen niet in de database staan. Iemand ervaring met dit merk?

Thnx
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #48 Augustus 14, 2012, 11:22:47
edit2Rapporteer  
Hey Tjeerd,

Als ik kijk naar wat je budget is aan de hand van de boardjes die je voorsteld, kan je rond 300,- een mooi nieuw overjarig board kopen. Ik heb zelf een aantal weken geleden voor 299,- een north gonzales uit 2010 gekocht bij Van Den Berg. Ik zou willen adviseren gewoon naar een winkel te gaan. Deze kunnen je ook gelijk adviseren over een goede keus.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.