Ongeluk in Medemblik (Wervershoof)

BdB

Berichten: 479
Augustus 12, 2012, 22:47:50
edit2Rapporteer  
Kitesurfer ernstig gewond

12 aug. 2012, 22:29Een vrouwelijke kitesurfer is zondagmiddag in Wervershoof ernstig gewond geraakt toen ze door een hevige windvlaag op de rotsen terecht kwam in het IJsselmeer.Hulpdiensten hadden de grootse moeite om bij het slachtoffer te komen. Uiteindelijk konden reddingsboten bij de vrouw in de buurt komen. Het slachtoffer werd door een groep hulpverleners naar de kant overgebracht. De vrouw ligt momenteel in het ziekenhuis.

Bron: telegraaf.

Iemand met meer info? In iedergeval sterkte

[edit] titel aangepast
Noortje

Berichten: 104
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Augustus 12, 2012, 23:10:53
edit2Rapporteer  
Dat was vandaag op Medemblik. Ik heb niet gezien wat er gebeurde maar alleen van horen zeggen.
Meisje kreeg les van haar vriendje en was blijkbaar te dicht bij de rotsen aan het bodydraggen en er op geknald. (Hoe geen idee, want de wind was stabiel) Flinke hoofdwond, en been/heup gebroken.
Als eerste wat de ambulance ter plaatse maar die konden niet bij haar komen.
Daarna de reddingsbrigade met een boot en uiteindelijk op een stretcher door meerdere personen door het water naar de kant gedragen.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #2 Augustus 12, 2012, 23:20:31
edit2Rapporteer  
http://112nederland.nl/2012/08/12/kitesurfer-ernstig-gewond-na-smak-tegen-keien/

WERVERSHOOF – Een kitesurfer is zondagmiddag ernstig gewond geraakt op het IJsselmeer, nadat ze door een hevige windvlaag tegen de keien smakte ter hoogte van de Nes bij Wervershoof. Dat gebeurde even na 14:00 uur. De hulpdiensten werden massaal opgeroepen.

Ook een traumaheli vanuit Amsterdam kwam ter plaatse om te assisteren. De hulpdiensten hadden de grootse moeite om bij het slachtoffer te komen omdat er geen voertuig bij kon. Reddingsboten boden uitkomst en zetten hulpverleners af bij het slachtoffer.

Hierna is de vrouw door een tiental hulpverleners over het water naar de kant gebracht, waar de andere hulpdiensten zich over haar ontfermden. De vrouw is met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.


Bron: Wesley Boots / http://112westfriesland.nl/

mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #3 Augustus 12, 2012, 23:27:39
edit2Rapporteer  
Ai dat is niet best. Sad
Maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat iemand naast zo´n blokkendam kitecontrole wil aanleren.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #4 Augustus 13, 2012, 00:36:12
edit2Rapporteer  
Ja dat heb je als je door een niet gecertificeerd iemand laat les geven.... Sterkte voor de dame in kwestie... Zwaar klote !!!!
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #5 Augustus 13, 2012, 07:56:59
edit2Rapporteer  
Ja dat heb je als je door een niet gecertificeerd iemand laat les geven.... Sterkte voor de dame in kwestie... Zwaar klote !!!!
Wel of niet gecertificeerd: als kiter moet je bewust zijn van alle gevaren....daar horen stilstaande rotsblokken ook bij Wink.

Iig sterkte aan de desbetreffende persoon
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #6 Augustus 13, 2012, 09:23:04
edit2Rapporteer  
Ai dat is naar... in case of emergency altijd alle safety systemen benutten ook als beginner moet je daar bewust van worden gemaakt!! Sterkte!!
Linnepin

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #7 Augustus 13, 2012, 14:18:01
edit2Rapporteer  
Ben toch wel erg benieuwd hoe het gebeurd is! Iemand daar aanweizg geweest gister?
joosie

Berichten: 967
Antwoord #8 Augustus 13, 2012, 19:04:30
edit2Rapporteer  
Nou hopelijk komt alles goed met haar, Shocked

http://www.vandaag.nl/medemblik/nieuws/article17226133.ece/Kitesurfster-klapt-op-dijk
BdB

Berichten: 479
Antwoord #9 Augustus 13, 2012, 19:36:07
edit2Rapporteer  
hopen dat het snel beter gaat, en dat er info komt over de toedracht van het het ongeval zodat iedereen ze lessen er uit kan trekken.

Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #10 Augustus 13, 2012, 19:40:45
edit2Rapporteer  
Sterkte....gebeurd vaker bij beginners meer hoef je niet te zeggen.

Wordt gepraat over een hevige windvlaag, tja volgens mij waren er totaal geen windvlagen op deze mooie dag maargoed dat is dan ook wel weer de pers die er wat van probeert te maken.
prutmonster

Berichten: 118
Antwoord #11 Augustus 13, 2012, 20:13:09
edit2Rapporteer  
Hallo

Nieuws


Het meisje is weer uit het ziekenhuis met een pijnlijke pols als letsel !!

Iedereen enorm bedankt voor hun hulp, Rick W en Mark V van de kitesurfschool.nl  Bas van T B real kiteschool  worden bedankt voor hun inzet .

namens de vrienden van het meisje..

Iedereen bedankt voor je hulp..
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #12 Augustus 13, 2012, 22:13:14
edit2Rapporteer  
Enige kans dat het meisje hier nog d'r verhaal komt doen?

Mooi dat het goedgekomen is Smiley
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #13 Augustus 13, 2012, 23:03:00
edit2Rapporteer  
Wel bizar dat ze het eerst hebben over 'ernstige verwondingen'.....en dat het dan een zere pols blijkt...
Gelukkig maar!

Alsnog beterschap...
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #14 Augustus 13, 2012, 23:16:52
edit2Rapporteer  
Wel bizar dat ze het eerst hebben over 'ernstige verwondingen'.....en dat het dan een zere pols blijkt...
Gelukkig maar!

Alsnog beterschap...

Tja media....
Tracer

Berichten: 34
Antwoord #15 Augustus 21, 2012, 11:09:07
edit2Rapporteer  
begrijp ik het goed dat de traumaheli is uitgerukt voor een zere pols?

enne...lesgeven DOE JE OP HET STRAND! Bij Brouwersdam kun je prachtig bodydraggen, en als het misgaat kilometers met de wind meegetrokken worden. Wordt je vriendin ook niet mooier van met al die scheermesschelpen, maar dat terzijde.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Augustus 21, 2012, 12:37:29
edit2Rapporteer  
enne...lesgeven DOE JE OP HET STRAND! Bij Brouwersdam kun je prachtig bodydraggen, en als het misgaat kilometers met de wind meegetrokken worden. Wordt je vriendin ook niet mooier van met al die scheermesschelpen, maar dat terzijde.
Lesgeven doe je op het strand?  Hoogstens met een trainingsvliegertje. Zodra je aan een echte vlieger hangt ga je het water in en heb je op het strand niets te zoeken.  9 van de 10 ongelukken met kitesurfen spelen zich af op , of te dicht bij , de kant.
Tracer

Berichten: 34
Antwoord #17 Augustus 21, 2012, 12:49:26
edit2Rapporteer  
ik bedoel: lesgeven doe je op zee. daar is bodydraggen, en vooral verlijeren, een stuk minder gevaarlijk. Overigens is onder goede begeleiding op het strand leren sturen met een "echte" kite naar mijn mening wel verantwoord, mits met aanlandige, stabiele wind, max 16 knopen, niet te grote kite, helm op/impact vest aan, geen obstakels of publiek in de buurt etc. Je zult toch eerst een kite moeten kunnen handlen voor je gaat bodydraggen.
BdB

Berichten: 479
Antwoord #18 Augustus 21, 2012, 12:57:10
edit2Rapporteer  
ik bedoel: lesgeven doe je op zee. daar is bodydraggen, en vooral verlijeren, een stuk minder gevaarlijk. Overigens is onder goede begeleiding op het strand leren sturen met een "echte" kite naar mijn mening wel verantwoord, mits met aanlandige, stabiele wind, max 16 knopen, niet te grote kite, helm op/impact vest aan, geen obstakels of publiek in de buurt etc. Je zult toch eerst een kite moeten kunnen handlen voor je gaat bodydraggen.

ik vindt dat je hier de plank wel even mis slaat, niet dat ik erg lang kite. Met aanlandige wind vliegeren met een kite lijkt mijn een no go obstakels downwind duinen prikkeldraad enz

daarnaast leer je door te bodydraggen de krachten van de kite te kennen en dus ook sturen.
EDIT: misschien iets te snel gereageerd ga met een kite gewoon lekker in het water staan vallen de impact ook een stuk mee
Tracer

Berichten: 34
Antwoord #19 Augustus 21, 2012, 13:57:51
edit2Rapporteer  
mee eens het mooiste is ergens met kniediep water en geen obstakels rondom, maar dat valt aan de nederlandse kust vaak ook niet mee (te snel diep water, golven).

bedoel gewoon dat het strand op zich ideaal is om de kite te leren sturen (en dat moet je toch eerst beeetje oefenen voor je gaat bodydraggen) en dat je dan geen aflandige wind moet hebben, sideshore is natuurlijk ideaal maar bij breed strand (lees: wijk aan zee) kan cross-onshore ook nog wel. Mits er een begeleider achter de leerling staat.

whatever, volgens mij zijn we off topic aan het raken. Een dam met basaltblokken in de buurt blijkt in ieder geval NIET de ideale leslokatie...
BdB

Berichten: 479
Antwoord #20 Augustus 21, 2012, 14:27:31
edit2Rapporteer  
mee eens het mooiste is ergens met kniediep water en geen obstakels rondom, maar dat valt aan de nederlandse kust vaak ook niet mee (te snel diep water, golven).

bedoel gewoon dat het strand op zich ideaal is om de kite te leren sturen (en dat moet je toch eerst beeetje oefenen voor je gaat bodydraggen) en dat je dan geen aflandige wind moet hebben, sideshore is natuurlijk ideaal maar bij breed strand (lees: wijk aan zee) kan cross-onshore ook nog wel. Mits er een begeleider achter de leerling staat.

whatever, volgens mij zijn we off topic aan het raken. Een dam met basaltblokken in de buurt blijkt in ieder geval NIET de ideale leslokatie...

we begrijpen elkaar in iedergeval inderdaad off topic,
WvanKooij

Berichten: 28
Antwoord #21 Augustus 21, 2012, 17:00:28
edit2Rapporteer  
Waar is dit precies gebeurd? bij Andijk?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.