Impactvest / zwemvest

niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Juni 15, 2012, 17:58:58
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik heb een vraagje over een impactvest/ zwemvest. Mijn vader wil datik een zwemvest draag als ik bijvoorbeeld hard op het water terecht kom, dat ik dan blijf drijven. Nu heb ik metlessen een zwemvest aan gehad maar vond dat niet echt fijn zitten. Ik vond het in de weg zitten. Nu heb ik een beetje op internet gezocht naar een alternatief voor een zwemvest en ik kwam uit op een impact vest. Nu is mijn vraag, blijf je met zo'n vest een beetje drijven in het water?

Ik ben bijvoorbeeld een impactvest van O'neill tegen gekomen:

http://www.justwatersports.com/contents/en-uk/p1321.html

Zou dit wat zijn of zijn er (betere) alternatieven?

Alvast bedankt!
feddomw
Gast
Antwoord #1 Juni 15, 2012, 18:01:56
edit2Rapporteer  
Ze helpen je een beetje drijven, meer niet.

Als jij je board tegen je kop krijgt en out gaat, verzuip je, ook met een impact vest. Ze zijn met name om je ribben te beschermen en dat je niet  "ademloos" bent na een zware klepper.
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #2 Juni 15, 2012, 18:03:13
edit2Rapporteer  
Dit staat eronder:

WARNING: *ALL OF O’NEILL’S COMP VESTS ARE CE APPROVED
FOR IMPACT ONLY USING O’NEILL’S OWN IMPACT STANDARDS
AND ARE NOT TO BE USED AS A LIFE SAVING DEVICE.

Impact vests zijn geen reddingsvesten en je blijft er niet mee drijven.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #3 Juni 15, 2012, 18:03:58
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf deze:


http://www.youtube.com/watch?v=wtmtJVzT4jI


Ideaal omdat je trapeze er perfect overheen past. Geeft een beetje drijfvermogen maar natuurlijk niet zoveel als een echt zwemvest. Maar dat laatste heb je naar mijn mening niet nodig. Tenzij je ver de zee op zou gaan en er een lijn zou breken waardoor je lang in het water zou liggen. Maar ver de zee op gaan is nooit aan te raden.



niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #4 Juni 15, 2012, 19:32:57
edit2Rapporteer  
Thanks voor de reacties. Ik weet dat een impactvest niet evenveel drijfvermogen heeft als een zwemvest. Maar een impact vest zal denk ik wel een beetje helpen met drijven.

Mijn vader wou eigenlijk dat ik een zwemvest aan zou doen voor als ik bewusteloos wordt (ver) op zee. Ben nu nog een beginner dus kom nog niet zo ver de zee op. Maar zouden jullie het aanraden of maakt het niet zoveel uit?
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #5 Juni 15, 2012, 20:19:49
edit2Rapporteer  
Waar een reddingsvest zich in onderscheid is het vermogen een bewusteloze drenkeling op zijn rug te draaien.
Alleen drijven is niet voldoende.

Bewusteloos met om je middel een kite die doet waar die zin in heeft, dan kan een reddingsvest zijn werk ook niet doen.
Het ding zit in de weg. Zwemmen gaat slechter.

Draag een helm. Dan gaat het licht minder snel uit.
Koop een mes.
Koop een fakkel (2x).
Ken het internationale sein "ik heb hulp nodig", en zie dan hoe alle dagjes mensen aan de kant stom gaan staan wijzen en je aangapen.
Vertel tenminste 1 iemand dat je gaat kiten en waar.
Gebruik gezond verstand.

Lees ongelukken sectie enz. over varen op zee.
Blijf in de schuimpjes = voor de branding.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juni 16, 2012, 00:28:56
edit2Rapporteer  
Impact vesten en helmen... wil je een duitser worden?
hehuis

Berichten: 80
Antwoord #7 Juni 19, 2012, 05:55:10
edit2Rapporteer  
Handschoenen en schoentjes erbij. Rolleash erbij en zonnebril met touwtje.
Dan is het compleet, een duitser.
Nah, misschien nog een droogpak bij 15 grd/C.
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #8 Juni 19, 2012, 13:40:15
edit2Rapporteer  
Niels, impact vest is prima, zeker ter bescherming van je ribben.
Kan je melden uit ervaring dat je niet te feliciteren bent als je tijdens een hoge sprong/loop op je rug/ribben land.

Laat de wel bekende corkys maar lullen en wees verstandig en gehoorzaam aan je vader :-)
Veiligheid voor alles. Let wel dat zwemen met een impactvest wel wat lastiger is, wel heb je iets meer drijfvermogen.....

Je moet Yoram uit de Rotterdam topic eens een PM sturen, die gebruikt er 1 en kan je vast wel wat meer info en tips geven.

Succes!
frankey21

Berichten: 49
Antwoord #9 Juni 19, 2012, 15:48:18
edit2Rapporteer  
http://www.martinvanleeuwen.nl/Magic_Marine.htm

AC6848 Magic Marine Zwemvest Match II.


Deze heb ik alleen dan een blauwe... Dit blijft even wat meer drijven dan een impact vest en je hebt voldoende bewegingsruimte.
Jitte

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #10 Juni 19, 2012, 16:55:24
edit2Rapporteer  
een zwemvest is gemaakt om extra drijfvermogen te geven zodat je niet al te moe wordt als je lang in 't water ligt,
en een reddingsvest om je gezicht boven water te houden mocht je bewusteloos raken maar tijdens het kiten werkt die functie NIET en het zit alleen maar heel erg in de weg.

Een zwemvest kan makkelijk zijn maar je kan net zo goed niet al te ver de zee op gaan en een impact vest kan ook handig zijn maar door de bewegingsbeperking zal je misschien wel vaker de controle verliezen en op het water knallen.

Als je een dun zwemvestje kan vinden dat niet heel erg in de weg zit is dat denk ik wel de beste optie, het zorgt er namelijk voor dat je niet zo snel moe wordt zodat je snel kan reageren als het (bijna) misgaat.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #11 Juni 19, 2012, 17:02:19
edit2Rapporteer  
Impactvest (die van mystic in elk geval ) geeft vrijwel geen bewegingsbeperking hoor.
Die zwemvesten lijken me niet zo handig bij tricks. Zie overigens weinig mensen zoiets aanhebben.
feddomw
Gast
Antwoord #12 Juni 19, 2012, 18:29:46
edit2Rapporteer  
Ik heb die O'neill voor kiten. Ideaal, lekker onder je trapeze, geen bewegingsbeperking.

Heeft me al vaak gered bij harde klappers tegen pijn in de ribben, en toen van het weekend bij 30kn een lijntje brak en ik terug moest zwemmen in dikke brnading is dat extra drijfvermogen gewoon lekker.

FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #13 Juni 19, 2012, 19:12:57
edit2Rapporteer  
Lekker zo'n mystic impact vest kopen!! Bespaart je een hoop ellende bij het maken van goede klappers. Je voelt nog steeds dat je op het water klapt, maar alles blijft heel en je loopt niet naar lucht te happen. Geeft geen beperking in je bewegingsvrijheid.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #14 Juni 20, 2012, 15:33:20
edit2Rapporteer  

Ik kan je uit ervaring vertellen dat een drijfvest / impactvest de klap zeker opvangt (vaar zowel met als zonder). Je moet je alleen niet vergissen dat een drijfvest je alleen helpt bij het drijven. Hij zal je dus niet op je rug draaien en je hoofd boven water houden indien je buiten bewustzijn raakt, dan heb je echt een reddingsvest nodig. Maar als je 1km uit de kust een self-rescue ligt uit te voeren scheelt een drijfvest je wel een stuk inspanning (zeg ik ook uit ervaring)  schater.

Heb zelf deze http://www.mysticboarding.com/products/men/impact-and-floatation/product.php?pid=1537 alleen dan de 4 jaar oudere versie. Als die goed aansluit op je lichaam dan heb je geen enkele beperktheid bij het zwemmen of bewegen.

Als je ouders met een geruster hart thuiszitten omdat jij een drijfvest aan hebt moet je het gewoon doen! Bovendien scheelt het je een paar keer een paar pijnlijke ribben en vergroot het je veiligheid echt wel.
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #15 Juni 20, 2012, 16:16:40
edit2Rapporteer  

Ik kan je uit ervaring vertellen dat een drijfvest / impactvest de klap zeker opvangt (vaar zowel met als zonder). Je moet je alleen niet vergissen dat een drijfvest je alleen helpt bij het drijven. Hij zal je dus niet op je rug draaien en je hoofd boven water houden indien je buiten bewustzijn raakt, dan heb je echt een reddingsvest nodig. Maar als je 1km uit de kust een self-rescue ligt uit te voeren scheelt een drijfvest je wel een stuk inspanning (zeg ik ook uit ervaring)  schater.

Heb zelf deze https://www.mysticboarding.com/products/men/impact-and-floatation/product.php?pid=1537 alleen dan de 4 jaar oudere versie. Als die goed aansluit op je lichaam dan heb je geen enkele beperktheid bij het zwemmen of bewegen.

Als je ouders met een geruster hart thuiszitten omdat jij een drijfvest aan hebt moet je het gewoon doen! Bovendien scheelt het je een paar keer een paar pijnlijke ribben en vergroot het je veiligheid echt wel.


 ThumpsUp
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #16 Juni 23, 2012, 22:32:59
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle reacties. Na nog even op internet gekeken te hebben, denk ik dat ik voor deze ga:

http://www.mysticboarding.com/products/men/impact-and-floatation/product.php?pid=1537

Nu nog kijken welke maat ik heb:)
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #17 Juli 06, 2012, 11:54:39
edit2Rapporteer  
Gister naar Kater in Alkmaar geweest om te kijken voor een vestje. Ik had in me achterhoofd het vestje van mystic maar deze hadden ze niet in Alkmaar. Wel hadden ze de Jobe Combat:



Uiteindelijk voor deze gegaan want deze heeft ook banden waarmee je hem strakker of minder strak kan doen.

Hebben jullie eigenlijk wel is van het merk Jobe gehoord? Ikzelf namelijk niet maar ik zal zien of het goede kwaliteit heeft alleen moet het wel even gaan waaien Lips Sealed
feddomw
Gast
Antwoord #18 Juli 06, 2012, 12:02:42
edit2Rapporteer  
Jobe is erg bekend in de wakeboard scene. Als nog niet gedragen, zou ik 'm omruilen: die straps zitten denk ik behoorlijk vervelend onder je trapeze.....
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #19 Juli 15, 2012, 16:31:33
edit2Rapporteer  
jobe heeft wel vestjes die je kan gebruiken bij kiten, maar je moet inderdaad goed kiten of er geen straps op zitten, lijkt me erg vervelend.
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #20 Juli 17, 2012, 20:42:57
edit2Rapporteer  
Ik ga hem morgen toch waarschijnlijk terug brengen en omruilen voor een impactvestje van mystic:

http://www.s2as.com/p-Mystic_Transform_Kite_Wake_Impact_Vest_Zip_2012-7172.aspx

Deze had ik ook gepast en er was een rits aan de zeikant om hem makkelijk aan te krijgen. Ik zie toch een beetje af van het vest van Jobe omdat het toch in de weg zit.
feddomw
Gast
Antwoord #21 Juli 17, 2012, 20:48:04
edit2Rapporteer  
Doe nou de O'neill, die heeft geen ritsen of andere dingen die in de weg kunnen zitten of schuren. De Mystic heeft zo te zien impact bescherming op de plek waar je trapeze zit. Lijkt mij ook onhandig. Die Oneill RG8 kite is top.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #22 Juli 17, 2012, 21:06:03
edit2Rapporteer  
Ik heb de mystic uit het filmpje. ( zoals gezegd in 4e posting van dit topic) De impact beschermingsdelen van dat impactvest zitten absoluut niet in de weg. Die van dat mystic wakeboard vest zou ik idd niet nemen omdat je daar waarschijnlijk wel last van zult hebben icm trapeze.
Succes met je keuze. En probeer gewoon zoveel als mogelijk te passen. Iedereen kan weer iets anders fijn vinden om te dragen.
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #23 Juli 17, 2012, 21:10:47
edit2Rapporteer  
Lastig, lastig, lastig... Zoveel keuze!

Maar ga morgen idd maar weer even passen en kijken naar de O'neill
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #24 Juli 18, 2012, 13:02:16
edit2Rapporteer  
Ik heb de Mystic zwemvest ook. In de oudere versie. Zit niet in de weg en geeft inderdaad wat extra drijfvermogen. Gebruik het eigenlijk alleen nog maar in koud water in de winter...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.