situatie op strand Horst

f-and-s-kite

Berichten: 25
Juni 17, 2012, 17:53:53
edit2Rapporteer  
Vandaag strand horst,

De wind was de hele dag al afwisselend toch lekker kunnen varen. Toen op een gegeven moment de wind opeens een stuk minder werd, stond ik stil met me kite op 10uur. Komt er van achter me een andere kiter wiens vlieger uit de lucht valt boven op mijn lijnen. hij stuurde zijn kite terug maar een van mijn hoofdlijnen bleef aan zijn kite hangen. die lijn schootlos en mijn kite viel terug in het water half gedraaid. me kite leek een beetje op een strikje dus trok ik me safety.

Met de andere kiter was niks aan de hand en ik ben naar de kant gelopen. eenmaal daar bleek me chickenloop verdwenen (balen). Toen heb ik me spullen maar opgeruimd.

Er was dus in feite niet zo veel aan de hand. Omdat er weinig wind stond viel me kite gewoon terug in het water en had ik alle tijd om te kijken of ik de kite nog kon herstarten en daarna trok ik pas me safety.

Wat had ik in deze situatie beter kunnen doen?



Rowin B.

Berichten: 27
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #1 Juni 17, 2012, 23:46:45
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je goed hebt gehandeld, je gebruikte je safety omdat je de situatie niet helemaal vertrouwde en volgens mij is dat het beste om te doen.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #2 Juni 18, 2012, 00:11:03
edit2Rapporteer  
Ehh je CL was weg???? wtf... ding zit toch vast... of heb je zo'n mutiny?
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #3 Juni 18, 2012, 01:37:30
edit2Rapporteer  
Ehh je CL was weg???? wtf... ding zit toch vast... of heb je zo'n mutiny?

Ik heb zelf een Cabrinha uit 2008. (Uit z'n andere topic maak ik op dat TS ook Cabrinha vaart) Op die bar schiet als je safety trekt de chickenloop volledig los van de powerlijnen. Hij gaat dus niet (zoals bij de meeste kites) half open. Je chickenloop blijft dus met de donkeydick aan je trapezehaak hangen. In zo'n situatie als deze, waarbij je kite naar de moet halen, kan ik me voorstellen dat je het ding dan verliest. Wink

Zo dus:

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Juni 18, 2012, 02:45:07
edit2Rapporteer  
tja, als het weinig waait kan je afwachten hoe erg het 'ongeluk' is/wordt, maar safety first! Jammer van je QR, vast niet meer te krijgen ben ik bang Sad Wellicht ff die kiter contacten als je weet wie het is.
f-and-s-kite

Berichten: 25
Antwoord #5 Juni 18, 2012, 10:26:16
edit2Rapporteer  
dank voor jullie antwoorden.

@morres ik heb een nieuwe CL kunnen bestellen bij telstar voor €15. dus dat valt gelukkig wel mee Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.