Woodboard... (foto's toegevoegd)

Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Augustus 07, 2012, 16:00:12
edit2Rapporteer  
Allen,

Als beginnende beginner ben ik al enige tijd op zoek naar mijn eigen spul. Inmiddels ben ik via mijn favoriete veilingsite al in het bezit van een Gaastra Jekyll 8m uit 2009, een Liquid Force Havoc 12m uit 2010, het enige wat nog ontbreekt is een board.

Op dezelfde veilingsite zag ik al geregeld een board voorbij komen van het bedrijf Woodboard uit Oostenrijk.

Mooie boards, handgemaakt en een design wat me erg aanspreekt.
Nou heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ze gevraagd wat de mogelijkheden waren.
Hun aanbod; de 'Team Rider agreement' (zeer aantrekkelijke korting en een eerlijke review van mij om het board en de mogelijkheden onder de aandacht te brengen)

Mijn handen jeuken om hier mee in zee te gaan, toch zou ik graag van jullie een objectief advies willen...

Thnx mannen en vrouwen, roept u maar...





Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 07, 2012, 16:30:16
edit2Rapporteer  
Heb het hier op het forum 1x eerder voorbij zien komen, in een topic over vinnen.
Ze hebben nl. voor beginners speciale vinnen. Zover ik weet vinnen met een asymmetrische koorde zodat je automatisch upwind zou varen.

Zien er mooi uit!

Zelfs op de Duitse fora kom ik behalve een foto ervan niets over de vaareigenschappen tegen...
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #2 Augustus 07, 2012, 16:43:34
edit2Rapporteer  
Nee, idd. Dit aanbod zou gaan om nieuw board, vinnen, straps en pads,
Nja, zal ik er maar op in gaan dan? Prijs waar ik zo'n board niet snel voor zal vinden en mooie stok achter de deur om te oefenen tot ik er bij neer val, haha.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 07, 2012, 16:45:08
edit2Rapporteer  
Waar hebben we het over qua prijs en veilingsite?
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #4 Augustus 07, 2012, 16:52:48
edit2Rapporteer  
Op eBay gaan ze tussen de €250 - €350 weg. Dit zijn boards die door magazines getest zijn en waar een week of wat mee gevaren is. Met de daarbij behorende gebruikerssporen.

Aanbod wat ik kreeg was alles nieuw incl verzendkosten voor €378.
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #5 Augustus 07, 2012, 17:17:15
edit2Rapporteer  
Waarom haal je niet gewoon een boardje van marktplaats of een nl/de shop overjarig. Ben je minder kwijt en dan heb je gebruikerservaringen over het board. Blind een board kopen zonder te testen of echt goede reviews (van echt onafhankelijke riders) is gewoon een groot risico.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 07, 2012, 17:33:34
edit2Rapporteer  
Op eBay gaan ze tussen de €250 - €350 weg. Dit zijn boards die door magazines getest zijn en waar een week of wat mee gevaren is. Met de daarbij behorende gebruikerssporen.

Waarom staan die tests dan niet in de magazines?

Duitsland (en 's werelds) grootste kiteblad kiteboarding.eu heeft ze bijvoorbeeld niet getest.
Nergens is er wat over te vinden. Dat zegt niets over de vaareigenschappen of kwaliteit. Wel dat je het gewoonweg niet weet.

Voor €350,- is er genoeg aanbod in de shops en op marktplaats om een boardje te scoren waarvan wel de vaareigenschappen bekend zijn.

Zeker als beginner zou ik er niet op gokken!
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #7 Augustus 07, 2012, 17:47:21
edit2Rapporteer  
Ik heb de afgelopen periode veel geïnformeerd naar overjarige boards of leuke tweedehands boards op bijv. Marktplaats. Ook dan zit je in de prijsrange tussen de €200 en €300, maar dan heb ik dus een oud board of eentje met beschadigingen.

Het klopt dat ik een risico neem, anderzijds stap ik er niet blind in. Het is geen vaag bedrijf wat boards haalt van de andere kant van de wereld maar zelf fabriceert, 100% handmade.
Daarnaast speelt mee dat het hele contact wat ik met deze mensen heb op een prettige manier verloopt, hun hele visie me wel aanspreekt en ik hun boards er ook gewoon rete strak uit vind zien.

En natuurlijk heb ik hier een topic geopend zodat jullie er met z'n allen ook nog wat over kunnen zeggen.
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #8 Augustus 07, 2012, 18:01:16
edit2Rapporteer  
Waarom staan die tests dan niet in de magazines?

Dat is een vraag die ik ze ga stellen...
En dat is waar ik zelf ook tegen aanloop, kan zo verdomd weinig over dat board terugvinden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 07, 2012, 18:02:32
edit2Rapporteer  
Dan heeft de cognitieve dissonantie zijn werk al gedaan Wink

je hebt hem in je hoofd toch al gekocht!
Tja, wat ik ervan gezien heb ziet het er best strak uit!
Maar het blijft een gok...

Deel het even hier wat betreft die magazines. Ik ben benieuwd!
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #10 Augustus 07, 2012, 18:12:09
edit2Rapporteer  
Dan heeft de cognitieve dissonantie zijn werk al gedaan Wink

Held! Haha, bijna bijna.. Wink
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #11 Augustus 07, 2012, 18:30:24
edit2Rapporteer  
Mail de deur uit, we wachten af...
wimbers

Berichten: 398
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #12 Augustus 07, 2012, 20:11:20
edit2Rapporteer  
mag ik vragen waarom je een kite uit 2009 koopt (waarschijnlijk voor een prikje) en een nieuw board?

Ik zou zelf een zo nieuw mogelijke kite scoren, en dan een goed gebruikt,maar nog lang niet versleten board.

Boards "slijten" minder.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Augustus 07, 2012, 20:18:23
edit2Rapporteer  
Boards "slijten" minder.

Mee eens + board technologie heeft niet zo'n vlucht gemaakt als die van kites. M.a.w. een ouder boardje vaart relatief beter dan een oudere kite Wink
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #14 Augustus 08, 2012, 05:11:57
edit2Rapporteer  
De voornaamste redenen om te kijken naar een nieuw board is dat;
a - ik voor een leuk tweedehands/overjarig board (in degelijke staat) ook al snel op €250 zit, dan betaal ik liever een gedeelte bij zodat ik een nieuw (en onbeschadigd) board heb.
b - ik door de tweedehands/overjarige boards het bos niet meer zie, wat goed is en wat minder.

Met name het eerste. Doordat mijn eerste kite een goedkope maar achteraf wat impulsieve koop was (8m voor 90kg) kon ik meteen naar de tweede kite (12m) gaan zoeken. Ook die heb ik voor een goede prijs op de kop getikt maar nu wil ik er ook gewoon een goed board bij.
Door de goede koop voor beide kites (en vrouwlief met de 8m gaat oefenen) blijft er iets meer budget over voor een board.

Tips over goede boards zijn natuurlijk altijd welkom...
Ondertussen wacht ik nog steeds op een reactie uit Oostenrijk.


edit: Aangezien ik op dit debiele tijdstip toch alweer wakker ben ben ik maar weer eens gaan zoeken. Wat ik hierboven al schreef, als ik kijk overjarige boards dan zit je al snel weer rond de €300, dan hebben we een board uit ' 09/'10. Vandaar mijn logica van die paar tientjes bij leggen... Damn, deze zoektocht drives me crazy...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Augustus 08, 2012, 08:10:14
edit2Rapporteer  
Een goed nieuw board voor die prijs was er tot voor kort. Maar helaas is Skywalker failliet gegaan onlangs..
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #16 Augustus 08, 2012, 08:27:19
edit2Rapporteer  
Reactie van Woodboard gekregen;
Hi Tjeerd!
We started our board business this year, so we await the test reviews  in the winter/spring issues.

Tja, wat doe je dan? Voordeel van de twijfel? Of niet?

Die Skywalker-site is trouwens nog steeds online, bestelproces starten werkt ook nog. Staat niet eens ergens dat ze failliet zijn, haha. Doorstart of wat? Die prijzen zijn namelijk wel aantrekkelijk...
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #17 Augustus 08, 2012, 10:14:58
edit2Rapporteer  
Skywalker niet doen!!

Die gasten zijn gewoon failliet en komen niet meer terug. Heb er zelf nog een 2012 board besteld en betaald in mei, die is tot nu nog niet geleverd en zal waarschijnlijk ook nooit meer komen.

Weer ff ontopic:

Een tweedehands boardje hoeft helemaal niet slecht te zijn! Omdat ik dat Skwalker board niet geleverd heb gekregen ben ik op zoek gegaan naar een 2de handsje. Gisteren opgehaalt, en op wat 'gebruikers krasjes' is dat board helemaal goed. Komt uit 2010 en ziet er gewoon strak uit!

Dus zoals inderdaad al is aangegeven kan een overjarig boardje ook prima werken!
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #18 Augustus 08, 2012, 10:33:03
edit2Rapporteer  
Damn, dat is zuur.. Dan zullen ze ook wel niet op mijn mail reageren.

Mag ik vragen wat je voor dat 2e hands board hebt betaald?
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #19 Augustus 08, 2012, 10:52:50
edit2Rapporteer  
We wijken helemaal af van het board waar het allemaal mee begon hoor, kom een nieuwe Tablas Prospect 2012 staan. Staat hier ook in het lijstje, nog geen review.
Linkje hieronder hebben ze het er wel over, toevallig zitten ts en ik ook nog eens in de zelfde gewichtsklasse, haha. Zal die ook eens in de gaten houden, wil gewoon het water op...
http://www.powerkiters.nl/kitesurfen/weer-iemand-op-het-water/
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #20 Augustus 08, 2012, 10:54:20
edit2Rapporteer  
Damn, dat is zuur.. Dan zullen ze ook wel niet op mijn mail reageren.

Mag ik vragen wat je voor dat 2e hands board hebt betaald?

Het is een Slingshot Lunacy uit 2010 en betaalde daar 275,- voor Smiley
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #21 Augustus 08, 2012, 11:08:21
edit2Rapporteer  
Linkje 2: http://www.transitionkiteboarding.com/store/product.php?id=130

Linkje 3: http://www.tablas.se/boards/the-prospect

Looks good... Smiley
BdB

Berichten: 479
Antwoord #22 Augustus 08, 2012, 11:31:34
edit2Rapporteer  
ga gewoon naar een shop vraag of ze wat overjarig hebben staan, als beginner lijkt het mijn niet verstandig om met een onbekend merk te beginnen er zijn geen reviews over de vaareigenschappen enz

kijk anders is op kiteoutlet.eu die hebben genoeg nieuw/ overjarig staan.

Geen aandeel in, maar puur omdat je niet weet wat je wil is het handig om is naar een shop tegaan
Tjeerd

Geen avatar

Berichten: 67
Antwoord #23 Augustus 08, 2012, 12:02:58
edit2Rapporteer  
Ja man, ik loop helemaal vast in m'n zoektocht, haha.
Ik houd jullie op de hoogte. Woodboard ga ik sowieso maar niet mee in zee, eerst wat resultaten zien.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #24 Augustus 08, 2012, 12:55:19
edit2Rapporteer  
Gewoon naar een shop gaan en een boardje uit 2010 kopen. Ik heb laatst bij de welbekende winkel in Hoorn een nieuwe North Dragon uit 2010 gekocht voor 299,-. Vaart als een trein en ook geschikt voor beginners.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.