Ambulance @horst

Wildebrasser

Berichten: 19
November 25, 2012, 18:58:03
edit2Rapporteer  
Omstreeks 12:30 zag ik vanaf het water een ambulance op het kitestrand van strand horst staan. Weet iemand wat er gebeurd is?
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #1 November 25, 2012, 19:02:35
edit2Rapporteer  
Laten we hopen dat er niets ernstigs gebeurd is.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #2 November 25, 2012, 19:17:41
edit2Rapporteer  
Jup, kerel maakt een flinke sprong, draaide (volgens mij pakte hij vervolgens een windvlaag) , stuurde kite uit de wind en donderde als een baksteen omlaag. Maakte een flinke klap dus en had last met ademen, en veel pijn in zijn ribben. Is wel zelf lopend het water uitgekomen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 November 25, 2012, 19:46:18
edit2Rapporteer  
Je moet met deze windrichting en vooral met deze windsnelheid niet op Horst gaan varen.

Hopelijk loopt het goed af voor deze man.
robbertvandermeer

Berichten: 245
Antwoord #4 November 25, 2012, 20:24:07
edit2Rapporteer  
Ben vandaag ook op Horst wezen varen, heerlijke sessie gehad, heb de ambu weg zien rijden toen ik net aan kwam. Het gevaarlijkste van de spot is dat het water zo laag staat, een groot stuk sta je tot je enkels in het water, en als je sprong maakt en het gaat fout dan ben je zeker de klos, helemaal met deze windsnelheid... maar goed, sterkte in ieder geval.
bohon

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #5 November 25, 2012, 20:39:40
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Hier even  een reactie van de vriend van de persoon die vanmiddag hard neer kwam na een sprong. Op de eerste plaats iedereen bedankt voor alle hulp! De schade van deze crash is 1 gebroken rib en een kapot geknipt pak! De patiënt is inmiddels weer thuis en met wat pijnstillers erbij gaat het helemaal goedkomen. Het was gewoon dikke pech en had weinig met de condities te maken, had iig anders ook kunnen gebeuren. Natuurlijk blijft het altijd oppassen in laag water.......


bluebit

Berichten: 224
Antwoord #6 November 25, 2012, 20:40:05
edit2Rapporteer  
ach ja, beetje overdreven om te zeggen dat je niet op horst moet varen met deze wind. Vrijwel iedereen had het wel goed door, lage sprongetjes, geen tricks. Alleen de beste man die hier afgevoerd werd, heb ik echt hoog zien gaan en tricks doen. .

het is maar hoe je er zelf in staat. Ik heb anderhalf uur naar strand horst gereden, uiteindelijk was iedereen met 7 mtr of minder aan het varen en de kleinste die ik bij me had was 9...dus dan maar niet varen.
Ik heb wel nog een idioot gezien met een 11.5.....trok ook direct zijn safety toen de kite de lucht in ging...en ik zag een duitser met board leash....alsof je dat nodig hebt op Horst.
BdB

Berichten: 479
Antwoord #7 November 25, 2012, 20:55:14
edit2Rapporteer  
ach ja, beetje overdreven om te zeggen dat je niet op horst moet varen met deze wind. Vrijwel iedereen had het wel goed door, lage sprongetjes, geen tricks. Alleen de beste man die hier afgevoerd werd, heb ik echt hoog zien gaan en tricks doen. .


zw op horst is altijd uber vlagerig, en schuin aflandig.  Vraag me altijd af,  Denken mensen dat er niks kan gebeuren omdat het zo ver ondiep is.....  En als je dan toch wil varen rij dan naar een spot die met zw beter te doen is.

Lage sprongen en geen tricks dan heb je het goed door wel grappig om dan wel op horst te varen met Zw

hoop dat het met de persoon ik kwestie snel weer beter gaat
ArtEZZZ

Geen avatar

Berichten: 73
Antwoord #8 November 25, 2012, 20:58:48
edit2Rapporteer  
Nou er waren echt wel wat mensen die flinke tricks en loops deden. Er is later nog een keer een ambulance voor iemand gebeld. Heeft iemand het boardje van die eerste kiter gevonden en meegenomen? Ik zag deze afdrijven en het water en begreep van zijn vriend dat hij hem niet kon vinden. Sterkte aan beide personen!
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #9 November 25, 2012, 21:32:13
edit2Rapporteer  
Heb het ook allemaal laag gehouden vandaag op Horst, was een behoorlijke wind Cool en inderdaad erg ondiep (weet iemand wat daar de noodzaak van is, dat enorm lage winterpeil?).

Meeste mensen waren voorzichtig, eind v/d dag wel 2-3 gasten met 9m kites die behoorlijk los gingen met loops e.d. Zag er allemaal wel smooth en gecontroleerd uit.
Wildebrasser

Berichten: 19
Antwoord #10 November 25, 2012, 21:47:23
edit2Rapporteer  
Ik snap niet waarom er zoveel gezeurd wordt over zw. Vlagerig is het op horst altijd wel. Bij zw heb je wel de meeste ruimte op het water (geen obstakels). Hooguit kom je in Harderwijk uit Wink Altijd beter dan de jachthaven of richting het strand de bomen in.

Inderdaad is het nu wat ondiep, 't lijkt wel Mirns.
 
bohon

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #11 November 25, 2012, 22:32:13
edit2Rapporteer  
Board is terecht, voordat ik achter de ambulance aan ben gegaan ben ik eerst nog even langs het surfstrand gereden en daar stond het boardje tegen een prullenbak aan, Thanks daarvoor!
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #12 November 26, 2012, 01:45:29
edit2Rapporteer  
Sterkte, van die gebroken rib kan 'ie nog wel even last hebben.
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #13 November 26, 2012, 10:26:33
edit2Rapporteer  
Gisteren maakte ik de ongelukkige sprong.
Allereerste wil ik iedereen bedanken voor de hulp ter plaatse en de hulp in in het ziekenhuis.
Het is een geruststellende gedachte als mensen je zo goede hulp bieden.

Bluebit heeft het ongeluk goed omschreven.
De grond brak mijn val en daarbij ook 1 rib.
Na de nodige controles van het traumateam en een aantal scans mocht ik weer snel naar huis.
Voel me naar omstandigheden goed en met genoeg rust sta ik weer snel op de plank.


 
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #14 November 26, 2012, 10:31:21
edit2Rapporteer  
Gisteren maakte ik de ongelukkige sprong.
Allereerste wil ik iedereen bedanken voor de hulp ter plaatse en de hulp in in het ziekenhuis.
Het is een geruststellende gedachte als mensen je zo goede hulp bieden.

Bluebit heeft het ongeluk goed omschreven.
De grond brak mijn val en daarbij ook 1 rib.
Na de nodige controles van het traumateam en een aantal scans mocht ik weer snel naar huis.
Voel me naar omstandigheden goed en met genoeg rust sta ik weer snel op de plank.

 sterkte met herstel ! Wink
Bauke

Geen avatar

Berichten: 198
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #15 November 26, 2012, 10:51:46
edit2Rapporteer  
Strekte met het herstel! Zelf heb ik ook nog even op horst gevaren en het was redelijk te doen alleen de vlagen maakte het listig.
Spullenverzamelaar

Geen avatar

Berichten: 38
Antwoord #16 November 26, 2012, 11:39:29
edit2Rapporteer  
ach ja, beetje overdreven om te zeggen dat je niet op horst moet varen met deze wind. Vrijwel iedereen had het wel goed door, lage sprongetjes, geen tricks. Alleen de beste man die hier afgevoerd werd, heb ik echt hoog zien gaan en tricks doen. .


zw op horst is altijd uber vlagerig, en schuin aflandig.  Vraag me altijd af,  Denken mensen dat er niks kan gebeuren omdat het zo ver ondiep is.....  En als je dan toch wil varen rij dan naar een spot die met zw beter te doen is.

Lage sprongen en geen tricks dan heb je het goed door wel grappig om dan wel op horst te varen met Zw

hoop dat het met de persoon ik kwestie snel weer beter gaat


 idd zw is te doen op Horst.  (pimploser_kitesmiley)Stukje het water oplopen en de kite van het water af starten. We zijn niet allemaal in de gelegenheid om naar mirns of elders te gaan.  Het water is overigens zo ondiep om de dijken en kade te behoeden tegen afkalving.  Gewonde kiter Beterschap.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #17 November 26, 2012, 12:13:08
edit2Rapporteer  
Gisteren maakte ik de ongelukkige sprong.
Allereerste wil ik iedereen bedanken voor de hulp ter plaatse en de hulp in in het ziekenhuis.
Het is een geruststellende gedachte als mensen je zo goede hulp bieden.

Bluebit heeft het ongeluk goed omschreven.
De grond brak mijn val en daarbij ook 1 rib.
Na de nodige controles van het traumateam en een aantal scans mocht ik weer snel naar huis.
Voel me naar omstandigheden goed en met genoeg rust sta ik weer snel op de plank.

 sterkte met herstel ! Wink

ha, goed om je te horen, je was flink beroerd toen je het water uitkwam maar het was dan ook een flinke klap. ik had plaatsvervangend pijn aan mijn stuitje toen ik je zag neerkomen Wink

Om er maar het positieve van in te zien: prima moment om je rib te breken, winter komt er aan, en nu ben je weer topfit in de lente om verder te kiten Wink

ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #18 November 26, 2012, 13:57:40
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de goede reacties.

Kreeg vanmorgen overigens  nog een telefoontje van het ziekenhuis.
Ze wisten met te vertellen dat er nog 2 ribben gebroken zijn.
Wordt de pijn niet meer van dus ook dat kan er wel bij.

Ik zie jullie wel weer in de lente op het water.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #19 November 26, 2012, 14:08:21
edit2Rapporteer  


was jij dit? Dit was overigens voor de crash Smiley

ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #20 November 26, 2012, 14:27:32
edit2Rapporteer  
Ja dat was ik... voor de crash. Wink
doet nu even geen pijn meer als ik het terugzie.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #21 November 26, 2012, 14:30:16
edit2Rapporteer  
ah mocht je ze willen hebben, pm je mail adres dan even. Zal ik je de foto's (denk dat ik nog een paar van je heb) op groot formaat doorsturen

tenzij je niet meer herinnerd wilt worden aan deze dag Wink
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #22 November 26, 2012, 15:27:44
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de goede reacties.

Kreeg vanmorgen overigens  nog een telefoontje van het ziekenhuis.
Ze wisten met te vertellen dat er nog 2 ribben gebroken zijn.
Wordt de pijn niet meer van dus ook dat kan er wel bij.

Ik zie jullie wel weer in de lente op het water.


Potverdorrie!! Was me nog al een knal!

Neem goed uw rust! Beterschap!


was jij dit? Dit was overigens voor de crash Smiley




Met wat voor camera maak jij die loeischerpe foto's Joepie??
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #23 November 26, 2012, 15:38:45
edit2Rapporteer  
full frame nikon D700 aka da bazooka Smiley
chico

Berichten: 1112
Antwoord #24 November 26, 2012, 15:50:27
edit2Rapporteer  
Is dat met n Torch 2012? Aan de bar te zien. Die gaan toch wel snel rond
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.