Snee in voet

martimor

Berichten: 1934
Juli 20, 2012, 12:38:46
edit2Rapporteer  
hey mensen,

korte versie:
vorige week een snee opgelopen tijdens het kiten.
na ruim een week werd ik wakker met pijn in mijn lies.
naar de dokter, die dacht aan liesbreuk, maar voelde ook dat de lympheklier opgezet was.
naar het ziekenhuis, bleek die snee dus de boosdoener.
Je lympheklieren hebben veel te maken met je weerstand, dus rommel in mijn voet was de conclusie.

iemand anders dit ooit gehad?
internist in het ziekenhuis had dit al een paar keer gezien (oorzaak krap van kat) 


Hier onder de minder beknopte versie  Grin

Vorige week lekker op de waddenzee gevaren, maar voor ik op mijn plank stond had ik al een snee in mijn voet.
Voelde wel wat, maar viel reuze mee.
Na 45 min varen even aan de kant, pleister erop, niets aan de hand.

Thuis gekomen heeft mijn vriendin gekeken en bleek toch erger dan ik dacht.
Rommel eruit gehaald, was een stuk vel los van 0,5cm breed en 1cm lang, op het diepste punt zag je wit weefsel  Lips Sealed

lastig lopen verder geen probleem.
paar dagen erna was het nog niet helemaal dicht, en zat er nog/weer rommel in (ook van mijn sok  loser )
Dus mijn vriendin weer schoongemaakt, en goed afgetaped.
tot zover mijn voet, want daar heb ik bijna geen last meer van.

Werd gister wakker met een beetje pijn in mijn rechter lies.
ik voelen, zat er een bobbel.
2 uurtjes later deed het echt goed pijn.
Ik vermoede al iets, maar even op mijn vriendin gewacht, die begon te drukken (erg pijnlijk, moest ervan overgeven Lips Sealed ), en dacht aan een liesbreuk.

Ik naar de dokter, vermoeden van een liesbreuk maar voelde ook een dikke lympheklier.
dus door naar afdeling chirurgy.
Zei kijken, was geen liesbreuk, maar een dikke lympheklier.
kreeg vragen als ben je gekrapt door een kat, heb je je gesneden...
ik die snee laten zien, en hij dacht dat het daar door kwam.
Voor de zekerheid doorgestuurd naar de internist.
Dit was toevallig een windsurfer, (dus de mensen na mij waren not amused denk  Tongue)
Hij ook naar die wond onder mijn voet kijken, was nu mooi rustig, maar was volgens hem wel de oorzaak van een opgezette lympheklier.

Nu een dag verder, en hij is nog aardig dik en gevoelig maar niet zo erg als gister.
moet na 2/3 dagen verbetering inzitten, anders weer heen.

was een fijn dagje gister, van 11.30 tot 16.15 bij dokter/ziekenhuis, en buiten dikke wind  Grin
even een paar dagen rust, en dan gaan we weer knallen


edit: mods, staat hij hier goed of moest hij eigenlijk in de afdeling bijna ongelukken/ongelukken

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Juli 20, 2012, 12:40:58
edit2Rapporteer  
Toch alles beter dan een voet in je snee  Tongue  schater  haha flauw he,verveel me  ThumpsUp
Zal wel geen wind staan  Lips Sealed
SanderH

Berichten: 135
Antwoord #2 Juli 20, 2012, 13:04:06
edit2Rapporteer  
aw vervelend man, wat een gedoe door zn snee...

heb zelf ook bijna altijd mn voeten open na een sessie op de waddenzee, maar verder (gelukkig) nooit problemen mee gehad..
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #3 Juli 20, 2012, 13:10:34
edit2Rapporteer  
Afgelopen woensdag beetje dezelfde pech gehad. Waaide nogal stevig met 30-35 knopen.
Toen ik aan de kant kwam om te stoppen gooide ik het boardje los van mijn voeten om eerst mijn kite neer te laten. Een flinke golf sloeg vervolgens boardje onder water waardoor ik het even uit het zicht verloor. Even later voelde ik het board hard tegen mijn grote teen slaan. 
Ongeveer 1.5 bij 1.5 eelt eraf. Heb staan twijfelen om wel /niet ermee naar de huisarts te gaan. Nu ik jouw stukje lees ben ik blij het wel gedaan te hebben. Assistente heeft het vuil er zoveel mogelijk uitgehaald en de dokter heeft het stuk eelt wat er nog aan hing afgeknipt en vervolgens een gaasje met desinfecterende zalf erop gedaan. Met onderstaand beeld als resultaat

http://i47.tinypic.com/14sjdb8.jpg

Heb het verband er nu af en gebruik een pleister en betadine om bacterieen geen kans te geven.

Succes ook met herstel. Is idd even zwaar irritant met lopen. Schoenen aantrekken is sowieso nog even niet mogelijk bij mij. Zit echt precies aan de voorkant van mijn grote teen.  Angry



rdeheld

Berichten: 426
Antwoord #4 Juli 20, 2012, 13:48:03
edit2Rapporteer  
In Cumbuco afgelopen winter, een flinke snee van 5 cm in mn scheenbeen door een en counter met een van de vinnetjes van Mn board opgelopen. Veel later Ik naar de local farmacia om iets te halen voor het ontsmetten, Daar had men wel een paar pillen voor...... Omdat ik toch wel iets voelde kloppen snel zon pil ingenomen, meer eenmaal thuis toch ff op Internet gekeken wat ik voorgeschreven gekregen had, Bleek dat middel over zon beetje de hele wereld (inclusief india) onlangs verboden was omdat er nogal wat mensen aan overleden waren. pff  .... Natuurlijk gewoon door blijven kiten in de lagoa en op zee met als gevolg een enorm dik ontstoken scheenbeen. Toen toch maar ff naar een echt ziekenhuis in BR geweest waar ik wel goed ben geholpen met een antibiotica kuur.
Verder  vorige week nog een aanvaring met Mn eigen boardje na een verkeerde landing, 5 hechting in mn voorhoofd, gelukkig watervaste ThumpsUp dus afgelopen week met een water vaste pleister er over gewoon kunnen kiten
en is het niet gaan ontsteken. denk dat noordzee water toch iets schoner is
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=313910038642063&set=a.293401857359548.76815.100000692080234&type=3&theater
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Juli 20, 2012, 15:11:54
edit2Rapporteer  
als je wondjes hebt waar het vuil in blijft zitten: ff in een sopje met biotex.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #6 Juli 20, 2012, 15:22:28
edit2Rapporteer  
He Martijn, lang verhaal. Er zitten zeker risico's in het blootsvoets kiten of surfen. Met name in de gebieden waar veel schelpen of mosselen liggen. Ik ben geen medicus, verre van dat, maar het je hebt zo een ontsteking door vuiligheid te pakken. Met alle gevolgen van dien. In zo'n geval is het beste toch maar even langs een dokter te gaan en de zaak te spoelen. Beterschap gewenst.
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #7 Juli 20, 2012, 15:23:13
edit2Rapporteer  
of gewoon schoentjes aan trekken. Maar ja dat is een andere discussie.....
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #8 Juli 20, 2012, 15:28:17
edit2Rapporteer  
Als ik een dikke snee in mn voet heb ga ik thuis altijd even een half uurtje in sodawater. Zeker als het op spot X gebeurt is, met al die schapenschijt.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Juli 20, 2012, 15:35:59
edit2Rapporteer  
je mag trouwens pas klagen als je een voet in je snee hebt
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #10 Juli 20, 2012, 15:53:42
edit2Rapporteer  
daarom moet je je snotjes opeten, dat is goed voor je weerstand! of eet jij je snotjes al wel Martimor?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Juli 20, 2012, 17:23:58
edit2Rapporteer  
Ik vaar alleen maar op het wat(naja 90%) en ben nooit ziek geworden of last gehad van kwaaltjes van sneetjes of het water. Dus je weet wel wat ik savonds op de bank doe!
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #12 Juli 20, 2012, 18:29:32
edit2Rapporteer  
Was ik vergeten te zeggen, maar heb die avond thuis idd met mn voet in soda gezeten.

snot eten maar eens uitproberen dan  Grin

en ik heb een ster, maar daar gaat die voet niet in  Undecided , sterker nog, daar gaat alleen maar wat uit  Tongue
franco

Berichten: 874
Antwoord #13 Juli 20, 2012, 19:32:55
edit2Rapporteer  
als je uit de kast bent gekomen, gaat die voet er wel in hoor.
ja sorry geen wind, ook ik verveel me.
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #14 Juli 20, 2012, 22:21:50
edit2Rapporteer  
Heb in wijk ook vaak sneetjes in tenen of voet, door die klote schelpen.
In bloemendaal nooit last van.

Blijkbaar zit ik ook de hele dag te pulken, want ik heb nooit narigheid.. Waarschijnlijk vervuilt mijn bloed het strand meer dan het strand mijn bloed vervuilt
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #15 Juli 20, 2012, 22:50:33
edit2Rapporteer  
kevlar schoenen!
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #16 Juli 20, 2012, 23:37:07
edit2Rapporteer  
X-Beach kan je ook beter schoentjes aandoen ivm oesters. Heb ik de harde weg mogen leren. En het strand bij Neeltje zit onder met van die scherpe schelpen. Als je daar niet oppast trap je zo in een rechtopstaande punt.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Juli 21, 2012, 07:59:24
edit2Rapporteer  
Japanse oesters, ooit uitgezet in Zeeland omdat de mensch weer dacht slimmer dan de natuur te zijn Tongue
Uiteraard een enorme plaag geworden o.a. in de Grevelingen, maar inmiddels heb ik er al een aantal op de stranden zien liggen van de Noordzee!

Het deksel van dit schelpdier bestaat uit een verzameling van scheermesjes. Locals varen met kevlar zolen in de surfschoenen, maar ook dat is niet altijd afdoende.

Zelf ooit in Egypte zonder schoentjes gevaren, waar ik 10 maanden later nog naar de dokter voor moest!

Na snee op zee of binnenwater altijd uitspoelen met ontsmettings middel (jodium) en/of sodabad! Daarna steriel houden en je bent er snel vanaf!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #18 Juli 21, 2012, 12:15:41
edit2Rapporteer  
Dat is dus waarom ik altijd schoentjes aan heb,  Grin
vooral die langwerpige schelpen op Wijk zijn fucking scherp. ThumpDown
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #19 Juli 21, 2012, 12:50:20
edit2Rapporteer  
Ja die langwerpige bedoel ik ook. Vooral leuk als ze rechtop staan, dan mag je de splinters uit je voeten trekken Sad
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.