Ongeval Mirns 17 juni 12

Idefixe

Berichten: 8241
Juni 17, 2012, 19:42:01
edit2Rapporteer  
Mirns , 17 juni. Af en toe bewolking , af en toe een lekker zonnetje. Op het moment van... staat er zo'n dikke 20 knp. Voor Mirns begrippen redelijk druk ( iets van 200 man).
We staan even “boven” bij de parkeerplaats. Beetje brak van gisteren ff gezellig kletsen. Iemand maakt terloops de opmerking “d'r is er net ook eentje het weiland ingeknald”  Ow ja, ambulance gebeld?  , “Ja die schijnt onderweg te zijn” . Lang geleden?  “een dik kwartier”.
We gaan dus maar even kijken.

Beneden op het veldje gaat alles z'n gangetje, diverse leuke zelfmoordpogingen van gasten die een te grote vlieger en/of net in de luwte, van de enige boom @ Mirns , met veel onkunde proberen te landen of te starten. Het gaat weer allemaal net goed. Mirns op en top...........
300 meter verderop zie ik inderdaad iemand in het weiland liggen. Even verderop zit nog iemand en er is iemand met lijntjes bezig. Even kijken dan maar.
Op de plek aangekomen : slachtoffer ligt op z'n rug in de wei. 1 been over zijn ander been de lucht in. Knie ziet er uit als een letterlijke S-bend ( zo'n mooi bochie erin) . Z'n voet staat haaks op z'n enkel. Die laatste is echt stuk . Daar hoef je geen dokter voor te zijn.......  Hij had pijn en had het koud.  Gevraagd of er een ambulance is gebeld. “ja dat was geregeld” .  Snel een vlieger upwind van hem gelegd. Scheelt alweer een stuk kou. Na aankomst van de ambulance kreeg hij meteen een dikke pijnstiller  en na enig geklooi op de brancard de ambulance in. Sta je daar met 5 man je helemaal een breuk te tillen. 300 meter verderop doet nog steeds de hele club zijn/haar dingetje. Niemand heeft aandacht........... 
Was ff een lastig klusje om deze Duitse local ( hij vaart veel en goed @ Mirns) de ambulance in te sjouwen. Verbazingwekkend dat even verderop iedereen gewoon doorging met van alles en nog wat.........
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Juni 17, 2012, 19:50:48
edit2Rapporteer  
Das inderdaad van de meeste mensen niet netjes. Ik weet niet hoe de situatie was maar als het ongeval is gebeurt terwijl je een eind op het water bezig ben kan je het gemist hebben.

In ieder geval beterschap en succes met het herstel voor deze persoon.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #2 Juni 17, 2012, 19:53:14
edit2Rapporteer  
Bystander effect heeft zijn werk weer goed gedaan als ik het zo lees.
Top! dat je naar het slachtoffer bent gegaan Idefixe

Ook al heb je een medische kennis van 0,0. Bij een slachtoffer blijven en voor bijvoorbeeld beschutting zorgen (zoals idefix heeft gedaan) is het minste wat je kunt doen.


Vloot

Berichten: 151
Antwoord #3 Juni 17, 2012, 20:09:39
edit2Rapporteer  
Top gehandeld  ThumpsUp de meeste mensen zijn veel te druk bezig met zich zelf, helaas maar dat is nou eenmaal zo  Sad Veel sterkte aan de ongelukkige kiter
chico

Berichten: 1112
Antwoord #4 Juni 17, 2012, 22:41:46
edit2Rapporteer  
Yep. Bystander effect. Je kan beter verzuipen als er 1 of 2 staan te kijken dan 10.
Rowin B.

Berichten: 27
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #5 Juni 17, 2012, 23:29:51
edit2Rapporteer  
Lekker bezig Idefixe, gelukkig zijn ze er nog!
japo

Geen avatar

Berichten: 75
Antwoord #6 Juni 18, 2012, 00:40:33
edit2Rapporteer  
goed gehandeld idefixe...een voorbeeld voor anderen.

RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #7 Juni 19, 2012, 20:44:49
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Sterkte aan diegene.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juni 19, 2012, 20:57:27
edit2Rapporteer  
Hier zakt mijn broek vanaf!
Hoe bizar dat niemand die jongen eerder is gaan helpen!
 Lekkere kite communitie daar!

Als het zo druk is op dat kleine stukje terrein, moeten meerdere mensen wel iets gehoord en/of gezien hebben.

Hulde voor Tom, maar ik vind het beschamend dat hij als een van de eerste hulp moest gaan bieden!
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #9 Juni 19, 2012, 21:43:05
edit2Rapporteer  
Hey Tom!

Ik hoorde het van Stefan idd....... Weet je ook ongeveer hoe laat het ongeval gebeurd is?

Zelf heb ik, vanaf een uurtje of half 12 tot 5, ook op dat gedeelte gevaren en ik moet eerlijk zeggen dat mij niks is opgevallen. Het gebeurd regelmatig dat er iemand met zijn kite onder de arm over de dijk terugloopt, of dat er wat mensen op de dijk zitten.... maar van een gewonde kiter of Ambu heb ik niks meegekregen.

Sterkte aan de onfortuinlijke kiter in ieder geval en hulde voor jullie handelen!
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #10 Juni 20, 2012, 13:37:49
edit2Rapporteer  
hoop dat de kiter er snel weer boven op komt, en daarna nog in de medemens kan vertrouwen...  Angry

hulde aan de locals die wel even de moeite nemen om vanaf de parkeerplaats toch maar even te gaan kijken.
het is te zot voor woorden dat niemand op het grasveld gaat kijken wat er aan de hand is, maar wel weten te vertellen op de parkeerplaats dat er iemand ligt, er behulpzaam.
totdat je er een keer zelf ligt

wat ben ik blij met de jongens waar ik altijd mee kite, daar kan ik tenminste altijd op rekenen.


PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #11 Juni 20, 2012, 14:20:09
edit2Rapporteer  
Sta ook versteld van dat, ook al is het een duitser  Tongue, niemand gaat kijken. Net wat matimor al zegt  je zal er zelf maar eens liggen. En ik ken deze beste man. Prima vent en kan ook nog eens goed kiten. Dus wat absoluut geen klojo. Hoop dat het niet ernstig is en dat hij weer snel op de spot is. Is nl een van de weinige duitsers zonder grote waffel.

@ Tom
Ben trots op je kerel. Zeker nu je niet meer een boom van een vent bent en toch de moeite neemt om 100 meter door datr ongemaaide gras te lopen met een zware brancard. ThumpsUp
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #12 Juni 21, 2012, 00:59:59
edit2Rapporteer  
Het Bystander Effect is echt een raar verschijnsel ja, zeker bij kiters onderling vind ik. Top gehandeld trouwens, kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen!  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.