Kitemaatjes Oostvoorne gezocht

Rutger113

Berichten: 39
Logs: 0 | 8 uur
September 25, 2012, 15:04:35
edit2Rapporteer  
Hallo Kiters,

Er zijn al meerdere van dit soort berichten geplaatst op het forum, maar veel lopen al lang, dus vandaar dat ik een nieuw topic aanmaak.

Ik zal me even voorstellen, ik ben Rutger, 32 jaar en kom uit Capelle aan den IJssel. Ik heb net een cursus kitesurfen afgerond en heb ook gelijk een eigen set aangeschaft, een Cabrinha Vector 2012 12m. Ik weeg zelf 92 kg, dus ik wil in het begin varen tussen 14 en 20 knopen om daarna misschien met iets meer wind te kunnen en later een kleinere kite te kopen.

Nu wil ik natuurlijk graag gaan oefenen en het autostrand in Oostvoorne is daar de beste plek voor.
Ik heb zelf een auto dus carpoolen is geen probleem.

Ik hoop van jullie te horen en tot snel op het water!!

Groetjes,

Rutger   ThumpsUp
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #1 September 25, 2012, 15:11:00
edit2Rapporteer  
He Rutger,

Ik vaar regelmatig op Oostvoorne. Kite al een paar jaar en vaar tussen de 14 en 37 knopen. Kan helaas meestal in het weekend. Ben nu nog te herkennen aan een short met een testbeeld erop die ik over mijn pak draag. Zie je me een keer op het Autostrand (Playa) spreek me dan gerust aan. Vind het niet erg om iemand even wat tips te geven of om te helpen met starten en landen.
Rutger113

Berichten: 39
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #2 September 25, 2012, 15:22:25
edit2Rapporteer  
He Robin,

Met zo'n short zal je inderdaag makkelijk te herkennen zijn en als ik je zie zal ik je zeker aanspreken  Smiley
Ik zal ook vaak doordeweeks gaan kiten aangezien ik als brandweerman een onregelmatig rooster heb....
Maar in het weekend zal ik naar je uitkijken, nu heb ik al begrepen dat alle kiters elkaar wel willen helpen en de sfeer die ik tot nu toe heb geproefd bevalt me prima!


Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #3 September 25, 2012, 18:31:57
edit2Rapporteer  
Als de wind een beetje meezit ben ik er a.s zondag te vinden
Rutger113

Berichten: 39
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #4 September 25, 2012, 18:39:17
edit2Rapporteer  
helaas, zondag moet ik werken........
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #5 September 25, 2012, 19:55:51
edit2Rapporteer  
De sfeer op 't autostrand is altijd wel goed. Iedereen helpt elkaar daar. En het is natuurlijk een mooie spot Grin
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #6 September 25, 2012, 20:38:31
edit2Rapporteer  
En blijf uit het vogelgebied 
Rutger113

Berichten: 39
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #7 September 25, 2012, 22:24:06
edit2Rapporteer  
Dat had ik al begrepen ja, kost je een aardige duit als je ook maar een metertje over de grens gaat toch? Ik zal er voor uitkijken, thnx!
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #8 September 25, 2012, 22:37:07
edit2Rapporteer  
Hey rutger. Misschien dat ik zaterdag eens een keer naar het autostrand ga ipv brouwersdam(alleen).

Ik zal wss met mijn rode mito komen:P en als de voorspellingen zo blijven dan zal je me zien vliegen met een 12m² rpm. Ik ben beginnende beginneling zeg maar. moet waterstart nog goed onder de knie krijgen.

Donderdag zijn de voorspellingen meestal al stuk stabieler dan nu, maar waarschijnlijk ga ik zaterdag dan richting oostvoorne.

Waaraan kan ik je eventueel herkennen Smiley?
Rutger113

Berichten: 39
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #9 September 25, 2012, 22:50:49
edit2Rapporteer  
Helaas kan ik komend weekend niet...... Zaterdag familieverplichtingen en zondag werken, balen..... Zoals het er nu uitziet kan ik vrijdag, maandag en dinsdag. Daarna ga ik een weekje op vakantie en als ik terug ben wordt het kiten tot ik er bij neer val ;-)
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #10 September 26, 2012, 11:31:22
edit2Rapporteer  
Zijn er mensen die er aanstaande zaterdag/zondag op het autostrand zijn?
ireen00

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #11 September 26, 2012, 12:56:48
edit2Rapporteer  
hey! ik ben zaterdag denk op brouwersdam....er is een kite festival....clinics weliswaar voor dames, maar alles er omheen ook voor de heren...
misschien dat ik zondag wel naar autostrand ga....ben dr nog nooit geweest...
ik ben ook beginnend kiter....net weer terug uit fuertaventura, maar de wind was egt ruk daar....

wie weet tot van t weekend!!
marcelmarks79

Berichten: 13
Antwoord #12 September 26, 2012, 13:57:25
edit2Rapporteer  
hey plitrr,

volgens mij heb ik jou al eens eerder gezien op de brouwersdam. ik ben ook een beginnende kiter en vaar zelf met een rode bandit 5 11m. miss is zaterdag een goed idee om af te spreken op oostvoorne maar zoals ireen al zij op de brouwersdam heb je een event.

ik stuur je wel een PM.

gr marcel
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #13 September 26, 2012, 15:01:12
edit2Rapporteer  
Mag ik jullie (als ervaren kiter) dan gelijk wat tips geven aangaande weersvoorspellingen?:

gezien het feit dat (de meeste van) jullie beginners zijn ben je verplicht aan jezelf en aan anderen goed te weten wat voor weer er aan komt.
(dit geld natuurlijk ook voor ervaren kiters)
ongelukken gebeuren door onkunde en/of te weinig kennis van het weer.
Als je gaat kiten en je bent niet op de hoogte van het weer dan hoor je in deze club niet thuis. het is immers je grootste tegenstander op het water tijdens de beginperiode.

Voorspellingen:
http://www.windguru.cz/nl/  (tegen een zeer geringe betalingen kun je kiezen voor de PRO versie) de gratis versie loopt " 12 uur achter"

http://www.windfinder.com
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/maritiem/marifoon.html
http://www.weer.nl/weerkaarten/professioneel-ncep-gfs.html
http://www.surfabc.nl/

actueel weer:

http://www.buienradar.nl/
http://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/wind.aspx?cookieload=true

Uiteraard kun je ook het actuele weer op deze site bekijken.

En bij twijfel: NIET gaan, er komt altijd weer een dag dat je wel kan varen/oefenen.

succes!
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #14 September 26, 2012, 16:16:35
edit2Rapporteer  
In aanvulling van Ron wil ik ook zeggen. Kijk goed wat de ervaren kiters doen. Ik was laatst op Oostvoorne aan het kiten en zag een flinke bui naderen. Ben van het water gegaan in afwachting van wat de bui zou brengen. Wel meer gevorderde kiters gingen het water af.

Het viel mij toen op dat heel veel met name beginners gewoon op het water bleven. Toen de bui eenmaal aanging vloog de een na de ander dan ook door de lucht.
Rutger113

Berichten: 39
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #15 September 26, 2012, 17:48:24
edit2Rapporteer  
Hey Ron en Robin,

Bedankt voor de tips, ik had de meeste sites die je opnoemt al in mijn favorieten staan, en natuurlijk de bijbehorende apps op mijn telefoon......

Jullie begrijpen natuurlijk dat ik sta te springen om te beginnen met oefenen. Nu zat ik naar de voorspellingen voor vrijdag te kijken en die geven op windfinder 20 knopen met vlagen tot 24 en op windguru 18 knopen met vlagen tot 22 aan. Ik pak maar het gemiddelde dus zeg ik:
19 knopen met vlagen tot 23

Ik weeg 92 kg en heb een cabrinha vector 12m. Ik heb tijdens lessen met 14 knopen en een cabrinha switchblade 16 m gevaren en die was goed te houden.

De vraag is dus: Denken jullie dat ik veilig kan varen vrijdag met mijn kite??
marcelmarks79

Berichten: 13
Antwoord #16 September 26, 2012, 18:18:19
edit2Rapporteer  
idd bedankt voor de tips, het is zeker niet zo dat ik de gevaren zal opzoeken.

wat rutger al zei hou altijd de sites in de gaten ook met evt getij hoogtes.

als ik het echt niet vertrouw en ben op locatie vraag ik ook zeker of het verstandig is om het water op te gaan.

nogmaals bedankt voor het advies.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #17 September 26, 2012, 18:53:23
edit2Rapporteer  
Rutger zelf pak ik bij de 20 knopen de 9 maar ik ben dan ook 20 kilo lichter. Jouw kite is een goede kite voor beginners en het valt tot nu toe mee met de vlagen. Ik zou het gewoon proberen

Baal dat ik vrijdag zelf niet kan. Eindelijk weer eens wind in het weekend kan ik alleen zondag.
saiko

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #18 September 26, 2012, 19:38:10
edit2Rapporteer  
Hoi Rutger,

Ik ben net als jou ook een beginner en kan nu net de waterstart met 18+ knopen. Ik woon in Rotterdam Kralingen dus dat is vlakbij. Ik vaar met een gele Best Kahoona v3 11,5m misschien dat ik je vrijdag wel zie in oostvoorne! Ik loop wel altijd een heel stuk door riching Rockanje om zo veel ruimte voor me zelf te hebben.

Groetjes,
Saiko
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #19 September 26, 2012, 20:58:29
edit2Rapporteer  
pas op Vrijdag, wind gaat naar 22-26 knoop en is niets voor beginners. zeker niet met een 10 of een 12.

Pas ook op met een kleinere kite want hier worden vaak de denkfouten gemaakt. een kleinere kite (zoals een 7 of 8) draaien VEEL sneller en genereren veel kracht in korte tijd. Dit is per definitie dus niet de oplossing om in hardere wind te gaan oefenen! integendeel.

houd gewoon maximaal 20 knopen aan als je echt relatief veilig wilt oefenen.
rene77

Berichten: 18
Antwoord #20 September 26, 2012, 21:07:29
edit2Rapporteer  
he rutger

Ik ben zelf ook nieuw dus zal me even voorstellen , ik ben rene 34 jaar woon in krimpen a/d ijssel en ben dit jaar begonnen met lessen en kan sinds een tijdje ( zonder gevaar voor andere) kiten.
Het draaien gaat nog niet geweldig maar komt nog wel.Heb zelf een cult 10.5 en het gaat lekker tot 21 knopen meer heb ik nog niet gedaan ( weeg ook maar 65) met meer ervaring moet het kunnen denk ik maar voor nu ga ik tot 21 kn.
Volgens windguru woord het vrijdag 26 kn dus mij te veel.
Dinsdag kan ik wel als de wind goed is.

gr rene
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #21 September 26, 2012, 21:14:46
edit2Rapporteer  
Zaterdag en zondag zijn goede dagen om het water op te gaan. Ligt altijd nog een klein beetje aan het aan gewicht/kite ratio. Maar dat zijn wel goede dagen.

hoe zit je in het weekend rene?
rene77

Berichten: 18
Antwoord #22 September 26, 2012, 21:37:48
edit2Rapporteer  
zaterdag zag er inderdaad top uit helaas kan ik dan niet Angry en of ik zondag kan weet ik morgen
Rutger113

Berichten: 39
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #23 September 26, 2012, 22:05:06
edit2Rapporteer  
ik zat net nog ff te kijken naar de windvoorspellingen en je hebt gelijk, misschien net te harde wind voor mij  Angry  Waarschijnlijk ga ik zowiezo naar het strand, al was het alleen maar om de skills van anderen te bewonderen.

Dus wie er vrijdag ook is, ik hoop jullie daar te zien. Ik ben te herkennen aan een zwart mystiq pak met groene print en groene trapeze. En als mijn kite de lucht in gaat is het een wit/gele Cabrinha Vector 12m.

En Rene, zoals het er nu naar uitziet is dinsdag ook een goede dag met wind rond de 20 knopen, dus waarschijnlijk ben ik er dan ook wel.

Grtz,

Rutger
monotom

Berichten: 46
Antwoord #24 September 26, 2012, 22:19:47
edit2Rapporteer  
Die voorspellingen vanderen ook met het uur zeg... Als het een keer een dag tussen de 15 en 20 knopen is, dan ben ik er ook bij. Uit Hillegersberg overigens Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.