wel een heftig verhaal dan.......

Idefixe

Berichten: 8241
Augustus 02, 2012, 19:41:53
edit2Rapporteer  
LINKJE
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 02, 2012, 19:56:59
edit2Rapporteer  
Wow what een verhaal. Hij heeft echt geluk gehad. Ik zat al te twijfelen mijn leash aan de zijkant van mijn trapeze te doen. Hadlow heeft ook al een keer uitgelegd waarom die dat deed.

Straks eens even klaarmaken.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Augustus 02, 2012, 21:06:54
edit2Rapporteer  
Las het van de week. Ben ook wel eens achterstevoren meegesleept  Embarrassed Ik maak mn leash voortaan aan me trapezehaak vast. Ik doe toch geen handlepass shizzle   Grin
Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #3 Augustus 02, 2012, 21:09:52
edit2Rapporteer  
Mijn leash zit aan een ring aan de zijkant (ION apex) Zo weet ik altijd waar die zit.

Ik zag laatst een paar jongens in frankrijk op het strand oefenen door af en toe ineens iemand zn leash te pakken en keihard een sprint te trekken.  Grin  Die ander moest dan achteruit rennend zn leash safety trekken. Knap lastig als je hem eerst moet zoeken  Shocked
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Augustus 02, 2012, 21:10:35
edit2Rapporteer  
Was het ook niet zo dat het slecht voor je rug was als je je leash aan de voorkant vast deed dan aan de achterkant of de zijkant als er ineens veel kracht op komt te staan?
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #5 Augustus 02, 2012, 21:16:53
edit2Rapporteer  
 Damn   dat is echt heftig.  Om op dat mes gedeelte terug te komen, zijn er hier ook mensen die een of 2 messen mee het water op nemen? Zoja  hoe?       



Was het ook niet zo dat het slecht voor je rug was als je je leash aan de voorkant vast deed dan aan de achterkant of de zijkant als er ineens veel kracht op komt te staan?

als je kite nog vast hangt met de chicken loop  toch ook?

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 02, 2012, 21:21:11
edit2Rapporteer  
Sinds Hadlow mij erop wees heb ik het ook verandert.
Alleen hoor ik weleens dat bij veelvuldig gebruik van de suicide leash je harnas kan scheuren, omdat die D ringen gemaakt zijn voor een safety leash.

Wordt hoog tijd dat de harnasboeren hier eens wat mee gaan doen.
Ben zelf een aantal keren zo onder water getrokken
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Augustus 02, 2012, 21:32:01
edit2Rapporteer  
Was het ook niet zo dat het slecht voor je rug was als je je leash aan de voorkant vast deed dan aan de achterkant of de zijkant als er ineens veel kracht op komt te staan?

als je kite nog vast hangt met de chicken loop  toch ook?



Klopt, alleen bedoel ik een explosieve kracht ineens op je lichaam na bijvoorbeeld het missen van een handle pass of een raily. Daar ben je over het algemeen ook minder op voorbereid als dat je ingehaakt aan het kiten bent.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #8 Augustus 02, 2012, 22:01:00
edit2Rapporteer  
direct maar even aangepast. Leash nu aan mn trapezehaak.
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #9 Augustus 02, 2012, 22:38:14
edit2Rapporteer  
Als je 'm aan je haak vast maakt gaat je lease dan niet voor je benen bungelen? Ik heb er een van slingshot en ben zelf niet zo groot dus een leash is bij mij al gauw lang...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #10 Augustus 02, 2012, 23:16:48
edit2Rapporteer  
Dat bungelen voor de benen is de reden dat ik 'm gewoon aan de handle pass heb zitten.

Nu zit bij mij aan de handlepass ook een safety. 
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #11 Augustus 02, 2012, 23:27:43
edit2Rapporteer  
Sinds Hadlow mij erop wees heb ik het ook verandert.
Alleen hoor ik weleens dat bij veelvuldig gebruik van de suicide leash je harnas kan scheuren, omdat die D ringen gemaakt zijn voor een safety leash.

Wordt hoog tijd dat de harnasboeren hier eens wat mee gaan doen.
Ben zelf een aantal keren zo onder water getrokken

hier al een keer gehad, leash aan de voorzijde wat resulteerde in het kapot scheuren van het harnas, gelukkig niet helemaal anders konden we weer achter de kite aan rennen....
nou zit er op mijn patlove ook een safety op de handlepass, maar die heb ik vastgezet omdat die te makkelijk los gaat.... (einde safety dus)

maar wat een heftig verhaal, maakt je weer even attent op wat we doen.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12 Augustus 02, 2012, 23:58:35
edit2Rapporteer  
Je zou een leash kunnen maken met meerdere releases..?
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Augustus 03, 2012, 07:48:02
edit2Rapporteer  
ik heb nog een zittrapeze van prolimit, die heeft ook een safety op de handle pass zitten... maar dan weer geen mesje. Ion apex heeft wel een mesje maar die zie ik mezelf er ook niet op tijd uitpeuteren.
Achja ik vaar met een Best bar en heb die rode lijn nu al 2x zien knappen na het trekken vd safety dus ik maak me nergens druk om 
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #14 Augustus 03, 2012, 07:55:25
edit2Rapporteer  
Je zou een leash kunnen maken met meerdere releases..?
Ik heb zelf op m'n slingshot safetyleash een release zitten & op de handle pass van m'n trapeze. Bij die van mijn trapeze kan ik altijd wel bij, ook als ik achteruit door het water gesleurd zou worden.
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #15 Augustus 03, 2012, 08:05:56
edit2Rapporteer  
Hele verhaal in Engels gelezen. Aardig heftig en nooit gerealiseerd. Maar als je je leash nu aan de ring van 1 van de stuurlijnen hebt kan het dan nog gebeuren. Heb een Switchblade zonder en met ids. En kan dit ook met de nieuwe bar van 2012 en 2013 van Switchblade Cabrina mer de QRlink gebeuren?
Zo te zien lijkt het mij dat de leash bevestig is was aan de powerlijn of middellijnen! Ook bij het filmpje van de vrouw die achterstevoren werd meegesleurd in de loop in de Engelse topic.
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #16 Augustus 03, 2012, 08:16:04
edit2Rapporteer  
Bij mijn Pat Love trapeze zit er netjes een mesje aan de zijkant wat ik snel en simpel kan pakken. Helaas zit er bij mijn andere trapeze niks. Heb dit altijd raar gevonden. Denk dat ik vanavond maar eens wat ga maken dat ik hier ook een mesje voor het grijpen heb.
feddomw
Gast
Antwoord #17 Augustus 03, 2012, 08:47:07
edit2Rapporteer  
OR heeft special hiervoor wat zooi bij zijn complete kites. Zij adviseren ook om de leash aan de voorkant vast te maken. Ik vaar altijd met mijn leash aan de voorkant vast.

Er zijn genoeg leashes in de handel niet niet debiel lang zijn (o.a. Ozone) en waar je dus geen last hebt van de leash tussen je benen als je 'm voor vast maakt.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Augustus 03, 2012, 09:19:41
edit2Rapporteer  
Hele verhaal in Engels gelezen. Aardig heftig en nooit gerealiseerd. Maar als je je leash nu aan de ring van 1 van de stuurlijnen hebt kan het dan nog gebeuren. Heb een Switchblade zonder en met ids. En kan dit ook met de nieuwe bar van 2012 en 2013 van Switchblade Cabrina mer de QRlink gebeuren?
Zo te zien lijkt het mij dat de leash bevestig is was aan de powerlijn of middellijnen! Ook bij het filmpje van de vrouw die achterstevoren werd meegesleurd in de loop in de Engelse topic.

Het idee van de safety leash is dat je kite 'uitflagged' als je de QR op je chickenloop trekt, doordat de leash dan aan de mini-5th/safetyline trekt.
Als je unhooked tricks doet wil je niet dat dat gebeurd als je de bar loslaat (wat hetzelfde effect geeft als het trekken van de QR op de chickenloop). Daarom maken ze de safetyleash vaak vast aan de chickenloop (ipv aan de mini-5th/safetyline). Dat noemen ze 'suicide mode'. Aan dat filmpje is te zien waarom Smiley
Sommige kites flaggen uit op 1 lijn (meest veilige) andere op 2.. maar beiden zijn er vanaf hankelijk dat de safety lijn door de bar heen getrokken kan worden zodat de stuurlijnen (en/of 1 powerlijn) compleet slap hangen. Als je pech hebt en je lijnen in de knoop zitten kan het gebeuren dat dit dus niet meer werkt... en dan wil je de QR op je leash trekken, moet je er wel bij kunnen natuurlijk.
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #19 Augustus 03, 2012, 10:37:42
edit2Rapporteer  
Tsjah... wat een drama

Wat mij opvalt is dat nog niemand hier zich heeft afgevraagd wat deze kiter wss 'vergeten' is te vermelden in zijn verhaal... Dat hij nl zijn safety heeft vastgezet in de suicidal mode aan zijn QR. Bij RRD heb je nl 2 aparte ringen en als je die verwisseld (wss is het hier gewoon verkeerd gegaan) dan krijg je dit verhaal. Hij schrijft nergens dat de kite aan zijn safety werd gereleased en gedepowered via de safetyline. Dan was hij ook niet zo meegetrokken.
Neeeuh, hij is zeer wss in zijn suicidal mode meegetrokken. sorry maar dat is een basic basic die voor iedereen als allereerste zal gelden: waar ben ik mee bezig?

Kies je voor de suicidal mode dan kun je dit soort verhalen verwachten. En dat is aan iedereen zelf om dit risico dan te nemen.

@Michiel
Als je die lijn tussen de beide Dringen laat zitten en de safety leash vastzet aan de Dring heb je sowieso al meer verdeling van krachten dan de safety alleen aan de Dring vastzetten. Dan hangt idd alles alleen aan 1 strap rond de Dring en kan het daar gaan scheuren.

feddomw
Gast
Antwoord #20 Augustus 03, 2012, 10:43:24
edit2Rapporteer  
Tsjah... wat een drama

Wat mij opvalt is dat nog niemand hier zich heeft afgevraagd wat deze kiter wss 'vergeten' is te vermelden in zijn verhaal... Dat hij nl zijn safety heeft vastgezet in de suicidal mode aan zijn QR. Bij RRD heb je nl 2 aparte ringen en als je die verwisseld (wss is het hier gewoon verkeerd gegaan) dan krijg je dit verhaal. Hij schrijft nergens dat de kite aan zijn safety werd gereleased en gedepowered via de safetyline. Dan was hij ook niet zo meegetrokken.
Neeeuh, hij is zeer wss in zijn suicidal mode meegetrokken. sorry maar dat is een basic basic die voor iedereen als allereerste zal gelden: waar ben ik mee bezig?

Kies je voor de suicidal mode dan kun je dit soort verhalen verwachten. En dat is aan iedereen zelf om dit risico dan te nemen.


Ik lees niet in het verhaal dat hij suicide vaarde.... De CL schoot los en de kite depowerde niet (genoeg). Ik weet zelf van kites en heb hier ook gelezen over kites die zelfs met getrokken QR power blijven houden, weet niet of dat bij RRD is  Indien niet suicide mode en CL schiet los is dat in principe gelijk aan QR trekken. Maar het verhaal is ook met een 7 bij 40kn, dat is ook niet misselijk natuurlijk.

/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #21 Augustus 03, 2012, 11:02:36
edit2Rapporteer  
Ik lees niet in het verhaal dat hij suicide vaarde.... De CL schoot los en de kite depowerde niet (genoeg). Ik weet zelf van kites en heb hier ook gelezen over kites die zelfs met getrokken QR power blijven houden, weet niet of dat bij RRD is  Indien niet suicide mode en CL schiet los is dat in principe gelijk aan QR trekken. Maar het verhaal is ook met een 7 bij 40kn, dat is ook niet misselijk natuurlijk.



Nee, je leest ook nergens dat de safetyline braaf zijn werk deed nadat de QR wegschoot van de haak en daarmee de kite depowerde.

Daarom denk ik dat hij WAARSCHIJNLIJK in de suicidal mode is wezen varen. Ik vaar zelf RRD en heb ook genoeg anderen gehoord over de restkrachten bij RRD en die zijn normaliter niet zo noemenswaardig dat zo'n dramatisch verhaal eruit komt.

Ik denk wel dat mensen die graag in de suicidal mode willen varen, degenen zijn die met dit verhaal zullen nadenken om de safety leash aan de zij- of voorkant van de trapeze te bevestigen. Juist daarom is iemand als Hadlow hier indertijd al mee bezig geweest.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #22 Augustus 03, 2012, 23:37:50
edit2Rapporteer  
Los van het feit of hij de leash in suicidal mode gebruikte of niet had de kite niet mogen gaan loopen. (of de bar mogen breken) RRD heeft een "mini 5th"/ Y dus het verschil tussen suicidal mode of niet bepaald alleen de mate van depower.. (voor de niet RRD gebruikers, de meeste van jullie gok ik, het is het zelfde "Y" ontwerp als Cabrinha)

Vraag mij af of er bij het los schieten van de CL de lijnen niet slap vallen en om de bar heen kunnen draaien.

Had voor mij zelf bedacht dat ik altijd bij de leash zou kunnen, maar misschien is dat een overschatting en kan ik hem beter aan de voorkant vast maken.

Ga van de week de donkey dick maar eens bekijken.
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #23 Augustus 04, 2012, 07:31:59
edit2Rapporteer  
Is er een discussie waar alle afkortingen worden verklaard? Snap ze niet allemaal hier.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #24 Augustus 04, 2012, 08:49:55
edit2Rapporteer  
CL= chickenloop
QR= quickrelease
5th= 5e lijn of mini 5e lijn die ook als safety fungeerd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.