hallo + vraagjes

maxva

Berichten: 97
Logs: 0 | 10 uur
Augustus 23, 2012, 21:53:49
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen!
Ik heb mezelf vandaag maar even aangemeld voor dit forum omdat ik net een cursus kitesurfen achter de rug heb en vandaag een eigen set heb aangeschaft. Ik heb een 9m best taboo 2011 kite met een naish momentum 2012 board.
Omdat ik toch bang ben het board te verliezen vroeg ik me af of het toch verstandig was een roll leash aan te schaffen. In principe heb ik het body draggen onder de knie en ik denk dat ik vrij makkelijk bij mn board zou kunnen komen. Toch zou ik het board natuurlijk niet kwijt willen raken!

Verder vroeg ik me af op welk binnenwater (omgeving castricum) het mogelijk is te varen. En vanaf hoeveel knopen en bij welke windrichting daar wordt gevaren.

Alvast bedankt!

Groeten
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Augustus 23, 2012, 22:03:39
edit2Rapporteer  
Verkopen ze nog roll laeshes dan? Ik dacht dat ze daar in 2006 mee gestopt waren in NL.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Augustus 23, 2012, 22:05:27
edit2Rapporteer  
boardleash moet je NOOIT doen, genoeg over te vinden (ook op dit forum) je krijgt vooral medische foto's..als je begrijp wat ik bedoel.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #3 Augustus 23, 2012, 22:06:53
edit2Rapporteer  
Ga anders de eerste keren varen op Schellinkhout. Daar is het lang ondiep en kan je het bodydraggen rustig oefenen. In ondiep water en zonder golfen zul je veel sneller vooruit gaan.

Voor info over de spot; klik op spots bovenaan de pagina.

Ohja, boardleash NIET doen.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #4 Augustus 23, 2012, 22:12:59
edit2Rapporteer  
Boardleash moet je gewoon niet aan beginnen. Zie filmpje hieronder waarom niet. En dit gaat er dan nog redelijk vriendelijk aan toe....


http://www.youtube.com/watch?v=yeXJf3XEGPE
fennodb

Berichten: 59
Logs: 0 | 97 uur
Antwoord #5 Augustus 23, 2012, 22:15:15
edit2Rapporteer  
Topic over boardleashes. http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=37062.0
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #6 Augustus 24, 2012, 09:14:57
edit2Rapporteer  
Hej max,

wat de rest zegt, geen boardleash! Veel te gevaarlijk.

kijk in plaats daarvan even hier: http://www.knrm.nl/preventie/het-water-op/surfers/

iets wat veel van ons inmiddels hebben gedaan (en ook netjes (extra) voor hebben gedoneerd), zie ook dit topic: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=42789;boardseen

grtz
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Augustus 24, 2012, 10:56:05
edit2Rapporteer  
Je moet het zo zien. Hoe groot is de kans dat je je board verliest en nooit meer terug vind? Helemaal als er een sticker met naam + telefoon nr opzit... De kans dat dat gebeurt zal zeker niet 1x per sessie zijn.
De kans dat je valt en een eindje door de lucht vliegt is 10x per sessie? Dan is de kans dus minimaal 10x groter dat je het board tegen je hoofd krijgt als dat je 'm kwijt raakt...
Ik raak 'm dan liever kwijt. Helemaal als ik me bedenk dat het een nieuw board me rond de 350 euro kost... Als ik 'm tegen m'n hoofd krijgt en er voor naar het ziekenhuis moet kost het me 220 euro eigen risico. Waarom zou ik dan voor een voordeel van 130 euro meer risico willen lopen?
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #8 Augustus 24, 2012, 11:43:36
edit2Rapporteer  
Helemaal als ik me bedenk dat het een nieuw board me rond de 350 euro kost... Als ik 'm tegen m'n hoofd krijgt en er voor naar het ziekenhuis moet kost het me 220 euro eigen risico. Waarom zou ik dan voor een voordeel van 130 euro meer risico willen lopen?


Rolleash niet doen, maar de uitleg hierboven is iets te kort door de bocht of het moet met humor geschreven zijn.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #9 Augustus 24, 2012, 12:00:24
edit2Rapporteer  
Geen boardleash kopen, leer goed/beter bodydraggen zodat je in de toekomst ook in golven van 2-3 mtr. je boardje kan vinden.
mij lukt het dus dan kan iedereen het.  Grin

Tip van de dag:

a.s. zaterdag NIET gaan varen want dat is nog veel gevaarlijker dan een rolleash.
Ik weet niet of je van plan was om te gaan maar het wordt een veel te harde wind voor beginner.
6-7 bft.   te hard voor een 9 mtr./beginner
wacht tot de wind weer wat rustiger wordt. wellicht kun je zondagmiddag weer een beetje aanklooien maar zeker niet zaterdag.

succes!
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #10 Augustus 24, 2012, 12:32:04
edit2Rapporteer  
Hey Maxva,

Het dichtsbijzijnde binnenwater ten opzichte van Castricum is denk ik Schellinkhout. Eigenlijk zijn er niet echt veel kitebare binnenwatertjes bij ons (ik woon zelf in Beverwijk) in de buurt. Met een noord/west windje is ijmuiden overigens ook wel goed te doen voor een beginner, mits je een beetje in de buurt van de kust blijft.

En wat Ron Rodeo zegt. Laat komend weekend schieten. Is geen beginnersweertje, zeker niet met een 9 meter.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Augustus 24, 2012, 13:04:52
edit2Rapporteer  
Helemaal als ik me bedenk dat het een nieuw board me rond de 350 euro kost... Als ik 'm tegen m'n hoofd krijgt en er voor naar het ziekenhuis moet kost het me 220 euro eigen risico. Waarom zou ik dan voor een voordeel van 130 euro meer risico willen lopen?


Rolleash niet doen, maar de uitleg hierboven is iets te kort door de bocht of het moet met humor geschreven zijn.


Het is misschien wat kort door de bocht, maar de essentie is zeker niet humoristisch bedoelt. Zo'n roll leash neem je omdat je bang bent je dure boardje kwijt te raken, maar de kans dat je 'm tegen je harses aan krijgt is veel groter als dat je 'm kwijt raakt + dat dat ook geld kost. Qua veiligheid is het het zeker niet waard, maar financieel ook niet.
feddomw
Gast
Antwoord #12 Augustus 24, 2012, 13:16:09
edit2Rapporteer  
Hey Maxva,

Het dichtsbijzijnde binnenwater ten opzichte van Castricum is denk ik Schellinkhout. Eigenlijk zijn er niet echt veel kitebare binnenwatertjes bij ons (ik woon zelf in Beverwijk) in de buurt. Met een noord/west windje is ijmuiden overigens ook wel goed te doen voor een beginner, mits je een beetje in de buurt van de kust blijft.


Het lijkt me dat je met West (zeker als beginner) echt wel in de buurt van de kust blijft.... Wink
maxva

Berichten: 97
Logs: 0 | 10 uur
Antwoord #13 Augustus 24, 2012, 13:55:54
edit2Rapporteer  
Bedankt voor iedereens reactie! Ik zal zeker geen boardleash gaan gebruiken ;p
Ik was zeker niet van plan dit weekend te gaan varen. Er staat wel nog een les gepland voor zaterdag maar als ik het weer bekijk twijfel ik of deze doorgaat.

Is kiten in Castricum aan zee een beetje te doen voor een beginner?
Guus

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #14 Augustus 24, 2012, 14:37:14
edit2Rapporteer  
je kunt ook een go joe kopen, dit is veilig en hiermee is je board nooit uit het zicht
maxva

Berichten: 97
Logs: 0 | 10 uur
Antwoord #15 Augustus 24, 2012, 14:56:04
edit2Rapporteer  
Hallo Guus,
Daar had ik al van gehoord. T ziet er alleen niet uit Tongue
Nou maakt dat mij niet zo heel veel uit hoor. Weet jij waar die dingen te koop zijn?
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #16 Augustus 24, 2012, 15:40:54
edit2Rapporteer  
GoJoe kun je hier kopen: http://stormchaser.nl/
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #17 Augustus 25, 2012, 21:56:22
edit2Rapporteer  
GoJoe kun je hier kopen: http://stormchaser.nl/

Of een zwembandje om je grabhandle doen
ronny

Berichten: 357
Antwoord #18 Augustus 25, 2012, 22:09:54
edit2Rapporteer  
Of een oranje fluoriserende spuitbus pakken en hem helemaal oranje spuiten.
Smiley en niet over je telefoon nummer heen spuiten he  hi hi
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.