Canon 350d gaat niet meer aan, wat te doen?

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Mei 07, 2012, 21:15:35
edit2Rapporteer  
Hey mensen,

Afgelopen week heb ik van een maat een Canon 350d geleent om platen te schieten van
bij het kitesurfen op Fehmarn.

Maar nu heb ik wel een probleem helaas. Nadat de batterij leeg was heb ik die opgeladen.
Toen wou ik de camera aanzetten om de foto's eraf te halen maar ging die nooit meer aan.
De camera is niet nat geworden, niet gevallen of wat dan ook. Ik ben er erg voorzichtig mee omgegaan.

Ik heb op internet al het een en andere uitgezocht en ik heb het volgende al geprobeerd:
1.Turn off the camera
2.Remove both camera batteries
3.Close battery cover
4.Turn on/off switch to "On"
5.Let camera sit for at least 15 seconds
6.Turn on/off switch to "Off"
7.Re-install both batteries and turn camera on

Ook heb ik alle contacten schoongemaakt en de sensor bij het klepje van de accu handmatig ingedrukt.
Ik ga zometeen het voltage van de gewone accu even doormeten, is dit ook mogelijk bij de knoopcel
batterij die wordt gebruikt?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt en groet,

Marc
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #1 Mei 07, 2012, 21:23:22
edit2Rapporteer  
Dat is een goede, ik werk nu 4 jaar in een camera winkel. Deze klacht komt mij echter niet bekend voor. Wat je nog zou kunnen proberen om de knoopcel te vervangen of 15 min uit de camera halen en dan opnieuw proberen zonder objectief en geheugenkaart.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Mei 08, 2012, 17:01:40
edit2Rapporteer  
Dat is een goede, ik werk nu 4 jaar in een camera winkel. Deze klacht komt mij echter niet bekend voor. Wat je nog zou kunnen proberen om de knoopcel te vervangen of 15 min uit de camera halen en dan opnieuw proberen zonder objectief en geheugenkaart.

Geprobeerd maar niets lijkt te werken. Ik weet het niet meer.

De accu's en batterij doorgemeten maar die geven nog een goed voltage af. Kan natuurlijk ook
zijn omdat er dan geen belasting aan zit.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #3 Mei 08, 2012, 20:07:12
edit2Rapporteer  
Kijk of je van iemand anders even een accu kunt lenen, kan best zijn dat de
accu die erin zat defect is of de oplader niet meer oplaad.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.