Vraag voor de Unhookende Mensch

Lude

Berichten: 1420
Antwoord #50 Juli 02, 2012, 22:21:55
edit2Rapporteer  
In rust zit ik al op de max ;-)


Dat safety ringetje om de cl, ik heb bij mijn bar het touwtje al wat strakker gezet, maar als je depowered heb je nog steeds het probleem.
Zeeko had bij bovenstaande bar een mooi systeempje waarbij je hem om het rvs haakje zette, zonder dat hij over de cl gleed. Dit had dan weer als nadeel dat het kon blijven klemmen.. (wat het bij mij dus eens heeft gedaan)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #51 Juli 02, 2012, 22:33:42
edit2Rapporteer  
Hier het systeem van Epic, idd als die mini5th los hang glijd het zaakje naar onderin de chickenloop. Hmmm....
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #52 Juli 02, 2012, 22:37:19
edit2Rapporteer  
 
Hier het systeem van Epic, idd als die mini5th los hang glijd het zaakje naar onderin de chickenloop. Hmmm....
Mischien een idee om op de cleen verdikking te maken waardoor het ringetje van de mini fifth niet lager kan dan dat punt, maar wel omhoog zodat als je je safety trekt hij wel los komt van de cl ?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #53 Juli 02, 2012, 22:44:08
edit2Rapporteer  
Deze chickenloop van Zeeko heb ik altijd met heel veel plezier mee gevaren: http://zeeko-kites.com/#/barres/Barre2011/Bar2011_im2

Voordelen: groote loop, D-ring om je leash aan te doen, zit nooit in de weg met uithaken
Nadelen: suicide setting is ook echt suicide, dus geen optie meer zoals de huidige chickenloop om de QR los te gooien zodat hij alsnog aan de 5th hangt. Velcro release is voor sommige mensen ook een nadeel omdat ze liever center push hebben. Kan ik me voorstellen maar zelf nooit problemen mee gehad.
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #54 Juli 03, 2012, 00:50:14
edit2Rapporteer  
Hier het systeem van Epic, idd als die mini5th los hang glijd het zaakje naar onderin de chickenloop. Hmmm....
Zo werkt dat ook op de Redline Performance bar van Best die ik vaar. Erg tevreden over die CL. Donkeydick zit niet in de weg, releasen gaat makkelijk en mini 5th line systeem werkt ook prima. Smiley
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #55 Juli 06, 2012, 13:48:59
edit2Rapporteer  
 
Citaat
als die mini5th los hang glijd het zaakje naar onderin de chickenloop. 

Misschien is dit weer op te vangen door iets van elastick of iets wat rekt ofzo  Huh
Of een kleine verdikking in de lijn, als er geen kracht op staat blijft de lijn hangen trek je de release schiet de lijn door.
Ik weet het niet het schiet zo maar door me kop  Grin
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #56 Juli 06, 2012, 15:03:46
edit2Rapporteer  
Elastiek werkt niet altijd,  de safety lijn gaat losser hangen als je depowered.

Een verdikking kan weer lastig werken bij releasen, dat die achter b.v. je haak blijft hangen
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #57 Juli 09, 2012, 13:14:02
edit2Rapporteer  
Voor mini 5th: (staat los van CL / QR ontwerp)
Maak ff een bungee sectie in je mini 5th, zo gemaakt en geen (tot weinig) "last" van slack op je mini 5th bij depoweren (met strap of below the bar)
Bungee sectie maak je zo ver mogelijk weg van de bar, bij het aanknopingspunt dus.
Zal eens kijken of ik van de week een fototje kan plaatsen..

Nou eindelijk dan 2 fototjes.
Bungee sectie is dus volledig uitgerekt in max power setting, zodra je depowerstrap gebruikt blijft de 5th line onder spanning door de bungee.

patrick13

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #58 Augustus 04, 2012, 13:04:45
edit2Rapporteer  
onder andere aan Tim@c4;
Ik vaar sindskort ozone c4 2011 met bijbehorende bar, maar heb al een paar keer gehad dat ik plots unhooked was.
Ik dacht dat het aan de donkeydick lag, die iets over de helft makkelijk knikt (vanaf daar voelt ie hol aan), maar misschien dat het daar niet aan ligt.? het gebeurt iig sowieso wanneer ik blind vaar! het kan ook te maken heben met mijn (oudere) trapezehaak waarbij de haakdelen parallel lopen en waardoor de CL er miss makkelijk ondervandaan schuift...
ik moet sowieso nu snel een nieuwe tapeze omdat ik losse stiknaden zag.
maar nu had ik ook de grotere CL erop gezet en gebeurde het meteen weer toen ik 1x blind voer...
voordeel vd grotere CL vind ik wel makkelijker inhaken maar door de extra lange loop, zit de br verder van je vandaan wat ik iets minder vind.
met mijn best barren nooit gehad!

hebben meer mensen dit probleem?

Flinty

Berichten: 114
Antwoord #59 Augustus 04, 2012, 13:11:27
edit2Rapporteer  
Jep! Ik heb met mijn 11m en 7m C4 hetzelfde probleem.. als ik toeside vaar dan heb ik al 3x gehad dat ik unhooked vaar zonder dat ik dat wil. Als je leash is bevestigd op de suicide haak dan kun je nog herstellen maar nu al paar keer gehad dat dit eindigt met een kite dit netjes zonder druk in het water ligt.

Misschien een oplossing van Ozone?
patrick13

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #60 Augustus 04, 2012, 13:25:23
edit2Rapporteer  
zo ziet de situatie er nu uit, zie foto

En hoe de donkeydick vastzit werkt wel prima, alleen schiet het dus los bij mij, iig als ik blind vaar.
Zou het uitmaken als ik een trapezehaak zou hebben de haakdelen vooraan een ring vormen (dus links en rechts aan elkaar gelast)??dit zodat misschien CL niet makkelijk eronderuit schiet en DD ook minder makkelijk eruit kan?

Er zitten wat mij betreft een aantal nadelen aan de ozone barren (2011);
- safetylijn niet door midden van wartel/CL (waardoor wartel eigenlijk niet werkt anders draait je leash om je CL heen)
- bij uithaken ‘zoekt’ bovenkant wartel bijna niet in de sparing vd bar (zou aan alle kanten schuin moeten lopen zodat het beter  zoekt en zich positioneert in de bar)
- Pull QR ipv Push-away (die los kan gaan bij grijpen/trekken aan CL)
- Geen 8 -vormige ring die je aan leash en CL tegelijk kan doen (zoals bij Best, North etc)
Wel werkt de safety goed iedere keer, als de bar (per ongeluk) wegschiet, mede door het 1 lineflag systeem.

Maar volgens Bram van ozone (die trouwens prima service verleent) komt er in 2013 iig een totaal vernieuwde bar en misschien ook upgradeset. waarbij de safetylijn door het midden vd wartel/QR gaat, ook een 8-vormige ring zoals bij mijn bestbar (ook oa north) en een push-away QR.
En anders wil ik bijv mijn Best (2010) bar gaan gebruiken op mijn c4’s.
patrick13

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #61 Augustus 04, 2012, 13:36:28
edit2Rapporteer  
Hi Flinty,
Thanks voor reactie, ik ben dus niet de enige. Tja bij toeside kan het natuurlijk ook gebeuren, aangezien alles dan ook schuin zit.
maar je hebt het niet als je niet toeside of blind vaart? Moet er niet aan denken dat het gebeurt als ik skyhigh aan het vliegen ben ofzo.
En hoe is jouw trapezehaak?
grotere CL maakt iig geen verschil heb ik al getest.
Maar mjn DD van Best 2010 bar lijk sterk opdie van ozone en die setup is nog nooit vd haak geschoten...

Zijn er mensen die een andere bar op Ozone kite (c4) varen? Het zijn iig 4 gelijke lijnen alleen de uiteinden zijn om en om knopje lusje en bij mijn Best bar niet ;(
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #62 Augustus 04, 2012, 13:56:13
edit2Rapporteer  
Ik vind de DD van OR juist top! je kan hem gewoon opzij zetten en daar blijft hij ook. En inderdaad wanneer je chickenloop op 1 manier andersom komt kan je hem prima inhaken.

Even als idee genererend ontwerper gedacht: Kun je niet iets van  uitschuifbaars maken als donkeydick? Denk aan die starwars zwaarden van vroeger.
patrick13

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #63 Augustus 04, 2012, 14:32:03
edit2Rapporteer  
Waarom zou je een DD uitschuifbaar maken?
Dat gaat alleen maar meer problemen geven, als je het al goed werkend zou krijgen (zand etc)
Maargoed ideeen zijn goed om te spuien (ben zelf productontwerper/engineer) Wink
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #64 Augustus 04, 2012, 16:41:01
edit2Rapporteer  
was just een ideetje inderdaad;)

ik zit in mijn weg naar productontwerper Wink (IO op Tu delft) vandaar, leer dat je zo veel mogelijk ideeen moet smijten!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #65 Augustus 04, 2012, 16:51:07
edit2Rapporteer  
@ Patrick,

Niet echt het bedoelde topic hiervoor, ik heb met toeside varen nog niet gehad dat de CL eraf schoot wel heb ik dit met (in to) blind varen.

Oplossing voor mij en omdat ik ook uithaak gebruik ik de langere/grotere chickenloop en daarmee schiet hij er niet af, kan natuurlijk ook aan je trapezehaak liggen want niet elk merk heeft dezelfde vorm.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.