Auto kite vakantie Europa (juli/augustus)

Maarten112

Berichten: 155
Mei 14, 2012, 17:56:39
edit2Rapporteer  
Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar wat leuke campings in de buurt van beginnersplekken in europa om dit jaar samen met mijn vriendin heen te gaan. De camping hoeft niet direct aan de spot te liggen aangezien we met de auto gaan. Liefst een spot met wat ruimte waar we rustig kunnen kiten. Afgelopen zomer zijn we in o.a. Leucate geweest, maar daar was het én ongelooflijk druk op het water én een enorm harde en vlagerige wind. Voor ons net wat teveel. Ik kan bij de juiste omstandigheden heen en weer varen (ook upwind) en mijn vriendin is van het niveau bodydraggen Grin

Het mooiste zou zijn als het niet al te ver rijden is (max 1500 km ofzo), een veilige beginnersplek is, en er ook nog eens een goede wind kans is in deze maanden. Ik heb al even in the kite and windsurfing guide gekeken, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Alle tips en ervaringen zijn van harte welkom!  Joepie



 
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Mei 14, 2012, 18:05:47
edit2Rapporteer  
Baai van Rosas, thermisch windje rond de 15kn. Net over de grens van Frankrijk/Spanje. Verder Denemarken, ook genoeg spots maar wel minder warm.
Maarten112

Berichten: 155
Antwoord #2 Mei 14, 2012, 18:45:00
edit2Rapporteer  
Baai van Rosas, thermisch windje rond de 15kn. Net over de grens van Frankrijk/Spanje. Verder Denemarken, ook genoeg spots maar wel minder warm.
Hoi Frank,

Waar in Denemarken is een beetje kans op wind? Ik ben een aantal jaar geleden naar Denemarken geweest, uiteindelijk tot aan Hvide Sande / Ringkobing fjord. Daar heb ik 3 weken echt nul wind gehad. Beter naar de oostkust? Of wat noorderlijker?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Mei 14, 2012, 19:06:57
edit2Rapporteer  
Le Grau du Roi; camping Almanara, is een echte kitesurf csamping, aan het strand .... super groot strand..


camping des Abers .... puntje van Bretagne ... ligt direct aan de spot ..... mooi, maar het weer is wisselvallig ...

Maarten112

Berichten: 155
Antwoord #4 Mei 14, 2012, 19:26:07
edit2Rapporteer  
Le Grau du Roi; camping Almanara, is een echte kitesurf csamping, aan het strand .... super groot strand..


camping des Abers .... puntje van Bretagne ... ligt direct aan de spot ..... mooi, maar het weer is wisselvallig ...


Bretagne ziet er wel super uit, die camping overigens ook! Hoe is het daar gesteld met de wind? Ik hoef geen windgarantie....maar als ik daar 3 weken zit wil ik toch zeker wel een paar keer het water op kunnen...
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #5 Mei 14, 2012, 19:45:18
edit2Rapporteer  
Baai van Rosas, camping La Ballena. Sta je direct aan het strand, kitesurfspot voor de deur, kitesurfschool en winkeltje erbij op het strand. Meestal gaat daar  in de warmere maanden de wind rond 13.00 uur aan tot 18.00 uur. Er is genoeg over de vinden via google. De meeste gasten die daar zitten, kiten of windsurfen.
Kevin van Gorp

Berichten: 51
Antwoord #6 Juni 13, 2012, 13:20:46
edit2Rapporteer  
La Ballena is echt ideaal, Ik ga er ook weer heen. Heb even een hele oude topic uit het stof getrokken om te vragen wie er ook die kant op gaan in de vakantie.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.