Marktplaats - verouderd materiaal aangeboden

Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #575 September 03, 2013, 20:31:53
edit2Rapporteer  
voor 1 euro haal ik m van de markt(plaats)
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #576 September 03, 2013, 20:32:26
edit2Rapporteer  
Goed idee en die standaard tekst heb je wat mij betreft zojuist geschreven..
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #577 September 03, 2013, 21:47:34
edit2Rapporteer  
Heb ondertussen ook al een reactie terug, tekst van de advertentie is aangepast
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #578 September 04, 2013, 17:15:16
edit2Rapporteer  
Heb een eerste poging tot een standaardmail in de wiki gezet zodat jullie deze kunnen gebruiken en eventueel verbeteren:

http://www.kitehigh.nl/wiki/Veiligheid/Materiaal/Standaardmail%20Marktplaats-zooi
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #579 September 04, 2013, 17:25:22
edit2Rapporteer  
"Daarom zullen alleen zij zullen reageren op advertenties als de jouwe, elke ervaren kitesurfer zal nooit een dergelijke kite kopen vanwege het feit dat de huidige kites op alle vlakken een zoveel betere performance hebben dat ze voor hun eigen vaarplezier niet meer aan een oud model willen hangen."

Na 'de jouwe' zou ik een punt neerzetten anders wordt je zin wel heel erg lang.

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #580 September 04, 2013, 17:45:42
edit2Rapporteer  
Heb er een paar taalfoutjes uitgehaald, basis is in ieder geval goed  ThumpsUp
 
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #581 September 04, 2013, 17:48:40
edit2Rapporteer  
Jammer dan van die taalfoutjes die de 15 geadresseerden net ontvangen hebben, heb weer genoeg marktplaats gezien voor vandaag.
feddomw
Gast
Antwoord #582 September 04, 2013, 18:33:14
edit2Rapporteer  
Jammer dan van die taalfoutjes die de 15 geadresseerden net ontvangen hebben, heb weer genoeg marktplaats gezien voor vandaag.
Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin
diederick

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #583 September 04, 2013, 18:44:32
edit2Rapporteer  
Evan,

Ten eerste waar haal je het lef vandaan om ongevraagd mij een email te sturen.
Ten tweede als jij als admin nou de pro hier moet zijn dan had je ook moeten weten dat de spullen die ik verkoop uit 2004 2006 en 2007 zijn en dus niet 2002 dus volgende keer even je huiswerk beter doen

\verder lijkt het me dan ook wel handig dat je via  marktplaats  iedereen die een motor en auto brommer of scooter koopt ook even vertelt dat daar dodelijk ongelukken mee kunnen gebeuren bij onjuist gebruik of het niet hebben genoten van rijlessen

graag voortaan dit soort emails voor jezelf houden

oh ja en de tekst boven dit topic marktplaats zooi  niet te geloven wat een regelrechte aanfluiting
 
te triest voor woorden dit
verder wens ik jullie een fijne dag verder en veel plezier met kitesurfen
  greetz Diederick
feddomw
Gast
Antwoord #584 September 04, 2013, 19:00:10
edit2Rapporteer  
Evan,

Ten eerste waar haal je het lef vandaan om ongevraagd mij een email te sturen.
Ten tweede als jij als admin nou de pro hier moet zijn dan had je ook moeten weten dat de spullen die ik verkoop uit 2004 2006 en 2007 zijn en dus niet 2002 dus volgende keer even je huiswerk beter doen

\verder lijkt het me dan ook wel handig dat je via  marktplaats  iedereen die een motor en auto brommer of scooter koopt ook even vertelt dat daar dodelijk ongelukken mee kunnen gebeuren bij onjuist gebruik of het niet hebben genoten van rijlessen

graag voortaan dit soort emails voor jezelf houden

oh ja en de tekst boven dit topic marktplaats zooi  niet te geloven wat een regelrechte aanfluiting
 
te triest voor woorden dit
verder wens ik jullie een fijne dag verder en veel plezier met kitesurfen
  greetz Diederick


Diederick, mocht je dit nog lezen:
je hebt de mail of niet begrepen, of niet goed gelezen. Er is een duidelijk verschil met autos/motors/scooters en kites.

Kitesurfen is een sport die een idiote groei door maakt. Werd het tot ongeveer voor 2005 als een extreme sport gezien, door de verbetering in materialen wordt het nu als "makkelijk", relatief veilig en toegankelijk gezien. Waar in de beginjaren slechts geoefende watersporters als windsurfers er aan begonnen, is dat nu jan-met-de-pet "want het ziet er wel cool uit". Daar is op zich niets mis mee.

Maar de eerste kiters waren bijna uitsluitend mannen met watersport ervaring en een goed fysiek gestel en MET NAME een hoog bewustzijn van de gevaren. Dat is helaas niet meer zo, de gemiddelde beginner koopt een goedkoop setje en gaat zelf klooien. Zo is er dit jaar weer een beginner overleden in Zeeland.

Wij willen dat voorkomen. Ik merk daarbij op dat op dit forum ook vele surfwinkel-houders actief zijn, (semi-)professionele kitesurfers, importeurs van merken, enz. Het is dus niet zo dat het een paar "trieste" gasten zijn zoals jij blijkbaar denkt.

Spullen uit 2004, 2006 (en wellicht ook 2007) voldoen TOTAAL niet meer aan de eisen van deze tijd en zijn bij uitstek volstrekt ongeschikt voor de beginner, en het is ons dan een doorn in het oog als het wordt aangeprezen als "geschikt voor beginners" door de verkoper.

We willen ongelukken voorkomen omdat
- niemand wil dat iemand gewond (of erger) raakt,
- niet alleen de surfer zelf in gevaar wordt gebracht maar ook omstanders,
- alle negatieve publiciteit is niet goed voor de sport, noch de spots.

Leuke bijkomstigheid en bron van plezier is nog dat wij in dit topic bij tijd en wijle ook advertenties zien van mensen die idiote prijzen vragen. Daar kunnen wij om lachen, en tevens is dat goed omdat de "beginner" niet snel tot aankoop over zal gaan als de (vraag)prijs te hoog is.

Dat je het daar niet mee eens bent is je goed recht, maar het raakt kant noch wal om boos te zijn over "ongevraagde e-mail". Je zet iets te koop op Marktplaats, daarmee is het wellicht mogelijk dat je reacties krijgt. Ben je ook boos als mensen reageren en een lagere prijs beiden?

@Evan: ik ben wel nieuwsgierig welke advertentie het nou betreft en om welke spullen/prijs het nou gaat.....
EDIT: deze dus http://link.marktplaats.nl/714715204
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #585 September 04, 2013, 19:06:44
edit2Rapporteer  
Deze ad toch? http://link.marktplaats.nl/714715204

Ging mij om die aero2 uit 2003 terwijl ik dacht aan de afbeelding te zien dat het de 1e aero uit 2002 was. Sorry dat ik niet goed gelezen heb en er een jaar naast zat, zal voortaan beter opletten. Niet dat het voor de mail zoveel uitmaakt, aan die Aero2 wil je ook geen onwetende beginner hangen en ik hoop dat je dit ook zo communiceert naar je eventuele kopers.
diederick

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #586 September 04, 2013, 19:11:23
edit2Rapporteer  
Als het zo'n  doorn in jou (jullie) oog is waarom koop jij het dan niet van me en steek het dan daarna gewoon in de fik
ofzoiets
en in de jaren 80 is het aantal automobilisten oo explosief gegroeit dus ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoeld

en verder word ik helemaal niet boos als iemand minder bied zeker niet

maar goed  voor de record ik kan bijzonder goed opschieten met alle kiters bij ons in de buurt en verder surf ik er lekker tussendoor want je weet het Spierkracht voor windkracht (ook al word dat niet altijd in dank afgenomen) ik blijf het gewoon ronduit belachelijk vinden als iemand dat soort Spam mails naar mij  toestuurt

toch thanx dat je wilde reageren
Hang loose
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #587 September 04, 2013, 19:17:28
edit2Rapporteer  
Wil je best van die 20m Raaf afhelpen voor een paar tientjes als je daarmee geholpen bent.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #588 September 04, 2013, 19:46:25
edit2Rapporteer  
Als het zo'n  doorn in jou (jullie) oog is waarom koop jij het dan niet van me en steek het dan daarna gewoon in de fik
ofzoiets
en in de jaren 80 is het aantal automobilisten oo explosief gegroeit dus ik begrijp niet helemaal wat je daarmee bedoeld

en verder word ik helemaal niet boos als iemand minder bied zeker niet

maar goed  voor de record ik kan bijzonder goed opschieten met alle kiters bij ons in de buurt en verder surf ik er lekker tussendoor want je weet het Spierkracht voor windkracht (ook al word dat niet altijd in dank afgenomen) ik blijf het gewoon ronduit belachelijk vinden als iemand dat soort Spam mails naar mij  toestuurt

toch thanx dat je wilde reageren
Hang loose

1 euro
feddomw
Gast
Antwoord #589 September 04, 2013, 19:49:12
edit2Rapporteer  
Diederick, binnenkort komt de nieuwe aflevering van Naish TV online beschikbaar.

Dan kan je zien wat er gebeurt als je een regerend wereldkampioene, een ex-wereldkampioen, de winnaar van RedBull King of the Air, en mr Naish himself aan oude kites hangt zoals de Aero2.

En dan moet je hetzelfde indenken bij een beginner, op een strand met obstakels/omstanders, en wellicht met een te grote maat kite voor de omstandigheden. Dan snap je denk ik waarom wij dit doen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #590 September 04, 2013, 20:40:49
edit2Rapporteer  
vergelijking auto /motor e.d. gaat niet helemaal op, omdat je een rijbewijs nodig hebt. auto kopen kan altijd,ermee rijden niet want dan ben je strafbaar,nog maar niet te spreken over het niet verzekerd zijn!
Kites kopen uit oertijd kan ook, ermee varen ook, niemand die het checkt..... totdat de onervarenheid om de hoek komt kijken met alle [nare] gevolgen van dien.
 
waarom zou je die ouwe meuk verkopen? t zijn geen collectors items. afgeschreven kites van 7/8 jaar oud lekker weggooien ipv in de krant jouw kite te zien met een ambulance ernaast.
Gerardo

Berichten: 19
Antwoord #591 September 04, 2013, 20:43:58
edit2Rapporteer  
maar goed  voor de record ik kan bijzonder goed opschieten met alle kiters bij ons in de buurt en verder surf ik er lekker tussendoor want je weet het Spierkracht voor windkracht (ook al word dat niet altijd in dank afgenomen)

tsjonge wat ben je dan zielig zeg, wat een rot appeltje tussen alle normale kiters die de sport een warm hart toedragen. Dat je nog een paar tientjes moet hebben voor die oude meuk en daarmee een andere , startende, kiter opzadelt, droevig typetje.
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #592 September 04, 2013, 20:54:03
edit2Rapporteer  
Heren, het gaat niet meer om een paar tientjes......
Er wordt nu al 350 voor geboden

Te schandalig voor woorden.
Als door deze verkoop ongelukken gebeuren! (eigenlijk Wanneer) Want gebeuren gaat het!!!
Zou het mogelijk moeten zijn dat onze vriend Diederik verantwoordelijk wordt gehouden voor de gevolgen van zijn verkoop.

Een gewaarschuwd mens telt nog altijd voor 2.....

Maar wordt de koper wel gewaarschuwd??????

PS: Diederik suc6 met die betonnen plaat voor je hoofd..
diederick

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #593 September 04, 2013, 21:20:03
edit2Rapporteer  
Graag zou ik er verantwoordelijk voor worden gehouden geen probleem ik loop niet weg voor verantwoordelijkheid wat wel erg jammer is dat er dus trieste figuren zijn die het noodzakelijk vinden om allerlei goeie grappige bedragen op marktplaats te zetten
Graag bedankt daarvoor

@ gerardo dus alles wat jij bezit is dus ook ouwe meuk  want wanneer is zoiets afgeschreven dan ??? Leg me dat even uit 
@ hdfrank dank je dat gaat wel lukken
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #594 September 04, 2013, 22:14:43
edit2Rapporteer  
Graag zou ik er verantwoordelijk voor worden gehouden geen probleem ik loop niet weg voor verantwoordelijkheid wat wel erg jammer is dat er dus trieste figuren zijn die het noodzakelijk vinden om allerlei goeie grappige bedragen op marktplaats te zetten
Graag bedankt daarvoor

@ gerardo dus alles wat jij bezit is dus ook ouwe meuk  want wanneer is zoiets afgeschreven dan ??? Leg me dat even uit 
@ hdfrank dank je dat gaat wel lukken


Volgens mij ben jij begonnen met deze meuk op marktplaats te zetten. Wie kaatst ..........etc

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #595 September 04, 2013, 22:32:52
edit2Rapporteer  
Kunnen we nu weer marktplaats-zooi gaan zoeken in plaats van elkaar zwart te maken?
joshhgv

Geen avatar

Berichten: 66
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #596 September 04, 2013, 23:09:20
edit2Rapporteer  
diederik sssssssst
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #597 September 04, 2013, 23:17:17
edit2Rapporteer  
Ik ben geen ervaren persoon op het gebied van oude kites maar hier een advertentie; een north rhino uit 2006 14m2 en volgens de verkoper perfect voor beginners.. http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/surfen-kitesurfen/m712009427-north-rhino-14m2-model-2006.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
xoxodee

Berichten: 26
Antwoord #598 September 04, 2013, 23:35:14
edit2Rapporteer  
Graag zou ik er verantwoordelijk voor worden gehouden geen probleem ik loop niet weg voor verantwoordelijkheid wat wel erg jammer is dat er dus trieste figuren zijn die het noodzakelijk vinden om allerlei goeie grappige bedragen op marktplaats te zetten
Graag bedankt daarvoor

@ gerardo dus alles wat jij bezit is dus ook ouwe meuk  want wanneer is zoiets afgeschreven dan ??? Leg me dat even uit 
@ hdfrank dank je dat gaat wel lukken


Geen probleem zeg je.

Als je echt verantwoordelijkheidsgevoel hebt, dan luister je naar het advies hier en gooi je het gewoon weg. Die paar euro's die je ermee kan verdienen, dat staat niet in verhouding met het schuldgevoel dat je zal hebben wanneer je erachter komt dat je koper een flink ongeluk heeft gehad met die meuk..

Voor iemand die naar zijn eigen zeggen goed kan opschieten met medekiters, is het erg vreemd dat je het vriendelijke advies negeert van gebruikers van een welbekend kiteforum en geld over het welzijn van je (toekomstige) medekiters verkiest.

Wees verstandig en neem de juiste beslissing.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #599 September 05, 2013, 08:17:54
edit2Rapporteer  
Weer een die de strekking niet helemaal wilt begrijpen:

"Wie heeft jou gevraagd mij te mailen bemoei je met je eigen zaken ook al verkoop ik de kite van men groot moeder daar heb jij niks mee te maaken denk je dat ik achterlijk ben ofzo"
http://link.marktplaats.nl/712919023
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.